Algemeen Kenia

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ga binnenkort naar Mombasa. Kun je daar betalen met Keniaanse valuta of dollar?
Kun je makkelijk geld opnemen bij geldautomaten?
Tips hierover zijn welkom.
Overal zijn pinautomaten. geen echte noodzaak om dollars/euros mee te nemen. Sowieso gaan prijzen omhoog als je met dollars wil betalen. Bij grote winkels en supermarkten kun je ook gewoon met bankcard betalen (niet met maestro). Verder gaat wel alles met cash en loop je met grote stapels geld rond want het grootste biljet is 1000 shillling (euro of 7)

Wel je pin pas op werelddekking zetten voor je weg gaat en een reserve pas (credit card) meenemen kan nooit kwaad.

edit: wat T85 zegt
 
Volgende maand ben ik een weekje in Mombasa. Kan iemand mij vertellen welke plekken ik kan bezoeken om in contact te komen met leuke meiden voor een nachtje? Zijn die echt overal te vinden op straat/bars/stranden? Welke hotel raden jullie aan of toch beter Airbnb?
 
Een week geleden ben ik in Kenia geweest. Een paar dagen bij Diani Beach. Via tinder ben ik in contact gekomen met een paar meisjes. Als je daar op Tinder staat zitten er snel een aantal leuke meisjes die met jou matchen. Een afspraak is snel gemaakt. Mijn ervaring is als je de hook ups skipt en de meisjes die short relation zoeken uitkiest, je een leuke tijd hebt. Geen van die meisjes vroegen om geld. Ze blijven een paar dagen bij je in jouw resort. Na afloop geef je ze geld. Dat hoeft niet veel te zijn. Maar als je een leuke tijd met ze hebt vinden ze het wel leuk las je iets voor ze koopt. Ze zijn dol op nieuwe kleding of sieraden etc.

Dit schatje heb ik 3 dagen bij in mijn resort gehad.
2023.085746.jpg
 
Ik heb de vrouwen voornamelijk via Tinder gevonden.
Eén avond heb ikneen vrouw ontmoet in de Tandoori Bar in Diani. Ook bij Apero heb ik vrouwen ontmoet. Maar ik ben nergens geweest waar veel vrouwen te vinden waren.
 
Pakketreizen zijn gevaarlijk als je meisjes wilt meepakken ,meestal niet toegelaten .
Vlucht klm van Brussel ,wel mijn bagage niet aangekomen maar dit waren 2 de hands kleren om weg te geven dus niet erg 😁
 
Welke vluchten boeken jullie? Direct met KLM of met tussenstop? Op Tui zie ik ook pakketreizen naar Kenia.
Ik heb gewoon rechtstreeks Amsterdam - Mombasa met een tussenstop in Nairobi. Zeker geen pakketreis doen dan kom je in een resort waar je geen meisje mee kan nemen. Ik ben benieuwd naar de plekken waar je moet zijn in Mombasa voor de dames. Moet mijn accommodatie nog boeken. Meestal doe ik Airbnb en dan voor twee personen. Dan heb je in principe geen problemen
 
Ik heb paar jaar geleden gewoon met TUI geboekt in dit hotel:


Er was toen gewoon de mogelijkheid om een dame mee te nemen let op dit kost wel iets van 40/50 euro per nacht extra.
En neem van mij aan ze hebben enorm snel gespot of er niet even snel een dame mee gaat naar de kamer ook als ligt deze aan de rand van het resort dus betalen zul je.
In ieder geval heeel vlak voor de corona was dit mogelijk ook hangen er in de bar en bij het zwembad bij het hotel vaak dames rond die heel veel interesse hebben in een blanke man alleen.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar dit heb ik toen zo aangepakt.
Verder ligt het erg kort bij Mombasa city dat vol zit met bars, winkelcentrums en andere mogelijke pick up plaatsen.
En nogmaals Tinder aanzetten en in een miljoenenstad als Mombasa heb je zo enorm veel likes
 
Ik heb paar jaar geleden gewoon met TUI geboekt in dit hotel:


Er was toen gewoon de mogelijkheid om een dame mee te nemen let op dit kost wel iets van 40/50 euro per nacht extra.
En neem van mij aan ze hebben enorm snel gespot of er niet even snel een dame mee gaat naar de kamer ook als ligt deze aan de rand van het resort dus betalen zul je.
In ieder geval heeel vlak voor de corona was dit mogelijk ook hangen er in de bar en bij het zwembad bij het hotel vaak dames rond die heel veel interesse hebben in een blanke man alleen.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar dit heb ik toen zo aangepakt.
Verder ligt het erg kort bij Mombasa city dat vol zit met bars, winkelcentrums en andere mogelijke pick up plaatsen.
En nogmaals Tinder aanzetten en in een miljoenenstad als Mombasa heb je zo enorm veel likes
40/50€ dat kost meer dan de dame zelf 😁😁
 
40/50€ dat kost meer dan de dame zelf 😁😁
Beetje dame rekende toen ook wel 50 euro voor een dag maja dan moet je ze ook nog meenemen voor eten en drinken als ze een hele dag bij je zijn.
Misschien als je van het onderhandelen bent gaan ze ook wel voor 40 euro mee.
Misschien een oudere of minder knappe dame nog goedkoper, maar een echte stunner waarschijnlijk ietsje duurder.
Maar het is idd. een flinke joiner fee die het wel een erg duur feest maak mocht je iedere dag een dame bij je hebben.
 
Ben vandaag aangekomen in Diani,ben je op plaatsen geweest waar er veel vrouwen aanwezig zijn savonds ?
Hoi Ben ik ben heel benieuwd hoe je vakantie is in Diani? Kun je je ervaringen met ons delen? Waar zijn de meisjes te vinden? Je hebt onlangs een foto gedeeld van een Keniaans meisje met een prachtig lichaam, ik hoop dat je nu ook weer succes hebt😀
 
Ben juist terug van mijn dikke 3 weken vakantie in Kenia/Tanzania

Ik ben begonnen in Nairobi,niet echt een aanrader vond ik persoonlijk ,is gewoon een hele grote stad en enorm druk,de enige plek dat ik de moeite vond was Liddos stripbar hier zatten wel enkele mooie meiden,5000 shilling voor een kamer bezoekje.

2de stop Mombasa,ik verbleef in Mtwapa,prestige leisure hotel(oud maar oké en zwembad),vrouwen zitten vooral in casaurina vanaf 23u en big tree resort vanaf de late namiddag.
zelf heb ik hier niet echt succes gehad met een vrouw naar mijn goesting te vinden maar heb veel heel mooie vrouwen gezien in gezelschap met een blanke, dus ze zitten er zeker alleen heb ik ze niet tegengekomen:(.

3de stop Diani ,ik verbleef in V-Szameitat homes(beste hotel dat ik al gehad heb in Afrika denk grote propere kamers, goed zwembad en goede locatie 32€ per nacht),vrouwen zitten vooral in manyatta en tandoori bar na 23u maar ze zitten vooral binnen in de club (luide muziek en airco zijn niet mijn ding),zelf maar 2 vrouwen hiervan meegenomen en 1 was oké in bed, daarna heb ik 2 tinderdates gedaan(doe ik eigelijk niet zo graag)1 meid was oké en een andere meid was een stunner(heel knap maar$$),eerst met op restaurant geweest naar haar keuze$$:rolleyes:,ik dacht ik compenseer dat wel met een goede wip maar na het eten moest ze naar huis om om te kleden voor uit te gaan en ze wilde mij later op de avond terugzien om uit te gaan met vriendinnen, hier stopte het voor mij omdat ik deze situatie ken, ik heel de avond trakteren en nog niets krijgen.

Tiki bar is ook een goede plek (belgische eigenaar),goed eten en 3 heel knappe serveersters(1 van de serveersters haar nr gevraagd maar spijtig genoeg niet voldoen tijd meer gehad, ze wilde wel want ze heeft zelf paar keer gestuurd)

Een goede taximeid gehad die te vertrouwen is en veel kan regelen(taxi, verhuurt appartementen, kan gidsen en een wip is mogelijk denk:)),moest iemand interesse hebben kan ik de nr door sturen, kan makkelijk zijn voor een eerste bezoek aan Kenia u wegwijs te maken.

Nu mijn ervaringen op dit verlof waren niet zo goed, durf zelfs te zeggen dat dit mijn slechtste Afrika verlof ooit was, de reden hiervoor was geen fantastische meid ontmoet en niets ging echt zoals ik wou(had ik gewoon veel pech of ben ik veel te verwend geweest vorige vakanties 🤷‍♂️),maar wil niemand ontmoedigen om te gaan
 
Wat vinden jullie de beste plek om te gaan? Mtwapa of diani beach? Welke accommodaties kan je gemakkelijk zonder fee het meisje meenemen? Wat zijn ongeveer de tarieven?
Ben juist terug van mijn dikke 3 weken vakantie in Kenia/Tanzania

Ik ben begonnen in Nairobi,niet echt een aanrader vond ik persoonlijk ,is gewoon een hele grote stad en enorm druk,de enige plek dat ik de moeite vond was Liddos stripbar hier zatten wel enkele mooie meiden,5000 shilling voor een kamer bezoekje.

2de stop Mombasa,ik verbleef in Mtwapa,prestige leisure hotel(oud maar oké en zwembad),vrouwen zitten vooral in casaurina vanaf 23u en big tree resort vanaf de late namiddag.
zelf heb ik hier niet echt succes gehad met een vrouw naar mijn goesting te vinden maar heb veel heel mooie vrouwen gezien in gezelschap met een blanke, dus ze zitten er zeker alleen heb ik ze niet tegengekomen:(.

3de stop Diani ,ik verbleef in V-Szameitat homes(beste hotel dat ik al gehad heb in Afrika denk grote propere kamers, goed zwembad en goede locatie 32€ per nacht),vrouwen zitten vooral in manyatta en tandoori bar na 23u maar ze zitten vooral binnen in de club (luide muziek en airco zijn niet mijn ding),zelf maar 2 vrouwen hiervan meegenomen en 1 was oké in bed, daarna heb ik 2 tinderdates gedaan(doe ik eigelijk niet zo graag)1 meid was oké en een andere meid was een stunner(heel knap maar$$),eerst met op restaurant geweest naar haar keuze$$:rolleyes:,ik dacht ik compenseer dat wel met een goede wip maar na het eten moest ze naar huis om om te kleden voor uit te gaan en ze wilde mij later op de avond terugzien om uit te gaan met vriendinnen, hier stopte het voor mij omdat ik deze situatie ken, ik heel de avond trakteren en nog niets krijgen.

Tiki bar is ook een goede plek (belgische eigenaar),goed eten en 3 heel knappe serveersters(1 van de serveersters haar nr gevraagd maar spijtig genoeg niet voldoen tijd meer gehad, ze wilde wel want ze heeft zelf paar keer gestuurd)

Een goede taximeid gehad die te vertrouwen is en veel kan regelen(taxi, verhuurt appartementen, kan gidsen en een wip is mogelijk denk:)),moest iemand interesse hebben kan ik de nr door sturen, kan makkelijk zijn voor een eerste bezoek aan Kenia u wegwijs te maken.

Nu mijn ervaringen op dit verlof waren niet zo goed, durf zelfs te zeggen dat dit mijn slechtste Afrika verlof ooit was, de reden hiervoor was geen fantastische meid ontmoet en niets ging echt zoals ik wou(had ik gewoon veel pech of ben ik veel te verwend geweest vorige vakanties 🤷‍♂️),maar wil niemand ontmoedigen om te gaan
Kon je op de genoemde accommodaties een meisje zonder fee meenemen?
 
in het hotel in mtwapa zeker geen probleem, het hotel in diana was wel iets deftiger maar heb er altijd een meisje meegenomen en geen probleem maar de bewaker was wel niet heel scheutig om iemand binnen te laten(moest zeker een id kaart bij hebben)heb hem ook altijd een tip gegeven van 100 shilling en geen commentaar gekregen .
wel heb ik vernomen dat volgend jaar de visum kost van 50 naar 100 dollar ging, dit is wel een redelijke stijging naar mijn mening.
 
in het hotel in mtwapa zeker geen probleem, het hotel in diana was wel iets deftiger maar heb er altijd een meisje meegenomen en geen probleem maar de bewaker was wel niet heel scheutig om iemand binnen te laten(moest zeker een id kaart bij hebben)heb hem ook altijd een tip gegeven van 100 shilling en geen commentaar gekregen .
wel heb ik vernomen dat volgend jaar de visum kost van 50 naar 100 dollar ging, dit is wel een redelijke stijging naar mijn mening.
100 dollar ik wou volgend jaar Kenia misschien nog eens even paar dagen op het strand combineren met Oeganda maar dan dus niet.
Ook een manier om de toeristen weg te jagen zeg voor 4 personen zeg een gezin op vakantie is dat 400 dollar zijn niet lekker daar is niks redelijks meer aan.
Ze gaan heel veel toeristen verliezen aan Tanzania hoop dat ze zich nog snel bedenken.
 
Ik begrijp uit de kenia overheidssite dat een visa 100 euto totaal is. Aanvraag 70, en 30 goverment fees.
Nee dat is dus niet meer zo, geen visumplichtig land meer enkel de ETA aanvraag is verplicht. Hiermee mag je eenmalig inreizen. Geen enkel visum verder nodig. Dit is per 1-1-2024 dus nog niet verwerkt op visum dienstverleners maar wel op de overheids website. Google maar op ETA Kenya
 
Nee dat is dus niet meer zo, geen visumplichtig land meer enkel de ETA aanvraag is verplicht. Hiermee mag je eenmalig inreizen. Geen enkel visum verder nodig. Dit is per 1-1-2024 dus nog niet verwerkt op visum dienstverleners maar wel op de overheids website. Google maar op ETA Kenya

Ik zie zo veel tegenstrijdige informatie. Maar het is iig een goed bericht dat het geen 110 euro maar 40. Scheelt toch weer.:)
 
Komen ze nu mee als ze dat een maand eerder hadden laten weten was ik waarschijnlijk nog paar dagen naar Mombasa gegaan nadat ik in Uganda was geweest.
Maja TIA this is Africa hé eerst roepen een visum gaat 100 euro kosten en zo is die uit het niks weer gratis.
 
Dit is simpel te googlen:

Kenya is visumvrij per 01-01-24
I.p.v. een visum is een autorisatie nodig die online aangevraagd kan worden, deze kost 30 dollar.

Officiele website hier: https://www.etakenya.go.ke/en (er is een FAQ)
en anders hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Kenya

Overigens lijkt me dit meer een verschuiving van inkomsten, bij echt visumvrij (SA, Zambia, Botswana) is dit allemaal niet nodig en krijg je gewoon een stempel in je paspoort als je aankomt.

Ik heb eens geluisterd bij een meisje uit Kenia en deze bevestigde dat het 100$ is
Nooit zulke dingen vragen aan een local, die hebben geen idee. Net zoals jij niet weet wat de visum eisen/kosten voor niet europeanen zijn die naar NL willen.
 
Dit is simpel te googlen:

Kenya is visumvrij per 01-01-24
I.p.v. een visum is een autorisatie nodig die online aangevraagd kan worden, deze kost 30 dollar.

Officiele website hier: https://www.etakenya.go.ke/en (er is een FAQ)
en anders hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Kenya

Overigens lijkt me dit meer een verschuiving van inkomsten, bij echt visumvrij (SA, Zambia, Botswana) is dit allemaal niet nodig en krijg je gewoon een stempel in je paspoort als je aankomt.


Nooit zulke dingen vragen aan een local, die hebben geen idee. Net zoals jij niet weet wat de visum eisen/kosten voor niet europeanen zijn die naar NL willen.
Bedankt! Dit is het exact. Er is nog wel een website die lijkt op die van de overheid die inderdaad 65usd service kosten rekent waardoor je inderdaad rond de $100 komt maar dat is dus echt zonde van het geld.
Oké genoeg over visa /eTA😊
Wellicht iemand nog leuke zaken te melden over de meisjes daar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan