Is de vraag ooit zo slecht geweest?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De lonen zijn in 20 jaar wel verdubbeld en vaak nog wat meer. Vroeger betaalde je 1/3 vh salaris aan hypotheek lasten.Geen vetpot dus.
Tegenwoordig verdienen jongeren wel bijna meteen evenveel als een ervaren werknemer. Dat alles duur is geworden lijd geen twijfel. Zeker vwb de huizenprijzen.Zo heeft elke generatie zijn hoog en diepte punten gehad.
Veel ligt ook aan je eigen inzet,leervermogen en ontwikkeling om een goed betaalde baan te vinden.
Natuurlijk heeft niet iedereen die kansen.Zo is het nu eenmaal.

Dat argument schiet zichzelf in de voet. Als je ouderlijk vermogen nodig hebt om te overleven, bewijs je dat het systeem niet meer werkt voor wie op eigen kracht vooruit wil komen. Vroeger was dat niet nodig.

Armoede daalt ook in Nederland
Armoede en betaalbaarheid zijn twee verschillende dingen. Jongeren leven misschien net boven de armoedegrens, maar bouwen geen vermogen op. Vroeger kon je met een modaal inkomen sparen, een huis kopen en vermogen opbouwen, en daardoor makkelijker dvps bezoeken. Nu gaat alles op aan huur en vaste lasten - je bent niet arm, maar je komt ook nergens met je 1800 eur huur voor 60 m3

Dat argument schiet zichzelf in de voet. Als je ouderlijk vermogen nodig hebt om te overleven, bewijs je dat het systeem niet meer werkt voor wie op eigen kracht vooruit wil komen. Vroeger was dat niet nodig.
Tja... wat is het systeem... er is altijd wel ergens wat en als er geld is wat nu deels via ouders komt die dat hebben is dat toch ook prima? Beter dan dat alle geld bij een kleinere groep is.

De lonen zijn in 20 jaar wel verdubbeld en vaak nog wat meer. Vroeger betaalde je 1/3 vh salaris aan hypotheek lasten.Geen vetpot dus.
Tegenwoordig verdienen jongeren wel bijna meteen evenveel als een ervaren werknemer. Dat alles duur is geworden lijd geen twijfel. Zeker vwb de huizenprijzen.Zo heeft elke generatie zijn hoog en diepte punten gehad.
Veel ligt ook aan je eigen inzet,leervermogen en ontwikkeling om een goed betaalde baan te vinden.
Natuurlijk heeft niet iedereen die kansen.Zo is het nu eenmaal.
1/3 van je salaris aan hypotheek = vermogen opbouwen. 40-50% aan huur = niets opbouwen. Dát is het verschil. En een starterswoning kopen is nu 8-10x jaarsalaris, vroeger 3-4x. Geen enkele hoeveelheid 'inzet' lost dat op.

Zo is het nu eenmaal' is makkelijk zeggen als jij wél op eigen kracht een huis kon kopen. Voor jongeren nu is dat gewoon geen optie meer.

Het verbaast me dan niets dat de dvps minder verdienen en daardoor NL verlaten
Tja... wat is het systeem... er is altijd wel ergens wat en als er geld is wat nu deels via ouders komt die dat hebben is dat toch ook prima? Beter dan dat alle geld bij een kleinere groep is.
Dus jouw oplossing is: 'Heb maar rijke ouders'? Dan geef je toe dat het systeem kapot is. Vroeger hoefde dat niet - je kon het zelf. Dat moet weer de norm worden

. 40-50% aan huur = niets opbouwen. Dát is het verschil. En een starterswoning kopen is nu 8-10x jaarsalaris, vroeger 3-4x
Ligt ook in welke Provincie of land je woont. Onderlinge verschillen in lonen zijn aardig. De heel oude generatie hadden nog minder. Die liggen nu aan de zuurstof terwijl wij op dit tijdstip og liggen te tikken. Misschien laten zij morgen wat van hun horen.
Neemt niet weg dat jongeren het momenteel lastig hebben. Alweer een reden om je politieke voorkeur maar hierop af te stemmen.Want anders wordt het nog lastiger om wat te vinden.
My 2 cents

We zitten nu eenmaal vast aan dat stikstofgelul en tekort aan bouwvakkers, en groeiende bevolking en vergrijzing.

Ps 70% van de bevolking is eigen woningbezitter en ruim 7 miljoen van onze inwoners is 50+, met de klimaatdoelen, immigratie erbij en wegvallende gasbaten hebben we vele problemen. O ja er moeten ook nog miljarden naar defensie.

Nou... Ik herken mij wel in verhaal van OP. Een aantal dames die ik ken, zelfs met veel reviews die allemaal positief zijn, krijg ik te horen dat ze op dagen zelfs 0 klanten hebben, 1 of 2 keer per week. Veroorzaakt veel stress gezien ze op hotels ontvangen en geld verliezen. Dit hoor ik van meerdere dames met wie ik een goede band heb.

Vorig jaar hoorde ik dit soort verhalen niet
En wat hebben ze gedaan zijn ze gezakt met hun prijzen? Zo niet dan zijn ze tegen je aan het liegen. En eigenlijk verbaasd dat me niet dat klanten beginnen af te haken, dat zat er aan te komen hopelijk zet dat door.

Laatst bewerkt:
Ik zie jongeren gekd uitgeven in restaurants, hebben 1 of meerdere telefoons, fatbikes, scooters, merkkleding, meer oo vakantie gaan dan vroeger

Denk dat ze meer te besteden hebbsn dan vroeger, eerder teveel geld uitgeven juist
Idd daarom erger ik mij ook vaak aan bij vrienden. Ze gaan op restautant en bestellen daar het duurtste op de kaart gewoon omdat ze het kunnen.

vakanties ook van de zomer zei een maat tegen me. Ik moet echt eens weekje naar japan tokio ofz. Ik vroeg hem heb je je al eens uit gekeken wat dat je dat gaat kosten? Wat was het antwoord : ik ben dokwerker ik verdien genoeg.....

Ze kopen hun een bmw van 30k op afbetaling die auto is nog niet af betaald. En ze willen een ander.

Mijn oma heeft het ook nog gezegt tegen ik en mijn zus. Als ik hier soms eens door het zoete loop. En ik zie dan 2 jonge vrouwen van rond de 20 buiten komen de louis vuitton met een handtas van 1.500€ of meer. Dan denk ik allee waarom? En dan klagen ze hoe duur alles is en de huur etc.

En zolang mannen geld hebben om dvp s te bezoeken, valt het ook wel mee, vanwege onze welvaart wordt ook steeds minder links gestemd, en op groenlinks pvda stemmen ook steeds meer mensen met veld vanwege idealen als klimaat, immigratie, overheidbemoeienis, want die partij doet ook steeds minder voor de mensen van onze eigen bevolking die aan de onderkant vd maatschappij leven.

Terug
Bovenaan Onderaan