Money talk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Denk dat Marco wilde schrijven: Saya sudah tahu, bapak!

Dus de vertaling zou moeten worden: "Ik ken het/ ik weet het al, meneer!".

In Indonesië betekent "bapak" zowel "meneer" als "vader". Integendeel in Maleisië, betekent "Bapak" of "Bapa" uitsluitend "vader". Als een Maleisische een man aanspreekt, zegt ze "Encik" een nooit "Bapak". Dus "Encik" in Maleisië = meneer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bovenburen gehad die elk weekend van vrijdag 22.00 tot zondag 22.00 aan één stuk door een illegaal bordeel aan het runnen waren. Dat betekende terwijl ik in bed lag elk pak-m-beet uur een voordeurbel, getrippel van hakken, hoop hardop geouwehoer, douche en toiletgeluiden, weer een hoop getrippel van hakken en anderen in de slaapkamer boven mijn hoofd, een hoop gekreun en gesteun, schreeuwend klaarkomen, getrippel, douche en toilet, getrippel, geouwehoer, een voordeur die dichtgeslagen werd en even later dat hele circus weer van voren af aan.
Begrijp ook echt de thuiswerksters niet die 24/7 ontvangen. Dit moet toch idd een pak overlast geven? Waarom niet 9:00 - 21:00 beschikbaar? Pak je ook nog normaal je nachtrust mee. Of zijn er dan zo veel mannen die 's nachts willen langskomen? Sorry hoor maar ik heb er dus 's nachts geen zin in.
 
Google translate zegt me: ik ken vader al.

Ehm, ikke nie snap nie.
Google translate is met alle respect voor de vele uren die alle knappe koppen er in gestoken hebben nuttelozer als de ouderwetse "wat en hoe "taalgidsjes die je vroeger op vakantie meenam
Het is prima in staat om woorden letterlijk te vertalen naar de gewenste taal maar kan ze niet in de juiste volgorde plaatsen of de juiste context weergeven

Veel woorden hebben twee of meer verschillende betekenissen die duidelijk worden gemaakt door de context van de zin , morgen in het Nederlands bijvoorbeeld dat kan ochtend betekenen of de dag na vandaag , goedemorgen kan betekenen dat je iemand een prettig begin van de dag toewenst maar ook een uitspraak van verwondering zijn
Dat soort subtiliteiten heb je in iedere taal en zolang er geen vertaalprogramma is dat dat kan herkennen heb je er weinig of niets aan
 
Stenen doen het altijd goed, alleen op dit moment lastiger instappen.
Garageboxen leveren absoluut een leuk rendement op.
Veel mensen hebben meer spullen dan ze thuis op kunnen slaan, ZZP'ers of webwinkels die hun voorraad of materiaal kwijt willen. Oldtimers, 2e of 3e auto, boot, caravan je kan het zo gek niet bedenken.

ik heb zelf naast een aantal appartementen ook een groot aantal garageboxen alles met al een mooi passief inkomen.
En onderhoud?
Garageboxen ook dikwijls geleuter met gestolen rommel, of auto's die weggezet worden om af te koelen
De politie trapt zo de deur eruit, als ze verdenken..
Nagelang ze iets aantreffen word het vergoed of niet..
Goede afspraken maken met de huurder en vinger op de pols houden.
 
Onderhoud van garageboxen is minimaal, de bladblazer gaat er 1 keer per maand door het complex heen. Daarnaast is het hek dat het complex omheint en de camerabewaking de enige echte kostenpost.
Voor de verhuur heb ik goede contracten laten op stellen en doe background checks op mijn huurders.
Daar komt ook nog bij dat mijn huurders altijd minimaal 1 jaar huren, dus denk wel een goed beeld te hebben van wie er huurt.
Heb daar nog nooit politie o.i.d. gehad.

In de tijd dat ik nog 2 bedrijfspanden had wel een keer een kwekerij aangetroffen.
Nadat politie er klaar was direct verkocht.

Appartementen verhuur ik via een makelaar.
 
Onderhoud van garageboxen is minimaal, de bladblazer gaat er 1 keer per maand door het complex heen. Daarnaast is het hek dat het complex omheint en de camerabewaking de enige echte kostenpost.
Voor de verhuur heb ik goede contracten laten op stellen en doe background checks op mijn huurders.
Daar komt ook nog bij dat mijn huurders altijd minimaal 1 jaar huren, dus denk wel een goed beeld te hebben van wie er huurt.
Heb daar nog nooit politie o.i.d. gehad.

In de tijd dat ik nog 2 bedrijfspanden had wel een keer een kwekerij aangetroffen.
Nadat politie er klaar was direct verkocht.

Appartementen verhuur ik via een makelaar.
 
Zou niet in die hun schoenen willen staan die mondjes moeten voeden met een loon -2000 :cry:
Sta me toe dit verwend en wereldvreemd te vinden. Het gemiddeld inkomen is in Vlaanderen verdorie met moeite €1700. Dan zwijgen we nog over Brussel en Wallonië. Maar jij zou echt niet in de schoenen willen staan van zij die €300 meer dan het gemiddelde verdienen? Mag ik dat een beetje decadent vinden?
 
Sta me toe dit verwend en wereldvreemd te vinden. Het gemiddeld inkomen is in Vlaanderen verdorie met moeite €1700. Dan zwijgen we nog over Brussel en Wallonië. Maar jij zou echt niet in de schoenen willen staan van zij die €300 meer dan het gemiddelde verdienen? Mag ik dat een beetje decadent vinden?
Staat een minteken voor die 2K hè, -2000 dus.
Sowieso geen vetpot iig.
 
Het gemiddelde inkomen lag in 2019 op €30.800 netto per huishouden. Dit is het meest actuele bedrag dat bij het CBS bekend is. Het gaat om een gestandaardiseerd inkomen: het besteedbaar inkomen gecorrigeerd voor grootte en samenstelling van het huishouden.
Het verwachte modaal inkomen in 2021 is een bedrag van €36.500 euro bruto per jaar (CPB, Augustus raming 2020-2021).

Rabobank onderzoek uit 2016 en 2018:
  • Het reëel besteedbaar inkomen van huishoudens is sinds 1977 nauwelijks toegenomen
  • De afgenomen huishoudgrootte verklaart een deel van de stagnatie
  • Belangrijker is echter dat de groei van het inkomen sinds 1977 sterk is achtergebleven bij de economische groei
  • Het aandeel van huishoudens in het totale inkomen is sinds de jaren tachtig sterk gedaald
  • Het aandeel van niet-financiële corporaties in het nationaal inkomen is de afgelopen decennia echter het meest gestegen
  • Dit komt mede door hogere winstgevendheid, die vervolgens minder is uitgekeerd als inkomen aan huishoudens
  • De toegenomen winstgevendheid van bedrijven hangt nauw samen met het structureel dalende arbeidsinkomensaandeel
  • Dit is een mondiale trend, waar vooral automatisering en internationalisering aan ten grondslag liggen
Een gemiddeld huishouden uit 2014 heeft, gecorrigeerd voor inflatie, vrijwel hetzelfde besteedbaar inkomen als een huishouden uit 1977 Dit staat in schril contrast met de huishoudinkomensgroei in de jaren zestig en zeventig: in deze periode verdubbelde het besteedbaar inkomen van huishoudens.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft op 15 april een rapport gepresenteerd waarin het stelt dat het reële beschikbaar inkomen van huishoudens de afgelopen vijftig jaar meer dan verdubbeld is. Dit is in ogenschijnlijke tegenspraak met eerdere rapporten die Rabobank hierover in het verleden naar buiten heeft gebracht (zie Badir (2018) en Badir, van de Hei en Stegeman (2016 )). In dit economische commentaar laten we zien dat er verschillende manieren zijn om de ontwikkeling van het inkomen van Nederlanders in beeld te brengen. De manier waarop de inkomensstatistiek wordt gepresenteerd, maakt uit voor de conclusies die worden getrokken.


Het CBS is een gepolitiseerde instelling geworden helaas te veel politiek bemoeienes waardoor ze niet meer in staat zijn om onafhankelijk statistieken te maken...
 
Een gemiddeld huishouden uit 2014 heeft, gecorrigeerd voor inflatie, vrijwel hetzelfde besteedbaar inkomen als een huishouden uit 1977 Dit staat in schril contrast met de huishoudinkomensgroei in de jaren zestig en zeventig: in deze periode verdubbelde het besteedbaar inkomen van huishoudens.
Als we dan nog even in aanmerking nemen dat het voor een huishouden in 1977 nog de normaalste zaak van de wereld was dat moeder de vrouw thuis bleef om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen
Toen ik eind jaren tachtig mijn huis kocht had mijn vriendin geen werk en kon ik dat gewoon op één inkomen doen , het viel niet mee maar het kon wel
Jonge gasten met een vergelijkbare baan als ik toen had kunnen dat nu wel vergeten , die moeten twee fulltime banen hebben om zoiets voor elkaar te krijgen tegenwoordig
 
Sta me toe dit verwend en wereldvreemd te vinden. Het gemiddeld inkomen is in Vlaanderen verdorie met moeite €1700. Dan zwijgen we nog over Brussel en Wallonië. Maar jij zou echt niet in de schoenen willen staan van zij die €300 meer dan het gemiddelde verdienen? Mag ik dat een beetje decadent vinden?
Dat de gemiddelde lonen minder dat €1700 zijn is juist het probleem.
1700
- 700 huurprijs (gem)
- 300 water gas elektriciteit (gem)
- 300 eten
- 150 benzine
Dan heb je nog niet geleefd, een kind eten gegeven of gespaard. Dus noem mijn denkwijze dat ik niet in iemands schoenen wil staan die een loon van -€2000 heeft niet slecht. Heel realistisch om te denken dat je dan niet genoeg overhoud om uiteindelijk onafhankelijk een huis te kopen of kinderen een spaarboekje mee te geven.
En natuurlijk om terug te komen op dees site, dan hou je zeker niet genoeg over om naar een leuke DVP te gaan. ☺️
Decadent men gat, realistisch is beter 👌🏻😏
 
Meten is weten ? Mijn gat !
Al die cijfers zeggen niets.
Er zijn gewoon veel teveel mensen die het financieel moeilijk hebben, ook in Nederland en België, en als je ziet wat sommigen anderen bezitten moet je je toch afvragen of dit gezond is en kan blijven duren ....
Bij de hoerenlopers zal het al bij al nog meevallen wat betreft inkomen denk ik.
 
Als side note wil ik er wel even op wijzen dat NL en BE totaal niet vergelijkbaar zijn op het gebied van financiën. Er zijn zoveel verschillen in belastingen,toeslagen zorgverzekering etc. dat simpel weg loonstrookjes naast elkaar leggen niet werkt.

Ik heb jaren gehad dat ik bruto zeker 1000 euro meer verdiende dan een belgische collega in dezelfde funtie, maar als je dan kijkt naar hoeveel je overhield dan ontliep het elkaar niet veel.
 
Dat de gemiddelde lonen minder dat €1700 zijn is juist het probleem.
1700
- 700 huurprijs (gem)
- 300 water gas elektriciteit (gem)
- 300 eten
- 150 benzine
Dan heb je nog niet geleefd, een kind eten gegeven of gespaard. Dus noem mijn denkwijze dat ik niet in iemands schoenen wil staan die een loon van -€2000 heeft niet slecht. Heel realistisch om te denken dat je dan niet genoeg overhoud om uiteindelijk onafhankelijk een huis te kopen of kinderen een spaarboekje mee te geven.
En natuurlijk om terug te komen op dees site, dan hou je zeker niet genoeg over om naar een leuke DVP te gaan. ☺️
Decadent men gat, realistisch is beter 👌🏻😏
Vergeet liefst niet dat je ook nog allerlei verzekeringen, auto-onderhoud, ziekenfonds, extra belastingen (gemeente, provincie, grondlasten, ..), schoolkostenvergoedingen, enz moet betalen. Ik onderschrijf dus Lisa haar mening! Toch 1 opmerking: voor een gezin met 4 personen: met 300€ (10€ per dag) voor eten geraak je er niet hoor. Tenzij je naar de voedselbanken gaat…
 
Vergeet liefst niet dat je ook nog allerlei verzekeringen, auto-onderhoud, ziekenfonds, extra belastingen (gemeente, provincie, grondlasten, ..), schoolkostenvergoedingen, enz moet betalen. Ik onderschrijf dus Lisa haar mening! Toch 1 opmerking: voor een gezin met 4 personen: met 300€ (10€ per dag) voor eten geraak je er niet hoor. Tenzij je naar de voedselbanken gaat…
Zico zijn wij het nu echt eens met elkaar?! 🤭🤪😱 feit! Die zaken komen er dan ook allemaal nog eens bij…
 
Ik mag toch aannemen dat je als je zelf ook jaren ouder wordt je ook je leeftijdsgrens wel mee zal optrekken?
Misschien? Kan zijn als ik 30 ben hier nog eens over nadenk. Maar tot dan alvast mijn excuses dat ik merk dat mijn lichaam minder 'goesting' krijgt bij mannen vanaf 60 jaar.
Zolang ik die shifting kan maken. Blijf ik hem doen ☺️
 
Misschien? Kan zijn als ik 30 ben hier nog eens over nadenk. Maar tot dan alvast mijn excuses dat ik merk dat mijn lichaam minder 'goesting' krijgt bij mannen vanaf 60 jaar.
Zolang ik die shifting kan maken. Blijf ik hem doen ☺️
Er gaat niets boven ervaring meisje , als je eenmaal een doorgewinterde ouwe knoest van boven de 50 gehad hebt ben je gelijk klaar met al die klungelende snotapen die je eerst nog even uit moet leggen wat een g spot is
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan