Regelmatig vreemde mannen aan de deur: politie ontdekt Amstelveense bordeelwoningen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Nog eens prijs...

AMSTERDAM - Op 5 januari 2024 is een woning in Amsterdam Zuidoost per direct gesloten vanwege het aantreffen van illegale prostitutie. De woning is gesloten voor de duur van drie maanden op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en het bestemmingsplan.



De politie en gemeentelijke toezichthouders troffen tijdens een gezamenlijke controle een illegaal prostitutiebedrijf aan in de woning in Amsterdam Zuidoost. Er waren meerdere sekswerkers aanwezig in kwetsbare omstandigheden. Omdat er signalen waren van mensenhandel, zijn de sekswerkers overgebracht naar het Amsterdams Coördinatiepunt tegen Mensenhandel (ACM) waar ze zijn opgevangen.
 
En we weten allemaal welke keten van hotels voorop staat bij het de andere kant op kijken. Sommige van die hotels zijn gewoon bordelen waar dames letterlijk al jaren ontvangen en dan ook nog meerdere dagen per week. Deze keten zit er echt vuistdiep in (nee niet elk filiaal). Iedereen die een tijdje meeloopt in dit wereldje weet dat ook. Ik ken meerdere dames die me verteld hebben dat de receptie etc ze gewoon kent en heel goed weet wat ze daar doen. Deze familie geeft niets om de wet..ja alleen voor de bühne.

Er is ook een gezegde dat dit hotel concern ook groot geworden is met prostitutie... Maar tegenwoordig is opvang van AZC'ers de nieuwe prioriteit.

Ik kende nog enkele producers van erotische films die doodleuk met apparatuur aan de balie kwamen voor check-in, en vertelde dat ze een erotische film daar gingen schieten. Gelijk werd de boeking geannuleerd natuurlijk, of achteraf sommaties ontvangen omdat men kaartjes of andere herkenbare objecten in de film liet zien met daarop overduidelijk het logo van het hotel.

Dingen waar ik toen rekening mee hield - ga eerst inchecken, naar je kamer, laat het model komen, pak dan je apparatuur etc gewoon low key blijven.
 
Dan ben ik toch wel nieuwsgierig hoe hun standpunt was aangaande een reportage die Peter R. de Vries ooit maakte over een Scheveningse gevangenbewaarder die contact had met een crimineel.
Daarvoor werden twee kamers gereserveerd en een deur tussen die twee kamers werd voorzien van confrontatieglas.
Zo'n verbouwing is dan geen probleem?
 
Er is ook een gezegde dat dit hotel concern ook groot geworden is met prostitutie... Maar tegenwoordig is opvang van AZC'ers de nieuwe prioriteit.

Ik kende nog enkele producers van erotische films die doodleuk met apparatuur aan de balie kwamen voor check-in, en vertelde dat ze een erotische film daar gingen schieten. Gelijk werd de boeking geannuleerd natuurlijk, of achteraf sommaties ontvangen omdat men kaartjes of andere herkenbare objecten in de film liet zien met daarop overduidelijk het logo van het hotel.

Dingen waar ik toen rekening mee hield - ga eerst inchecken, naar je kamer, laat het model komen, pak dan je apparatuur etc gewoon low key blijven.
Ja het is ook een enorm hypocriete familie. Voor de bühne heel erg tegen dat soort praktijken maar in werkelijkheid gedogen ze illegale prostitutie op zeer grote schaal.
 
Ja het is ook een enorm hypocriete familie. Voor de bühne heel erg tegen dat soort praktijken maar in werkelijkheid gedogen ze illegale prostitutie op zeer grote schaal.
Veel wandelaars zijn net zo, afgeven op het hotel maar er wel een dame bezoeken, of afgeven op immigranten en een buitenlandse dvp beminnen ;-)
 
Veel wandelaars zijn net zo, afgeven op het hotel maar er wel een dame bezoeken, of afgeven op immigranten en een buitenlandse dvp beminnen ;-)
Met dat verschil dat je als wandelaar niet in overtreding bent maar als hotel wel. Het gaat niet om het faciliteren van prostitutie an sich (dat zou eigenlijk gewoon overal legaal moeten zijn) maar het feit dat je als hotel moedwillig de wet overtreedt en voor de bühne doet alsof je uiterst correct bent. Dát is hypocriet
 
Met dat verschil dat je als wandelaar niet in overtreding bent maar als hotel wel. Het gaat niet om het faciliteren van prostitutie an sich (dat zou eigenlijk gewoon overal legaal moeten zijn) maar het feit dat je als hotel moedwillig de wet overtreedt en voor de bühne doet alsof je uiterst correct bent. Dát is hypocriet

Nee.

Een hotel hoeft zich inhoudelijk niet te bemoeien met wat een gast uitspookt, mits het maar binnen het huisregelement zou vallen.

Het zou wat zijn als een inspectie mijn kamer inkomt om te kijken of het allemaal wel volgens het boekje gaat. Donder op.
 
Het zou wat zijn als een inspectie mijn kamer inkomt om te kijken of het allemaal wel volgens het boekje gaat.

Lijkt mij ook dat ALS de manager van het hotel denkt dat het echt volstrekt ontoelaatbaar is wat er op een kamer gebeurt, ze gewoon beter de politie kunnen bellen... die heeft dan ook direct meer bevoegdheden... bij voldoende juridische dekking dan natuurlijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan