Psychiater bied hulp aan tegen natura

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
"gediplomeerd en ervaren".
Ben ik ook. Weliswaar niet in psychologie maar er zijn andere vakgebieden. Dus heb ik een officieel diploma (waarmee ik ook echt geld verdien) en wat ervaring betreft: ben sinds mijn 14e seksueel actief en het aantal DVP is de 1100 gepasseerd plus heel veel seks thuis.

Dus ik denk dat ik mijn advertentie (zie eerder in deze discussie) toch maar ga plaatsen :)
 
Ethisch is dit ongepast.
Juridisch niet denk, zo lang beide partijen instemmen en de vrouw beschikkingsbevoegd is? Als een vrouw voor angstklachten mentale hulp zoekt (want psychiater is die natuurlijk niet, die schrijven vooral medicatie voor) en hij kan de vrouw helpen met die angstklachten. En zij betaalt hem met seks, zie ik niet heel veel problemen.
 

Hoop toch echt dat dit geen echte psychiater is. En hoop nog meer dat geen een meisje hier voor zal vallen!

Wat moet je een dood eng persoon zijn je zo te richten op de al zwakke onder ons.
WTF!?
Bellen die kerel ! Bellen ! Anoniem. Heel de dag en nacht als moet. Deze 100% zelfverklaarde professional kan hier vast met zijn beloofde 100% inzet gediplomeerd mee omgaan. (bron: zijn zotte ad)
 
Het enge is dat de foto uit een folder van het Trimbos instituut komt met verwijzingen naar psycholoog.
Lijkt dus wel bekend in deze materie te zijn of gewoon gegoogled en daar terecht gekomen.
Ik denk eerder dat die 16 jarige die dit heeft opgesteld, "spycholoog" heeft gegoogled, en dan toch hun foto eerst heeft gevonden. Gelijk met zo een meneer met een pen.
 
Ethisch is dit ongepast.
Juridisch niet denk, zo lang beide partijen instemmen en de vrouw beschikkingsbevoegd is? Als een vrouw voor angstklachten mentale hulp zoekt (want psychiater is die natuurlijk niet, die schrijven vooral medicatie voor) en hij kan de vrouw helpen met die angstklachten. En zij betaalt hem met seks, zie ik niet heel veel problemen.
fout

Binnen het protocol en uitoefening als zorgverlener is het niet toegestaan sexuele diensten te verlenen nog te vragen aan de patiënt. Ook je voordoen als therapeut zonder een BIG registratie is wettelijk niet toegestaan. De verhouding zorgverlener cq therapeut en patiënt is gericht op het volgens medisch richtlijnen behandelen van de patiënt en haar zo te begeleiden, ondersteuning te bieden danwel van klachten af te helpen.
 
Misschien komt het ook wel door het beeld wat ik tegenwoordig van een psychiater heb hoor. Als vroeger iemand vertelde dat hij of zij daar liep dacht ik echt dat het een gekkie was. Tegenwoordig heb ik in mijn (werk)omgeving hele intelligente mensen die het fijn vinden dat ze er hun verhaal kwijt kunnen. Meiden die er net zo over praten of ze even naar de zonnenbank gaan. (ze zullen trouwens toch niet allemaal gek van mij worden?😀) Maar goed daardoor is mijn reactie misschien ook wel anders dan de meeste in dit topic. Wat ik bedoelde te zeggen dat de advertentie ook gewoon een eerlijk verhaal kan zijn en dat die man bij gevallen die boven zijn pet gaan ze ook gewoon netjes doorstuurd.
Dat weten we dus niet.

Als ik jullie reacties lees vinden de meeste dit werkgebied gewoon te gevaarlijk om zoiets aan te bieden. Daar heb ik ook echt wel begrip voor hoor.

Mocht het toch één of andere pshychopaat blijken te wezen met kwade bedoelingen dan hadden jullie gelijk en zal ik de eerste zijn die mijn excusses aanbied voor mijn reactie hierboven.

En tot slot. Zouden de reacties ook zo heftig zijn als het een vrouwelijke was geweest? Dat betwijvel ik hoor. Maar het blijft dan natuurlijk hetzelde principe van in dit vakgebied gewoon niet klooien.
 
fout

Binnen het protocol en uitoefening als zorgverlener is het niet toegestaan sexuele diensten te verlenen nog te vragen aan de patiënt. Ook je voordoen als therapeut zonder een BIG registratie is wettelijk niet toegestaan. De verhouding zorgverlener cq therapeut en patiënt is gericht op het volgens medisch richtlijnen behandelen van de patiënt en haar zo te begeleiden, ondersteuning te bieden danwel van klachten af te helpen.

Eens, maar met hoe deze man zijn advertentie verwoord kan hij er misschien helaas mee wegkomen.

Hij noemt zichzelf nergens therapeut, overigens zijn er zat mensen in de alternatieve hoek die zichzelf wel één of andere therapeut vinden, mag dat ook niet? (Ikzelf zou graag veel strengere regels zien in die alternatieve hoek maar dat terzijde)

Hij noemt zichzelf gediplomeerd maar zegt nergens wat voor diploma.

Voor alle duidelijkheid ik vind het gedrag van deze man ook klote, maar juridisch durf ik hier mijn hand niet in het vuur te steken.

Even hypothetisch, als een verder ongediplomeerde ongeregistreerde burger aan een wilsbekwame dame aanbied om samen naar haar issues te kijken en te zoeken naar oplossingen, in ruil voor seks, hoe zit dat juridisch?
 
fout

Binnen het protocol en uitoefening als zorgverlener is het niet toegestaan sexuele diensten te verlenen nog te vragen aan de patiënt. Ook je voordoen als therapeut zonder een BIG registratie is wettelijk niet toegestaan. De verhouding zorgverlener cq therapeut en patiënt is gericht op het volgens medisch richtlijnen behandelen van de patiënt en haar zo te begeleiden, ondersteuning te bieden danwel van klachten af te helpen.

Maar zo lang beide partijen er mee instemmen, en het meer een soort rollenspel is. Ja, misschien kan je het dan beter een scharrel oid noemen. Maar er zijn genoeg van dat soort 'relaties'. Dat hij het openlijk op deze manier aan biedt is misschien niet ethisch en ongepast, maar in mijn ervaring zijn er veel van dit soort 'relaties', waarbij man of vrouw psychische problemen heeft, en de partner hulp biedt.
 
Ethisch is dit ongepast.
Juridisch niet denk, zo lang beide partijen instemmen en de vrouw beschikkingsbevoegd is? Als een vrouw voor angstklachten mentale hulp zoekt (want psychiater is die natuurlijk niet, die schrijven vooral medicatie voor) en hij kan de vrouw helpen met die angstklachten. En zij betaalt hem met seks, zie ik niet heel veel problemen.
Iets zegt me dat de hele boodschap en waardenschaal van #Metoo nog niet overal is aangekomen, ook bij #Youtoo?
 
Schijnbaar vond B. het ook geen geslaagde advertentie. Het is maar wat je in je email zet om iets te laten verwijderen 😉 en 17 jr op sexjobs adverteren zal ook vast meewerken 🤭
 
Iets zegt me dat de hele boodschap en waardenschaal van #Metoo nog niet overal is aangekomen, ook bij #Youtoo?

Zo lang er met dubbele standaarden gemeten wordt, niet nee. Natuurlijk ben ik het eens dat er geen misbruik moet plaatsvinden! Alleen met wederzijdse instemming.
Ik ben ook van mening dat sommige vrouwen, of mannen, misbruik maken van de #Metoo beweging. Nogmaals, ik ben tegen elke vorm van misbruik.
 
Antwoord op mijn mail:

Beste Joke,

Dank je wel voor het melden van deze advertentie.
Ik ga hem bekijken en indien nodig actie ondernemen.
Met vriendelijke groet,
B. - Support Sexjobs

Midhold klantenservice


-We wachten af wat er gaat gebeuren.
Mocht je een schuldgevoel hebben n.a.v. je melding @JokePrive dan bied ik psychische hulp. Een intake, consult en lopende behandeling kun je GESPREID betalen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan