Schaamte

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Help

Newbie
2
15/05/25
2
Ik schaam me er soms voor dat ik moet betalen voor seks. Het voelt alsof ik iets koop wat andere mannen blijkbaar gewoon krijgen, zonder moeite of kosten. Alsof er iets mis is met mij – dat ik niet goed genoeg ben om die connectie op een normale manier te maken. Zij hoeven niet te betalen voor iets wat voor hen vanzelf lijkt te gaan.

Die schaamte voor je dvp-bezoek is niet nodig hoor; seks met dvp's is prima, zolang je maar vrijwillig-werkende vrouwen bezoekt.

Maar ik zou proberen het daar niet bij te laten. Vrijwillige seks met een vriendin is echt wat anders dan seks met een dvp. Intiemer, gezelliger, ... ?

En als je een vaste vriendin hebt kun je het ook nog eens lekker zonder condoom doen, wat ook echt veel fijner is.

Dus: lekker doen die dvp's, maar sluit een echte vriendin niet uit ;)

Ik begrijp het wel hoor. We kunnen allemaal wel doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar stel dat je het op vriendschap zou betrekken? Wat als niemand je vriend wil zijn, maar tegen betaling wil iemand best een biertje met je gaan drinken. Vrij deprimerend lijkt me. Dit geldt ook voor seks / intimiteit. Wanneer je alleen afhankelijk bent van betaalde seks kan dat best wel wat met je zelfbeeld doen.

Je kunt je denk ik het beste focussen op je zelfbeeld en niet zo op seks. Je eigenwaarde hoeft niet gekoppeld te zijn aan wat anderen van je vinden, al is dat vaak wel wat we doen. (hoe weten we anders wat onze "waarde" is?)

Werk aan je eigenwaarde, doe geen dingen waar je jezelf slecht over voelt en als je beloftes aan jezelf maakt, houd je daaraan.
Seks komt later wel. Op het moment dat je zelf je eigen supporter wordt ipv criticus gaat het leven een stuk makkelijker en trek je ook andere mensen aan, dan kan het zomaar zijn dat je ineens seks hebt met iemand die je aantrekkelijk vindt om wie je bent.

Ik schrijf het op alsof het heel makkelijk is, maar dit is een moeizaam traject van meerdere jaren, en stopt eigenlijk nooit. Beter vandaag beginnen ;)

Ik schaam me er soms voor dat ik moet betalen voor seks. Het voelt alsof ik iets koop wat andere mannen blijkbaar gewoon krijgen, zonder moeite of kosten. Alsof er iets mis is met mij – dat ik niet goed genoeg ben om die connectie op een normale manier te maken. Zij hoeven niet te betalen voor iets wat voor hen vanzelf lijkt te gaan.

Bekijk het eens op deze manier. Je betaalt om plezier te maken met iemand die voor jou aantrekkelijk is, weet wat ze doet en veel minder kans op problemen geeft (soa, zwangerschap, enz). Jullie weten beiden wat er gaat gebeuren dus die stress en onzekerheid is er ook al niet. Het is uiteraard niet je vriendin maar een vriendin betaal je uiteindelijk ook al is het op een andere manier. Hartfalen door chronische stress bijvoorbeeld 😜

Bekijk het eens op deze manier. Je betaalt om plezier te maken met iemand die voor jou aantrekkelijk is, weet wat ze doet en veel minder kans op problemen geeft (soa, zwangerschap, enz). Jullie weten beiden wat er gaat gebeuren dus die stress en onzekerheid is er ook al niet. Het is uiteraard niet je vriendin maar een vriendin betaal je uiteindelijk ook al is het op een andere manier. Hartfalen door chronische stress bijvoorbeeld 😜
Er zijn zat mannen die geen vriendin hebben maar toch gratis seks hebben en geen cent voor betalen.

Schamen ten opzichte van wie? Je moet je niets aantrekken van wat anderen zeggen of vinden. Ik zie veel vrienden in niet geweldige relaties met beperkt matige sex en steeds met dezelfde vrouw, zou niet willen ruilen hoor en als niemand het weet wat je doet, dan kan je je ook niet schamen naar iemand. Leef!😜

schamen hoeft niet, maar het is wel zo dat een vaste vriendin en daar sex mee hebt het allermooiste is. Laten we eerlijk zijn. Sex is bij een DVP meestal kort en daarna moet je weer en gaat de volgende erop.

schamen hoeft niet, maar het is wel zo dat een vaste vriendin en daar sex mee hebt het allermooiste is. Laten we eerlijk zijn. Sex is bij een DVP meestal kort en daarna moet je weer en gaat de volgende erop.
Nou ik kan 1 of 2 uur bij een dvp blijven hoor en vaak ook dingen doen die je prive niet zo snel krijgt plus dat ze vaak meer ervaring hebben, lingerie, high heels etc, net ff spannender allemaal

Ik begrijp dat heel goed. En ik denk dat het alles te maken heeft met het stigma dat op sekswerk rust: wandelaars zijn losers, incels, kunnen geen vrouw krijgen en als ze die wel hebben is hun relatie uitgeblust. Dames zitten er altijd gedwongen in, dus in feite misbruik je als wandelaar een vrouw. Dit zijn kort gezegd de vooroordelen.

De waarheid is 11 van de 10x genuanceerder. Deze site wil sekswerk normaliseren. Een uitstekende zaak. Ook al zijn sommige leden dominees met het opgeheven vingertje: je treft hier ook ruimdenkende mensen aan. Klamp je daaraan vast.

Ook veel dvp's hebben hier een progressieve en goed doordachte opvatting over. Heb je een goede klik met een dame, dan kun je het hier eens met haar over hebben. Menig dame heeft mij zo al kunnen oppeppen.

Het is niet gek wat je doet, wat de mensen ook zeggen!

Nou ik kan 1 of 2 uur bij een dvp blijven hoor en vaak ook dingen doen die je prive niet zo snel krijgt plus dat ze vaak meer ervaring hebben, lingerie, high heels etc, net ff spannender allemaal
de geilste dingen heb ik gedaan met vriendinnen en niet met DVP s . DVP s hebben vaak een vast ritueeltje en willen gewoon geld verdienen. Maar misschien heb ik andere ervaringen met vriendinnen dan jij

Ik voelde ook wel schaamte voordat ik concreet op zoek ging naar een dvp en aan het begin van de eerste paar dates. Ik wilde graag een minnares naast mijn huwelijk, maar in het dagelijks leven kom ik niet in situaties en heb ik niet de sociale vaardigheden om die aan de haak te slaan. Contact opnemen met een dvp voelde dubbel fout, omdat het betaald is. Maar al snel ontdekte ik er 1 waarbij het meteen al zo fijn was, dat ik daarna 'verslaafd' was.

Laatst bewerkt:
Er zijn ook zat mannen die wel een vrouw of vriendin hebben, daar ook regelmatig seks mee hebben en toch daarnaast paysex hebben. Die kunnen daar allemaal verschillende redenen voor hebben. Dat betekent echt niet dat dat allemaal mislukkingen zijn die niet aan de vrouw komen. Misschien denk je gewoon teveel na over niks. Besef dat je gedachten niet meer zijn dan dat: gedachten. En dus niet de werkelijkheid. De werkelijkheid is misschien dat je alleenstaand bent. Dat je een zielepoot bent maak je er zelf van. Je ego, je zelfbeeld is een constructie, opgebouwd uit ervaringen in het verleden en je eigen gedachten en emoties. Je ego is niet wie je in werkelijkheid nu bent.

Het aller belangerijkste is dat jij dingen doet waar je je goed bij voelt. Twijfel je en lig je echt met jezelf in de knoop raad ik je aan met een professional te gaan spreken. De mensen op dit forum kunnen je daar in steunen maar niet helpen je goed te voelen in wie jij bent en je keuzes.

Ikzelf schaam me niet meer dat ik dvps bezoek, ik doe dit nu wat langer als een jaar. In het begin moest ik zoeken naar wat voor dames een meerwaarde waren voor mij. Als ik dan thuiskwam van een slechte date voelde ik mij daar ook niet goed om. Ervaring en info op dit forum heeft geholpen om een profiel te leren herkennen waar ik mij goed bij voel en plezier uit die bezoeken te halen.

Als je graag er wat dieper in gaat mag je me steeds een pm sturen.

Schaamte is een natuurlijke reactie, uit een gemoedstoestand die je jezelf oplegd. Niets vreemd, elk beschaafd mens ervaart dat, met z'n kinderen, op zn\haar werk of in z'n intieme momenten. Schaamte slijt ook na herhaaldelijk in zo'n situatie terecht komen, of je gaat er alles aan doen om de schaamte te voorkomen. Maar, dat je jezelf vergelijkt met anderen is geen goed uitgangspunt, er zijn altijd mensen die sociaal vaardiger zullen zijn met de vraag daarbij: zijn die met dat gladde praatjes en vluchtige contacten nou zo wel beter af?
Geniet van je bezoekjes, leg de lat niet té hoog, en werk aan je sociale vaardigheden.
Er zijn vele mogelijkheden waar een gelegenheid voordoet om een praatje te beginnen, in de supermarkt, op straat bij de ruil\boekenkast, vrijwilligers werk op de club van je kinderen etc,etc.
Kortom, het zwaarder maken dan het hoeft te zijn, heeft volgens de wet van de remmende voorsprong een vicieuze cirkel tot gevolg....
Hopelijk heb je er wat aan! Succes

Het is uiteraard niet je vriendin maar een vriendin betaal je uiteindelijk ook al is het op een andere manier.
Dat is weer zo'n typische uitspraak van een hoerenloper, om hun eigen gedrag goed te praten.
de geilste dingen heb ik gedaan met vriendinnen en niet met DVP s . DVP s hebben vaak een vast ritueeltje en willen gewoon geld verdienen. Maar misschien heb ik andere ervaringen met vriendinnen dan jij
De vraag is of hij uberhaupt wel ooit een vriendin heeft gehad,
Er zitten hier zat mannen van 40+ die nog nooit een vriendin hebben gehad, of nog sterker, nog nooit een wip hebben gemaakt, waar ze niet voor betaald hebben.
Ik wilde graag een minnares naast mijn huwelijk,
Daar zal ik maar voor uitkijken, dat geeft vaak meer gedoe, dan af en toe eens naar de hoeren gaan.
Bij een dvp, is het ook een stuk makkelijker om je gevoel uit te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik voelde ook wel schaamte voordat ik concreet op zoek ging naar een dvp en aan het begin van de eerste paar dates. Ik wilde graag een minnares naast mijn huwelijk, maar in het dagelijks leven kom ik niet in situaties en heb ik niet de sociale vaardigheden om die aan de haak te slaan. Contact opnemen met een dvp voelde dubbel fout, omdat het betaald is. Maar al snel ontdekte ik er 1 waarbij het meteen al zo fijn was, dat ik daarna 'verslaafd' was.
Ik heb m'n verslaving inmiddels aardig onder controle… kost mij wel moeite.

Dat is weer zo'n typische uitspraak van een hoerenloper, om hun eigen gedrag goed te praten.

De vraag is of hij uberhaupt wel ooit een vriendin heeft gehad,
Er zitten hier zat mannen van 40+ die nog nooit een vriendin hebben gehad, of nog sterker, nog nooit een wip hebben gemaakt, waar ze niet voor betaald hebben.

Daar zal ik maar voor uitkijken, dat geeft vaak mee gedoe, dan af en toe eens naar de hoeren gaan.
Bij een dvp, is het ook een stuk makkelijker om je gevoel uit te zetten.
Jij mag denken dat ik geen vriendin(nen) heb gehad als je dat tevreden stelt.

Waarom zou je je moeten schamen?

Toen ik vertelde aan mijn vader dat ik een dvp bezocht had. Was hij blij. Omdat ik te minste het verstand en het karakter heb om er voor te betalen als ik het nodig heb.

In plaats van al die andre mannen die met de borst vooruit lopen: ik betaal niet voor sex.

Maar wel gefrusteerd en slecht gezind rond lopen door een gebrek aan sex.

Waarom zou je je moeten schamen?

Toen ik vertelde aan mijn vader dat ik een dvp bezocht had. Was hij blij. Omdat ik te minste het verstand en het karakter heb om er voor te betalen als ik het nodig heb.

In plaats van al die andre mannen die met de borst vooruit lopen: ik betaal niet voor sex.

Maar wel gefrusteerd en slecht gezind rond lopen door een gebrek aan sex.
Slechtgezind en gefrustreerd rondhangen op dit forum... daar zeg je zo wat!

Het lijkt me duidelijk dat het voorgestelde issue hier niet zozeer schaamte van het dvp bezoeken is, maar schaamte door het geen "echte" man voelen, omdat het onbetaald niet wil lukken.

Dus de topicstarter geruststellen dat hij zich niet hoeft te schamen voor dvp bezoek gaat hem niet verder helpen. Hij zal toch eerder dat andere gevoel moeten gaan aanpakken.

Het lijkt me duidelijk dat het voorgestelde issue hier niet zozeer schaamte van het dvp bezoeken is, maar schaamte door het geen "echte" man voelen, omdat het onbetaald niet wil lukken.

Dus de topicstarter geruststellen dat hij zich niet hoeft te schamen voor dvp bezoek gaat hem niet verder helpen. Hij zal toch eerder dat andere gevoel moeten gaan aanpakken.
Precies dat!
Dus... als hij die betaaldates nu bekijkt als 'training' van z'n bedskills... en zo zelfvertrouwen wint... zie ik geen probleem waarom hij zich niet weer 'een echte man' zou voelen!

Terug
Bovenaan Onderaan