Politiek en sekswerk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ben wel altijd stiekem een beetje benieuwd hoeveel van die rechtschapen Christenen zelf niet af en toe naar een DVP gaan.….
Toen er nog DVD's (zelfs VHS tapes) verkocht/verhuurd werden was de biblebelt een zeer belangrijk afzetgebied. Verklaring kan zijn dat bijvoorbeeld in Amsterdam men uitleende aan buren en vrienden, dus één DVD werd door velen bekeken, maar op de Veluwe keek niemand 😆.
 
Ik snap je goede intenties, echt, maar ik twijfel echt of die laatste zin ooit uitkomt. Momenteel laat de politiek best vaak zien niet zo heel goed naar burgers te luisteren en ik denk dat ze zich liever niet branden aan dit onderwerp. Vandaar dat de VVD het ook gewoon totaal negeert. Lullig maar waar.
Niet alleen naar de burgers maar ook naar de boeren. Ze willen ze tot slaven maken en alle ondernemerschap er uit halen , Terugkeer naar tijden van keuterboertjes
 
Oké dus als je ooit een sekswerker bezoekt deze motiveren om op platforms als deze te gaan en zich zelf uit te spreken. Dat is idd een goeie.

Denk niet dat alleen een recherche kan achterhalen of een bordeel of club oké met z'n dames omgaat. Met gezond verstand kan je zelf al een heel end komen. En idd schrijf dat hier ook terug als je twijfels hebt.

En met speek anderen aan bedoel ik natuurlijk overal niet alleen hier. Snap dat prostitutie niet het dagelijkse gesprek is. Maar als je ooit iemand in je eigen omgeving onwetende denigrerende dinge hoort zeggen. Spreek deze persoon aan.
ja , was gister bij een familielid. Hij had de opdracht een website te maken voor n privehuis. Is zelf geen wandelaar. Als je dan hoort wat ie uitkraamt over de wandelaars en de dames dan zijn we er nog niet. ik ga er dan ook niet tegen in .Sorry
 
ja , was gister bij een familielid. Hij had de opdracht een website te maken voor n privehuis. Is zelf geen wandelaar. Als je dan hoort wat ie uitkraamt over de wandelaars en de dames dan zijn we er nog niet.
Joh, dat is onwetendheid of angst voor het onbekende. Mensen die heel uitgesproken tegen homo's zijn doen dat bv vooral uit angst. Ik denk dat het een en al onzekerheid is als men er zo over praat.
 
Dus wat zou je kunnen doen om deze onzekerheid, vooroordeel en onwetendheid weg te kunnen halen?

Zelf toegeven dat je een wandelaar bent is niet zo maar iets dat snap ik dat vele van jullie dat niet willen.

Maar er zijn bijvoorbeeld al best een paar goeie docus en series over sekswerk. Je kan bijvoorbeeld deze vrienden aanraden deze te kijken.
 
Maar er zijn bijvoorbeeld al best een paar goeie docus en series over sekswerk. Je kan bijvoorbeeld deze vrienden aanraden deze te kijken.
Zodat je vervolgens de vraag krijgt waarom je dat zo'n interessant onderwerp vindt... Dat kan interessante ontwikkelingen in je sociale leven opleveren :unsure:.
 
Ik denk dat die vriend die er zo uitgesproken over is minimaal verdacht is. Die wil door die stoere taal even laten merken dat hij er niets mee heeft. Ook hier weer de parallel met Homo's. Diegenen die er op tegen zijn en de meest erge dingen zeggen en doen, zijn zelf latent homo en willen hun onzekerheid verbloemen. Zo ook hier. Ik zou die vriend voor de grap eens even aan de tand voelen. Grote kans dat hij een rode kop krijgt omdat hij ook wel eens een bezoekje pleegt.
 
Weet wel dat nog geen handvol partijen destijds voor coronasteun aan sexwerkers volgens de opting-in constructie was, ironisch genoeg ook nog eens partijen waar menig sexwerker niets van moet hebben (zoals FvD).
 
Laatst bewerkt:
Probleem van de politiek is dat zij regelgeving voor sekswerkers maken, in plaats van met sekswerkers. Oftewel: betrek de branche bij de besluitvorming in plaats van voor ze te besluiten.

Ik heb zelf ook wel ideeën en die ventileer ik ook wel, maar ik zit niet aan de juiste kant van de medaille om echt te weten waar behoefte aan is, en dan zit ik er nog dichter op dan menig politicus.
 
Maar er zijn bijvoorbeeld al best een paar goeie docus en series over sekswerk. Je kan bijvoorbeeld deze vrienden aanraden deze te kijken.
Ik vrees eerlijk gezegd dat een uitzending als Boos met soundbites als "groepsverkrachting" een groter stempel zullen drukken op iemands view en op het politieke debat dan welke al dan niet goed uitgebalanceerde docu of serie dan ook. Men hoort wat men horen wil.
 
Ow? Is dat zo? Ze konden gewoon TVL krijgen hoor
Ook zij die gedwongen door de regering onder de opting-in regeling werkten? Die waren formeel noch in loondienst noch zelfstandig en vielen naar ik begreep overal buiten. Een motie om hun coronasteun te geven werd destijds massaal weggestemd op ik meen FvD, Denk en een van de Christelijke partijen (SGP?) na.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel altijd stiekem een beetje benieuwd hoeveel van die rechtschapen Christenen zelf niet af en toe naar een DVP gaan.….
Een beetje off topic maar kennen jullie de 49 stoelen regeling nog, ingevoerd door toemalig minister Dries van Agt (CDA)? Het was een poging de openbare vertoning van sexfims aan banden te leggen en die wet bepaalde dat vertoning voortaan alleen nog maar mocht plaatsvinden in besloten verband in zaaltjes met maximaal 49 zitplaatsen (vanaf 50 stoelen was het niet langer besloten). Vanwege het "besloten karacter" moest men volgens de wet eerst lid worden van de club en als extra barrière moest men ook nog eens minimaal 24 uur lid zijn alvorens men zo'n voorstelling mocht bezoeken. Het spreekt voor zich dat er bij de ingang gewoon lidmaatschapskaarten met een stempel van de dag ervoor werden uitgegeven zodat liefhebbers toch direct naar binnen konden. Boze tongen vroegen zich overigens af of het toeval was dat dat getal van 49 stoelen exact overeenkwam met het aantal zetels dat het CDA op dat moment bestierde in de 2de kamer :).
 
Laatst bewerkt:
Ook zij die gedwongen door de regering onder de opting in regeling werkten? Die waren formeel noch in loondienst noch zelfstandig en vielen naar ik begreep overal buiten. Een motie om hun coronasteun te geven werd destijds massaal weggestemd op ik meen FvD, Denk en een van de Christelijke partijen (SGP?) na.
Het fijne weet ik er niet van want ik voer deze regeling niet. Wel bij een collega nagevraagd toen er nog aanvragen gedaan konden worden voor q1. Daar waar er geen steun mogelijk was, kon bijstand worden aangevraagd en gemeenten konden extra steun aanvragen wanneer deze in zware financiële problemen kwamen.
Helaas is het gebleken dat velen niet hun privé gegevens wouden delen. Wat er achteraf ook bemerkt is, en ook in veel horeca gelegenheden, dat er teveel zwart geld werd verdient wat niet in de boeken heeft gestaan. Stond dat er wel, dan zaten ze boven het dervingspercentage en had men recht erop gehad. Daardoor zijn ook veel aanvragen afgewezen.
 
Het fijne weet ik er niet van want ik voer deze regeling niet. Wel bij een collega nagevraagd toen er nog aanvragen gedaan konden worden voor q1. Daar waar er geen steun mogelijk was, kon bijstand worden aangevraagd en gemeenten konden extra steun aanvragen wanneer deze in zware financiële problemen kwamen.
Helaas is het gebleken dat velen niet hun privé gegevens wouden delen. Wat er achteraf ook bemerkt is, en ook in veel horeca gelegenheden, dat er teveel zwart geld werd verdient wat niet in de boeken heeft gestaan. Stond dat er wel, dan zaten ze boven het dervingspercentage en had men recht erop gehad. Daardoor zijn ook veel aanvragen afgewezen.
Halsema wist op tv nog uit te kramen dat steun voor sexwerkers alleen gold voor wie belasting had betaald en dat sexwerkers volgens de opting-in regeling daar dus niet voor in aanmerking kwamen..... terwijl dat nota bene de enige werkvorm was waarin buitendse sexwerkers hier legaal aan het werk konden en die werkconstructie juist door ik meen de belastingdienst zelf in het leven was geroepen om te borgen dat er belastingafdracht plaats vond. Bijkomend probleem was dat die meiden na ik meen 5 jaar van zelfstandig hun broek op houden (beetje bizarre uitdrukking in dit verband) allerlei rechten zouden verwerven waarvan ook niet duidelijk was of dat in gevaar kwam door gedwongen niet mogen werken ergo gedwongen niet in je eigen onderhoud kunnen voorzien.
 
Laatst bewerkt:
1. Geen enkele grote partij is echt geïnteresseerd in ons vak om daarvoor op te komen, zeker niet de christelijke
2. Partij voor de dieren heeft een beetje mijn interesse, omdat ik een dierenmens ben, voor de rest is alles bagger
3. Optin-in dames hebben GEEN steun gehad. Mijn boekhouder zei letterlijk: bespaar je de moeite.
Bijstand met een fulltime werkende partner + een auto.. not a chance!!
Misschien zijn er een aantal die wel iets hebben gevangen, maar dat is dan bijstand.

Als ge niet weet hoe het allemaal niet geregeld was voor de sekswerkers in huizen/clubs/salons die niet aan kamerhuur doen, zeg dan ook niets. Want wie weet dat nou beter? Ik weet het ook niet van andere branches, dus hou ik mijn kop daarover dicht.
We zijn aan ons lot overgelaten, wat zeker 3 zelfmoorden heeft gekost.
 
De enige werkvorm voor buitenlandse sekswerkers?
Ze konden toch ook achter de ramen werken?
Ik weet er ook niet alle ins en outs van. Kennelijk was er een flinke groep dames van buitenlandse origine die van de regering geen toestemming kreeg om als sexwerker in vaste dienst of als zzp'er te werken. Wel mochten ze aan de slag volgens de opting-in regeling waarbij ze als ik me niet vergis per dag een werkcontract aangingen met een tussenpersoon die ook verantwoordelijk was voor de afdracht van belastingen. Die meiden waren dus noch in (vaste) dienst, noch zzp'er (vergelijkbaar met de toenmalige artiestenregeling voor niet rijkserkende artiesten). Als die meiden een x aantal jaren hadden bewezen zelfstandig hun broek te kunnen ophouden kregen ze als ik me niet vergis alsnog een uitgebreidere werkvergunning en daarmee meer opties.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken ook niet alle ins en outs van de regeling. Dat zeg ik ook. Ten tijde heb ik wel getracht om achter meer informatie te komen om specifieke antwoorden te kunnen geven wat er WEL gedaan kan worden. En dit is het antwoord wat ik heb gekregen. Maar als de hulp wordt afgeslagen en ik nu de boosdoener ben, dan heeft het nut van een dialoog ook geen waarde meer.
 
1. Geen enkele grote partij is echt geïnteresseerd in ons vak om daarvoor op te komen, zeker niet de christelijke
2. Partij voor de dieren heeft een beetje mijn interesse, omdat ik een dierenmens ben, voor de rest is alles bagger
3. Optin-in dames hebben GEEN steun gehad. Mijn boekhouder zei letterlijk: bespaar je de moeite.
Bijstand met een fulltime werkende partner + een auto.. not a chance!!
Misschien zijn er een aantal die wel iets hebben gevangen, maar dat is dan bijstand.

Als ge niet weet hoe het allemaal niet geregeld was voor de sekswerkers in huizen/clubs/salons die niet aan kamerhuur doen, zeg dan ook niets. Want wie weet dat nou beter? Ik weet het ook niet van andere branches, dus hou ik mijn kop daarover dicht.
We zijn aan ons lot overgelaten, wat zeker 3 zelfmoorden heeft gekost.
Jouw eerste zin is spot-on, momenteel is er geen enkele partij die zich zal inzetten voor DVP's. Van de christenen waren we het gewend, maar de overige partijen hebben allemaal andere prioriteiten. Het is extreem zuur maar waar.
 
Ik ken ook niet alle ins en outs van de regeling. Dat zeg ik ook. Ten tijde heb ik wel getracht om achter meer informatie te komen om specifieke antwoorden te kunnen geven wat er WEL gedaan kan worden. En dit is het antwoord wat ik heb gekregen. Maar als de hulp wordt afgeslagen en ik nu de boosdoener ben, dan heeft het nut van een dialoog ook geen waarde meer.
Ik neem jou niets kwalijk. Weet wel dat er destijds naar ik vermoed mede voor die dames een noodfonds werd opgericht door vakgenoten zelf waar sympathisanten geld konden storten. Ook uit die kringen melding van veel leed (niets te eten, dreigende huisuitzettingen etc) en de nodige meldingen van zelfmoord onder getroffen meiden. Ook zij probeerden alle mogelijke regelingen te vinden waar nog wel wat viel te halen. Weet wel uit eigen ervaring dat ergens recht op hebben en iets ook daadwerkelijk krijgen lang niet altijd goed op elkaar aansluiten. Heb zelf in afwachting van de uitspraak van een klachtencommissie (die ik overigens won) 9 maanden lang ten onrechte geen uitkering gehad. Niet iedereen zal dat 9 maanden kunnen uitzingen zonder in ernstige problemen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem jou niets kwalijk. Weet wel dat er destijds naar ik vermoed mede voor die dames een noodfonds werd opgericht door vakgenoten zelf waar sympathisanten geld konden storten. Ook uit die kringen melding van veel leed (niets te eten, dreigende huisuitzettingen etc) en de nodige meldingen van zelfmoord onder getroffen meiden. Ook zij probeerden alle mogelijke regelingen te vinden waar nog wel wat viel te halen.
Nee ik bedoel jou ook niet. Ik kan er ook niets aan veranderen. Hetzelfde is ook gebeurt in andere sectoren. Ik meen oprecht dat het verschrikkelijk is en ik heb ook niet de wijsheid in pacht maar wat als er geen lockdown was geweest?
 
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...5/03/20/werken-in-de-prostitutie-in-nederland

Een nuttige link hierboven geplaatst voor diegenen die er geïnteresseerd in zijn, met een link naar een document van drie pagina's over verschillende mogelijke scenario's waartoe een (toekomstige) DVP mag behoren wat nationaliteit en werkvergunningen betreft.

Als je niet-EU sekswerkers achter de ramen of in clubs ziet, betekent niet dat ze een werkvergunning specifiek voor sekswerk konden krijgen. Er zijn veel mogelijkheden: 1. Veel Zuid-Amerikanen hebben een tweede nationaliteit. Dit komt vaak door een Spaanse of Italiaanse voorouder. 2. Sommige DVPs zijn ex-vrouw, vrouw of gezinslid van iemand met de nationaliteit van een EU land.

Als een DVP achter de ramen werkt, moet ze wel alvorens ingeschreven staat bij de KvK als zzp'er. Veel niet-Nederlandstalige dames zouden de hele inschrijving als een drempel kunnen vinden want ze spreken de taal niet én ze durven niet om voor hulp te vragen. Daarom kiezen sommigen om bij een club onder het opting-in systeem te gaan werken waar belasting altijd aan het einde van elke werkdag alvast afgedragen zou moeten zijn. Daarmee hoeven ze zich ook geen zorgen te maken over kwaartaalijkse BTW aangiftes alhoewel ze voor een heel voordelig tarief bij een boekhouder terechtkunnen zodra ze bij een instantie zoals Spot46 of Proud aanbellen.
 
Ik stem op een partij die op dat moment bij me past en dat kan links of eechts zijn. Hangt niet eens zozeer af van de partij, maar van de algehele teneur. Zoals momenteel, ga ik tegen de heersende partijen stemmen. En hoe ze tegenover prostitutie staan, zou ik echt niet weten.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan