Money talk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Mijn ervaring.

Als het over inkomen gaat heeft de gewone werkende mens de neiging om het allemaal veel mooier voor te stellen dan het werkelijk is (je weet wel, men wil niet onderdoen en gaat mee in het opbod), bij een dvp is dat net omgekeerd. Nochtans, de reden hiervoor is bij beiden dezelfde: een soort schaamtegevoel over de grootte ervan.
 
Als het over inkomen gaat heeft de gewone werkende mens de neiging om het allemaal veel mooier voor te stellen dan het werkelijk is (je weet wel, men wil niet onderdoen en gaat mee in het opbod), bij een dvp is dat net omgekeerd. Nochtans, de reden hiervoor is bij beiden dezelfde: een soort schaamtegevoel over de grootte ervan.
Mooie insteek wel ☺️. Denk wel dat je gelijk hebt! Is een gevoelig onderwerp.
Denk ook dat als DVP we het wat naar beneden trekken omdat je nooit op voorhand weet wat je week/ maand gaat brengen.
Corona heeft velen met de voetjes op de grond gezet.
Had met iemand anders een heel interessante conversatie. Hij zei dat hij netto veel minder had, maar had wel heel veel extra legale voordelen die een dvp nooit gaat hebben. (Verzekeringen, auto,…)
 
Mijn ervaring.

Als het over inkomen gaat heeft de gewone werkende mens de neiging om het allemaal veel mooier voor te stellen dan het werkelijk is (je weet wel, men wil niet onderdoen en gaat mee in het opbod), bij een dvp is dat net omgekeerd. Nochtans, de reden hiervoor is bij beiden dezelfde: een soort schaamtegevoel over de grootte ervan.
Niet alleen DVP's maar onder kleine middenstanders en boeren in het algemeen is klagen over het weer , de toestand in de wereld en overheidsbeperkingen en de vermeende weerslag die dat soort dingen op het inkomen hebben een geliefde vrije tijdsbesteding
 
Mooie insteek wel ☺️. Denk wel dat je gelijk hebt! Is een gevoelig onderwerp.
Denk ook dat als DVP we het wat naar beneden trekken omdat je nooit op voorhand weet wat je week/ maand gaat brengen.
Corona heeft velen met de voetjes op de grond gezet.
Had met iemand anders een heel interessante conversatie. Hij zei dat hij netto veel minder had, maar had wel heel veel extra legale voordelen die een dvp nooit gaat hebben. (Verzekeringen, auto,…)
Nou... lekker verwend worden... en klaargelikt worden op het werk...
als dat geen extra legale voordelen zijn...
 
Mooie insteek wel ☺️. Denk wel dat je gelijk hebt! Is een gevoelig onderwerp.
Denk ook dat als DVP we het wat naar beneden trekken omdat je nooit op voorhand weet wat je week/ maand gaat brengen.
Corona heeft velen met de voetjes op de grond gezet.
Had met iemand anders een heel interessante conversatie. Hij zei dat hij netto veel minder had, maar had wel heel veel extra legale voordelen die een dvp nooit gaat hebben. (Verzekeringen, auto,…)
Maar kan je nu je als zelfstandige werkt geen bvba, is toch de belgische benaming voor wat wij in NL een bv noemen, oprichten? En dan als coach,guru, masseuse etc. Dan kan je via je bedrijf wel zaken regelen.

Een dame in het skw bijvoorbeeld heeft via haar boekhouder tijdens de covidperiode netjes een overheidsuitkering ontvangen omdat zij officieel een ander contactberoep heeft. Staat dus wel achter het raam, maar haar inkomsten worden legaal verwerkt.
 
Maar kan je nu je als zelfstandige werkt geen bvba, is toch de belgische benaming voor wat wij in NL een bv noemen, oprichten? En dan als coach,guru, masseuse etc. Dan kan je via je bedrijf wel zaken regelen.

Een dame in het skw bijvoorbeeld heeft via haar boekhouder tijdens de covidperiode netjes een overheidsuitkering ontvangen omdat zij officieel een ander contactberoep heeft. Staat dus wel achter het raam, maar haar inkomsten worden legaal verwerkt.
Zeker wel! Ik en men collega's konden beroep doen op tegemoetkoming 🙏
 
mijn ervaring..
is dat juist mensen met een midden tot laag inkomen zichzelf groter en duurder voordoen dan ze werkelijk zijn
nep designer kleding en sieraden dragen ,import auto van 5 jaar oud met een nieuw kenteken voor de deur op afbetaling..maar er amper mee rijden ,en WA verzekeren omdat de benzine te duur is ..volledig casco ook..
huis vol goedkope meubels..
puur voor de buitenwereld
terwijl mensen die 2/3 keer modaal verdienen daar niet naar hoeven te kijken ,juist alles voor niks willen hebben..
in mijn wereld bij wijze de duurste keuken willen hebben..maar als er geschilderd moet worden of iets dergelijks er dan maar een Pool moet komen voor een 8 euro per uur
kopen ze een nieuwe 5 serie van 70 k..doen ze moeilijk over een skikoffer ,of een trekhaak..
kast van een huis..maar dan een werkster die voor een tientje per uur zwart moet komen poetsen..geen 12€ ,want dat is te duur..

nooit begrepen dit
 
mijn ervaring..
is dat juist mensen met een midden tot laag inkomen zichzelf groter en duurder voordoen dan ze werkelijk zijn
nep designer kleding en sieraden dragen ,import auto van 5 jaar oud met een nieuw kenteken voor de deur op afbetaling..maar er amper mee rijden ,en WA verzekeren omdat de benzine te duur is ..volledig casco ook..
huis vol goedkope meubels..
puur voor de buitenwereld
terwijl mensen die 2/3 keer modaal verdienen daar niet naar hoeven te kijken ,juist alles voor niks willen hebben..
in mijn wereld bij wijze de duurste keuken willen hebben..maar als er geschilderd moet worden of iets dergelijks er dan maar een Pool moet komen voor een 8 euro per uur
kopen ze een nieuwe 5 serie van 70 k..doen ze moeilijk over een skikoffer ,of een trekhaak..
kast van een huis..maar dan een werkster die voor een tientje per uur zwart moet komen poetsen..geen 12€ ,want dat is te duur..

nooit begrepen dit
Heel herkenbaar. De rijksten zijn de zuinigsten en proberen altijd het onderste uit de kast te halen. Juist zij moeten dat niet doen om de economie gangbaar te houden.
 
nja zuinig ..
dat nou ook weer niet..
kan dat niet onder woorden brengen..ikzelf maak het ook mee dat men zegt..
'zolang je maar onder dat en dat bedrag blijft is het goed'..en dan noem ik in een offerte al een flink bedrag..(eigenlijk te veel)
vervolgens hoor ik dat de vrouw des huizes nog even langs de Action gaat voor iets..met de Range Rover
ook ben ik met kleine bedragen gestopt met Tikkies sturen bij zulke mensen..
die lezen ze..vervolgens moet ik na een week zelf appen of bellen..geeft mij een bezwaard gevoel..en dat weet men..
doen we niet meer..je zorgt maar dat er geld is..
 
mijn ervaring..
is dat juist mensen met een midden tot laag inkomen zichzelf groter en duurder voordoen dan ze werkelijk zijn
nep designer kleding en sieraden dragen ,import auto van 5 jaar oud met een nieuw kenteken voor de deur op afbetaling..maar er amper mee rijden ,en WA verzekeren omdat de benzine te duur is ..volledig casco ook..
huis vol goedkope meubels..
puur voor de buitenwereld
terwijl mensen die 2/3 keer modaal verdienen daar niet naar hoeven te kijken ,juist alles voor niks willen hebben..
in mijn wereld bij wijze de duurste keuken willen hebben..maar als er geschilderd moet worden of iets dergelijks er dan maar een Pool moet komen voor een 8 euro per uur
kopen ze een nieuwe 5 serie van 70 k..doen ze moeilijk over een skikoffer ,of een trekhaak..
kast van een huis..maar dan een werkster die voor een tientje per uur zwart moet komen poetsen..geen 12€ ,want dat is te duur..

nooit begrepen dit
Tja, ik denk ook niet dat jij dit ooit zult begrijpen. Sommige mensen zijn nu eenmaal "knakenpoetsers" en die geven moeilijk geld uit. Deze mensen komen voor in alle klassen maar bij diegene die wat meer verdienen dan modaal valt het op.
Persoonlijk snap ik nooit waarom mensen verwachten van iemand die meer verdiend dat hij ook meer kan betalen. Waarom? De dienst is hetzelfde.
 
Tja, ik denk ook niet dat jij dit ooit zult begrijpen. Sommige mensen zijn nu eenmaal "knakenpoetsers" en die geven moeilijk geld uit. Deze mensen komen voor in alle klassen maar bij diegene die wat meer verdienen dan modaal valt het op.
Persoonlijk snap ik nooit waarom mensen verwachten van iemand die meer verdiend dat hij ook meer kan betalen. Waarom? De dienst is hetzelfde.
Nee..
Jezelf voordoen alsof je zonder geld zit..
En dan nog denken dat de ander dat tegendeel niet inziet
Dat heeft daar niks mee te maken..
Dat is gewoon niet netjes..
En insulting anothers intelligence
En wat bedoel je, dat ik dat nooit ga begrijpen..
Ik heb zelf ook niet te klagen, en betaal altijd netjes en op tijd..
Kunnen er veel een voorbeeld aan nemen
Zeker mensen die dikwijls loaded zijn..
 
Niet alleen DVP's maar onder kleine middenstanders en boeren in het algemeen is klagen over het weer , de toestand in de wereld en overheidsbeperkingen en de vermeende weerslag die dat soort dingen op het inkomen hebben een geliefde vrije tijdsbesteding
Ach boeren en strandtenthouders hun inkomen ligt buiten. Het weer bepaalt direct je dag en je bedrijfsvoering.
Geen wonder dat je daar wel es over moppert in deze geplande en dure wereld
 
Ach boeren en strandtenthouders hun inkomen ligt buiten. Het weer bepaalt direct je dag en je bedrijfsvoering.
Geen wonder dat je daar wel es over moppert in deze geplande en dure wereld
Het is met dat gedoe in Oekraïne en alle prijsstijgingen bovenop de gevolgen van dat virus wel begrijpelijk dat er onzekerheid bestaat , maar ik heb kennissen die ik al 25 jaar hoor zeggen dat het zo absoluut niet door kan gaan willen we niet in het armenhuis sterven
Ze leven voorlopig allemaal nog , rijden nog in een mooie auto en wonen nog in een keurig eigen huis
 
Ik bedoelde dat je niet kunt begrijpen waarom mensen zo gierig zijn omdat je het zelf niet bent.
Ahh dat is anders..
Kwestie van opvoeding of milieu waar je in zit.. Denk ik..
Besteed ook wel eens werk uit aan andere Zzpers..
Normaliter zit je met een termijn van 90 dagen, of 30/60 net nagelang..
Is men vrijdag klaar (stukadoor of schilder), en ik heb het gezien en goed bevonden, klant ook..
Maandag geld..
Geen flauwekul.. Moet er gereedschap komen?.. Gewoon Makita of Milwaukee.. Bij de dames net zo, 160 per uur?..
Geen gezeik met wisselgeld.. 170 it is.. Of 200 als ik niks anders bij heb.. En ze doet nog een extraatje..
Iedereen werkt ervoor..
Tenenkrommend, als ik lees dat 'men' gaat lopen afbieden bij een dvp..
 
Ahh dat is anders..
Kwestie van opvoeding of milieu waar je in zit.. Denk ik..
Besteed ook wel eens werk uit aan andere Zzpers..
Normaliter zit je met een termijn van 90 dagen, of 30/60 net nagelang..
Is men vrijdag klaar (stukadoor of schilder), en ik heb het gezien en goed bevonden, klant ook..
Maandag geld..
Geen flauwekul.. Moet er gereedschap komen?.. Gewoon Makita of Milwaukee.. Bij de dames net zo, 160 per uur?..
Geen gezeik met wisselgeld.. 170 it is.. Of 200 als ik niks anders bij heb.. En ze doet nog een extraatje..
Iedereen werkt ervoor..
Tenenkrommend, als ik lees dat 'men' gaat lopen afbieden bij een dvp..
Als je een leuke dame gevonden hebt... koester je die toch!
 
Als je een leuke dame gevonden hebt... koester je die toch!
Dan moet je haar ten huwelijk vragen , als je iemand voor een overeengekomen prijs voor een overeengekomen tijd een overeengekomen dienst laat verrichten is het leuk dat je na afloop allebei tevreden verder gaat met je leven maar je hoeft haar niet op een voetstuk te zetten en als je wat anders wil proberen een keer heb je daar het volste recht toe
Of dat nu is omdat de ander hetzelfde beter doet of goedkoper maakt in principe niet uit , of het nu een DVP is of een stukadoor
 
Tenenkrommend, als ik lees dat 'men' gaat lopen afbieden bij een dvp..
Respectloosheid ten top. :mad:

Vind het persoonlijk dan ook niet gek dat zulke types vrijwel meteen worden geblokt.

Geef zelf wel netjes aan dat ik van een date afzie als er onverwacht/onvermeld voor extra's bijbetaald moet worden, ondanks dat ik het wel zou kunnen betalen. 🤑

Bij een reeds bestaande "relatie" wat extra tijd/service erbij krijgen vind ik geen afdingen, eerder "loon naar werken". 👍
 
Respectloosheid ten top. :mad:

Vind het persoonlijk dan ook niet gek dat zulke types vrijwel meteen worden geblokt.

Geef zelf wel netjes aan dat ik van een date afzie als er onverwacht/onvermeld voor extra's bijbetaald moet worden, ondanks dat ik het wel zou kunnen betalen. 🤑

Bij een reeds bestaande "relatie" wat extra tijd/service erbij krijgen vind ik geen afdingen, eerder "loon naar werken". 👍
Kan je volgen .....alleen zou ik "werken" tussen aanhalingstekens willen zetten dus. Als zowel jezelf als de dame in kwestie de date als "werken" beschouwd gaat er meestal al wat mis.
 
Kan je volgen .....alleen zou ik "werken" tussen aanhalingstekens willen zetten dus. Als zowel jezelf als de dame in kwestie de date als "werken" beschouwd gaat er meestal al wat mis.
Het geheel staat tussen "" dus is in mijn optiek niet letterlijk te nemen.
Hoewel het af en toe net lijkt op werken als ik moe en bezweet en hopelijk voldaan "klaar" ben. :cool:
 
Het geheel staat tussen "" dus is in mijn optiek niet letterlijk te nemen.
Hoewel het af en toe net lijkt op werken als ik moe en bezweet en hopelijk voldaan "klaar" ben. :cool:
Noem het een goede work-out. Zijn al bij al push-ups en een goede training voor je buikspieren. 👌🏻
 
Noem het een goede work-out. Zijn al bij al push-ups en een goede training voor je buikspieren. 👌🏻
Dat is het sowieso heel zeker, ken weinig betere manieren om calorieën te verbranden. 🥰

Nadeeltje voor mij........, zo blijf ik mager, zou graag wat kilo's erbij krijgen. 🙈

Conditie blijft wel goed op peil, dat dan weer wel.
 
Dat is het sowieso heel zeker, ken weinig betere manieren om calorieën te verbranden. 🥰

Nadeeltje voor mij........, zo blijf ik mager, zou graag wat kilo's erbij krijgen. 🙈
Neem een proteïne Shake voor je date? En voor bij de topic te blijven: steek het factuurtje in je boekhouding. Misschien dat het pakt. Misschien ook niet 🤪
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan