Dan is het niet zo verstandig als het een vrouw is die jaloers is om dan toch zo'n dingen te gaan doen dan blijf je beter alleen en kwets je er niemand mee en heb je niet al de ellende achteraf.
Is een vrouw heel jaloers en geneigd tot controleren, dan heeft ze aan mij een slechte. Dan ben ik ineens weer die tienerjongen die juist datgene gaat doen wat verboden is. Driemaal raden wat ik ging kopen, nadat mijn ouders mij vertelden dat ik vooral nooit moest gaan roken....
Stel, je vrouw zegt regelmatig iets als dit:
'Prostituees zijn zielige en zondige vrouwen. En mannen die ernaartoe gaan zijn diep- en diepgezonken. Ze misbruiken die dames voor hun eigen genot. Laat ik niet merken dat jij ooit zo'n vent wordt.'
Ja, als dat haar instelling is, kan ik me voorstellen dat je ontkent dat je sekswerkers bezoekt, ook als ze ernaar vraagt. Je weet al dat je op onbegrip zult stuiten, dat je veroordeeld zult worden om wat je doet en dat dit je misschien ook wel je huwelijk kost.
Vergelijk het met dit:
'Prostituees zijn een uitkomst voor mannen die behoefte hebben aan seks en dat thuis niet kunnen vinden. Ik begrijp wel dat mannen ernaartoe gaan. Wij hebben ook niet zoveel seks meer. Zeg eens eerlijk: bezoek jij ook weleens zo'n dame?'
In dit geval voel je veel meer ruimte om de waarheid te vertellen en zul je het eerder doen.
Ik denk dat de meeste mannen dit pas opbiechten als ze voelen dat er echt ruimte voor is. Lieg je erover, dan is die ruimte er ook waarschijnlijk niet en zie je ook geen andere optie dan liegen.
'