Is een transdame (post-op) een dame of niet?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
@gryphon Dat verbod op interraciale huwelijken werd volgens mijn bron in 1817 afgeschaft in Suriname. Je refereert dus naar ruim 200 jaar geleden en toch zijn zo'n relaties nog steeds niet 100% standaard. Zo snel verandert dat dus allemaal niet. Toch niet altijd. Voor zover je raciale gevoeligheden überhaupt kunt vergelijken met dit onderwerp.

Maar we dwalen af, daarom had ik m'n initiële antwoord ook verwijderd.
 
Als een Zuid Amerikaanse uit Afrika blijkt te komen vind ik toch van een andere orde dan wanneer je denkt met een vrouw te neuken en het blijkt een man te zijn, niet echt vergelijkbaar
 
In bovenstaande voorbeelden zijn de klanten wel echt voorgelogen, en toch zie ik op die vlakken niet dezelfde discussies ontstaan die hier wel ontstaan.
Dat komt doordat het een veel mindere gradatie van bedrog is. Je gaat toch ook niet naar de rechtbank stappen omdat bleek dat de roodharige dame van je date niet echt naturel roodharig was?

Transen die niet eerlijk zijn bedriegen iemand in de kern van zijn zijn: namelijk het zich hetero voelen. Afrika-hater of 50+'er-mijder ligt meestal toch wat verder van de kern van iemands identiteit.

Bovendien is de rationele ondersteuning van de emotionele voorkeur flinterdun in het geval van je voorbeeld van de Afrikaanse dvp.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me afvraag...

Stel nou dat iemand het een vervelend idee vind om dames binnen de 50 te neuken, hij neemt een dame die volgens haar advertentie 40 en je gelooft het niet, maar later blijkt dat deze dame op Kinky jokt over haar leeftijd en eindelijk 55 is.

Of een wandelaar die walgt van alles wat uit Afrika komt. Op zich racistisch natuurlijk maar zijn goed recht om alle dames die als Afrikaans adverteren te skippen. Wat nou als hij het bed deelt met een dame die zichzelf Zuid Amerikaans noemt en die dame later 100% Afrikaans blijkt te zijn.

In bovenstaande voorbeelden zijn de klanten wel echt voorgelogen, en toch zie ik op die vlakken niet dezelfde discussies ontstaan die hier wel ontstaan.
Je hebt volkomen gelijk. Het is hypocriet.
Daarom maakt het mij persoonlijk dan ook niets uit. Als ik van tevoren geen verschil zie, zelf graag wil en tijdens geen verschil opmerk, dan is er geen probleem voor mij.
Wel zou de eerlijkheid zeer gewaardeerd worden, net als bij de leeftijd van de dame.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt doordat het een veel mindere gradatie van bedrog is.
Ja en nee, in zekere zin zou je kunnen zeggen dat mijn voorbeelden erger zijn, omdat het bedrog in mijn voorbeelden onomstotelijk is, de dame wordt door Kinky naar haar aankomst gevraagd, ze heeft de mogelijkheid Afrikaans aan te vinken maar kiest Zuid-Amerikaans. Dat is liegen, punt. Bij een trans vrouw is het niet liegen als ze zegt dat ze een vrouw is.

Tegelijk snap ik ook wel wat jij bedoelt hoor. Het hele idee van een trans vrouw lijkt "vreemder" dan dat van een persoon met andere nationaliteit of leeftijd, en daarom voelt het als belangrijkere informatie, die insteek kan ik ook best respecteren.
 
ze heeft de mogelijkheid Afrikaans aan te vinken maar kiest Zuid-Amerikaans.
Wat is dan een Zuid Amerikaanse van negroide afkomst?
Die kan je ook van Afrikaanse afkomst zien.
Bijvoorbeeld van mensen met creoolse afkomst uit Suriname
 
de kern van zijn zijn: namelijk het zich hetero voelen.
Daar hebben we een punt denk ik waar het duidelijk wordt.

De kern van mijn zijn is beslist niet "mij hetero voelen" zoals jij het daar stelt.

Ik ben hetero, ik verlang niet naar seks met een man. Ooit heeft een man mij gepijpt, dat vond ik verrassend lekker maar het hoefde van mij niet nog een keer. Ook was ik eens met een vriend op reis die op mannen valt. Hij had wel seks willen hebben maar dat leek mij niks, dus stelde ik voor dat hij zich af zou trekken. Dat was een formidabel gezicht maar ik werd er niet opgewonden van en daarna konden we gewoon in slaap vallen op de gedeelde kamer.

Ik voel mij hetero maar ik heb er geheel geen moeite mee als anderen anders zijn.
 
Je hebt volkomen gelijk. Het is hypocriet.
Daarom maakt het mij persoonlijk dan ook niets uit. Als ik van tevoren geen verschil zie, zelf graag wil en tijdens geen verschil opmerk, dan is er geen probleem voor mij.
Wel zou de eerlijkheid zeer gewaardeerd worden, net als bij de leeftijd van de dame.
Het is ook hypocriet, maar dat is rationeel. Seks is gevoel, dat is iets anders. Wat voor de een walgelijk is, kan voor een ander neutraal zijn of opwindend zijn.
 
Bij een trans vrouw is het niet liegen als ze zegt dat ze een vrouw is.
Daar ben ik het niet mee eens. En de wetenschap trouwens ook niet. XX is een vrouw, XY is een man. Punt. Gender is natuurlijk wat anders.

Maar juridisch gezien liegt men inderdaad niet, maar dat klinkt als een vrijspraak na procedurefouten.
 
Op papier is het een vrouw maar voor mij blijft het gewoon een mannen lichaam waar de penis is verwijdert
 
Wat is dan een Zuid Amerikaanse van negroide afkomst?
Die kan je ook van Afrikaanse afkomst zien.
Bijvoorbeeld van mensen met creoolse afkomst uit Suriname
Dat snap ik maar wijkt nogal af van m'n punt, de dame in m'n voorbeeld haar familie woont al 20 generaties in Afrika.

Gaat mij erom dat er dames zijn die over alles liegen en daarmee mensen met bepaalde voorkeuren of afkeren misleiden, geboortegeslacht is slechts 1 van die dingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mila
Het is ook hypocriet, maar dat is rationeel. Seks is gevoel, dat is iets anders. Wat voor de een walgelijk is, kan voor een ander neutraal zijn of opwindend zijn.
Consent hoeft niet op rationele argumenten gebaseerd te zijn. Al is het natuurlijk wel handig als er ergens een rationele basis voor bepaalde gevoelens kan gevonden worden. Of een sociale consensus. Anders wordt het in de praktijk nogal onwerkbaar.
 
Op papier is het een vrouw maar voor mij blijft het gewoon een mannen lichaam waar de penis is verwijdert
is dus voor iedereen weer anders, kan dus ook niet makkelijk in één regel/wet voor anderen worden besloten.

Of een vrouw "op papier een vrouw" is maakt mij niet uit, als ze "op matras" maar een vrouw is ;-)

Ik denk dat sommige transen op het matras vrouwelijker zijn dan de doorsnee Hollandse echtgenote ;-)
 
Ik denk dat sommige transen op het matras vrouwelijker zijn dan de doorsnee Hollandse echtgenote ;-)
Veel transen zijn hoeriger, wilder en beter in bed dan een vrouw. Dat is ook niet vreemd, aangezien ze nog een deeltje man zijn. Maar dat is dus allemaal het punt niet. De wildste feesten zijn homofeesten, maar daarom ga ik er nog niet naartoe...
 
is dus voor iedereen weer anders, kan dus ook niet makkelijk in één regel/wet voor anderen worden besloten.

Of een vrouw "op papier een vrouw" is maakt mij niet uit, als ze "op matras" maar een vrouw is ;-)

Ik denk dat sommige transen op het matras vrouwelijker zijn dan de doorsnee Hollandse echtgenote ;-)
Ze moeten het gewoon zelf van te voren aangeven, dat zou een hoop gezeik schelen
 
Ze moeten het gewoon zelf van te voren aangeven, dat zou een hoop gezeik schelen
Ik ben het met je eens dat openheid en eerlijkheid voor iedereen leuker is.
Maar als je binnenstapt, betaalt en even later toch het gevoel krijgt dat het niet je ding is, gewoon vriendelijk groeten, eventueel broek weer dicht ritsen en gedag zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mila
Daar ben ik het niet mee eens. En de wetenschap trouwens ook niet. XX is een vrouw, XY is een man. Punt. Gender is natuurlijk wat anders.

Maar juridisch gezien liegt men inderdaad niet, maar dat klinkt als een vrijspraak na procedurefouten.
Dit lijkt me afhankelijk van welke van de 'genders' je het belangrijkst vind, maar wellicht ook welke op welk moment of in welke situatie.
Biologisch gender, genderidentiteit of gender expressie?

Biologisch gender lijkt is voor mij erg belangrijk in romantische relaties. Ik zie ook wel een argument voor bij sporten.
Verder denk ik dat genderidentiteit meestal relevanter is.
Gender expressie moeten we eigenlijk afschaffen, dat is teveel in hokjes denken. Ik denk trouwens dat met het weer van vandaag een rokje best fijn was geweest 😉

Bij het teruglezen voor de termen kwam ik trouwens deze nog tegen.
Als je seks wilt hebben met een persoon, zal voor de meeste mensen het biologisch geslacht het belangrijkst zijn.
Ik denk zelf dat het puntje biologisch geslacht al gepasseerd hoort te zijn als je besloten hebt seks te willen hebben met een specifiek persoon.
 
Ik ben het met je eens dat openheid en eerlijkheid voor iedereen leuker is.
Maar als je binnenstapt, betaalt en even later toch het gevoel krijgt dat het niet je ding is, gewoon vriendelijk groeten, eventueel broek weer dicht ritsen en gedag zeggen.
Zo luchtig denk ik er niet over, ik vind het gewoon weerzinwekkend
 
Daar hebben we een punt denk ik waar het duidelijk wordt.

De kern van mijn zijn is beslist niet "mij hetero voelen" zoals jij het daar stelt.
Ja, ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke rol speelt in heel dit verhaal. Vroeger dacht men dat homo's en lesbiennes ook maar niet zo moeilijk moesten doen, gewoon moesten trouwen en als een hetero dienden te functioneren. Maar hun seksuele voorkeur bleek deel uit te maken van het diepste van hun zijn. En op een hoerenforum is het uiteraard niet vreemd dat bij een heel aantal leden hun liefde voor de vrouw heel diep zit...
 
Ik ben het met je eens dat openheid en eerlijkheid voor iedereen leuker is.
Maar als je binnenstapt, betaalt en even later toch het gevoel krijgt dat het niet je ding is, gewoon vriendelijk groeten, eventueel broek weer dicht ritsen en gedag zeggen.
volgens mij begrijp je het nog steeds niet.
De meeste wandelaars vinden het gewoon walgelijk om sex te hebben met een vrouw die eerst een man was.
en je begatalliseert het steeds met dit soort vreemde argumenten.
Je zei, dat je je hebt laten pijpen door een man, ook al was het niet je ding, je hebt het toch gedaan.
De meeste hier krijgen al een hartverzakking om daar uberhaupt aan te denken, laat staan het te doen.
 
Biologisch gender, genderidentiteit of gender expressie?
Ik ben persoonlijk voorstander van een eenvoudige opdeling in het klassieke biologisch geslacht en het psychologisch gender. Alles opeens onder de noemer gender catalogeren vind ik nodeloos verwarrend. In België staat op de identiteitskaart van een transvrouw dat haar geslacht (sex) vrouw is. Dat is wetenschappelijk gezien onjuist. Ik zou liever alles wat betreft geslacht/gender van de id-kaart gehaald zien.
 
Ik bagatelliseer het niet, ik veroordeel het ook niet.

Dat er goede nette en sympathieke mannen zijn die er een hartverzakking van krijgen, het walgelijk vinden, van zichzelf zouden walgen als het ze overkwam, dat is gewoon een feit.

Zijn het er meer dan voorheen, of minder?

Ik denk zelf dat dat een sociaal/culturele gewoonte is die na verloop van tijd wel zal overtrekken.

Maar het kan ook zijn dat ik daarin geen gelijk zal krijgen.

Los daarvan kan het zijn dat Nederland steeds intoleranter wordt, dat 'echte mannen' gaan bepalen wat hoort en wat verderfelijk is, dat vrouwen weer als voorheen achter het aanrecht moeten, dat homo's alleen zichzelf mogen zijn in het verborgene.

We zullen het wel zien!
 
het is niet om je te kwetsen @gryphon,

Maar ik denk dat het hierbij is, dat je er voor open moet staan of er niks van moet hebben, een middenweg is er hier niet in.
Vandaar ook dat mijn inziens wandelaars zelf de keuze moeten hebben. Ook al is dat misschien niet politiek correct is.
 
Je doet nogal aannames @Rony80. Ik heb het topic even terug gelezen, maar nergens haal ik uit dat 'de meeste wandelaars' of 'de meeste hier' het een of ander vinden. Wel dat dit vrij duidelijk jouw mening is.

Ik ben het ook echt niet eens met alles wat @gryphon te melden heeft, net zo min als ik het eens ben met alles wat @diewanderer schrijft.
Maar naast duidelijk tegen alles in dit topic te zijn probeer je zelfs actief het topic gesloten te krijgen.
Waarom dat? En waarom mijdt je het topic niet als je er zoveel moeite mee hebt?
 
Los daarvan kan het zijn dat Nederland steeds intoleranter wordt
Daar heb je een goed punt, dat merk ik ook zeker tegenover homosexualiteit, ik ging vroeger altijd met veel plezier naar de reguliersdwarstraat met een paar homo vrienden, en vond dat super gezellig.
Met transgender dingentje, vind ik, maar dat is een persoonlijke mening, dat het je door de strot word geduwd, en dat je daar bijna niks kritisch over mag zeggen.
 
Los daarvan kan het zijn dat Nederland steeds intoleranter wordt, dat 'echte mannen' gaan bepalen wat hoort en wat verderfelijk is, dat vrouwen weer als voorheen achter het aanrecht moeten, dat homo's alleen zichzelf mogen zijn in het verborgene.
Ik vind het oprecht heel vreemd dat je dat vindt, maar je bent zeker niet de enige. Alleen observeer ik net het tegenovergestelde. En nog geen klein beetje ook?! Of heb je het nu specifiek over bepaalde "migratiewijken"? Alleen dat van de toenemende polarisering en intolerantie herken ik ook.
 
Je doet nogal aannames @Rony80. Ik heb het topic even terug gelezen, maar nergens haal ik uit dat 'de meeste wandelaars' of 'de meeste hier' het een of ander vinden. Wel dat dit vrij duidelijk jouw mening is.
ik doe geen aannames het is wel degelijk zo dat de meeste wandelaars niks moeten hebben van transgenders etc.
 
het is niet om je te kwetsen @gryphon,

Maar ik denk dat het hierbij is, dat je er voor open moet staan of er niks van moet hebben, een middenweg is er hier niet in.
Vandaar ook dat mijn inziens wandelaars zelf de keuze moeten hebben. Ook al is dat misschien niet politiek correct is.
Ben ik met je eens, maar ik zie niet hoe dat te regelen zou zijn.

Wie moet controleren of de dvp wel in de juiste straat staat, dus niet bij de 'echte' vrouwen maar in de steeg van de transen? Of wie moet de keuze mogelijk maken op Kinky, dat men zeker weet wat men kiest?

Ik zag ook interviews met mannen die in Thailand beweerden per ongeluk in een ladyboy-bar te zijn beland en per ongeluk met een van hen naar het hotel te zijn gegaan aangezien ze er eigenlijk niets van moesten, en dat ze zeer 'verbaasd' waren toen het een piemel bleek te hebben waarna ze het toch best lekker vonden.

Velen zoeken de spanning van het schemergebied waarin veel mogelijk is.
 
Ben ik met je eens, maar ik zie niet hoe dat te regelen zou zijn.

Wie moet controleren of de dvp wel in de juiste straat staat, dus niet bij de 'echte' vrouwen maar in de steeg van de transen? Of wie moet de keuze mogelijk maken op Kinky, dat men zeker weet wat men kiest?

Ik zag ook interviews met mannen die in Thailand beweerden per ongeluk in een ladyboy-bar te zijn beland en per ongeluk met een van hen naar het hotel te zijn gegaan aangezien ze er eigenlijk niets van moesten, en dat ze zeer 'verbaasd' waren toen het een piemel bleek te hebben waarna ze het toch best lekker vonden.

Velen zoeken de spanning van het schemergebied waarin veel mogelijk is.
er is eerder hier over een discussie geweest, maar ik dacht dat transgenders die als raamdame werken blauwe lampen gebruiken ipv rode lampen. Maar ik weet dit niet helemaal zeker.
Dus zijn ze wel als zodanig herkenbaar, en ik denk dat het hier ook omgaat bij de meeste wandelaars
@H._ was je dit niet die dat schreef?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mila
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan