Pijpen met of zonder condoom, en wat daar bij komt kijken

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik weet wél, als ik twee keer over de beek spring, en die is zo breed dat ik telkens maar net met de hakken over de sloot geraak met het risico om er in te vallen, dan is dat een dubbel risico in vergelijking tot wanneer ik slechts 1 keer spring. Het getal dat op dat risico theoretsich plakt, maakt me niet uit. Dubbel springen is twee keer die kans om erin te vallen.
Sorry, maar je hebt het mis. Teken gewoon een beslissingsboom met een eenvoudiger voorbeeld. Om je denkfout aan te tonen zal ik het heel eenvoudig maken: neem dat je 1/2 kans hebt om over de sloot te geraken en dus ook 1/2 kans om er in te vallen. Je springt 2 keer.
Bij elke sprong kan je ofwel droog (er over) ofwel nat (er in gevallen) zijn. Je kans om
a) eerste keer droog EN tweede keer droog: kans is 1/4
b) eerste keer droog EN tweede keer nat: kans is 1/4,
c) eerste keer nat EN tweede keer droog met kans 1/4
d) eerste keer nat EN tweede keer nat met kans 1/4.
Enkel bij (a) geraak je droog over (kans is 1/4) en bij de rest ben je nat (1/4+1/4+1/4 = 3/4)
Dus, ja hebt kan er 2x apart in vallen, maar dat geeft niet de kans om nat te worden.
Je kan dit nu uitbreiden naar sekscontact en kans op SOA bij 1%, maar dit heeft BigBenny al uitgelegd. Hopelijk helpt dit voorbeeld om zijn berekening te begrijpen.
 
Dat is inderdaad zo en men heeft daar excellente statistieken over.

Namelijk bij lesbische koppels waarvan 1 HIV-positief is, is er nooit overdracht van HIV vastgesteld.
Hier was ik dus nieuwsgierig naar..primair gaat het hier over pzc. Maar alle wandelaars die een dvp plezieren met befbeurten? Hoe groot is die kans dan?
 
Sorry, maar je hebt het mis. Teken gewoon een beslissingsboom met een eenvoudiger voorbeeld. Om je denkfout aan te tonen zal ik het heel eenvoudig maken: neem dat je 1/2 kans hebt om over de sloot te geraken en dus ook 1/2 kans om er in te vallen. Je springt 2 keer.
Bij elke sprong kan je ofwel droog (er over) ofwel nat (er in gevallen) zijn. Je kans om
a) eerste keer droog EN tweede keer droog: kans is 1/4
b) eerste keer droog EN tweede keer nat: kans is 1/4,
c) eerste keer nat EN tweede keer droog met kans 1/4
d) eerste keer nat EN tweede keer nat met kans 1/4.
Enkel bij (a) geraak je droog over (kans is 1/4) en bij de rest ben je nat (1/4+1/4+1/4 = 3/4)
Dus, ja hebt kan er 2x apart in vallen, maar dat geeft niet de kans om nat te worden.
Je kan dit nu uitbreiden naar sekscontact en kans op SOA bij 1%, maar dit heeft BigBenny al uitgelegd. Hopelijk helpt dit voorbeeld om zijn berekening te begrijpen.
Kansen zijn onafhankelijkheid van elkaar. In jouw voorbeeld heb je gewoon elke keer 50% om er in te vallen. Deze kans veranderd niet als je 1 x springt of 100 X.

Hier was ik dus nieuwsgierig naar..primair gaat het hier over pzc. Maar alle wandelaars die een dvp plezieren met befbeurten? Hoe groot is die kans dan?
Er is geen risico op een hiv infectie als je een vrouw beft, tenzij er zichtbaar veel bloed in je mond komt. Dan is er een hele kleine kans, zeker als je wondjes in de mond hebt.
 
Wat een gezever wordt al 15 jaar gepijpt zonder condoom nog geen enkele soa gehad .Nooit extra moeten betalen en er is wel degelijk een verschil tussen pmc of zonder hoor de paar keer met condoom was een wereld van verschil. Als de dame met condoom doet ga ik er zelf niet bij.
 
Wat een gezever wordt al 15 jaar gepijpt zonder condoom nog geen enkele soa gehad .Nooit extra moeten betalen en er is wel degelijk een verschil tussen pmc of zonder hoor de paar keer met condoom was een wereld van verschil. Als de dame met condoom doet ga ik er zelf niet bij.
Precies, ik wandel ook al heel wat jaartjes mee en laat me regelmatig pijpen zc. ook intiem regelmatig zc. Tot op heden nog nooit iets opgelopen.
 
Weet iemand hoe het zit met het oplopen van Syfilis bij pzc? Ik lees daar niets over maar is volgens mij ook heel besmettelijk.
In dit artikel (https://www.cdc.gov/std/healthcomm/stdfact-stdriskandoralsex.htm) wordt e.e.a. goed uiteengezet. Kort gezegd: er is een risico maar niemand weet hoe groot het is omdat er weinig mensen zijn die alleen aan orale sex doen. Daarom zijn er geen betrouwbare cijfers.

Over het algemeen neemt men aan dat het risico om syphilis te krijgen lager is bij orale sex, dan bij vaginale of anale sex. Men heeft wel vastgesteld dat bij homo's met syphilis, 1 op 5 verklaarden enkel aan orale sex te doen, dus het risico is zeker niet zo laag dat het onbestaande is.
 
Weet iemand hoe het zit met het oplopen van Syfilis bij pzc? Ik lees daar niets over maar is volgens mij ook heel besmettelijk.
Syfilis is besmettelijk als er direct contact is met een syfilis huidafwijking (laesie). De klassieke laesie van syfilis is een solitair, pijnloos, schoon ulcus met of zonder een necrotisch beslag op de plaats van besmetting. Het probleem is dat deze afwijking ook onzichtbaar kan zijn in de vagina/anus of mondholte. Het is pijnloos, dus mensen merken het vaak niet op.
Een besmetting en infectie hoef je niet op te merken. De gevolgen kunnen zeer ernstig zijn als het onbehandeld blijft. Daarom, altijd testen, minstens één keer per jaar.
 
Wat een gezever wordt al 15 jaar gepijpt zonder condoom nog geen enkele soa gehad .
Proficiat. Je hebt geluk gehad. Maar kom niet af met anekdotisch bewijs of drogredenen om het zever te noemen. Het is conceptueel hetzelfde zoals zeggen dat je opa al 30 jaar gerookt heeft zonder longkanker en dan daaruit besluiten dat roken ongevaarlijk is.
Kansen zijn onafhankelijkheid van elkaar. In jouw voorbeeld heb je gewoon elke keer 50% om er in te vallen. Deze kans veranderd niet als je 1 x springt of 100 X.
Klopt: jouw aparte kans bij elke sprong verandert niet, maar als je 100x springt, is je kans om er MINSTENS 1x in te vallen en dus nat te worden heel groot. Ander voorbeeld: je gooit een eerlijke munt op: 50% kans op kop of munt. Telkens je de munt opgooit, is die kans elke keer 50% en die kans verandert niet (zoals je schrijft), maar de kans dat je na 100 keren toch minstens 1 keer een kop gegooid hebt in 100 pogingen is niet meer 50% maar veel hoger. Je kan het zelf proberen: gooi een munt 100 keer op. En dat beschreef BigBenny: de kans dat een dvp na 100 keer een soa opgelopen heeft (niet de kans bij elke sekscontact apart).

Jouw kans om dan een soa op te lopen moet je ook nog in rekening brengen want die kan anders zijn naargelang het soort seksueel contact en dus is je kans als klant anders en hangt af van haar kans dat ze soa heeft en jouw kans op oplopen soa. Die is natuurlijk kleiner dan haar kans op soa na 100 contacten.
 
Als je elke keer moet lopen nadenken om een soa op te doen stop je beter met wandelen. Deze dames laten zich ook regelmatig controleren. Ik vind pijpen met condoom niets dus ga ik er ook geen geld aan geven.Mijn vaste dames zijn ook kieskeurig in hun klanten staan zelf niet op redlights hebben vaste klanten genoeg.
 
Ik laat me ook altijd PZC maar had onlangs na het bezoeken van een Roemeense dame die in het SKW zit in Antwerpen een toch wel serieuze last aan m'n pik.
Heb meer dan een week met een branderig gevoel gezeten bij het plassen.
Dus deze dame zal wel een besmetting opgelopen hebben ergens voordien.
 
Ik laat me ook altijd PZC maar had onlangs na het bezoeken van een Roemeense dame die in het SKW zit in Antwerpen een toch wel serieuze last aan m'n pik.
Heb meer dan een week met een branderig gevoel gezeten bij het plassen.
Dus deze dame zal wel een besmetting opgelopen hebben ergens voordien.
Hey levensgenieter, dat is niet zo fraai maar heb je getest? Kan natuurlijk ook wat anders zijn. Als ik het hier zo lees komt het zelden tot niet voor om tijdens het pijpen wat op te lopen.
 
Hey levensgenieter, dat is niet zo fraai maar heb je getest? Kan natuurlijk ook wat anders zijn. Als ik het hier zo lees komt het zelden tot niet voor om tijdens het pijpen wat op te lopen.
Jap en er werd Chlamydia vastgesteld.
Het kan enkel maar van deze dame zijn, want ik had voor de rest geen seksueel contact met iemand anders.
De eerste keer had ik er ook wat last van, dat m'n eikelgaatje erg jeukte nadat ik bij haar geweest was maar toen dacht ik dat het niks speciaals was en een weekje later ging ik terug en toen begon het serieus te verergeren en had ik er nog eens een enorm branderig gevoel bij het plassen bij.
En wees er maar zeker van dat je van PZC ook een soa als Chlamydia, Syfilis of Gonorroe kunt oplopen.
 
Uiteraard heb ik dit gedaan maar de dame in kwestie wou me niet geloven dat het van haar zou komen en er kwam enkel maar uit haar mond : " I'm a very clean girl", "I only give good and clean service" ?
Prima, Levensgenieter.
Het is te hopen dat zij stiekem toch naar de dokter gaat.
Ik vraag mij tegelijk toch af, of je haar naam hier dan niet onder 'misstanden' bekent moet maken?
Als je zeker bent dat je alleen door haar geïnfecteerd kunt zijn en zij blijft ontkennen, dan gaat zij meer 'slachtoffers' maken!
 
Prima, Levensgenieter.
Het is te hopen dat zij stiekem toch naar de dokter gaat.
Ik vraag mij tegelijk toch af, of je haar naam hier dan niet onder 'misstanden' bekent moet maken?
Als je zeker bent dat je alleen door haar geïnfecteerd kunt zijn en zij blijft ontkennen, dan gaat zij meer 'slachtoffers' maken!
Als @Levensgenieter er zeker van is dat het van deze dame komt, dan vind ik ook dat hij dit rustig hier bekend kan maken. Een gewaarschuwd wandelaar telt ineens voor twee….
 
Als @Levensgenieter er zeker van is dat het van deze dame komt, dan vind ik ook dat hij dit rustig hier bekend kan maken. Een gewaarschuwd wandelaar telt ineens voor twee….
Als je daar aan gaat beginnen is het hek van de dam. Kennelijk heeft @Levensgenieter uitzonderlijke pech gehad of heeft hij het toch ergens anders opgedaan. Ook NMC heeft een zeer kleine kans op besmetting of als je vingert en je piemel aanraakt, dat soort dingen.
Het is zelfs mogelijk dat @Levensgenieter het aan de dame doorgegeven heeft in plaats van andersom.
 
Chlamydia in de keel is vaak zonder klachten. Dus inderdaad kan die dame er geheel onwetend van zijn geweest. En ze kan het hebben opgelopen bij het pijpen van iemand met chlamydia, die er misschien ook (nog) geen last van had. Vandaar het belang van regelmatige testen.

Overigens wat betreft het melden van SOA's bij dames (of heren) moeten we erg oppassen. Tenzij je een doktersverslag hebt gezien dat zonder twijfel dergelijke diagnose bevestigt, kan je er beter niks over zeggen. En het hier melden is iets wat de Gegevensbeschermingsautoriteit zeker niet zal tolereren. Medische gegevens mogen enkel door medici worden behandeld en bewaard.
 
Als je daar aan gaat beginnen is het hek van de dam. Kennelijk heeft @Levensgenieter uitzonderlijke pech gehad of heeft hij het toch ergens anders opgedaan. Ook NMC heeft een zeer kleine kans op besmetting of als je vingert en je piemel aanraakt, dat soort dingen.
Het is zelfs mogelijk dat @Levensgenieter het aan de dame doorgegeven heeft in plaats van andersom.
Je hebt gelijk, we moeten hier ook geen dames aan de schandpaal nagelen, zo had ik het ook niet bedoeld.
 
Als je daar aan gaat beginnen is het hek van de dam. Kennelijk heeft @Levensgenieter uitzonderlijke pech gehad of heeft hij het toch ergens anders opgedaan. Ook NMC heeft een zeer kleine kans op besmetting of als je vingert en je piemel aanraakt, dat soort dingen.
Het is zelfs mogelijk dat @Levensgenieter het aan de dame doorgegeven heeft in plaats van andersom.
Ik ga haar naam hier ook niet openbaar zetten, want haar service is voor de rest wel heel goed. Ik kan enkel zeggen dat ik het wel degelijk, enkel bij haar kan opgelopen hebben.
 
Overigens wat betreft het melden van SOA's bij dames (of heren) moeten we erg oppassen. Tenzij je een doktersverslag hebt gezien dat zonder twijfel dergelijke diagnose bevestigt, kan je er beter niks over zeggen. En het hier melden is iets wat de Gegevensbeschermingsautoriteit zeker niet zal tolereren. Medische gegevens mogen enkel door medici worden behandeld en bewaard.
Je hebt helemaal gelijk, mijn eerdere opmerking was niet goed doordacht. Aangezien @Levensgenieter er absoluut zeker van is dat hij het van deze dame heeft opgelopen, dacht ik even dat dit dan, in dit specifieke geval, wel gemeld kon worden. Maar hoe zeker weet je het nou echt? En dan nog moet je het niet openbaar melden, daar krijg je gedonder mee. Dus helemaal eens met jou en ik heb begrepen dat de naam ook niet openbaar komt, gelukkig maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan