Leeftijd van GR wandelaars

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

In welke leeftijdsgroep zitten de meeste gebruikers op GR?

  • 18-25

    Stemmen: 27 8,0%
  • 26-35

    Stemmen: 81 23,9%
  • 36-45

    Stemmen: 86 25,4%
  • 46-55

    Stemmen: 89 26,3%
  • 56-65

    Stemmen: 45 13,3%
  • 65-70

    Stemmen: 5 1,5%
  • 70+

    Stemmen: 6 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    339
Wat ik zelf ook wat als een barrière ervaar om nieuwe mensen te leren kennen: in de streek waar ik vandaan kom, namelijk West-Vlaanderen, spreekt echt zowat iedereen, van kinderen tot hoogbejaarden, zwaar dialect. Maar ik niet. Eenvoudigweg omdat dat in ons gezin niet gesproken werd. Ik heb nooit echt West-Vlaams gesproken. Men zegt hier vaak dat ik "Algemeen Nederlands" spreek, maar in de praktijk is het meer een soort tussentaal, ik praat zeker niet zoals een nieuwslezer. 🙄

Als je in West-Vlaanderen geen dialect praat, kijken mensen je nog wel eens vreemd aan, je komt al snel bekakt over, het taalverschil creëert een "afstand". Maar ook in andere streken praat ik niet zoals de meerderheid. In Amsterdam verstaan ze mij amper als ik spreek zoals ik gewoon ben. Waar ik ook ga, overal val ik op door mijn taalgebruik. 😟
 
Dat heb ik dus wel twintig jaar geprobeerd, op vele manieren. Heb mensen gezocht die dezelfde interesses hadden als ik, cursussen fotografie gevolgd, ben veel naar cafés gegaan, heb profielen gehad op verschillende sites,... Het heeft allemaal niet gewerkt.

Die éne persoon die ik heb ik mijn leven, beweerde achteraf dat haar vriendin me voor de gek hield, en dat ze eens gezegd heeft: "Al was hij de laatste man op aarde, dan nog zou ik hem niet willen hebben."
Beste @Eeuwige vrijgezel Ik vind echt dat die vriendin van jou je op een heel vervelende manier klem houdt. Eerlijk gezegd vind ik dat je afscheid van haar zou moeten nemen.

Denk alsjeblieft echt niet dat het niet lukt iemand te vinden. Als je gewoon jezelf bent en je bent aardig tegen vrouwen, moet je zeker een lieve vriendin kunnen vinden die ook seks met jou wil. Heb geloof in jezelf!

Wordt in West-Vlaanderen echt zo gediscrimineerd op tongval?
 
Waar ik ook ga, overal val ik op door mijn taalgebruik. 😟
Ik versta je hier anders prima hoor. 😊

Ik kom bij DVP's die zeer gebrekkig Nederlands spreken, maar daarmee is die persoon niet meteen raar of minderwaardig.

Ben trots op hoe je spreekt. Het probleem ligt niet bij jou, maar bij de mensen die er geen moeite voor willen doen je te accepteren hoe je bent.

Ik vermoed dat die barrière meer in je eigen hoofd zit dan bij de mensen waar je contact mee probeert te maken.

Ik snap best dat je je daardoor een buitenstaander kunt voelen, maar er wonen zoveel mensen in West-Vlaanderen dat het me stug lijkt dat er niet heel veel moeten zijn die je wel kunnen accepteren zoals je spreekt.

Je bent niet raar, of anders net zo raar als de rest van ons. 😉
 
Beste @Eeuwige vrijgezel
Denk alsjeblieft echt niet dat het niet lukt iemand te vinden. Als je gewoon jezelf bent en je bent aardig tegen vrouwen, moet je zeker een lieve vriendin kunnen vinden die ook seks met jou wil. Heb geloof in jezelf!

Wordt in West-Vlaanderen echt zo gediscrimineerd op tongval?

Heb ik nog niet genoeg uitleg zal geven waarom het wellicht niet zal lukken? En toch zeker in bepaalde milieus in West-Vlaanderen word je geacht het dialect van de streek te praten, anders aanvaarden ze je maar moeilijk. Het is niet gemakkelijk om je in een gesprek te mengen als je zo anders praat dan alle anderen van de groep. Ik leef trouwens maar half meer in West-Vlaanderen, want in het weekend ben ik meestal meerdere dagen weg naar andere streken, vooral Gent. Dáár speelt mijn leven zich nu vooral af. De enige in West-Vlaanderen die je een beetje een vriend komt noemen is een frituuruitbater die ik geregeld zie, heb al veel met hem gepraat over mijn avonturen met mijn (pseudo?)vriendin, en mijn plannen het Glazen Straatje te bezoeken.
 
En toch zeker in bepaalde milieus in West-Vlaanderen word je geacht het dialect van de streek te praten, anders aanvaarden ze je maar moeilijk.
Dat is niet mijn ervaring. Als Oost-Vlaming heb ik me altijd welkom gevoeld in West-Vlaanderen, ook al spreek ik met een andere tongval. Ik weet zelfs van godbetert Antwerpenaars en Limburgers die goed geïntegreerd zijn in West-Vlaanderen. Ja, er wordt nog heel veel dialect gesproken in West-Vlaanderen, dus het is handig als je het een beetje begrijpt, maar dat moet voor jou toch geen probleem zijn als je er bent opgegroeid en op school zat. En in Amsterdam verstaan ze mij ook niet en antwoorden terug in het Engels. Dus dat ligt niet aan jou. Je ziet problemen die er niet zijn, lijkt mij.
 
Als je in West-Vlaanderen geen dialect praat, kijken mensen je nog wel eens vreemd aan, je komt al snel bekakt over, het taalverschil creëert een "afstand". Maar ook in andere streken praat ik niet zoals de meerderheid. In Amsterdam verstaan ze mij amper als ik spreek zoals ik gewoon ben. Waar ik ook ga, overal val ik op door mijn taalgebruik. 😟
Maar in een grote stad (Antwerpen, Gent) zul je toch niet bijzonder opvallen als je "algemeen beschaafd Vlaams" praat? Lijkt mij althans.
 
Dat is niet mijn ervaring. Als Oost-Vlaming heb ik me altijd welkom gevoeld in West-Vlaanderen, ook al spreek ik met een andere tongval. Ik weet zelfs van godbetert Antwerpenaars en Limburgers die goed geïntegreerd zijn in West-Vlaanderen. Ja, er wordt nog heel veel dialect gesproken in West-Vlaanderen, dus het is handig als je het een beetje begrijpt, maar dat moet voor jou toch geen probleem zijn als je er bent opgegroeid en op school zat. En in Amsterdam verstaan ze mij ook niet en antwoorden terug in het Engels. Dus dat ligt niet aan jou. Je ziet problemen die er niet zijn, lijkt mij.
100% mee eens , ik spreek het dialect van de zuid Hollandse eilanden wat betekent dat ze in Rotterdam denken dat je een Zeeuw bent en in Zeeland dat je een Rotterdammer bent

Omdat mijn vader ( die uit Den Haag komt) vroeger dacht dat zoiets slecht zou zijn voor mijn toekomst werd ik thuis opgevoed met algemeen beschaafd Nederlands wat me op school weer een outsider dreigde te maken als ik daaraan toegaf , ik ben dus eigenlijk min of meer tweetalig opgegroeid
Het maakt eigenlijk geen bal uit wat voor dialect je spreekt , als je een klein beetje moeite doet kan iedereen uit hetzelfde taalgebied van Groningen tot aan Rijssel elkaar wel begrijpen , wie niet bereid is die moeite te doen is het ook niet waard om mee te communiceren
 
Maar in een grote stad (Antwerpen, Gent) zul je toch niet bijzonder opvallen als je "algemeen beschaafd Vlaams" praat? Lijkt mij althans.
Ik kwam vroeger regelmatig in Antwerpen en dan hoefde ik echt geen schuimrubberen oranje klomp op mijn kop te zetten om duidelijk te maken dat ik een "Hollander" was hoor
Maar communicatieproblemen heb ik er nog nooit gehad , ook in Gent niet waar ik wel eens op een vakbeurs kwam in de expositiehallen daar ,

West Vlaams schijnt wel iets aparts te zijn in België maar dat is Achterhoeks ook hier in Nederland en toen Normaal hier populair was zong ook het halve land hun teksten mee alsof "Hoken en daldeejen volkomen normale woorden waren
 
Dat is niet mijn ervaring. Als Oost-Vlaming heb ik me altijd welkom gevoeld in West-Vlaanderen, ook al spreek ik met een andere tongval. Ik weet zelfs van godbetert Antwerpenaars en Limburgers die goed geïntegreerd zijn in West-Vlaanderen.

Ik ben wel degelijk al uitgelachen omdat ik zogenaamd "Algemeen Nederlands" sprak. Maar dat is ondertussen al zestien jaar geleden, ik heb de indruk dat het de laatste jaren meer aanvaard wordt als je het dialect niet machtig bent in West-Vlaanderen.
 
Zeker in Gent niet, in de binnenstad wonen zowat 30% uitgeweken West-Vlamingen.* Die spreken volgens mij exact het taaltje dat @Eeuwige vrijgezel spreekt, zeker geen plat West-Vlaams meer.

* Tot ongenoegen van veel geboren Gentenaars, maar dat is een andere discussie
Een andere discussie ..... ze zij er hier al urene over doorbomen.
Kort. Ik moet ze niet die West-Fluuten. Allemaal gierige pinnen ...
 
Advies dus: ga in een grote stad in een buurt wonen waar voldoende andere mensen van buiten die stad wonen, zodat je je in kringen van "niet-oorspronkelijke bewoners" kunt bewegen, en niet afhankelijk bent van de goedkeuring van de "autochtonen".
 
40 jaar. Nooit een echte relatie gehad. Weliswaar een vriendschap met iemand die ik op mijn 15de voor de eerste keer zag en die ik de laatste jaren steeds meer zie, zo ongeveer elke week, en tegenwoordig meestal meer dan één dag in de week. Maar met de intenser wordende omgang, nemen ook de spanningen toe. Ze is nogal bazig, ze weet dat ik geen vrienden heb buiten haar, en bij elke spanning dreigt ze dan met niet meer te willen afspreken. :oops: Gelukkig vraagt ze de laatste tijd ook wat vaker naar míjn mening bij het plannen van activiteiten.

We hebben weliswaar een paar keer wat erotisch contact gehad, ik mocht met haar borsten spelen, eraan zuigen, we zijn twee keer samen in bad geweest,... Maar ze heeft nooit haar benen voor mij willen spreiden. Ze heeft altijd verklaard geen relatie te willen met mij, alleen vriendschap. Maar toch wil ze vooral het laatste jaar dat ik voortdurend duidelijk liefde toon, en ze kan precies niet verdragen dat ik anderen leer kennen, ik mag enkel met háár contact hebben. Toen ze eens een vriendin uit dezelfde gemeente had meegebracht tijdens een van onze activiteiten, had ik met die vriendin veel gepraat en wat geknuffeld. Ze was er erg kwaad om op mij. :eek:
Ik vind dit als een soort rollenspel eigenlijk wel geil. Zou leuk zijn om een meid te ontmoeten die hier ook open voor staat.
Maar bij jouw is het natuurlijk geen spel, dus dat vind ik eigenlijk een beetje triest. Ze is je gewoon aan het pesten/emotioneel misbruiken. Ik zou dat contact verbreken hoor.
 
Ze is je gewoon aan het pesten/emotioneel misbruiken. Ik zou dat contact verbreken hoor.

En dan kapot gaan van de eenzaamheid, zoals voordat we intens mee elkaar om gingen. 😳 Nee dus. Gisteren hebben we weer een uitstap van een hele dag gemaakt, toen ze weer eens kwaad werd en dreigde niet meer te willen afspreken, heb ik haar eens duidelijk gemaakt dat ik dit gedrag fout vind. Ik ben er ook in geslaagd haar zo ver te krijgen dat ze ermee akkoord ging dat we geen al te late trein terug naar Gent namen, zodat ik nog vóór 22 uur terug op het appartement was, op tijd om de ramen open te zetten en wat af te koelen op het balkon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan