Rechtszaak Marco Borsato

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Toevallig keek ik vanmorgen een fragment van VI. Nou ben ik totaal geen fan van dat programma, maar ze zeiden wel iets terecht. In de jaren dat de moeder in dienst was bij Borsato werd duidelijk dat het om een bijzonder gezin gaat. En het is absoluut waar dat moeder en kind deden die als bijzonder raar kan worden opgevat. Maar juist dan had Marco moeten denken: Waar ben ik in beland? Maar in plaats van afstand te nemen, ging hij ermee door en stuurde hij tekstberichten, kocht hij samen met haar lingerie (voor een 15 jarige!) en streelde hij haar terwijl ze halfnaakt of naakt was. Dat valt door niemand goed te praten. Je maakt dan misbruik van de situatie (die absoluut al fucked up was). En dat zie je pedofielen ook wel vaker doen. Die hebben een neusje om bij mensen binnen te komen die beschadigd zijn.
Dat is zeker zo. Als er een moeder zo een dingen voorstelt moet je weg gaan. Ik ben zelf erg zelf sex positief. Maar dit is ziek.

Een heel raak citaat van klinisch psycholoog Iva Bicanic bij Pauw en de wit:

"Bij seksueel misburik gaat het bij 9 van de 10 keer om een bekende van het kind. Vaak is er ook sprake van een sterke emotionele band tussen beiden en komt er geen geweld of pijn bij kijken, maar gebeurt het onder de vlag van liefde. Dus de pleger zou dan kunnen zeggen; "Het heeft helemaal niets met platte seks te maken, ik voel genegenheid, ik voel liefde, en wat kan daar verkeerd aan zijn?" dat klinkt goed bedoelend. maar goed bedoeld kan toch verkeerd uitpakken voor een kind die natuurlijk niet opgewassen is tegen een volwassene. Dat kind wordt opgescheept met een geheim en een schuldgevoel. wat veel mensen denken is dat je dat dan wel kunt merken aan een kind. en dat je wel kunt ziendat er wat aan de hand is. maar het is eigenlijk zo dat je eigenlijk helemaal niets merkt aan het kind. dat het er aan de buitenkant gewoon en gezellig uitziet. vaak hebben slachtoffers dubbele gevoelens. Ambivalente gevoelens zijn heel normaal. Op een gekke manier kunnen slachtoffer en pleger iets vinden bij elkaar, iets waar ze behoefte aan hebben onder bepaalde omstandigheden. bijvoorbeeld geborgenheid of aandacht, en dan kunnen grenzen vervagen. En dat, het maakt niet uit wat voor omstandigheden, is NOOIT de schuld van het kind."

Een kind is emotioneel, mentaal en seksueel niet opgewassen tegen een volwassene. Die ongelijkheid zorgt ervoor dat het kind geen echte keuzevrijheid heeft, hoe "vrijwillig" en volgens sommigen hier "gewillig" het ook lijkt.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de volwassene. Laat me nog even benadrukken dat onze Borsato naar eigen zeggen een vaderlijke rol had.

Die ambivalente gevoelens waar ze over spreekt zijn ook de reden dat in veel gevallen slachtoffers na jaren pas aangifte doen. Er gaat tijd overheen voor ze inzien dat zij er niet om vroegen en dat het niet goed te praten is wat ze is aangedaan. En als die aangifte dan gedaan is is dat precies wat ze van de buitenwereld wel te horen krijgen. Vreemd toch, dat slachtoffers niet naar voren durven te stappen. 🙄

Dat kind wordt opgescheept met een geheim en een schuldgevoel. wat veel mensen denken is dat je dat dan wel kunt merken aan een kind. en dat je wel kunt ziendat er wat aan de hand is. maar het is eigenlijk zo dat je eigenlijk helemaal niets merkt aan het kind. dat het er aan de buitenkant gewoon en gezellig uitziet.
En dat nare gevoel heeft ze toendertijd opgeschreven in haar dagboek, wat na onderzoek als authentiek wordt verklaard.

En door dat dagboek is dit balletje gaan rollen toen haar moeder dat onder ogen kreeg toch?

Laten we eerst rustig het proces afwachten. Het gaat vandaag verder dus ben benieuwd wat voor stront er nog allemaal komt bovendrijven
Die is al de hele dag bezig.
Interessant om te volgen.

Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak en wat Marco gedaan heeft niet goed is, maar hoop toch dat hij vrijuit gaat.
Waarom? Omdat die moeder gewoonweg niet spoort en dat kind eveneens.
Marco is genoeg gestraft en als de eis toch 5mnd is tov 4 jaar alles kwijt zijn geweest is het goed zo.
Jij hoopt rare dingen.
de meeste seriemoordenaars hadden een moeilijke jeugd en verknipte ouders. Is dat reden voor vrijspraak?

Als de gewone doorsnee man zich zou inlaten op zo'n gezin waar moeder en dochter naakt staan te behangen, daar kraait nooit geen haan naar.
Misschien.

Maar je brengt jezelf als doorsnee man al in een lastige positie, laat staan als bekende Nederlander.
Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak en wat Marco gedaan heeft niet goed is, maar hoop toch dat hij vrijuit gaat.
Marco is genoeg gestraft en als de eis toch 5mnd is tov 4 jaar alles kwijt zijn geweest is het goed zo.

Geweest? Zelfs als hij vrijgesproken wordt zal hij nooit meer van het label af komen.
Of hij vrijuit gaat of niet is aan de rechter.

Tja wat moet ik daarvan vinden?

Misschien ken je de naam Jeffrey Dahmer. Een eenzame jongen met sociaal isolement, alcoholproblemen en een obsessie met controle en verlatenheid. Hij had een ziek verlangen om zijn mensen "bij zich te houden" omdat hij bang was om alleen te zijn. Best sneu toch?

Alleen vermoorde hij wel 17 mensen en sliep met de lijken.

De vergelijking gaat misschien niet op met Marco. De één zal de ene daad erger vinden dan de ander. Pedofilie of een seriemoordenaar zijn. Maar natuurlijk is het ook heel sneu voor Marco. Hij was de meest geliefde zanger van Nederland. Hij heeft fantastische songs en is letterlijk alles kwijt. En ongetwijfeld zit er ook in zijn jeugd, wat niet klopt. Maar gelukkig word je in dit land gestraft voor je daden. Dat het een publiek figuur is en daardoor harder gestraft wordt is iets dat hij van tevoren wist.

Jij hoopt rare dingen.
de meeste seriemoordenaars hadden een moeilijke jeugd en verknipte ouders. Is dat reden voor vrijspraak?

Lezen was niet je beste vak zo te zien op Zadkine college. Er staat duidelijk dat ik het niet mee eens ben met Marco. In een eerder bericht gaf ik aan alle drie aanpakken.

Maar het gedrag van de moeder waarvan nu van alles aantoonbaar naar boven komt is erger of gelijk aan dat van Marco.
De moeder zette dochter in als lokaas en hoer.
Misschien.

Maar je brengt jezelf als doorsnee man al in een lastige positie, laat staan als bekende Nederlander.

Geweest? Zelfs als hij vrijgesproken wordt zal hij nooit meer van het label af komen.
Of hij vrijuit gaat of niet is aan de rechter.
mee eens!

Lezen was niet je beste vak zo te zien op Zadkine college. Er staat duidelijk dat ik het niet mee eens ben met Marco. In een eerder bericht gaf ik aan alle drie aanpakken.

Maar het gedrag van de moeder waarvan nu van alles aantoonbaar naar boven komt is erger of gelijk aan dat van Marco.
De moeder zette dochter in als lokaas en hoer.

mee eens!
Ik hoop voor jou dat je een willekeurige school noemt. En dat je geen prive informatie deelt van een dvp op een openbaar forum, want dan verdien je echt direct een BAN.

Volgens mij zijn wij hier in gesprek. Als het je niet bevalt, dan 'zap' je weg. Waarom zou je het persoonlijk maken?

Ik hoop voor jou dat je een willekeurige school noemt. En dat je geen prive informatie deelt van een dvp op een openbaar forum, want dan verdien je echt direct een BAN.

Volgens mij zijn wij hier in gesprek. Als het je niet bevalt, dan 'zap' je weg. Waarom zou je het persoonlijk maken?

was geen persoonlijk info..was sarcasme neef..het is n Haags uitdrukking...chill..ken dr nog geeneens

Lezen was niet je beste vak. Er staat duidelijk dat ik het niet mee eens ben met Marco. In een eerder bericht gaf ik aan alle drie aanpakken.

Volgens mij leest Mila het heel goed. Ze reageert op jouw reactie "hoop dat hij vrijuit gaat", volgens mij valt dat niet onder aanpakken. Je spreekt jezelf dus alleen maar tegen. Begrijpelijk dat ze moe van je wordt, ze is niet de enige.

En is Chucky een argument of poging om het laatste woord te hebben?

Als het Zadkine college sarcastisch is bedoeld, komt het niet echt slim over want Mila reageert toch echt stukken intelligenter met goede argumenten terwijl jij je zelf tegenspreekt, maar ik zal mijzelf niet verlagen met opmerkingen over welke opleiding je wel of niet hebt gevolgd of hoe hoog/laag je IQ en EQ liggen.

De aanvallen op Mila tonen helaas pijnlijk duidelijk aan waarom slachtoffers geen aangifte durven doen.

Van een 15-jarige blijf je af. Punt. Maakt niet uit wie je bent. Of wie haar moeder is. Of wat ze zelf doet. Al de rest is goedpraten van strafbare feiten.

@Mila Marco Borsato vergelijken met een seriemoordenaar gaat wel erg ver.
Ga er geen dingen bijroepen die helemaal niet relevant zijn
Dat was ik en niet Mila.

En waarom mag ik dat niet doen? Zit er een ongeschreven regel op? Ik maakte alleen maar de vergelijking met een absoluut monster omdat deze seriemoordenaar een verschrikkelijke jeugd heeft gehad. Persoonlijk weet ik niet wat erger is trouwens. Een seriemoordenaar of een pedofiel. Maar dat is mijn mening.

Volgens mij leest Mila het heel goed. Ze reageert op jouw reactie "hoop dat hij vrijuit gaat", volgens mij valt dat niet onder aanpakken. Je spreekt jezelf dus alleen maar tegen. Begrijpelijk dat ze moe van je wordt, ze is niet de enige.

En is Chucky een argument of poging om het laatste woord te hebben?

Als het Zadkine college sarcastisch is bedoeld, komt het niet echt slim over want Mila reageert toch echt stukken intelligenter met goede argumenten terwijl jij je zelf tegenspreekt, maar ik zal mijzelf niet verlagen met opmerkingen over welke opleiding je wel of niet hebt gevolgd of hoe hoog/laag je IQ en EQ liggen.

Ik gaf ook aan nadat er nu meer feiten boven water komen
De moeder is niet bezig voor rechtvaardigheid, maar meer om Marco kapot te maken. Daar basseer ik mn reactie op.

vwb Mila hoef jij niet in verdediging te treden, doet Mila prima zelf.

Ga tv kijken en hopen dat de rechters hun werk doen

Dat was ik en niet Mila.
Aangepast...
Dat was ik en niet Mila.

En waarom mag ik dat niet doen? Zit er een ongeschreven regel op? Ik maakte alleen maar de vergelijking met een absoluut monster omdat deze seriemoordenaar een verschrikkelijke jeugd heeft gehad. Persoonlijk weet ik niet wat erger is trouwens. Een seriemoordenaar of een pedofiel. Maar dat is mijn mening.
Borsato is geen seriemoordenaar en ook geen pedofiel. Ik vraag me af waar je die onzin vandaan haalt?

Terug
Bovenaan Onderaan