Politiek en sekswerk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@Luna mijn opmerking gaat over pasjes en jouw antwoord was of ik een land wist waar die pasjes effectief waren.
Verder heb ik geen interesse in een discussie over de KvK, dus blijkbaar schrijven we langs elkander heen en wil ik het hier bij laten.
Hartelijk dank voor uw korte en geschikte samenvatting van het begin van onze interactie. Er hoeft uiteraard geen discussie gevoerd te zijn en ik was er zeker niet aan het zoeken.
Soit.
 
Op welke politieke partij stem jij?
En hoe staat jouw partij tegen over sekswerkers?
De laatste keer heb ik op Fleur Agema gestemt, van de PVV. Dat heeft meer te maken met het falen van de VVD, CDA en PVDA
De PVV kennende zullen ze niet zo zeer tegen sexwerk zijn, maar wel tegen sex werkers uit exotische oorden die hier op een touristenvisa binnenkomen en op de velen oost europese sexwerker, Ondanks dat ik gebruik maakt van deze dames, omdat ze vaak mooier zijn dan de nederlandse dames, heb ik hier best gemengde gevoelens over, of al die dames wel nodig zijn, ze voegen ook niks toe aan de economie.
 
De laatste keer heb ik op Fleur Agema gestemt, van de PVV. Dat heeft meer te maken met het falen van de VVD, CDA en PVDA
De PVV kennende zullen ze niet zo zeer tegen sexwerk zijn, maar wel tegen sex werkers uit exotische oorden die hier op een touristenvisa binnenkomen en op de velen oost europese sexwerker, Ondanks dat ik gebruik maakt van deze dames, omdat ze vaak mooier zijn dan de nederlandse dames, heb ik hier best gemengde gevoelens over, of al die dames wel nodig zijn, ze voegen ook niks toe aan de economie.
Het niet zo zeer tegen sekswerk zijn betekent niet letterlijk dat een partij alle steun aan sekswerkers of de legale uitvoering van het beroep zou willen aanbieden. AIs een partij geen positie heeft of wil nemen, zou het waarschijnlijk kunnen betekenen dat er schijnbaar ernstigere problemen zijn vergeleken met de regulatie van sekswerk. Voorbeelden daarvan: klimaat verandering, inflatie, enz. Net als wat dhr. Klepzeiker hierboven aangegeven heeft, is er kennelijk geen enkele politicus die zijn of haar nek zou willen breken voor de verbetering van de positie van sekswerkers. Men zou ook kunnen zeggen dat deze insteek een kop in het zand aanpak is maar dan zou dit niet de eerste keer zijn waar politici hun kop in het zand steken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou het echt niet meer weten ,wie mijn stem zou moeten krijgen..
zoals eerder gezegd ..het is 1 grote poppenkast..een hele dure poppenkast..
er zijn wel een paar politici die goed zijn in debat..die integer overkomen..maar dan zitten ze bij een partij waar ik verder niks mee heb..
feitelijk is Ursula onze MP,..Meneer Rutte is gewoon een narcistisch kutventje, wat er zit om overal te wereld zijn kop te kunnen laten zien met zijn WEF tasje
heeft niks met gewoon volk op..enkel met kapitaalkrachtige multinationals en Brussel..eigenlijk heel de coalitie..
begin ik niet eens over Kaag..die even haar eigen campagne via de NPO liet uitzenden..dat is op zijn Engels gezegd gewoon een 'mean vile person',straalt er gewoon vanaf..
Wilders is enorm sterk in debat..een Bosma bijvoorbeeld ook..die zeggen in Jip en Janneke taal hoe de vork in de steel zit..maar krijgen in moties nergens steun voor of mee..
leuk voor Geert dat hij er zit..maar krijgt geen voet aan de grond..en altijd dat 'Islam is slecht'..tsja Geert ..dat is er nou eenmaal..goed of slecht..it's here to stay..
van der Plas is ook enorm sterk ,lul je niet zo maar vast. maar lijkt dikwijls ofdat de rest van de kamer (zeker de coalitie)zoiets heeft van 'daar heb je die boerenmevrouw ook weer,..moet die geen koeien gaan melken ofzo?'..
Marijnissen..leuke dame om te zien..en heeft tijdens debatten over de nasleep van de toeslagen affaire samen met Omtzigt keihard gasgegeven tegen het kabinet..
maar ook daar schiet je gewoon weinig mee op..'men' doet gewoon wat ze van hogerhand word opgedragen en rolt die plannen uit..
je weet de helft niet wat er verder speelt...en daar heb je niet naar te vragen..,doe je dat wel?..krijg je geen antwoord..
en ander grijpt voorzitster Bergkamp gewoon in..zet ze de microfoon dicht..als het te 'moeilijk' word..
de grote conventie van Klaus in Devos?..Bilderberg conferentie?..wat is Rutte ,met Willem,en Hoekstra daar wezen doen?..met modeltreintjes spelen?
met de vorming van het FVD ooit vond ik het een goede partij..maar je ziet de laatste jaren Baudet zichzelf steeds meer voor lul zetten omdat hij zulke extreme uitspraken doet..en wanhopig is om zijn wil door te drukken..
Hiddema..heeft meneer Gabberhouse op kennis van jurisprudentie en strafrecht meerdere keren alle hoeken van de 2e kamer laten zien..
maar was verder niet geschikt voor dat werk..te oud ook..en ik denk uiteindelijk met Baudet oneens..maakt verder ook niet meer uit
van Meijeren heeft altijd een antwoord klaar en is zeker geen dom mannetje ,maar dat stemmetje..verschrikkelijk..
vergeet ik nog een stel andere partijen..daar begin ik niet eens over..die zitten er dikwijls niet eens in debatten..en als ze er zijn ,is het net ofdat ze met warme chocoladesaus zijn overgoten..
lopen een keer naar de microfoon voor een interruptie of voor of tegen een motie of wetsvoorstel te stemmen..
dus wat zou een goede keuze zijn?
ik zou het niet weten..Brussel trekt uiteindelijk aan de touwtjes en wij zitten gewoon met een 2e en 1e kamer opgescheept met figuren die gemiddeld 180.000 per jaar pakken..en enkel over kleinere zaken die in dit land spelen mogen beslissen..
dat is al sinds het oprichten van de EU..en dat word hoe langer hoe gekker..het uiteindelijke plan is een soort verenigde staten van Europa ..
met elke staat een soort van gouverneur en bestemming..
sexwerk zou gewoon legaal moeten zijn verder..het is 2022..vrouwen snappen inmiddels wel hoe de vork in de steel zit..
het is geen probleem om duizenden Poolse en Roemeense vrouwen hier te laten werken in het magazijn of schoonmaak..dan zou in de prostitutie toch ook geen moeite moeten zijn..
kunnen ze volgens mij binnen een paar weken legaliseren ..zowel voor de Nederlandse als buitenlandse dames..
 
Laatst bewerkt:
Toen ik dit onderwerp starte had ik wel een vermoede waar het gesprek gelijk heen zou lopen. Misschien had ik het zelf anders moeten voorwoorden.
Ik ben niet 100% opde hoogte hoe het zit met de complete wetgeving rond om mijn beroep. Maar ik weet wel dat er niks van klopt. En dat het heel erg fijn zou zijn als hier verandering in kwam!
Het grootste probleem is dat de politiek sekswerk niet los wil zien van mensen handel. Door dit altijd in het zelfde laatje te laten liggen en ons strengere regels te geven werken ze ons helaas alleen maar verder de criminaliteit in. Ook jullie bezoekers hebben steeds meer kans om als criminelen gezien te worden.
Wat zijn volgens jullie oplossingen? Hoe kunnen wij sekswerkers makkelijker aantonen dat we geen slachtoffer zijn van mensenhandel.
En vooral wat zou jij willen doen om hier positief aan bij te dragen ons beroep uit de criminaliteit te helpen?
Zo ver ik weet zijn er maar 2 partijen in nl die iets positiefs in hun programma hebben staan over sekswerk en dat zijn D66 en Bij1. VVD heeft er niks over ons in staan alsof we niet bestaan. En de CU en dergelijke hoeven we helaas geen hoop op te leggen.
 
Probleem is dat sekswerk nog altijd in beetje in de taboesfeer zit en er wel partijen zijn die vanuit conservatieve of religieuze motieven er tegen zijn en het het leifst helemaal zouden willen uitbannen, maar er (bijna) niemand is die het heel expliciet opneemt voor sekswerkers. Er zal geen enkele politicus zijn die zal toegeven dat ie wel eens een sexwerker bezoekt en die ene die het in het verleden wel toegegeven heeft kon daarna een serieuze carriere ook wel vergeten.

De tegenpartijen hebben met het onderwerp mensenhandel een prettige stok gevonden om sekswerk te bestrijden, en daar zal niet zo snel iemand tegenin gaan, want politiek gaat tegenwoordig heel erg om beeldvorming en ja, wie er nu tegen mensenhandel. Dat het in de praktijk allemaal genuanceerder ligt maakt verder niet uit, het staat goed voor de beeldvorming en daar draait het om. Beeldvorming wint stemnen, inhoud niet.
 
Er is geen sexwerker die op nog meer verplichtingen zit te wachten. Zeker niet op een pasje met registratie in een landelijke database. Met alle datalekken van tegenwoordig. In Duitsland is dat pasjessysteem ook compleet mislukt.
Mee eens Cor. Zolang de bedragen als nu gehanteerd blijft worden, zal criminaliteit en "handel" altijd aangetrokken blijven worden. Hier valt dan alleen maar te proberen om het te minimaliseren. Maar dat is mijn mening
 
Er is geen sexwerker die op nog meer verplichtingen zit te wachten. Zeker niet op een pasje met registratie in een landelijke database. Met alle datalekken van tegenwoordig. In Duitsland is dat pasjessysteem ook compleet mislukt.
Zo is het Cor! Vandaar ook mijn opmerking over die pasjes. Dat is een totale flop geworden bij onze Germaanse buren. Blijkbaar viel mijn commentaar niet goed bij sommigen maar als er een ding is wat je de overheid niet moet laten doen is het zich gaan bemoeien met dit soort zaken dmv pasjes etc. Voor je het weet ligt er gevoelige informatie op straat (NAW gegevens van DVP's), wordt er aan alle kanten mee gefraudeerd of zorgt het er voor dat er NOG meer in de illegaliteit verdwijnt.

Dat waren dan mijn argumenten. Laat mensen me er maar voor afmaken dat ik er op tegen ben, dit is hoe ik het zie.
 
Ik heb een deel van die nieuwe wet gelezen maar kreeg niet het idee dat er veel nieuws aan was. En idd registreren is met de huidige maatregelen is echt geen optie!

Je kan stemmen op partijen die wél voor verbetering van de wetgeving voor sekswerkers zijn: zo als bij1 of d66 (alleen doet d66 helaas vaak niet wat ze beloven)
Je kan sowiso niet(meer) stemmen op partijen die sekswerkers verder willen criminaliseren.

Je kan lid worden en doneren aan organisaties die sekswerkers steunen. Zo als door2door, PIC, Seksworks, Sekswerk.info

En je kan je uitspreken tegen andere mensen die denigrerende termen zo als "hoer" of slaven termen zo als "je lichaam verkopen" gebruiken.

Je kan je proberen zo veel mogelijk te verdiepen in hoe het er aan toe gaat in de bordeels of clubs die je bezoekt. Of alles daar wel op oorden is.

We kunnen dit topic gebruiken om te brainstormen hoe we het samen kunnen verbeteren. Inplaats alleen te zeggen waarom het slecht gaat en waarom het niet lukt.
 
Je kan stemmen op partijen die wél voor verbetering van de wetgeving voor sekswerkers zijn: zo als bij1 of d66 (alleen doet d66 helaas vaak niet wat ze beloven)
Je kan sowiso niet(meer) stemmen op partijen die sekswerkers verder willen criminaliseren.
Ik ga niet stemmen op 1 onderwerp. En al zeker niet op een partij die ik niet in een kabinet wil hebben puur voor de sekswerkers. Dat zou heel scheef zijn.

En je kan je uitspreken tegen andere mensen die denigrerende termen zo als "hoer" of slaven termen zo als "je lichaam verkopen" gebruiken.
Ik denk dat de meesten hier zich wel netjes kunnen gedragen en deze woorden niet in de mond neemt, uitzondering daargelaten. Die uitzondering krijgt dan ook meestal wel de wind van voren. Ik denk juist dat de criminele sector deze woorden gebruikt.

Je kan je proberen zo veel mogelijk te verdiepen in hoe het er aan toe gaat in de bordeels of clubs die je bezoekt. Of alles daar wel op oorden is.
Dat is misschien wel het mooie van deze site want hier zie ik die discussies echt wel terug. Lees maar gewoon eens een aantal topics.
Maar om te onderzoeken of een club of raam wel het juiste doet, daar is juist die middelen van de recherche nodig.

Waar ikzelf voorstander van ben is dat dvp's zich meer naar buiten moeten laten zien. En dan niet gelijk met gezicht en al maar meer zoals jij en andere dvp's hier nu doen. Laten weten dat je het werk doet en ook echt leuk vindt. Dat verdient veel respect en kan je de open discussie voeren. Zolang de meesten onderkend en niet in de aandacht willen vallen, zal de discussie op kleinschaligheid blijven. Pas als wij maar vooral ook jullie dvp's zich harder laten horen, zal de politiek gaan luisteren.
 
Ik ga niet stemmen op 1 onderwerp. En al zeker niet op een partij die ik niet in een kabinet wil hebben puur voor de sekswerkers. Dat zou heel scheef zijn.


Ik denk dat de meesten hier zich wel netjes kunnen gedragen en deze woorden niet in de mond neemt, uitzondering daargelaten. Die uitzondering krijgt dan ook meestal wel de wind van voren. Ik denk juist dat de criminele sector deze woorden gebruikt.


Dat is misschien wel het mooie van deze site want hier zie ik die discussies echt wel terug. Lees maar gewoon eens een aantal topics.
Maar om te onderzoeken of een club of raam wel het juiste doet, daar is juist die middelen van de recherche nodig.

Waar ikzelf voorstander van ben is dat dvp's zich meer naar buiten moeten laten zien. En dan niet gelijk met gezicht en al maar meer zoals jij en andere dvp's hier nu doen. Laten weten dat je het werk doet en ook echt leuk vindt. Dat verdient veel respect en kan je de open discussie voeren. Zolang de meesten onderkend en niet in de aandacht willen vallen, zal de discussie op kleinschaligheid blijven. Pas als wij maar vooral ook jullie dvp's zich harder laten horen, zal de politiek gaan luisteren.
Ik snap je goede intenties, echt, maar ik twijfel echt of die laatste zin ooit uitkomt. Momenteel laat de politiek best vaak zien niet zo heel goed naar burgers te luisteren en ik denk dat ze zich liever niet branden aan dit onderwerp. Vandaar dat de VVD het ook gewoon totaal negeert. Lullig maar waar.
 
Oké dus als je ooit een sekswerker bezoekt deze motiveren om op platforms als deze te gaan en zich zelf uit te spreken. Dat is idd een goeie.

Denk niet dat alleen een recherche kan achterhalen of een bordeel of club oké met z'n dames omgaat. Met gezond verstand kan je zelf al een heel end komen. En idd schrijf dat hier ook terug als je twijfels hebt.

En met speek anderen aan bedoel ik natuurlijk overal niet alleen hier. Snap dat prostitutie niet het dagelijkse gesprek is. Maar als je ooit iemand in je eigen omgeving onwetende denigrerende dinge hoort zeggen. Spreek deze persoon aan.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan