Algemeen Plattegrond Linnébuurt

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vergeef me mijn onwetendheid maar de Linnestraat is toch in Brussel en niet in Beirut of Johannesburg of zo, het zal een ruige buurt zijn maar kom op zeg het wordt hier afgeschilderd als ware het de inspiratie voor de Mad Max films , zo erg kan het toch ook niet wezen
https://www.bruzz.be/tag/brabantwijk-ontspoord hier wat info over de wijk die bekend staat als de Brabantwijk. Het is zover ik weet de meest onveilige wijk van de Benelux en Duitsland tezamen door onder meer een combinatie van prostitutie, armoede, migratie, transmigratie en drugshandel. In de docu wordt ook aangegeven dat er regelmatig mensen worden binnengebracht die verwond zijn door geweld.

Johannesburg waar ik heb gewoond daar hebben ze op plekken waar veel volk op af komt beveiligers, daar stikt het ervan.
 
Vergeef me mijn onwetendheid maar de Linnestraat is toch in Brussel en niet in Beirut of Johannesburg of zo, het zal een ruige buurt zijn maar kom op zeg het wordt hier afgeschilderd als ware het de inspiratie voor de Mad Max films , zo erg kan het toch ook niet wezen
Valt allemaal wel mee ja. De waarheid ligt ergens in het midden. Brusselaars minimaliseren, buitenstaanders dramatiseren. Vast staat dat hele buurten van Brussel ver na zonsondergang niet bepaald gezellig zijn, maar eerlijk gezegd, welke grootstad heeft dat niet? 't Is ook niet dat je op elke hoek van de straat neergeschoten gaat worden, eerder intimidatie, beroving, vechtpartijen, enz. En je moet al pech hebben dat je dat als neutrale, gezonde mannelijke passant overkomt.
 
En nadat alles is gezegd en gedaan kan er door niemand een buurt worden genoemd in de Benelux en Duitsland die gevaarlijker is dan de Brabantwijk. Wie weer gaat bagataliseren mag ook even een voorbeeld noemen van een wijk die gevaarlijker is in Benelux+Duitsland.
 
En nadat alles is gezegd en gedaan kan er door niemand een buurt worden genoemd in de Benelux en Duitsland die gevaarlijker is dan de Brabantwijk. Wie weer gaat bagataliseren mag ook even een voorbeeld noemen van een wijk die gevaarlijker is in Benelux+Duitsland.
Tja, achterbuurten zijn nu niet direct een toeristische topbestemming, dus ik spreek niet uit persoonlijke ervaring, maar ik kan me voorstellen dat er in het Ruhrgebied ook wel buurten zijn waar je liever niet rondwandelt op een doorsnee-avond.

Na drie seconden google vind ik al dit over onze oosterburen: https://nl.gatestoneinstitute.org/9699/no-go-zone-noordrijn-westfalen

En verder hou je natuurlijk doelbewust Parijs uit de discussie weg. Wat in Brussel dramatisch is, is daar nog 5× erger...
 
Niet om jullie Belgen af te willen troeven hoor , maar even googlen gaf dit resultaat

":Echter valt het meest op dat volgens de lijst Rotterdam de gevaarlijkste stad van Europa is, zo meldt World Atlas. Tweede is Lodz in Polen en Newcastle staat op de derde plek. Behalve de gehele top 10 bevinden maar liefst 43 van de 50 steden zich in Zuid Amerika "

Tsja Rotterdam , ik woon er vlak bij en ben er vaak geweest , niet de gezelligste stad maar om nou te zeggen gevaarlijk ? Ja je moet niet met een Ajax shirtje aan op een wedstrijddag bij het Feyenoordstadion gaan lopen paraderen natuurlijk maar ik heb me er nog nooit bedreigd gevoeld of zo , en onze hobby brengt ons normaal gesproken niet in de beste buurten

Een andere bron gaf overigens weer dat Wenen voor de tweede keer op rij de twijfelachtige eer had om de onveiligste Europese stad te zijn dus ik weet niet wat voor criteria er gebruikt worden maar Brussel heb ik nog in geen enkel rijtje voorbij zien komen
 
Niet om jullie Belgen af te willen troeven hoor , maar even googlen gaf dit resultaat

":Echter valt het meest op dat volgens de lijst Rotterdam de gevaarlijkste stad van Europa is, zo meldt World Atlas. Tweede is Lodz in Polen en Newcastle staat op de derde plek. Behalve de gehele top 10 bevinden maar liefst 43 van de 50 steden zich in Zuid Amerika "

Tsja Rotterdam , ik woon er vlak bij en ben er vaak geweest , niet de gezelligste stad maar om nou te zeggen gevaarlijk ? Ja je moet niet met een Ajax shirtje aan op een wedstrijddag bij het Feyenoordstadion gaan lopen paraderen natuurlijk maar ik heb me er nog nooit bedreigd gevoeld of zo , en onze hobby brengt ons normaal gesproken niet in de beste buurten

Een andere bron gaf overigens weer dat Wenen voor de tweede keer op rij de twijfelachtige eer had om de onveiligste Europese stad te zijn dus ik weet niet wat voor criteria er gebruikt worden maar Brussel heb ik nog in geen enkel rijtje voorbij zien komen
Het gaat in mijn geval ook niet specifiek om Brussel, ik spreek over de Brabantwijk, dat is een heel klein gebied met een unieke combinatie van factoren aanwezig op één plek: prostitutie, drugs, dominantie van migratie in vier generaties maar vooral nieuwelingen, transmigratenten die daar verblijven tot ze geld hebben voor de reis naar het Verenigd Koninkrijk, armoede, werkeloosheid, onderverhuur, meest dichtbevolkste stukje België, daklozen, sekswinkels, absentie van politie, dronkenlappen, junks, tippelaars, gokverslaafden, bedelaars, wandelaaaaaaaaaaaars, krottenpanden, zwerfaval, het probleem van twee gemeenten waarbinnen deze wijk valt (zie plattegrond), openlijk drank- en drugsgebruik, de absentie van geïntegreerd volk, de absentie van eenheid in normen en waarden, een sfeer van wetteloosheid waar we een oogje dichtknijpen wanneer we iets illegaals zien bij de bewoners onderling.
 
Houd het netjes aub, geen welles nietes discussies en beledigende content aub.
Ten andere... Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om door Brussel te lopen, voor gelijk welke reden dan ook. Vaak genoeg geweest voor mijn werk. Maar ik ben dan ook "nen boer vanop den buiten" ;) Ik zou aanraden van de aflevering Reizen Waes eens te bekijken van Brussel (oa van de Matongewijk).
 
Ik kom al 15j in Brussel wandelen en heb er nog nooit problemen Gehad en ben er ook niet bang om er rond te lopen ook niet snachts ,het is natuurlijk wel geen propere buurten en gebeurt er vanalles dat niet deugd ,heb er totaal geen problemen mee als ze mij maar met rust laten ..
 
Ben er vorige week woensdagavond ook eens rondgeweest.
Voor het eerst alle straten eens afgegaan, om het eens gezien te hebben. Ok, veel hangende groepjes, maar gewoon vermijden en niet teveel oog contact maken.
Ik heb er geen last van. Zolang je ze niet zit aan te gapen, of je bemoeit met wat ze zich bezighouden, komt dat allemaal wel ok.

Alle vormen en maten van vrouwen. Ouder ook.. had ergens gehoopt op een Aziatisch type, maar geen geluk.
In de Aarschotstraat ook nog niet echt geluk gehad voor aziatisch type. Kan zijn dat ik op verkeerde momenten langsga :)
 
De buurt ligt vlakbij het Noordstation. Als je daar bent en je wil graag gaan wandelen op een nette, veilige en beschaafde manier, is de oplossing heel eenvoudig. Ga naar het Noordstation, neem een trein naar Antwerpen en zoek het Schipperskwartier op. Ik begrijp echt niet wie in Brussel in die krottenwijken wil rondlopen op zoek naar vrouwelijk gezelschap.
 
Het is niet direct de veiligste buurt van Brussel, maar veel niet inwoners willen dat nogal eens overdrijven.
Niet zelden van horen zeggen en is hun laatste bezoek aan de hoofdstad nog van de expo 58.
Zoals in vele grootsteden is de stationsbuurt niet de veiligste, doch overdag loopt men daar weinig tot geen risico het is er immers héél druk.
Na middernacht hangen er wel louche type's rond die op niet veel goeds uit zijn.
Je moet alle toogpraat/cowboyverhalen over Brussel niet geloven.

Jaren terug was Molenbeek zeer negatief in beeld in de media en toen bleek dat er in Antwerpen een pak meer misdaad was dan in Molenbeek: https://www.dewereldmorgen.be/artik...cijfers-molenbeek-pak-veiliger-dan-antwerpen/
je bent blijkbaar een kei in het verkeerd interpreteren van vergelijkingen. Het gaat hier niet over vergelijkingen van steden of gemeenten met elkaar, maar over het vergelijken van de veiligheid in de raambuurten, dus specifieke kleine buurten in een stad.

Besef dat jouw sussende verhalen goedgelovige mensen kunnen in gevaar brengen.

Asielzoeker is in zijn berchten heel realistisch. Het heeft geen zin om hem proberen tegen te spreken. De realiteit toont het aan.
 
je bent blijkbaar een kei in het verkeerd interpreteren van vergelijkingen. Het gaat hier niet over vergelijkingen van steden of gemeenten met elkaar, maar over het vergelijken van de veiligheid in de raambuurten, dus specifieke kleine buurten in een stad.

Besef dat jouw sussende verhalen goedgelovige mensen kunnen in gevaar brengen.

Asielzoeker is in zijn berchten heel realistisch. Het heeft geen zin om hem proberen tegen te spreken. De realiteit toont het aan.
Ben zelf nog Nooit in de buurt in Brussel geweest en ben zeker niet goedgelovig, toch geef ik toe dat ik bewust nog niet naar Brussel ben gegaan (de buurt dan) door de verhalen dat ik lees en hoor. Overdag is een ander verhaal dan zou het mij niet tegenhouden. Vanaf het donker wordt zou ik daar al niet willen lopen (alleen toch niet). Kan wel voor mezelf uitmaken dat het minder veilig is dan Gentse buurt, dat is logisch aangezien de ligging alleen al, Gent is eigenlijk als we eerlijk zijn puur centrum (bedoel niet graslei of veldstraat centrum, maar in ieder geval een plaats dat totaal niet wordt aanzien als 'buiten centrum'). Heb wel al van verscheidene dames gehoord in Gent dat ze door de mensen, straatgangers en de bijhorende voorvallen zijn verhuisd. vb. agressie, dronkenschap, ramen breken, rare gestoorde types.. Waar ligt het volgens jullie aan? 1 dame wist me te vertellen (iemand die nu in Gent werk) dat toen ze in Brussel werkte in de aarschotstraat dat een getinte man haar raam insloeg en ging lopen met haar spullen (gsm of tas), ze belde de politie en vanaf ze de naam van de straat zei legde de politie neer en niemand kwam af... Meningen?? Vraag dit puur uit nieuwsgierigheid en vind het ook gewoon interessant.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat in mijn geval ook niet specifiek om Brussel, ik spreek over de Brabantwijk, dat is een heel klein gebied met een unieke combinatie van factoren aanwezig op één plek: prostitutie, drugs, dominantie van migratie in vier generaties maar vooral nieuwelingen, transmigratenten die daar verblijven tot ze geld hebben voor de reis naar het Verenigd Koninkrijk, armoede, werkeloosheid, onderverhuur, meest dichtbevolkste stukje België, daklozen, sekswinkels, absentie van politie, dronkenlappen, junks, tippelaars, gokverslaafden, bedelaars, wandelaaaaaaaaaaaars, krottenpanden, zwerfaval, het probleem van twee gemeenten waarbinnen deze wijk valt (zie plattegrond), openlijk drank- en drugsgebruik, de absentie van geïntegreerd volk, de absentie van eenheid in normen en waarden, een sfeer van wetteloosheid waar we een oogje dichtknijpen wanneer we iets illegaals zien bij de bewoners onderling.
Een betere samenvatting dan wat Asielzoeker hier schrijft, kan ik niet geven. Hij ziet het 100% correct en wie dat wil ontkennen, is ziende blind. Het contrast tussen de talloze nieuwbouwprojecten rond het Noordstation en de verkrotte rattenwijk waar de prostitutie plaats vindt, kan niet groter zijn.

De meeste panden zijn daar klaar voor afbraak en alhoewel ze zogezegd 'horeca' zijn, voldoen ze niet eens aan de elementaire regelgeving voor veiligheid, hygiëne, minimaal vereiste accomodatie enz. Niemand grijpt echt in. Ik snap echt niet dat mensen daar nog willen gaan wandelen.

Met zoveel werkgelegenheid en pendelaars in een Europese hoofdstad als Brussel, is er daar zeker een markt voor een mooie raambuurt. Maar zolang niemand wil investeren en optreden, in de stijl zoals men dat in Antwerpen ooit gedaan heeft, zal heel deze verpauperde buurt in de miserie blijven steken. Het is een schandvlek voor Brussel, en de criminaliteit is alomtegenwoordig, zodat de prostitutie weer in een extra slecht daglicht wordt gesteld.
 
Hello

I visit Brussels and Belgium once/twice a year. During the day, the Rue Linné area looks dingy and I don't feel safe.
Is it the same in the evening - eg. 8pm? Or maybe the number of suspicious individuals on the street is increasing?
I hope that in the evening there will be a greater selection of dark-skinned ladies.
 
Ik ben er vorige week langsgeweest.
Allemaal zwartjes ilininnéstraat
Van dik mollig tot normaal
Allemaal 20€
Bij eentje dan maar gegaan. Moet wel met condoom
Begon al na ok om meer te betalen voor langer dan 15min
Blowjob met condoom dus. Mocht ook neuken maar daar had ik geen zin in
Niks speciaal. Wel lekkere tieten.
Voor even lekker voor weinig geld van je zaad af te zijn best prima
Staan hier en daar wel wat ongure groepjes maar die laat je gewoon links liggen. Negeren en geen probleem.
In de aarschotstraat zat wel wat lekkerder en blank maar daar is het wel 50€
 
The most important rules in the neighborhood: avoid eye contact or look at the men standing there. Pretend no one is there. That's 1. And two, don't hang around too long. If you're there too long they get suspicious. And three, don't stand still near the corner of Weidestraat Linnestraat. Four, ignore any man who approaches you. Five, don't be visibly intoxicated. Six, just look at ladies, then the men will understand what you are doing there. So don't even look at those guests. Do you want to stand still? This is normally possible at the beginning and end of Linnestraat and in the entire Plant Street.
is Rue d'Aerschot alright? Which place would you suggest if I was looking for European/Asian women in a decent neighborhood
 
2 dagen terug (vrijdag, 20:30) moest ik iemand ophalen van treinstation Brussel-Noord.. vlak aan Aarschotstraat.
Met het interesse om een bezoek te brengen aan de dvp kwam ik 2 uur eerder aan. Niet enkel een bezoek, maar na deze topic(starter) gelezen te hebben wilde ik ook mijn mening met jullie delen, hoe het daar zit.

Wat misschien een rol speelt, ik ben in België geboren, Belg met Turkse afkomst die ook als een Turk eruit ziet.

Alleen was ik beetje te sjiek gekleed om daar te wandelen.. het valt én bij de dames én bij de straathangers/wandelaars op.

Bij dames ondervond ik niet direct een hinder, maar voelde me toch -niet bang- wel een tikkeltje oncomfortabel.

#tip1 ga beetje als een semi-rapper.

Nu, de ghetto boys verkopen daar op 50m afstand van de politieagenten én van de politiebureu (die zich op Aarschotstraat bevindt) drugs (soft&hard).

Ik kan U verzekeren: oogcontact met iemand van een halve seconde is gelijk aan: heb je iets nodig (drugs) vraag!
Een neen, of gemakkelijker "Non" wordt snel aanvaardt/gerespecteerd.

#tip2 toon geen onveilige signalen, wees relaxed, maar vermijdt zoveel mogelijk oogcontact. Wordt je aangesproken: zeg doorwandelend een neen.. Stoppen! = halve bio aanhoren 🤪 (1x laten vangen).

Ik was ook benieuwd na de plattegrond hier gezien te hebben voor een rondtoer.

Eerst mijn smaak, blank, slank, klein kontje, een C-cup en een rustige, fijne uitstraling (ja, goed.. ik zie enkel dansende meisjes).

2x heel de Aarschotstraat bewandeld: er waren 2 halve kandidaten, en als twijfelaar ging ik heen en weer..

Dan de andere straten (Linnestraat/Plantenstraat), die parallel meegaan met de Aarschotstraat zien er wat loucher uit, aangezien deze straten wat minder verlicht zijn.

Op Aarschotstraat heb je veel Europese dames (bijna allen), terwijl op Linnestraat en Plantenstraat "enkel" negerinnen met enkel billetjes die 80 kg zullen wegen zitten, hier en daar eentje die inclusief haar billen toch +70 zal wegen.

Ga gerust, maar verwacht geen vlindertjes ofzoiets.. weinig tot geen knappe dames.

Ik ben van Sint-Truiden en hier in Sint-Truiden/Brustem zijn de dames merkbaar knapper.

Al bij al, net ik besloot om de één te bezoeken, ik aankwam ze of bezig of afwezig was.. het duurde iets te lang waardoor ik mijn goesting vaarwel moest zeggen omdat al bijna 20:30 was en ik mijn bezoek moest oppikken van de station.

Ik schreef deze reactie met één oog dicht, ik hou me tegen om niet in slaap te vallen.
Dus vergeef me op mijn fouten zowel naar het begrip toe en de spellingen 🤭

Next destination: Gent
 
Als drugsbendes je in de gaten krijgen omdat je regelmatig een zelfde ronde doet op korte tijd dan denk ik dat je moet uitkijken. Maar vermijd contact, straal zelfvertrouwen uit. Vorig jaar is 5 keer achter elkaar rondgelopen omgeving stationsuitgang waar ook veel drugsmannen rondhangen, omdat er op het einde echt een paar lastig wilde gaan doen zelfs een andere ingang station moeten zoeken om naar huis te geraken. Jammer dat deze mensen die niets met de dvp wereld te maken hebben de hele boel daar verzieken. In de kleinere straten van Linnebuurt na valavond zeker opletten. Als je als blanke alleen staat en er komt donkere of drugsmannen op je af en je kan geen kant uit, heb je niet veel te zeggen. NEE, ik heb daar nog nooit meegemaakt. Wel in Paramaribo. Ik was alleen in lege straat om 22u achter de Waterkant. Kwam zwarte man op me af en kon geen kant meer uit..... God heeft me daar toen gered. In Linnebuurt na 22u in het donker met al het volk dat er rondhangt, neem ik geen risicos. Dan beter thuis de hoeretoer op
 
Ik ben vorige weekend in de buurt geweest rond 20u. De buurt is nog altijd vuil, maar dat kunnen we weinig aan doen. Ben er bij twee DVP binnen geweest, beide voor 20 euro. Wanneer je voor dit bedrag binnen gaat in de buurt, moet je je niet verwachten aan emotionele en passionale seks. Het is meer een kwestie van "zaadlozing", dan een goed momentje beleven. Achter sommige ramen schuilen heel krappe en vuile kamers, maar dat moet je verwachten wanneer de dames 20 euro vragen. Het schipperskwartier is 100% een betere plaats om betere ervaringen te beleven. Maar als men een snelle beurt wil voor een kleine prijs, dan is dit de buurt waar je moet zijn.
 
Gisteren ook nog eens gaan wandelen in deze buurt met het idee van gewoon eens rond te kijken. Na een paar rondjes in de vrieskou toch zin gekregen in iets lekkers. Stommelings snel binnengewipt in de weide straat met een op het eerste zicht vrolijk zwartje. Maar hoe vriendelijk ze er ook uitzag achter glas hoe snel dit pure business wordt als je binnenstapt. En dan nog slechte business.... Buiten enkele kordate dirrigerende woorden die in een Duitse oorlogsfilm niet zouden misstaan kwam er niet veel zinnigs uit. Argent, bed, pas possible, non et temps... Dit aangevuld met een telefoon mee op het bed waar haar favoriete serie op verder speelde maakte de ervaring helemaal compleet. Mogelijks de eerste keer in mijn leven zelf een orgasme gefaket. Nog tg mijn voeten gekregen dat ik op het bed klaarkwam terwijl er helemaal niks gebeurd was... :) Al bij al kon ik er nog mee lachen als ik buiten stond. Twee keer daar geweest en twee keer een zelfde, ik zou zeggen uitgemolken gevoel, maar dan niet echt. Trein opgestapt, berichtje naar Francesca gedaan en 2 uur later voldaan naar huis.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan