Is een transdame (post-op) een dame of niet?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is hetzelfde als zeggen dat een vrouw die in haar slaap werd verkracht, en dit maar achteraf te weten kwam, geen recht heeft om zich misbruikt te voelen.
Hoezo, ik heb toch nergens gezegd dat jij geen *recht* hebt om iets afschuwelijk te vinden?

Maar vind jij dus dat je verkracht bent als je uit eigen beweging seks had met een dvp die bij geboorte een piemel had?

Of het geen probleem is om moslims varkensstoofvlees te verkopen als rundsstoofvlees.
Dat heb ik toch nergens gezegd, dat het geen probleem zou mogen zijn? Ik zou wel aan zo'n moslim kunnen vragen hoe de plotse walging achteraf kan plaatsvinden als hij er verder niks van kon proeven.

Die consent waar iedereen tegenwoordig zo vol van is, geldt duidelijk maar langs één kant van het politieke spectrum. Bijzonder jammer.

Kun je dat toelichten? Als ik vraag hoe je iets bedoelt ben ik dan links of rechts?

Nee, maar de tijden zijn wel veranderd. Jonge mannen lijken mij meer bi-flexibel dan mannen opgevoed in de jaren '90 of vroeger.

Ik weet niet hoe dat in het algemeen is maar ik ben tegen de 70 en heb geen last van griezel om hormonen.
 
De vraag werd meer gesteld om te leren begrijpen. In mijn ogen snap ik het probleem niet zo en omdat ik graag wilde leren hoe dit voor andere is, heb ik de vraag hier gesteld.
Het is niet onlogisch dat je het als vrouw moeilijker kan begrijpen. Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat vrouwen veel meer flexibel zijn in hun geslachtskeuze bij een partner. Bij mannen is dat veel meer star: of homo, of hetero. Nature of nurture, dat is ook hier de vraag, volgens mij is het beide.
 
Maar vind jij dus dat je verkracht bent als je uit eigen beweging seks had met een dvp die bij geboorte een piemel had?
Verkracht is een sterk woord maar seksueel misbruik vind ik misschien wel wat passender.

Ik ben er overigens wel streng tegen om dit soort dingen te verbergen, zowel prive als zakelijk mag je zoiets niet verbergen
 
Verkracht is een sterk woord maar seksueel misbruik vind ik misschien wel wat passender.
Ik jen me ook voorstellen dat je je bekocht voelt in zo'n geval.

Ik heb nog nooit seks gehad met een trans of post-op vrouw. Ik heb er in het buitenland wel zien lopen (een straat waar transen tippelden) die ik zeer overtuigend méér vrouwelijk vond in vorm en beweging dan 98% van de vrouwen.

Ik ben er overigens wel streng tegen om dit soort dingen te verbergen, zowel prive als zakelijk mag je zoiets niet verbergen
Maar ja, hoe zou je zo'n regel moeten instellen en handhaven. Zou een man die eigenlijk graag als vrouw gekleed zou willen leven dit niet mogen verbergen en dat dus verplicht moeten vertellen aan iedereen, zowel privé als op kantoor?
 
Hoezo, ik heb toch nergens gezegd dat jij geen *recht* hebt om iets afschuwelijk te vinden?
Nee, maar je vindt het duidelijk wel onzinnig en irrationeel.

Maar vind jij dus dat je verkracht bent als je uit eigen beweging seks had met een dvp die bij geboorte een piemel had?
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Verkracht zou ik me niet voelen. Misbruikt mogelijk wel, afhankelijk van de intenties van de tegenpartij. Op z'n minst zou ik me bedrogen voelen. Niet anders dan om het even wie die zijn consent niet gerespecteerd zag.

Kun je dat toelichten? Als ik vraag hoe je iets bedoelt ben ik dan links of rechts?
Laat ons niet onnozel doen, we hebben al genoeg - overigens respectvolle - discussies gehad en jouw politieke oriëntatie is duidelijk, net als de mijne.

Ik weet niet hoe dat in het algemeen is maar ik ben tegen de 70 en heb geen last van griezel om hormonen.
Fragmentarisch bewijs is geen bewijs. Verder deel ik hierover ook enkel mijn aanvoelen.
 
Ik ben 36 en heb waarschijnlijk meer begrip voor "woke" dan de gemiddelde medelander. Ik zie dat het op een kleine groep mensen echt een heel positief effect heeft dat ze in het huidige Nederland de mogelijkheid krijgen het geslacht van hun keuze aan te nemen, zowel juridisch als fysiek. Het is OOK een groot goed dat hier de geheimhouding van onze medische dossiers zo goed geregeld is bij bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken. Puur juridisch ligt het simpel. Ja ze zijn vrouw, en nee ze hoeven niet te melden dat daar een geslachtsoperatie aan vooraf is gegaan.

En toch vind ik het een naar idee seks te hebben met een voormalige man.

Ik heb geen rationele uitleg hiervoor, het is gewoon wat ik constateer. En ja heel veel mannen met mij. Dat voelt als een soort morele plicht om het te melden, maar ja hecht ook morele waarde aan het recht van geheimhouding van je medische geschiedenis.

Een duivels dilemma.
 
Nee, maar je vind het duidelijk wel onzinnig en irrationeel.
Not at all.

Het feit dat ik er anders over denk betekent niet dat jij er net zo over zou moeten denken als ik.

We zijn het er toch wel over eens dat het niet rationeel is maar voor jou een gevoels-kwestie? Je zou je vuil en vies voelen, dat is emotioneel en niet rationeel.


Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Verkracht zou ik me niet voelen.

Je schreef toch dit:

Scherm­afbeelding 2023-06-12 om 15.25.59.png
Dus je vindt het hetzelfde als je verkracht voelen? Je schreef daar toch dat het hetzelfde is?

Ik zeg niet dat je geen recht hebt op jouw gevoelens.

Ik leg je geen woorden in de mond, ik vraag slechts wat jij bedoelt.

Laat ons niet onnozel doen, we hebben al genoeg - overigens respectvolle - discussies gehad en jouw politieke oriëntatie is duidelijk, net als de mijne.

Ik ken jou niet, heb geen idee wie of wat je bent. Sommige bijnamen komen me intussen bekend voor maar ik heb geen idee waar we al eerder over hebben gesproken met elkaar. Geen idee dus van welke partij je lid bent. Dat komt op jou onnozel over maar ik ga geen lijstjes met bijnamen en onderwerpen en profielen proberen te onthouden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mila
Het is niet onlogisch dat je het als vrouw moeilijker kan begrijpen. Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat vrouwen veel meer flexibel zijn in hun geslachtskeuze bij een partner. Bij mannen is dat veel meer star: of homo, of hetero. Nature of nurture, dat is ook hier de vraag, volgens mij is het beide.
Dat hangt er denk ik ook erg van af hoe je zelf betaalde seks ervaart.

Wat ik bedoel is bij het kiezen van een partner zou ik het heel belangrijk vinden dat ze hierover eerlijk zou zijn tegen me en dat ik het van tevoren weet.
Bij een dvp-bezoek wordt het gewaardeerd als het van tevoren duidelijk is, maar als ik haar leuk vind en ik ben er 'in getrapt' is dat ook prima. Ik ben er niet voor een lange termijnrelatie of om kinderen te krijgen. Als het puur gaat om seks en lust... ik steek ook af en toe mijn penis in een masturbator, dat is een machine. Een volledig omgebouwde trans is tenminste een mens, geeft toch een stuk betere gesprekken.
 
Ik heb geen idee of een nepkutje voelt als een gewoon kutje. Kan niet nat worden gok ik en er zal ook geen clit zijn.

Vraag me af hoe dan de dame werkelijk opgewonden kan raken van mijn handelingen bij haar daar beneden.
Je ziet ook vaak dat dames die ik er van verdenk dat het transvrouwen zijn een sterke voorkeur voor anaal hebben, blijkbaar hebben ze weinig gevoel in hun kunstmatige poes
 
@gryphon Ik heb gezegd wat ik wou zeggen, dit verzandt in een non-discussie.

Dat voelt als een soort morele plicht om het te melden, maar ja hecht ook morele waarde aan het recht van geheimhouding van je medische geschiedenis.
Ik begrijp dat veel transgenders hun "vorig geslacht" liever proberen te vergeten. Maar tegelijk beseffen ze toch ook als ze als dvp beginnen dat veel van hun toekomstige klanten niet met een transgender in bed willen duiken. Dat ze dan alsnog hun diensten aanbieden als dvp èn niks vermelden, vind ik moreel laakbaar.
 
Maar tegelijk beseffen ze toch ook als ze als dvp beginnen dat veel van hun toekomstige klanten niet met een transgender in bed willen duiken. Dat ze dan alsnog hun diensten aanbieden als dvp èn niks vermelden, vind ik moreel laakbaar.
Het kan nog gevaarlijk zijn ook, ik zag een keer een Arabische moslim naar binnen gaan bij een transvrouw, als hij dat niet weet en er achteraf achter komt dan zou hij levensgevaarlijk kunnen worden.
 
Ok, en als ze het moeten melden, hoe moet dat dan opgelegd worden?

Kijk, van de Nederlandse wet hoeft het dus niet, en dat gaat niet aangepast worden speciaal om wandelaars te beschermen.

Moet Kinky dan een verplichte checkbox maken waarin je verplicht bent aan te vinken of je als man of vrouw geboren bent? Een goede advocaat zal daar een stokje voor steken.

Zeggen we dan dat de dame zelf het besef zal moeten hebben dit in de advertentie te melden? Daar heb ik ook weinig vertrouwen in, we zien genoeg rondreizende dames die amper een correcte zin van 3 woorden in hun advertentie kunnen zetten en ook bij hun mogelijkheden de grootste moeite hebben deze correct in te vullen. Met alle respect, uiteraard.

Als deze mensen zeggen dat ze vrouw zijn is dat gewoon correct. Ik snap dat mensen moeite hebben met die definitie en heb daar deels zelfs begrip voor, maar wij zijn niet in een positie dat we zomaar de definitie van een woord aan kunnen passen.
 
Je stelt een leuke en relevante vraag. Fijn ook om hier open te kunnen praten zonder dat je meteen als transfoob uitgemaakt te worden en gecanceld van allerlei dingen.

Voor mij persoonlijk denk ik deze:
Wil je niet het idee hebben dat je met een voormalige vent in bed ligt?

Ik zie transvrouwen niet als 'gewone' vrouwen. Voor mij zijn het biologische mannen die zich vrouw voelen, maar ze blijven in mijn ogen mannelijk. Ik begrijp heel goed dat het voor transpersonen pijnlijk kan zijn om niet door iedereen erkend te worden, maar we kunnen helaas niet alles in het leven hebben. We kunnen echter wel respectvol met elkaar omgaan, dus ik zal een transvrouw ook als 'zij' en 'haar' aanspreken, maar ze kan niet van mij verwachten of eisen dat ik haar als een 'gewone' vrouw zie.

Wat is de definitie van 'vrouw'? Dat is ook erg onduidelijk. Voor de meeste mensen verwijst dat naar het biologische geslacht, je XX-chromosomen, of moderner geformuleerd, je AFAB (Assigned Female At Birth). Voor transactivisten verwijst het naar je genderidentiteit. Daar ontstaan vaak misverstanden. We hebben het over verschillende dingen.

Genderidentiteit is niet hetzelfde als biologisch geslacht, niet hetzelfde als genderexpressie, niet hetzelfde als seksuele geaardheid.

Als je seks wilt hebben met een persoon, zal voor de meeste mensen het biologisch geslacht het belangrijkst zijn. Dat begrijpen transpersonen ook. Door dit te verzwijgen uit activisme, creëer je lastige situaties en ontneem je mensen het recht om een geïnformeerde keuze te maken.
 
Ok, en als ze het moeten melden, hoe moet dat dan opgelegd worden?

Kijk, van de Nederlandse wet hoeft het dus niet, en dat gaat niet aangepast worden speciaal om wandelaars te beschermen.
Klopt volledig. En dat is dus mijn frustratie. Ik word - zoals ondertussen wel vaker - voor het blok gezet door een paar politiek correcte hardliners in Den Haag en Brussel: ofwel mij aanpassen aan iets dat zij mij zonder enige valide argumentatie of wederwoord opdringen, ofwel ophouden met mijn hobby. Het zal het laatste worden. En mijn sympathie voor transgenders zal het alvast geen deugd doen.
 
@Veerlexx : toch een interessante topic die je hebt gestart. 😊
Wat mezelf betreft, ik mag er niet aan denken om met een transpersoon sex te hebben, ook al is de piemel een kutje geworden.
Ik weet het, dit is geen politiek correcte mening maar dat geeft me niet.

Het is ook niet dat ik persé iets tegen deze personen heb, ook niet tegen homo's en lesbische vrouwen.
Maar op sexgebied wil ik een echte vrouw die dit ook altijd geweest is, waar ik haar opwinding kan voelen, ruiken en proeven.

De vagina van een vrouw zit toch vol met gevoelige zenuwuiteinden en genotsreceptoren.
Hoe zit het dan juist bij de door chirurgen ontworpen vagina's ?
Ddt vraag ik me eerlijk gezegd wel af : zijn die omgebouwde kutjes gevoelig genoeg voor prikkeling en kunnen deze echt nat worden, weet iemand dit ?

Dus ja, ik vind dat dit vooraf zeker zou moeten gezegd worden.
Voor mij zou het voelen als heerlijk gepijpt worden door een glory hole om dan later te ontdekken dat je eigenlijk gepijpt werd door een man. 🫣
Al was het nog zo heerlijk, ik zou me echt slecht voelen hierover.
Ik ben volwassen geworden in de nineties, dit geef ik wel nog even mee. 😊
 
Het kan nog gevaarlijk zijn ook, ik zag een keer een Arabische moslim naar binnen gaan bij een transvrouw, als hij dat niet weet en er achteraf achter komt dan zou hij levensgevaarlijk kunnen worden.
Volgens mij hebben shemales vaak moslimklanten.
 
Het kan nog gevaarlijk zijn ook, ik zag een keer een Arabische moslim naar binnen gaan bij een transvrouw, als hij dat niet weet en er achteraf achter komt dan zou hij levensgevaarlijk kunnen worden.
Jimmy hoe wist jij dat het een Arabische moslim was??? Had hij een tulband op en kwam hij op een kameel
 
Jimmy hoe wist jij dat het een Arabische moslim was??? Had hij een tulband op en kwam hij op een kameel
Het was een Arabische man dan ga ik er gelijk maar vanuit dat het een moslim is, bij de ramen hebben de dames het tijdens de ramadam een stuk rustiger
 
Nog niet heel lang geleden rustte er een zwaar taboe op seks met een ander ras en zou een wat conservatief aangelegde man erg agressief kunnen worden als bleek dat de vrouw met wie hij naar bed was gegaan 'geen zuiver bloed' had, bijvoorbeeld van een vader die in Afrika was geboren. In de jaren dat men in het zuiden van de USA nog wat andere gedachten had dienaangaande kon je door een groepje fatsoenrakkers gedood worden als je op die manier een scheve schaats had gereden. Ook dat is grotendeels vergeten dus ik denk dat het hier ook wel wat soepeler zal worden. Niet omdat Brussel dat wil maar omdat het de mensen steeds minder uitmaakt.

Alle begrip en tolerantie voor wie er nu nog moeite mee heeft dat sommige vrouwen als man zijn geboren. Let it be, van allebei de kanten. (Voor dan wel tegen, anaal dan wel vaginaal :ROFLMAO:)
 
Het is me onduidelijk hoe het je niet zou zijn opgevallen dat je met een half-Afrikaanse naar bed was geweest.
Niet iedereen is even wit, net zoals sommige vrouwen meer testosteron hebben dan andere.

Kun je ook je punt maken zonder er de VS bij te halen?

Ook wijzelf als Nederland hadden er een handje van in de gebieden die wij in bezit hadden gekregen:

In Suriname waren er bijvoorbeeld echt interraciale verboden, in Nederlands-Indië betrof het interreligieuze verboden. Een christen kon niet met een heiden trouwen. En dat beperkte zich niet tot de koloniën. In Nederland gold tot 1813 een huwelijksverbod met Joden. Ook Napoleon verbood interraciale huwelijken en dat verbod gold tijdens de Franse bezetting ook in Nederland. Daar is echter heel weinig over bekend, een totaal vergeten geschiedenis."


"Een ander aspect is dat migratie van de koloniën ook absoluut niet werd toegejuicht. Nederlanders die in de koloniën waren getrouwd of samenleefden met een Indische vrouw en met haar kinderen hadden, werd het haast onmogelijk gemaakt om zich met het gezin in Nederland te vestigen. Dienke Hondius (historicus en werkzaam als universitair docent geschiedenis, red) noemt dit in haar boek Blackness in Western Europe een reden waarom Europa zo wit is gebleven."


. Wat je beschrijft was in Europa nooit aan de orde.

daar heb je denk ik wel gelijk in. We hielden het in onze verre gebieden flink tegen.

Maar je hebt wel gelijk dat zoiets snel kan keren. Tot het zover is wel graag een beetje begrip en respect voor andersdenkenden.
Zeker! Hardheid over en weer maakt het niet makkelijk om te veranderen. Dus houden we het soepel en vriendelijk.

Iedereen is in zekere mate een andersdenkende.

(PS bron van bovenstaand citaat: https://www.oneworld.nl/lezen/politiek/democratie/het-recht-is-niet-kleurenblind/)
 
Wat ik me afvraag...

Stel nou dat iemand het een vervelend idee vindt om dames boven de 50 te neuken, hij neemt een dame die volgens haar advertentie 40 is en je gelooft het niet, maar later blijkt dat deze dame op Kinky jokt over haar leeftijd en eigenlijk 55 is.

Of een wandelaar die walgt van alles wat uit Afrika komt. Op zich racistisch natuurlijk maar zijn goed recht om alle dames die als Afrikaans adverteren te skippen. Wat nou als hij het bed deelt met een dame die zichzelf Zuid-Amerikaans noemt en die dame later 100% Afrikaans blijkt te zijn.

In bovenstaande voorbeelden zijn de klanten wel echt voorgelogen, en toch zie ik op die vlakken niet dezelfde discussies ontstaan die hier wel ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan