Sekswerkers mogen in Utrecht thuis klanten ontvangen: ‘Het is gewoon werk’

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Klopt is al 3 weken bekend maar nu pas door de gemeente naar buiten gebracht.
Woningcorporatie wilde nog wel wat handvaten bedingen..
In bepaalde wijken Lombok, Overvecht etc. zijn een actiegroep al met petities gestart om zand in de motor te strooien. Vooral de gezinnen met kinderen.

De beer is echt los, mensen zijn pissig, die vrezen hordes hitsige kerels in de wijken tot wel diep in de nacht. Voor een DVP ook niet fijn als je buren of omgeving in de wijk het weten. Voor je het weet dienen buurtbewoners een ongelimiteerd aantal klachten in.

Ik heb het van dichtbij gezien hoe dat gaat dat klagen. Voor je het weet krijgt de gemeente 500+ klachten en bezwaarschriften binnen over een enkele DVP.
 
Heel Nederland zou dit moeten toestaan, want volgens de wet mag thuisontvangst gewoon.
Ben ik totaal niet met je eens. Dit is vragen om problemen. Ze hebben in Utrecht de legale prostitutieplekken met toezicht opgedoekt en gaan nu prostitutie toestaan op plekken waar je niet tot nauwelijks kunt controleren. Let maar op, uitbuiting en pooier praktijken gaan toenemen en de legale prostitutie gaat daar de schuld van krijgen.
 
Ben ik totaal niet met je eens. Dit is vragen om problemen. Ze hebben in Utrecht de legale prostitutieplekken met toezicht opgedoekt en gaan nu prostitutie toestaan op plekken waar je niet tot nauwelijks kunt controleren. Let maar op, uitbuiting en pooier praktijken gaan toenemen en de legale prostitutie gaat daar de schuld van krijgen.
Ik kan helaas het artikel niet lezen, maar is er dan helemaal geen aanvullende regelgeving?
 
Je kan er ook een bepaalde tijd aanhangen, zeg tussen 10u en 22u door de weeks en het weekend tot 1 uur of zo.

Dan heb je iig rust in de straten tussen max 1 uur en 10u.
Ik denk niet dat er ook maar 1 dame tegen een klant zal zeggen: sorry, het is 22:00 geweest, je kan niet meer langskomen.
 
De betreffende dame moet op dat adres ingeschreven staan, dus waarschijnlijk geen pooier activiteiten.
Het lijkt me niet heel moeilijk om hier als crimineel onderuit te komen. Waarom niet meer vergunningen verstrekken voor privehuizen en raambordelen? Dit is toch een prima vorm van legale prostitutie waar gemakkelijk een vinger aan de pols gehouden kan worden.
 
Waarom niet meer vergunningen verstrekken voor privehuizen en raambordelen? Dit is toch een prima vorm van legale prostitutie waar gemakkelijk een vinger aan de pols gehouden kan worden.

Liever niet! Thuisontvangst is, zelfs als je wit werkt, een stuk beter financieel. Geen 50 tot 60% afdracht aan uitbaters!
 
Dus de buitenlandse rondreizende circus dames vallen dan buiten de boot?
Laat daar nou net 95% van de illegale prostitutie uit bestaan.

Dan hebben die gewoon pech 🤷‍♀️ iig in Utrecht dan.

Overigens.. mocht ooit die wet voor registratie komen.. denk je echt dat al die buitenlandse meiden dat gaan doen. Die komen waarschijnlijk niet meer terug of gaan helemaal ondergronds met vaste klanten. Die zijn dan echt niet meer traceerbaar als sekswerker.
 
Liever niet! Thuisontvangst is, zelfs als je wit werkt, een stuk beter financieel. Geen 50 tot 60% afdracht aan uitbaters!
Inderdaad je hebt geen privehuis, of club meer nodig als DVP die een groot deel naar zich toe trekt. Wanneer dit over heel NL gaat gelden, vrees ik het voortbestaan van clubs, die gaan simpelweg dan omvallen. Ook de raamprostitutie dames zullen net als de club dames thuisontvangst gaan doen in de woonwijken wat dan legaal is.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan