Inconsistenties, tegenstrijdigheden of liegen bij dvp's.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Alex_D

Stamgast
493
27/08/21
247
17
Vooropgesteld: er zijn zát betrouwbare DVP's die duidelijk communiceren en zich aan afspraken houden. Echter...

Voorbeeld 1: bij een dvp langsgeweest waar ik vaker ben geweest. Wéér goede ervaring gehad dus vraag hoe lang ze in Utrecht blijft. Antwoord: "nog een een week". Ik: "okay, dan graag tot binnenkort." Dag erna is advertentie offline en reageert ze niet meer op appjes.

Voorbeeld 2: advertentie met tekst: "ik doe NIKS zonder condoom." En dan een paar regels verder: "PZC is €30 extra."

Voorbeeld 3: appen met dvp. "Zit alles bij de prijs in?" Antwoord: "Ja." Omdat dat dan vaak tóch niet zo blijkt te zijn even doorvragen: "Okay, dus CIM is ook inclusief?" Antwoord: "Ja dat zit bij de prijs in. Maar PZC kost trouwens 20 extra."

Voorbeeld 4: chatten met een dvp die allerhande gezichtsfoto's op haar profiel heeft staan maar dan niet even wil videobellen om te laten zien dat degene waar ik bij aankom dezelfde is als op de foto's bij de advertentie.

Ik snap dat er onvoorspelbaarheden in dit vakgebied zitten, maar voorbeelden zoals boven gebeuren zó vaak. Lijkt alsof ze dan de inconsistentie of onlogischheid van hun eigen teksten niet eens inzien, soms zelfs zo inconsistent / onlogisch dat ik me niet anders kan voorstellen dat ze moedwillig liegen.

Wat zijn jullie gedachten? Is het een truuk om de meest goedgelovige klanten over te houden, snappen zulke dames het zelf gewoon niet, of anders...?
 
Dames die tegen jou zeggen uit een van de Baltische staten te komen, vervolgens lees je hier dat ze bij een ander Poolse is, en bij weer een ander Russische. Waarom??

Letland klinkt wat sjieker, blijkbaar. Sommige Roemeense dames zeggen ook uit Italië of Spanje te komen. Wellicht dat ze daar ooit hebben gewerkt en het beter vinden klinken. Albanese dames vroeger zeiden ook nogal eens Portugal of Italië.

Of zoals een rechter in Vlaanderen al eens zei tegen een opgelichte klant: liegen en bedriegen is onderdeel van hun vak. Daar moet je je niet teveel van aantrekken en zeker niet teveel op baseren.

Wat maakt het ook uit? Als jij een leuk uurtje hebt gehad, hoe relevant is het dan nog of ze uit Polen komt, uit Rusland of uit Letland.
 
Nog een veelvoorkomend voorbeeld: advertentie waarin de dame aangeeft een studente te zijn om vervolgens allemaal domme tik- en spelfouten te maken.
Dat is helemaal niet verrassend of tegenstrijdig. Ook onder studenten en hoger opgeleiden is de beheersing van de Nederlandse taal vaak erbarmelijk. En ik heb op de universiteit de meest domme mensen leren kennen - die dan toevallig goed waren in een vakgebied.
 
Iedere student(e) hoort wel gewoon Nederlans te kannen. Kunnen. Kennen. Whatever
Ook leerlingen van het MBO noemen zichzelf student (en studeren af, volgens hen). En je wil niet weten hoe erbarmelijk het daar gesteld is met de beheersing van de Nederlandse grammatica (een heel klein voorbeeld: me moeder).
En inderdaad, HBO'ers en academici weten het soms ook echt niet!
 
Je hebt overal rotte appels. Zo simpel is het volgens mij gewoon.

Ik denk dat het ingewikkelder is en met dit specifieke beroep samenhangt. Hoeveel onbetrouwbare supermarkten heb jij in je buurt? Hoeveel onbetrouwbare bakkers? Hoeveel onbetrouwbare fietsenmakers.

Veruit de meeste van zulke bedrijven zijn betrouwbaar, maar veruit de minste dvp's.

Denk dat het te maken heeft met a) steeds andere locatie waardoor je geen reputatie hoeft op te bouwen / hebben / niet op slechte resultaten afgerekend wordt (er zijn steeds genoeg klanten die er nog in kunnen trappen) en b) dat veel dvps dit tijdelijk doen en dus hetzelfde als hierboven geldt qua (geen) reputatie etc.
 
Ik denk dat het ingewikkelder is en met dit specifieke beroep samenhangt. Hoeveel onbetrouwbare supermarkten heb jij in je buurt? Hoeveel onbetrouwbare bakkers? Hoeveel onbetrouwbare fietsenmakers.

Veruit de meeste van zulke bedrijven zijn betrouwbaar, maar veruit de minste dvp's.

Denk dat het te maken heeft met a) steeds andere locatie waardoor je geen reputatie hoeft op te bouwen / hebben / niet op slechte resultaten afgerekend wordt (er zijn steeds genoeg klanten die er nog in kunnen trappen) en b) dat veel dvps dit tijdelijk doen en dus hetzelfde als hierboven geldt qua (geen) reputatie etc.

Het wemelt overal van de misleidende reclame. Reclame Code Commissie heeft er de handen vol aan.
 
Ik denk dat het ingewikkelder is en met dit specifieke beroep samenhangt. Hoeveel onbetrouwbare supermarkten heb jij in je buurt? Hoeveel onbetrouwbare bakkers? Hoeveel onbetrouwbare fietsenmakers.

Veruit de meeste van zulke bedrijven zijn betrouwbaar, maar veruit de minste dvp's.

Denk dat het te maken heeft met a) steeds andere locatie waardoor je geen reputatie hoeft op te bouwen / hebben / niet op slechte resultaten afgerekend wordt (er zijn steeds genoeg klanten die er nog in kunnen trappen) en b) dat veel dvps dit tijdelijk doen en dus hetzelfde als hierboven geldt qua (geen) reputatie etc.
Gedeeltelijk met je eens. Maar ook supermarkten lichten mensen op maar omdat het een primaire levensbehoefte is (boodschappen) nemen we dat maar meer/eerder voor lief. De huismerk frisdrank van supermarkten bijvoorbeeld bevatten structureel teveel suiker. Hoeveel verpakkingen zeggen dat iets biologisch is en dat is niet zo? En de plofkippen? En ja genoeg dames die dit tijdelijk doen en in korte tijd veel geld willen verdienen. Dat deed Sywert ook.
 
Gedeeltelijk met je eens. Maar ook supermarkten lichten mensen op maar omdat het een primaire levensbehoefte is (boodschappen) nemen we dat maar meer/eerder voor lief. De huismerk frisdrank van supermarkten bijvoorbeeld bevatten structureel teveel suiker. Hoeveel verpakkingen zeggen dat iets biologisch is en dat is niet zo? En de plofkippen? En ja genoeg dames die dit tijdelijk doen en in korte tijd veel geld willen verdienen. Dat deed Sywert ook.
En dan heb je nog al die aanprijzingen van producten met 0% vet, maar boordevol andere troep. De suggestie is dat het gezond is. Natuurlijk staat alles netjes op de verpakking, maar dat leest in de praktijk amper iemand.
 
Dat is helemaal niet verrassend of tegenstrijdig. Ook onder studenten en hoger opgeleiden is de beheersing van de Nederlandse taal vaak erbarmelijk. En ik heb op de universiteit de meest domme mensen leren kennen - die dan toevallig goed waren in een vakgebied.
kan jou nog wel een verhaaltje vertellen over een pannenkoek bij DuraVermeer..zat op de planning daar..
hoogopgeleid ..die wist niet dat er zoiets bestond als een laserwaterpas..:unsure:
 
Mwah ik zou de meeste voorbeelden uit de OP geen liegen of opzettelijk noemen.
Vb1. Misschien iets tussen gekomen waardoor ze eerder weg moest of in datum vergist.
Vb2. Bedoelde met niks zonder condoom wellicht alleen neuken en anaal, maar was niet duidelijk en onvolledig daarin.
Vb3. Beetje idem of even geen helder moment hebben.
Vb4. Wellicht bang dat er iets met de beelden gedaan kan worden waar ze niet direct controle over heeft wat je bij eigen fotoos wat meer hebt.

Ik zeg niet dat dit ook allemaal zo het geval is, maar niemand is volledig consistent of zonder tegenstrijdigheden, dus met dat soort voorbeelden zou ik ze het voordeel van de twijfel geven. Het zijn ook geen zaken die enorm veel kwaad kunnen. Zou erger zijn als ze vooraf A zeggen en na of tijdens de date B beweren. Zoals zeggen dat PZC kan en dan blijkt tijdens de date dat het niet mogelijk is, of vooraf zeggen dat de prijs inclusief PZC is en achteraf meer willen omdat er PZC is gedaan.

Mensen zijn rare, inconsequente, tegenstrijdige wezens, maar daar hoeft geen boosaardige opzet achter te zitten.
 
Wat betreft de (zelfs universitaire) studenten: je moet hun essays (verontschuldiging: "papers") eens lezen. Zelfs dissertaties behoeven vandaag de dag naast inhoudelijk-gerichte promotoren ook taal- en spellingcorrectoren.

De ellende, vertelde mijn vader altijd, begon met de Mammoetwet eind jaren zestig. Die "mammoet" heeft het onderwijs totaal verpletterd, Te beginnen met het basisonderwijs - met deze ideeën: 1. het moet leuk zijn voor de tere kinderzieltjes; 2. kennis doet er niet veel (meer) toe; 3. de leraar is je beste vriend.

Is de basis niet goed, want verwacht je dan van het niveau (excuses: "level") op de universiteiten ?

Ik denk dat dit onderscheid relevant is: ten eerste is er "liegen" ten aanzien van het werk in de strikte zin van het woord. Te weten: wat betreft de diensten die de klant "koopt" bij een dame.

Houdt zij zich aan wat wordt afgesproken. Presenteert zij zich zich eerlijk binnen de kaders van het "vak" (wat betreft beeld - foto's - en de mondelinge en schriftelijke teksten met betrekking tot wat ze voor exact hoeveel precies doet).

Ten tweede: van minder - of van helemaal geen - belang is elke andere "leugen" of "verdraaiing der feiten". Ik hoef van de dame aan de kassa bij Albert Heijn ook niet te weten of ze ..... vul maar in - zolang ze haar werk maar naar behoren doet.

Al kan het wel komisch worden: "Spaanse" dames die je nauwelijks in het Spaans kunnen antwoorden. Daartegenover Roemeense plezierbloemen die zeer goed Spaans, Italiaans en soms Frans spreken. Ik ontmoette ooit in een onzer straten een "Egyptische" schoonheid die geen woord Egyptisch-Arabisch verstond. Ah, mâ-'alîsh ...

Ik denk dat je wat betreft dit tweede type "leugens" moet blijven glimlachen. "Je komt uit Alicante ? Mooie metro daar, nietwaar".

Als ze "ja" zegt, ach, wat maakt het uit: sommigen noemen in Den Haag het lijnstuk Centraal Station - Grote Markt ook een metro ...
 
Ik vind vooral thuisontvangst echt dramatisch. Naast alle nepprofielen, oplichters, nummers die niet worden opgenomen en/of die niet reageren op WhatsApp, inderdaad ook de onbetrouwbaarheid. Nu een aantal keer op rij gehad dat ik afspreek met een dame voor een bepaalde tijd, ik er op dat moment sta en dan een bericht krijg dat ze toch niet kan op dat moment. Als je een paar dagen van tevoren afspreekt zou ik me dat kunnen voorstellen als ze geen agenda hebben (ook al slecht, maargoed). Maar als je een aantal uur van tevoren afspreekt moet het toch niet zo moeilijk zijn? Er kunnen dingen tussenkomen, ok, maar bel dan af. Kost elke keer weer een uur reistijd, opfrissen, enz. Is ook direct delete en geen contact meer voor mij. Gezien de slechte ervaringen laat ik het sowieso maar even zitten denk ik, totdat de privéhuizen weer open gaan. Ze hebben zichzelf ermee? Jammer, want ook een aantal leuke dates gehad via thuisontvangst. Maar er zitten gewoon teveel rotte appels tussen.
 
Waarom ze liegen? Geen idee, maar feit is dat het overgrote deel vd klanten toch geen advertenties leest. Waarom zou je anders vragen krijgen waar de antwoorden al online van staan?

Ik zou mij er persoonlijk niet al te druk overmaken 😉

Omdat men eigenlijk niet echt geinteresseerd meer is in sekswerk, en eerder lui dan moet is heb ik het idee.

De beste dames zijn diegene die het echt ook willen. Altijd al geweest.
 
De beste dames, doen hun best om zich verstaanbaar te maken, hebben nteresse in jou, doen ergens moeite voor en vragen niet voor alles geld.

Snap nooit wat mannen in meiden zien waar je niet eens aan kan uitleggen waar je eigenlijk voor komt.
Bij mij in de salon werken 2 Spaanstalige dames die 0 Nederlands en 0 Engels spreken, lijkt mij bijzonder lastig 🤷‍♀️
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan