Presentje voor Dvp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Nu... het zou sowiezo al bizar zijn dat je dan 'dure' cadeau's meebrengt voor zo'n meid die je zelfs niet eens kent!
Dan doe ik het andere uiterste: niets. Ik geef pas presentjes als ik ze een beetje ken, dus pas vanaf de tweede date of zelfs nog later.

Dames komen hiernaartoe met een rolkoffer met minimale bagage en ze zitten echt niet te wachten op extra balast om mee naar huis te nemen, denk ik. Daarom kun je volgens mij het beste iets te eten of drinken geven. Bonbons,, flesje wijn, etc. Dat kunnen ze ophebben voordat ze weer naar huis gaan.

Krijgen de mannen die een presentje meenemen ook wel eens korting? Of een betere service dan een willekeurige persoon die geen presentje meebrengt? Ik betwijfel het.
Korting niet. Hoef ik ook niet en is ook niet mijn opzet. Het is ook niet mijn doel liefde te 'kopen' en al helemaal niet om op deze manier bare o.i.d. te regelen bij een dame die dat normaal gesproken niet doet.

Betere service merk ik vaak wel. De 'vibes' zijn meteen goed en dat vertaalt zich in de service.

Krijgen de mannen die een presentje meenemen ook wel eens korting? Of een betere service dan een willekeurige persoon die geen presentje meebrengt? Ik betwijfel het.
Korting? Werkelijk? Dan is het écht wel een heel gemeend -oprecht- presentje natuurlijk! Neen, gewoon een leuke attentie om het ijs te breken. Niks mis mee!

En... bij (een van je) favorietjes... gewoon haar een pleziertje doen! En, ja! Dan krijg je dus gegarandeerd een véél leuker samenzijn!
Betere service merk ik vaak wel. De 'vibes' zijn meteen goed en dat vertaalt zich in de service.
Dat dus!

Als ik een presentje meeneem, dan verwacht ik niks terug. Ik ga niet met voorbedachte rade er mee naar een dame zo van: "Misschien krijg ik wel iets extra of korting." Dan is je presentje niet oprecht en gemeend, maar slecht en gemeen.
Ik verwacht ook niets, maar merk wel een leukere sfeer dus fijnere date. Intentie is echt waardering tonen. Ik vind dat je tijdens een date een gentleman moet zijn en dit is een van mijn manieren om dat te zijn.

Een presentje geeft men zomaar, niet omdat je er iets voor terug wilt hebben. Dan begrijp je de hele context van iets weggeven niet.

Het is niet: voor wat hoort wat. Je doet zoiets omdat het leuk is om wat te geven.

Ik liet me onlangs vertellen (door een Hollandse dame) dat je Oost-Europese dames ofwel helemaal geen presentjes moet geven ofwel hele dure. Alles wat er tussenin zit, ervaren ze als belediging. Cultureel dingetje, zeg maar.
Laten we hopen op het laatste, hier ten lande is de gedachte vooral dat het om het gebaar gaat en niet om de inhoud...

Ik liet me onlangs vertellen (door een Hollandse dame) dat je Oost-Europese dames ofwel helemaal geen presentjes moet geven ofwel hele dure. Alles wat er tussenin zit, ervaren ze als belediging. Cultureel dingetje, zeg maar. Ik bezoek nog maar 1 Oost-Europese echt regelmatig en die geef dan bonbons o.i.d. Niet duur dus, maar ze waardeert het wel. Ze oogt absoluut niet beledigd, maar wie weet is zij de uitzondering die de regel bevestigt.

Mijn intentie met een presentje is echt enkel en alleen waardering tonen (en de date nog leuker maken dan die al geweest zou zijn). Geen liefde kopen in ieder geval. Die krijg ik thuis gratis.
Ook DvP uit Oost-Europa zijn maar net mensen.
Dus zij zijn niet allemaal gelijk.
En dat merk je idd. vooral als je de persoon een beetje beter hebt leren kennen.

Ook DvP uit Oost-Europa zijn maar net mensen.
Dus zij zijn niet allemaal gelijk.
En dat merk je idd. vooral als je de persoon een beetje beter hebt leren kennen.
Klopt, bij 'mijn' dame merk ik daar ook niets van, die waardeert een doosje bonbons van een paar euro gewoon prima. Ik weet dat ze daarvan houdt....

En waarom zou ik veel geld uitgeven aan iets duurs wat ze misschien niet eens leuk vinden? Een parfum bijvoorbeeld. Daar ben je zo het bedrag van een complete date aan kwijt, maar het is zo smaakgebonden dat je niet eens weet of ze het lekker vindt.

Klopt, bij 'mijn' dame merk ik daar ook niets van, die waardeert een doosje bonbons van een paar euro gewoon prima. Ik weet dat ze daarvan houdt....

En waarom zou ik veel geld uitgeven aan iets duurs wat ze misschien niet eens leuk vinden? Een parfum bijvoorbeeld. Daar ben je zo het bedrag van een complete date aan kwijt, maar het is zo smaakgebonden dat je niet eens weet of ze het lekker vindt.
Nu... dure parfum geef je dus enkel aan je échte favorietjes. En dan ook nog enkel als je zeker weet wat haar voorkeur is! (vragen kan ook natuurlijk)

Nu... dure parfum geef je dus enkel aan je échte favorietjes. En dan ook nog enkel als je zeker weet wat haar voorkeur is! (vragen kan ook natuurlijk)
Nee, ook niet aan mijn favorietjes, hoor. Ik heb hele fijne favorieten, waar ik bijna vriendschappelijk mee omga, nog los van de pret in bed. Maar echt dure parfums (boven de 100 euro) ga ik niet geven. Zo rijk ben ik niet.

Ik vraag me nu wel af, als ik als betalende klant in de supermarkt aan de kassa sta, aan wie ik dan mijn presentje moet afgeven? Aan de dame bij de kassa, of aan de filiaalleider?

Bij een dvp heb je misschien nog de keuze tussen de dame zelf en de eigenaar van het pand.

Btw, de vrienden van dvp's waarderen vooral de bonbons en andere snoepdingen die zij moeten/mogen opeten omdat de dame zelf op haar lijn let.

Het meest gewaardeerde presentje is en blijft nog altijd gewoon een fooi. Daar heeft ze tenminste écht iets aan.

Ik vraag me nu wel af, als ik als betalende klant in de supermarkt aan de kassa sta, aan wie ik dan mijn presentje moet afgeven? Aan de dame bij de kassa, of aan de filiaalleider?
Wel sympathiek dat jij nog naar de caissière gaat. Ik ga standaard naar de zelfscan. Kwestie van tijd voordat die er ook in bordelen is, maar dat is weer een andere discussie.
Btw, de vrienden van dvp's waarderen vooral de bonbons en andere snoepdingen die zij moeten/mogen opeten omdat de dame zelf op haar lijn let.
Het blijven natuurlijk wel vrouwen, he..... Ik kreeg na enig aandringen een Russische dvp aan de stroopwafel (waar ze na een jaar of vijf werken in NL nog nooit van gehoord had. Maar die dames zien niet zoveel buiten de slaapkamer waar ze werken). Ze vond het zowaar lekker!

Enige cadeau die ik aan een DVP geef is volledig hygienisch aankomen. Dit betekent: schoon gebit, goed geknipt kapsel, geschoren schaamstreek, heel lichaam in bodylotion, mooie kleding en een harde pik die een tijdje niet is klaargekomen en ervoor zorgen dat ik klaarkom.

Ik neem altijd wat mee. Omdat ik het zelf leuk vind om dat te doen.
Maar nooit met de intentie er iets voor terug te krijgen of iets te verwachten. Je moet nooit geven om te krijgen. Als je het daarom doet, dan geef je niets, maar wil je alleen iets hebben.

Als je een beetje ervaring hebt met vrouwen kun je genoeg leuks verzinnen, buiten chocolade en drank. Of de zaken die toch ook min of meer voor jezelf bedoeld zijn, zoals sexy lingerie etc. Als je een dame wat beter kent, wordt dat alleen maar makkelijker.

De sfeer is vanaf de start toch net wat anders. De aftrap is anders. In plaats van afrekenen en gaan, begint het met een praatje, een drankje en je beiden meer op je gemak voelen, cq even bijkletsen.

Het feit dat je wat moeite voor iemand doet, zie ik ook als een vorm van respect. Ik kom niet alleen even neuken, maar wil haar ook laten zien dat ik haar tijd en moeite waardeer en haar ook als een persoon zie.
Bovendien, omgekeerd waardeer ik het ook als iemand wat moeite voor mij doet. Als ze iets wat ik geef aan een ander (willen) geven, prima. Het is van hun, en dus is dat niet mijn zaak. Ze mogen ermee doen wat ze willen. Maken ze er een ander blij mee, ook leuk.
En ja, ik krijg er ook wel eens iets voor terug, ongevraagd en onverwacht. En het is vrijwel altijd een leuker bezoek. Meer ontspannen, meer op gemak.
En als een dame soms een presentje terug wil geven, accepteer ik dat ook. Dan voel ik me ook gewaardeerd.
Ik pak het meestal ook beetje leuk in. En als ze het later alleen willen openen, is dat ook prima. Ik hoef er niet met mijn neus bovenop te staan.
Vaak genoeg krijg ik dan later nog een fotootje. En dat ze er blij mee waren. Of dat ze het aan een vriendin hebben laten zien.
Iets doen voor een ander, waar iemand even blij van wordt, dat is altijd leuk. Toch?

Terug
Bovenaan Onderaan