Er zijn verschillende soort kosten die een DVP heeft waar de klant niet eens een weet van heeft hoe duur het is. Bijvoorbeeld de huur van een raamkamer wordt altijd heel erg onderschat. Het ligt eraan hoe vaak de DVP wilt werken, maar als ze de kamer volledig huurt dan zit je zo al aan de 6000 per maand aan huur. Dat is tevens ook een promotieprijs, de werkelijke prijs ligt rond de 8500 per maand. Er zijn tevens ook veel minder klanten die de ramen bezoeken in vergelijking met vroeger. Dus als je die twee dingen bijelkaar optelt is het zelfs logisch dat de ramen niet meer volledig bezet zijn zoals vroeger. Het is voor die dames langzaam aan rendabeler om privé ontvangst te doen waar ze minder hoge kosten hebben en een hogere prijs kunnen vragen.
Bij privé ontvangst hebben ze vaak nog steeds wel hoge kosten vanwege illegale kamerverhuur, maar die kosten liggen lager dan bij de ramen.
Dan is er nog de enorme inflatie van de afgelopen jaren,
Een ander iets wat de uurprijzen enorm omhoog drijft is Midhold. Dit is iets wat altijd vergeten wordt en waarvan ik zelfs denk dat het de grootste impact heeft van alle prijsstijgingen. In 2018 betaalde een DVP nog geen € 10 per dag aan advertentiekosten. Nu moet je niet vreemd opkijken dat DVPs van het illegale circuit onderhand € 100 per dag aan advertentiekosten betaald. Deze kosten worden door de klanten betaald via de hogere uurprijs.
De hogere prijzen, vooral in de privé ontvangst hebben verschillende factoren. Maar ik durf mijn handen in het vuur te steken dat de grootste drijfveer van prijsstijgingen bij de gierigheid van Midhold ligt.
Ja ik weet het, DVPs kunnen er ook voor kiezen om hun profiel niet omhoog te zetten en daarmee kosten te besparen. Maar veruit de meeste klanten kijken alleen maar naar de eerste twee pagina's en maken hun beslissing. DVPs moeten dus wel veel aan kinky betalen om inkomen te krijgen. Dit geld niet zo erg voor de DVPs die hier een lange tijd verblijven, dit is meer voor het rondreizend circus dat het merendeel van de privé ontvangst DVPs maakt.
Ik zie jongeren gekd uitgeven in restaurants, hebben 1 of meerdere telefoons, fatbikes, scooters, merkkleding, meer oo vakantie gaan dan vroeger
Denk dat ze meer te besteden hebbsn dan vroeger, eerder teveel geld uitgeven juist
Je slaat de plank gigantisch mis hierin. Ja, ze hebben meer luxere telefoons, fatbikes en andere dingen. De technologie is ook enorm veranderd.
Vroeger waren de basisbehoeften met gemak te betalen, en de luxe producten waren een luxe. Dat is allang niet meer aan de orde. Tegenwoordig zijn luxe producten vrij goedkoop, maar de basisbehoeften zijn onbetaalbaar geworden.
Vroeger ging iets van 20%-25% van je inkomen op aan je huis. Tegenwoordig is dat rond de 50%-60%. Vroeger was een mobiele telefoon duurder dan je huur, nu is het veel goedkoper dan de huur.
Dus het zeggen dat ze te veel uitgeven aan luxe dingen is nonsens (uitzonderingen daar gelaten). Ze moeten te veel uitgeven aan de basisbehoeften om überhaupt te kunnen leven. We zijn in de maatschappij een ommeslag aan het maken waarbij we achteruit gaan.
In het verleden is er een goed onderzoek gedaan naar waar drugsverslaving werkelijk vandaan komt. In één woord is de conclusie: verveling. Je kan het op youtube in het kort bekijken als je op "rat park" zoekt. We zijn weer teruggekeerd in dat "drugs" probleem, alleen is de drugs in dit geval de mobiele telefoon en sociale media.
Deze tijd van het jaar klagen DVP elk jaar dat het rustig is.
Kan het een seizoenseffect zijn?
In het kort: ja.
De zomerperiode is meh qua inkomen. Nu begint het weer langzaam aan te trekken.