Sekswerkers mogen in Utrecht thuis klanten ontvangen: ‘Het is gewoon werk’

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dan hebben die gewoon pech 🤷‍♀️ iig in Utrecht dan.

Overigens.. mocht ooit die wet voor registratie komen.. denk je echt dat al die buitenlandse meiden dat gaan doen. Die komen waarschijnlijk niet meer terug of gaan helemaal ondergronds met vaste klanten. Die zijn dan echt niet meer traceerbaar als sekswerker.
Klopt.. gaan ze zeker niet doen.
Belasting betalen al helemaal niet.
 
Inderdaad je hebt geen privehuis, of club meer nodig als DVP die een groot deel naar zich toe trekt. Wanneer dit over heel NL gaat gelden, vrees ik het voortbestaan van clubs, die gaan simpelweg dan omvallen. Ook de raamprostitutie dames zullen net als de club dames thuisontvangst gaan doen in de woonwijken wat dan legaal is.

Denk niet dat ze echt zullen omvallen, want de buitenlandse dames zonder verblijfplaats moeten toch ook ergens hun ding doen.
Er komen er alleen niet meer bij..
 
Ik denk het wel zeker als het haar werkplek kan kosten. En bovendien werken niet alle dames tot 12 s'nachts veel gaan vroeg naar bed.
Ja, zij gaan vroeg naar bed.
Vraag is alleen: Doen zij dat om te slapen of om te werken? 🤪

Maar serieus:
Het is toch niet anders dan nu. Alleen gebeurt het nu nog stiekem.
Maar meestal toch zonder veel klachten. Dus waarom zal dat veranderen als het legaal gebeurt? Vlgs. mij gaat het vooral over angsten en fantasieën van potentiële buren ipv. over feiten.
 
@JokePrive @Rimon

Ik heb het over dames die WEL na 22:00 willen ontvangen, dat ze zich niet laten tegenhouden door een verbod na 22:00, ik had het uiteraard niet over dames die zelf geen zin hebben om s'avonds laat nog te ontvangen, ik dacht dat dat duidelijk was maar blijkbaar niet
 
Liever niet! Thuisontvangst is, zelfs als je wit werkt, een stuk beter financieel. Geen 50 tot 60% afdracht aan uitbaters!
Alleen heeft thuiswerken het nadeel dat het onveiliger is, uitbuiting in de hand werkt en het het ook nog eens zwartwerken gemakkelijker maakt.

Ik snap dat thuiswerken natuurlijk ook voordelen heeft maar ik zie die voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
 
Gaat geheid ellende geven op een aantal plaatsen, zowel voor de omwonenden als de uitbuiting van de dames wat nog meer aan het zicht onttrokken gaat zijn.

Ik ben er geen voorstander van, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik ooit letterlijk gevlucht ben voor de overlast waar ook de politie niks aan deed. Mijn leven daardoor een hel was, en ik uiteindelijk maar voor veel te weinig mijn woning met spoed verkocht heb en elders ben gaan wonen.
 
Ja, zij gaan vroeg naar bed.
Vraag is alleen: Doen zij dat om te slapen of om te werken? 🤪

Maar serieus:
Het is toch niet anders dan nu. Alleen gebeurt het nu nog stiekem.
Maar meestal toch zonder veel klachten. Dus waarom zal dat veranderen als het legaal gebeurt? Vlgs. mij gaat het vooral over angsten en fantasieën van potentiële buren ipv. over feiten.
Ik heb het hier over buren die dan klagen dat er in de late uren gewerkt wordt. Als er geen klachten van de buren komen dan mogen ze van mij tot 04:00 in de morgen werken, van mij zul je geen klacht ontvangen alleen als ze de prijzen omhoog gooien.😅
 
Ik ben groot voorstander van legaliseren. Ik ben dan ook van mening dat de geschetste problemen allemaal mee zullen vallen vooral omdat het alleen legaal in Nederland werkzame personen vanuit het woonadres waar ze ingeschreven staan betreft.

Veel mensen zullen er wellicht niet voor kiezen omdat het dan inderdaad vrij snel bekend zal zijn onder de buurt wat je doet. Klagende buren zullen dit ook meer uit vooroordelen en onderbuikgevoelens doen dan daadwerkelijk overlast, er is geen reden dat het meer overlast zal geven dan welk ander beroep dat klanten aan huis ontvangt zoals een pedicure of massagesalon.

Deze zet van Utrecht is een goede en grote stap om sekswerk te normaliseren, legaliseren en in het verlengde daarvan te reguleren.
 
Ben ik totaal niet met je eens. Dit is vragen om problemen. Ze hebben in Utrecht de legale prostitutieplekken met toezicht opgedoekt en gaan nu prostitutie toestaan op plekken waar je niet tot nauwelijks kunt controleren. Let maar op, uitbuiting en pooier praktijken gaan toenemen en de legale prostitutie gaat daar de schuld van krijgen.
Dat lijkt inderdaad op de loer te liggen. Misschien denkt Utrecht lange termijn. Laten ze dit even toe. Vervolgens krijg je het ene na het andere bericht in het nieuws dat het fout gaat + klachtenregen = totaal dicht gooien op lange termijn. Lees 2 jaar.

Wanneer zijn de nieuwe verkiezingen? Of denk ik nu te strategisch...
 
Alleen heeft thuiswerken het nadeel dat het onveiliger is, uitbuiting in de hand werkt en het het ook nog eens zwartwerken gemakkelijker maakt.

Ik snap dat thuiswerken natuurlijk ook voordelen heeft maar ik zie die voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Onveiliger.. klopt. Maar als iemand je verrot wilt slaan kan dat overal natuurlijk.

Uitbuiting gebeurt net zo goed in privehuizen. Daar doen uitbaters net zo hard aan mee.

Zwartwerken gebeurd nu ook al, dus als een gemeente groen licht voor thuiswerk geeft, zal dat echt niet zo veel verschil maken. En thuiswerk kan en mag enkel als het ook jou huis is, dus komt de controle vanzelf langs.

Voordelen:

Zelf uitmaken hoelaat je begint
Geen reistijden en kosten
Zelf uitmaken tot hoelaat je werkt
Zelf uitmaken wat je aantrekt
Zelf uitmaken of je überhaupt wel wil werken, geen rooster!!
Je eigen muziek
Je eigen gekozen bed
Gezelligere kamer die je nooit hoeft te delen
Geen irritant geklop op de deur
Geen herrie van andere meiden
Geen eventuele extra kosten wat je moet uitgeven v een uitbater

Etc etc... er zijn tig voorbeelden wat thuisontvangst veel interessanter maakt.

En hufterklanten?? Schaf een normale size hond aan 😉 Ook al is die nog zo lief... dat weet die man toch niet 🤣
 
Ik denk niet dat het heel lang zal duren kijk maar naar de euro die kwam ook uit het niets. Het kan heel snel gaan.

Ik weet 't niet hoor.. als ik naar mijn schoonma kijk.. die snapt niets van digitaal bankieren en kan niet eens pinnen, omdat ze het allemaal eng vindt.

Zolang die generatie nog bestaat zal er vast cash geld blijven.
 
Zoals het hiero in Tilburg al jaren is, maar de handhaving laat naar mijn idee en eigen ervaring te wensen over.
Neen maar in Utrecht komt het omdat het nu over de hele stad gebeurt. Ook de goede wijken als Wilhelminapark, Breedstraat etc.. daar wonen gezinnen met kinderen, net als Lombok, Overvecht. Op Kanaleneilanden zal het niet opvallen wanneer je als DVP daar aan de gang gaat in een huurwoning. Kanaleneiland is multi culti en 24/7 herrie.

Tilburg ken ik, maar als dames bijv. hun diensten zouden aanbieden vanuit pandjes in het Dwaalgebied bij jullie, of de Piushaven, komt er zoveel weerstand daar durft de gemeente zijn handen niet aan te branden. Maar zouden de dames hun diensten aanbieden in de wijken Korvel, Stokhasselt/Vlashof, Groenewoud, Het Zand en Goirke-Hasselt. Dan hoor je niemand, daar gebeurt zoveel wat daglicht niet kan velen dat een DVP voor de bewoners niet opvalt.;)
 
Zoals het hiero in Tilburg al jaren is, maar de handhaving laat naar mijn idee en eigen ervaring te wensen over.
Den Haag, Rotterdam, Amsterdam idem..
Handhaving is eigenlijk 0.
Risico voor de (buitenlandse) prostituees is er niet. Ze zijn ook helemaal niet bang voor een inval, want mocht dit zeer sporadisch toch een keer gebeuren dan kunnen ze na een interview van 15min gewoon weer verder met werken.

Klant kan bijna op de gang wachten.
 
Den Haag, Rotterdam, Amsterdam idem..
Handhaving is eigenlijk 0.
Risico voor de (buitenlandse) prostituees is er niet. Ze zijn ook helemaal niet bang voor een inval, want mocht dit zeer sporadisch toch een keer gebeuren dan kunnen ze na een interview van 15min gewoon weer verder met werken.

Klant kan bijna op de gang wachten.
Dan hebben ze iig een alternatief als de ramen worden gesloten, ik ben alvast telnrs aan het verzamelen ;)
 
Kan iemand het gehele artikel plaatsen?


Utrecht zette lange tijd in op een nieuwe, grootschalige prostitutiezone, maar kiest nu voor kleinschaligheid en thuiswerken door sekswerkers.
PREMIUM
Utrecht zette lange tijd in op een nieuwe, grootschalige prostitutiezone, maar kiest nu voor kleinschaligheid en thuiswerken door sekswerkers. © Marnix Schmidt
Sekswerkers mogen in Utrecht thuis klanten ontvangen: 'Het is gewoon werk'
Net als kappers en de nagelstylistes mogen sekswerkers nu ook thuis klanten ontvangen in Utrecht. Een ruime meerderheid van de gemeenteraad stemt hiermee in. ,,Sekswerk is gewoon werk.''

Tien jaar nadat Utrecht de seksboten aan het Zandpad en de ramen in de Hardebollenstraat sloot, slaat de stad een nieuwe weg in met sekswerk. Naast de mogelijkheid om thuis te werken, wil de gemeente voor een proefperiode ruimte bieden aan sekswerkers om samen onder één dak aan de slag te gaan. Het gaat om maximaal vijftien werkplekken op twee locaties in de stad, waar klanten na een afspraak via bijvoorbeeld internet terecht kunnen in kamers van een soort 'lovehotel'.

Utrecht zette na de gedwongen sluiting van het Zandpad in juli 2013 lange tijd in op een nieuwe prostitutiezone. Hiervoor was het oog gevallen op een strook grond op de hoek van het Zandpad en de Einsteindreef in de wijk Overvecht, op steenworp afstand van de voormalige seksbootjes. Een zoektocht naar een (betrouwbare) exploitant voor het Nieuwe Zandpad liep bij herhaling op niets uit.

Om het langslepende dossier vlot te trekken, werd een commissie onder leiding van oud-minister van Justitie Winnie Sorgdrager om advies gevraagd. Grootschalige raamprostitutie zoals aan het Zandpad is volgens de commissie Sorgdrager niet meer van deze tijd. Klanten zoeken sekswerkers in toenemende mate online en spreken vervolgens thuis of in een hotel af. Thuiswerken is nu nog illegaal.

De gemeenteraad boog zich donderdag over de mogelijkheden voor sekswerk in Utrecht

Overlast moeder
Een aantal (kleine) partijen in de gemeenteraad vreest dat thuiswerkende sekswerkers tot overlast voor omwonenden gaan leiden. Partijen stelden dat de vergelijking die wethouder Eerenberg maakte met kappers en nagelstylists die thuiswerken, niet opging.

Raadslid Yvonne Hessel van Utrecht Solidair zei dat haar moeder naast een vrouw had gewoond die thuis klanten ontving. ,,Er werd 's nachts bij mijn moeder aangebeld omdat klanten zich vergisten. Buiten draaiden continu dieselmotoren van taxi's, die wachtten op een vluggertje.'' Volgens Hessel was er ook wel eens 'gebonk' te horen, als een sekswerker een agressieve klant had. ,,Dit gaat overlast geven'', was haar voorspelling donderdag in een vergadering van de gemeenteraad.

Wethouder Eelco Eerenberg (D66) verzekerde dat de gemeente ingrijpt bij overlast. Dat de nieuwe regels tot een stroom aan klachten gaat leiden, gelooft hij niet. ,,Er zijn nu ongeveer vierhonderd sekswerkers in actie, maar het is niet zo dat op jaarbasis op vierhonderd adressen sprake is van overlast. Sekswerk is gewoon werk.''

Panden van de gemeente
Het is nog niet bekend waar de twee locaties komen waar meerdere sekswerkers een ruimte kunnen huren. De beoogde locatie voor het Nieuwe Zandpad is in elk geval niet in beeld, aldus wethouder Eerenberg. Een poging van het CDA en Denk om gebouwen die in het bezit zijn van de gemeente uit te sluiten, kreeg onvoldoende steun in de gemeenteraad.

Tijdens het debat in de raad werd duidelijk dat de terugkeer van de tippelzone, die in 2021 sloot, op termijn niet is uitgesloten. Meerdere partijen willen - in navolging van het advies van de commissie Sorgdrager - een plek waar een beperkt aantal straatwerkers aan de slag kan. De wethouder toonde begrip voor deze wens, maar wil dat pas 'op termijn' gaan onderzoeken.
 
Dit gaat er voor zorgen dat veel dvp's naar Utrecht zullen komen voor werk. Ik denk vooral Nederlandse dames geen buitenlandse want die hebben overal in Nederland toch vrijspel, en aangezien ze geen vaste woning hebben zullen ze niet naar Utrecht komen of misschien alleen tijdelijk en weer verkassen. Ik hoop dat andere steden ook gaan volgen en hier een voorbeeld aan nemen misschien dat er meer Nederlandse vrouwen dan gaan werken als dvp. Ik weet dat sommige het extra zakgeld wel goed kunnen gebruiken zeker in deze tijd.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat er meer tijdelijke amateur dames bijkomen die even wat extra kosten willen wegwerken, dat de optie er is zorgt ervoor dat ze er over gaan nadenken,
dat zie je ook met de optie voor extra prijzen op kinky, dan worden ze getriggerd om er gebruik van te maken
 
Dit gaat er voor zorgen dat veel dvp's naar Utrecht zullen komen voor werk.

En hoe zie je dat? Er is een enorme schaarste aan woningen, maar al die sekswerkers kunnen natuurlijk gewoon een sociale woonhuis huren in Utrecht? Incl wachttijd van ruim 11 jaar.

Particulier zal er vast wel iets te fiksen zijn, maar dan wordt het wel een krap huisje. Je wilt toch liever een kamer extra waar je je werk kan doen, dan je eigen bed gebruiken ( zoals ik doe 🤣 ).
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan