Rechtszaak Marco Borsato

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Toevallig keek ik vanmorgen een fragment van VI. Nou ben ik totaal geen fan van dat programma, maar ze zeiden wel iets terecht. In de jaren dat de moeder in dienst was bij Borsato werd duidelijk dat het om een bijzonder gezin gaat. En het is absoluut waar dat moeder en kind deden die als bijzonder raar kan worden opgevat. Maar juist dan had Marco moeten denken: Waar ben ik in beland? Maar in plaats van afstand te nemen, ging hij ermee door en stuurde hij tekstberichten, kocht hij samen met haar lingerie (voor een 15 jarige!) en streelde hij haar terwijl ze halfnaakt of naakt was. Dat valt door niemand goed te praten. Je maakt dan misbruik van de situatie (die absoluut al fucked up was). En dat zie je pedofielen ook wel vaker doen. Die hebben een neusje om bij mensen binnen te komen die beschadigd zijn.
Dat is zeker zo. Als er een moeder zo een dingen voorstelt moet je weg gaan. Ik ben zelf erg zelf sex positief. Maar dit is ziek.

Een heel raak citaat van klinisch psycholoog Iva Bicanic bij Pauw en de wit:

"Bij seksueel misburik gaat het bij 9 van de 10 keer om een bekende van het kind. Vaak is er ook sprake van een sterke emotionele band tussen beiden en komt er geen geweld of pijn bij kijken, maar gebeurt het onder de vlag van liefde. Dus de pleger zou dan kunnen zeggen; "Het heeft helemaal niets met platte seks te maken, ik voel genegenheid, ik voel liefde, en wat kan daar verkeerd aan zijn?" dat klinkt goed bedoelend. maar goed bedoeld kan toch verkeerd uitpakken voor een kind die natuurlijk niet opgewassen is tegen een volwassene. Dat kind wordt opgescheept met een geheim en een schuldgevoel. wat veel mensen denken is dat je dat dan wel kunt merken aan een kind. en dat je wel kunt ziendat er wat aan de hand is. maar het is eigenlijk zo dat je eigenlijk helemaal niets merkt aan het kind. dat het er aan de buitenkant gewoon en gezellig uitziet. vaak hebben slachtoffers dubbele gevoelens. Ambivalente gevoelens zijn heel normaal. Op een gekke manier kunnen slachtoffer en pleger iets vinden bij elkaar, iets waar ze behoefte aan hebben onder bepaalde omstandigheden. bijvoorbeeld geborgenheid of aandacht, en dan kunnen grenzen vervagen. En dat, het maakt niet uit wat voor omstandigheden, is NOOIT de schuld van het kind."

Een kind is emotioneel, mentaal en seksueel niet opgewassen tegen een volwassene. Die ongelijkheid zorgt ervoor dat het kind geen echte keuzevrijheid heeft, hoe "vrijwillig" en volgens sommigen hier "gewillig" het ook lijkt.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de volwassene. Laat me nog even benadrukken dat onze Borsato naar eigen zeggen een vaderlijke rol had.

Die ambivalente gevoelens waar ze over spreekt zijn ook de reden dat in veel gevallen slachtoffers na jaren pas aangifte doen. Er gaat tijd overheen voor ze inzien dat zij er niet om vroegen en dat het niet goed te praten is wat ze is aangedaan. En als die aangifte dan gedaan is is dat precies wat ze van de buitenwereld wel te horen krijgen. Vreemd toch, dat slachtoffers niet naar voren durven te stappen. 🙄

Dat kind wordt opgescheept met een geheim en een schuldgevoel. wat veel mensen denken is dat je dat dan wel kunt merken aan een kind. en dat je wel kunt ziendat er wat aan de hand is. maar het is eigenlijk zo dat je eigenlijk helemaal niets merkt aan het kind. dat het er aan de buitenkant gewoon en gezellig uitziet.
En dat nare gevoel heeft ze toendertijd opgeschreven in haar dagboek, wat na onderzoek als authentiek wordt verklaard.

En door dat dagboek is dit balletje gaan rollen toen haar moeder dat onder ogen kreeg toch?

Laten we eerst rustig het proces afwachten. Het gaat vandaag verder dus ben benieuwd wat voor stront er nog allemaal komt bovendrijven
Die is al de hele dag bezig.
Interessant om te volgen.

Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak en wat Marco gedaan heeft niet goed is, maar hoop toch dat hij vrijuit gaat.
Waarom? Omdat die moeder gewoonweg niet spoort en dat kind eveneens.
Marco is genoeg gestraft en als de eis toch 5mnd is tov 4 jaar alles kwijt zijn geweest is het goed zo.

Terug
Bovenaan Onderaan