Sekswerkers mogen in Utrecht thuis klanten ontvangen: ‘Het is gewoon werk’

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Maar wonen ze er ook? Je kan wel ergens 'zitten', maar je moet er ook wónen ( volgens de nieuwe regels dan ).
Joke,

In Den Haag gebeurde dit al in panden -vrije sector- en koopwoningen. Genoeg flatjes die bijv. aan de Melis Stokelaan op die manier werden/worden verhuurt.
Een pand wat vaak te lang in de verkoop staat levert op die wijze nog even geld op. Maar ook een pandjesbazen/makelaars hebben wel appartementjes die zich hiervoor lenen. Ze schreeuwen het niet van de daken, een normale huurder betaald per maand. Een DVP is bereid een dagprijs te betalen van €80-€100 euro voor een net flatje. Als zo dame 4 dagen per week werkt en huurt dan vangt de verhuurder cru gezegd €400 per week. En per maand is dit meer dan dat hij/zij aan een normale huurder verdient. Let maar eens op hoe dadelijk verhuurders er als de kippen erbij zijn om appartementjes, flatjes, etc. aan te bieden aan DVP meiden. In Utrecht zal het net zo gaan.

Een contact van mij heeft het jaren geleden ook zo opgelost. Die kocht voor zijn dochter een woning voor flink kapitaal in Den Haag. Kon ze studeren en had ze een eigen plekje enz. Hij had het hele huis laten verbouwen, nieuwe badkamer, keuken, alles was vernieuwd. Zelfs visgraatvloeren door het hele huis, en alles gebaseerd op tekeningen van een binnenhuisarchitect. Gaat ze dochter samenwonen met een jongen, waardoor hij met dat pand bleef zitten. Via de gemeente procedure gevolgd voor vergunningen, en gekregen. Enige wat die deed en dat moest van die brandblussers ophangen was een vereiste. Die ging dat gewoon verhuren aan 4 DVP dames voor €80 per dag p.p. Die speelde zelf voor kamerverhuurbedrijf. En echt ik ben daar wezen kijken toen het af was en paar keer toen het in bedrijf was samen met hem. Echt die meiden hebben alles tot hun beschikking. Van elektrische Swiss Sense boxspring op de kamers, tot douche/jacuzzi, inbouwapparatuur in de keuken, zit technische snufjes in het huis met handige tools, als je zegt gordijnen dicht, gaan de gordijnen automatisch dicht. Meiden kunnen ook achterin de tuin zitten, hele loungehoek, komt zelfs een hovenier voor de planten, en een glazenwasser.

Ik bedoel maar die wist ook even niet wat te doen, en ging maar verhuren aan DVP meiden. En logisch die blijven daar zitten, die zijn er niet meer weg te krijgen. Voor de rest bemoeit hij zich niet met hun. Afspraken met klanten regelen ze zelf net als adverteren. En naar wat ik begreep is dat die meiden onder elkaar ook een soort van interieurverzorgster hebben geregeld. Hij komt een keer per week langs om zijn gezicht te laten zien, als er bijzonderheden zijn dan hoort die dat van hun. Drinkt nog een bakkie koffie en gaat dan weer weg. Die meiden hebben hebben zelf de sleutels, en code van het alarm. Hoe flexibel moet je het hebben.
 
Joke,

In Den Haag gebeurde dit al in panden -vrije sector- en koopwoningen. Genoeg flatjes die bijv. aan de Melis Stokelaan op die manier werden/worden verhuurt.
Een pand wat vaak te lang in de verkoop staat levert op die wijze nog even geld op. Maar ook een pandjesbazen/makelaars hebben wel appartementjes die zich hiervoor lenen. Ze schreeuwen het niet van de daken, een normale huurder betaald per maand. Een DVP is bereid een dagprijs te betalen van €80-€100 euro voor een net flatje. Als zo dame 4 dagen per week werkt en huurt dan vangt de verhuurder cru gezegd €400 per week. En per maand is dit meer dan dat hij/zij aan een normale huurder verdient. Let maar eens op hoe dadelijk verhuurders er als de kippen erbij zijn om appartementjes, flatjes, etc. aan te bieden aan DVP meiden. In Utrecht zal het net zo gaan.

Een contact van mij heeft het jaren geleden ook zo opgelost. Die kocht voor zijn dochter een woning voor flink kapitaal in Den Haag. Kon ze studeren en had ze een eigen plekje enz. Hij had het hele huis laten verbouwen, nieuwe badkamer, keuken, alles was vernieuwd. Zelfs visgraatvloeren door het hele huis, en alles gebaseerd op tekeningen van een binnenhuisarchitect. Gaat ze dochter samenwonen met een jongen, waardoor hij met dat pand bleef zitten. Via de gemeente procedure gevolgd voor vergunningen, en gekregen. Enige wat die deed en dat moest van die brandblussers ophangen was een vereiste. Die ging dat gewoon verhuren aan 4 DVP dames voor €80 per dag p.p. Die speelde zelf voor kamerverhuurbedrijf. En echt ik ben daar wezen kijken toen het af was en paar keer toen het in bedrijf was samen met hem. Echt die meiden hebben alles tot hun beschikking. Van elektrische Swiss Sense boxspring op de kamers, tot douche/jacuzzi, inbouwapparatuur in de keuken, zit technische snufjes in het huis met handige tools, als je zegt gordijnen dicht, gaan de gordijnen automatisch dicht. Meiden kunnen ook achterin de tuin zitten, hele loungehoek, komt zelfs een hovenier voor de planten, en een glazenwasser.

Ik bedoel maar die wist ook even niet wat te doen, en ging maar verhuren aan DVP meiden. En logisch die blijven daar zitten, die zijn er niet meer weg te krijgen. Voor de rest bemoeit hij zich niet met hun. Afspraken met klanten regelen ze zelf net als adverteren. En naar wat ik begreep is dat die meiden onder elkaar ook een soort van interieurverzorgster hebben geregeld. Hij komt een keer per week langs om zijn gezicht te laten zien, als er bijzonderheden zijn dan hoort die dat van hun. Drinkt nog een bakkie koffie en gaat dan weer weg. Die meiden hebben hebben zelf de sleutels, en code van het alarm. Hoe flexibel moet je het hebben.
Dus samengevat voor Joke: nee, dit is illegale onderhuur en die (buitenlandse) dames staan niet op die adressen ingeschreven. Op die manier werken is dus nog steeds niet toegestaan in Utrecht.
 
Dus samengevat voor Joke: nee, dit is illegale onderhuur en die (buitenlandse) dames staan niet op die adressen ingeschreven. Op die manier werken is dus nog steeds niet toegestaan in Utrecht.
In Den Haag nog wel op die manier, zal ook niet lang meer duren. Maar in Utrecht niet meer. Alle belemmeringen zijn opgeheven voor een DVP in Utrecht, die mogen het legaal uit huis doen nu dat staat zwart op wit. Behalve woningcorporatie kunnen pandjesbazen/makelaars toch ook woningen op die manier gaan verhuren? DVP is bereid een dagprijs te betalen, een normale huurder betaalt een maandhuur. Nou zeg €80 p/d dames genoeg die dit willen huren.

Je zal nog raar kijken welke vastgoed bobo's in dat gat springen en pandjes gaan aanbieden. Woningcorporatie is een, maar zijn nog grotere spelers in Utrecht en ook in het Haagse vastgoed. Ik zal niet hypocriet zijn om namen te gaan noemen, omdat het bonafide partijen zijn, maar die hier wel oren naar hebben.
 
Joke,

In Den Haag gebeurde dit al in panden -vrije sector- en koopwoningen. Genoeg flatjes die bijv. aan de Melis Stokelaan op die manier werden/worden verhuurt.
Een pand wat vaak te lang in de verkoop staat levert op die wijze nog even geld op. Maar ook een pandjesbazen/makelaars hebben wel appartementjes die zich hiervoor lenen. Ze schreeuwen het niet van de daken, een normale huurder betaald per maand. Een DVP is bereid een dagprijs te betalen van €80-€100 euro voor een net flatje. Als zo dame 4 dagen per week werkt en huurt dan vangt de verhuurder cru gezegd €400 per week. En per maand is dit meer dan dat hij/zij aan een normale huurder verdient. Let maar eens op hoe dadelijk verhuurders er als de kippen erbij zijn om appartementjes, flatjes, etc. aan te bieden aan DVP meiden. In Utrecht zal het net zo gaan.
En dat mag dus niet want de dames staan daar niet ingeschreven en zijn geen officiële huurders. De nieuwe wet is alleen voor dames die daar in het wit staan ingeschreven, jij hebt het hier over illegale huur wat sowieso niet mag. Of bedoel je dat de dames officieel staan ingeschreven en in het zwart de verhuurder extra geld betalen om daar te mogen werken?
 
In Den Haag nog wel op die manier, zal ook niet lang meer duren.

Onderverhuur aan sekswerkers zonder een sexvergunning op het pand mag uberhaupt niet en in Den Haag al helemaal niet! In Den Haag krijgt niemand persoonlijk voor thuisontvangst een vergunning en er zitten hele nare consequenties aan als je wordt gepakt daarop. Sws een hele dure!
Het prostitutiebeleid in Den Haag is echt niet mals in dit en ook niet echt meelevend.
 
Onderverhuur aan sekswerkers zonder een sexvergunning op het pand mag uberhaupt niet en in Den Haag al helemaal niet! In Den Haag krijgt niemand persoonlijk voor thuisontvangst een vergunning en er zitten hele nare consequenties aan als je wordt gepakt daarop. Sws een hele dure!
Het prostitutiebeleid in Den Haag is echt niet mals in dit en ook niet echt meelevend.
Den Haag zal niet achterblijven op Utrecht, Amsterdam en Rotterdam kijken ook eerst het kunstje af. Dadelijk is in NL prostitutie vanuit huis niet meer een probleem. Utrecht, Tilburg e.a. fungeren als proeftuin. Dat ga jij meemaken Joke;) Den Haag is nu nog streng, ook vergunning technisch. Als het plan slaagt in Utrecht dan gaat Den Haag overstag. Dan hebben ook hen de oplossing. Je moet eens weten hoe graag hun van de Geleenstraat/Doubletstraat af willen.
 
Dat juich ik enkel maar toe! Maar dan moet de landelijke politiek ook nog overgehaald worden en zolang CU daar wat over heeft te zeggen.. zal het vrij lastig gaan worden.
Maar.. who knows.. als ze landelijk zien dat er niets aan de hand is met toename v narigheid, wie weet gaan ze dan overstag.

Fingers crossed 🤞🤞🤞
 
Dat juich ik enkel maar toe! Maar dan moet de landelijke politiek ook nog overgehaald worden en zolang CU daar wat over heeft te zeggen.. zal het vrij lastig gaan worden.
Maar.. who knows.. als ze landelijk zien dat er niets aan de hand is met toename v narigheid, wie weet gaan ze dan overstag.

Fingers crossed 🤞🤞🤞
Maar als dit experiment mislukt in Utrecht moet je niet raar van gaan opkijken als de overheid straks prive-ontvangst keihard gaat aanpakken. Ik denk dat ze weten dat er narigheid gaat komen klachten van de buren etc. En wat heeft de overheid hier eigenlijk aan? belasting zullen ze van de dvp's niet vangen want als ik het goed begrijp word het niet gezien als een vaste baan maar meer als een bijbaantje waar je geen belasting voor hoeft te betalen. Er ligt een addertje onder het gras.
 
Door de belasting wordt het wel als een echte baan gezien, zeker als je enkel sekswerk doet.

Er zijn een paar gemeentes die ook thuisontvangst toestaan vanuit je eigen woning, zover ik het in de gaten hou.. hoor je daar weinig over.

En buren? Tja die zeiken al als er boomblaadjes vallen van jou boom op hun erf. Dat moet je eigenlijk eerst goed onderzoeken voordat je pas maatregelingen neemt vanuit de overheid.
 
Ik miss ook waarom dit sowiso gezeik zou moeten opleveren?
Als het de regel is dat je zelf de bewoner moet zijn van het huis dan is het toch aan te nemen dat niemand risico's gaat nemen met z'n eigen woning.

En idd wat Joke zecht er zijn al een aantal gemeentes waar dit mag en daar gaat het ook goed.

Als dame kun je gewoon zorgvuldig omgaan met wat voor soort en hoeveelheid bezoek die je krijgt.

Ik snap dat niet elke dame dat doet. Maar dat zijn ook niet zo snel (gok ik) de dames die zelf thuis kunnen en willen ontvangen.
 
Dames die ik de laatste jaren bezocht heb werken volgens het principe iedereen je adres sturen, en dan op afroep het huisnummer sturen als ze aangeven dat ze in de straat staan.

Dat lijkt mij niet zo'n goed plan in dit geval.

Gewoon netjes een tijd afspreken met ruime tussenpozen zou prima moeten werken zonder dat de buurt er last van heeft.
 
Het zijn ook niet de dames die dat principe hanteren, maar de bookers/planners/pooier. Zelfstandig werkende dames gaan over het algemeen al zorgvuldiger te werk.
 
Zal weinig veranderen denk ik....dames die prive ontvangen willen geen belastingen betalen dus blijven werken vanuit hotel of airbnb of illegale netwerken....niks om je druk over te maken.... neuk ze mannen!
 
Ik miss ook waarom dit sowiso gezeik zou moeten opleveren?
Als het de regel is dat je zelf de bewoner moet zijn van het huis dan is het toch aan te nemen dat niemand risico's gaat nemen met z'n eigen woning.

En idd wat Joke zecht er zijn al een aantal gemeentes waar dit mag en daar gaat het ook goed.

Als dame kun je gewoon zorgvuldig omgaan met wat voor soort en hoeveelheid bezoek die je krijgt.

Ik snap dat niet elke dame dat doet. Maar dat zijn ook niet zo snel (gok ik) de dames die zelf thuis kunnen en willen ontvangen.
Ik snap wel dat je als DVP e.e.a. in de hand kan houden, en mits goed geregeld het ook wel kan om het uit je eigen huis te doen. Maar in een woonwijk zijn het de gezinnen als die er lucht van krijgen die er werk van maken. Veel vrouwen met kinderen en partner vinden het maar een smerig idee. Het zijn vaak ook de vrouwen van die gezinnen die klagen bij de gemeente. En zo krijg je petities en bezwaarschriften. DVP dames vinden het goed plan, maar juist andere dames in woonwijken vinden het ranzig.

Ik heb is bij een stuurgroep + gemeente en bewonersoverleg gezeten. De zaal was vol met dames, maar ook enkele die hun partner hadden meegenomen. Zo dame zij dan: Ik heb kinderen, en vindt het niet zo fijn dat er de hele dag van die vage types door de straat heen lopen. En dat ging om een seksclub met vergunning die in een normaal pand zit. Doodnormaal pand, je moet echt weten dat het er zit, anders loop je er zo drie keer voorbij. De dames -veelal hoogopgeleid- hielden alles nauwlettend in de gaten. Van lawaai, overlast, tot lachgas gebruikers in de auto. En allemaal kwamen ze uit de club. Enkele hadden een camera geplaatst of beelden van hun Ring-deurbel.

Een zo dame zei ook zelfs een keer de bezorger van Amazon daar naar binnen zien gaan. Was zo grote donkere jongen met rasta haar. Een andere dame grapte ''Die gaat lekker zijn ding doen- en neuken in de baas zijn tijd'' En daarna bij jou een pakketje bezorgen. Taxi chauffeurs in de avond, bedrijfsbusjes, hele omschrijvingen van mensen, tot aan beelden aan toe. En hun hadden het over de leefbaarheid van de wijk omdat die club daar zat, en wilde dat niet.

Soort gelijk kan (gaat) je ook krijgen met DVP die zelfstandig vanuit huis gaan werken als dit bekend word onder buurtbewoners. Je hebt bijv. ook meiden die klanten vlak achter elkaar inboeken. Soms is zo dame nog bezig, of is de klant al eerder en wacht in zijn auto, of op straat/portiek, en mensen zien veel tegenwoordig.

Staat even los van wat ik vind, want ik vind dat het wel moet kunnen als de gemeente het legaliseert. Maar bedoel geef even aan hoe de opvattingen hierover zijn m.b.t. buurtbewoners.
 
Kan jij zeker wel eens gelijk in gaan krijgen..
Zeker kinderen worden altijd over-beschermd en als argument gebruikt om een veilige buurt te moeten hebben.
Moeders met kinderen zijn echte tijgers als het daar op aankomt.

Zal wel heel erg schelen welke buurt.. er zijn buurten waar niemand op elkaar let en niemand de buren kent, maar ook andersom.. en dat wordt zeker een uitdaging om daar klanten te ontvangen.
 
Maar de heren gaan toch niet bij de buurvrouw naar binnen maar bij de dvp haar huis zelf, wat is het hele probleem dan? Of zijn ze stiekem jaloers dat zij geen geile heren kunnen ontvangen en de dvp's wel. Straks worden zij ook jaloers en bestaat half Nederland uit dvp's, zou wat zijn. Zegt de buurvrouw tegen de klant je dame is even bezig je mag ook bij mij hoor 150 euro kom naar binnen me man is toch niet thuis.😅
 
Laatst bewerkt:
Is het dan een idee dat jullie als partners van deze vrouwen en als vaders van deze kinderen. Duidelijk maken dat jullie gewoon de bezoekers zijn. En dat er dus helemaal niks is waar ze zich zorgen over hoeven te maken. 😉
Veel mannen kunnen dit thuis niet bespreekbaar maken:oops:
Dan kan zo man net zo goed de echtscheiding papieren aanvragen.
Je bent zelf een vrouw, wat denk je wat er gebeurt als zo man zegt tegen zijn eigen vrouw dat die regelmatig DVP dames bezoekt en (safe) andere kutjes neukt behalve alleen die van haarzelf. Het bespreekbaar maken is voor velen al killing.
Idem voor een getrouwde vrouw of dame die in een relatie zit, die gaat toch ook niet tegen haar man of vriend zeggen dat ze zich op regelmatige basis wellicht zich ook nog door andere kerel(s) laat palen.

Of heb jij er geen moeite mee dan als je een man of vriend zou hebben, en die zegt ook op regelmatige basis van andere dames te snoepen.
 
Maar als dit experiment mislukt in Utrecht moet je niet raar van gaan opkijken als de overheid straks prive-ontvangst keihard gaat aanpakken. Ik denk dat ze weten dat er narigheid gaat komen klachten van de buren etc. En wat heeft de overheid hier eigenlijk aan? belasting zullen ze van de dvp's niet vangen want als ik het goed begrijp word het niet gezien als een vaste baan maar meer als een bijbaantje waar je geen belasting voor hoeft te betalen. Er ligt een addertje onder het gras.
Ik denk dat inzicht het addertje is. Lokale overheden zijn de controle kwijt over de prostitutie in de steden, Utrecht is hier een goed voorbeeld van. Gereguleerde prostitutie is gesloten (Hardebollenstraat, Zandpad, Europalaan) en daar is illegale prostitutie voor in de plaats gekomen. Met deze regeling hopen ze meer inzicht en daarmee controle te krijgen. Althans, dat is mijn invulling, het is algemeen bekend dat illegale prostitutie een groeiend probleem is in grote gemeenten.
 
Ik denk dat inzicht het addertje is. Lokale overheden zijn de controle kwijt over de prostitutie in de steden, Utrecht is hier een goed voorbeeld van. Gereguleerde prostitutie is gesloten (Hardebollenstraat, Zandpad, Europalaan) en daar is illegale prostitutie voor in de plaats gekomen. Met deze regeling hopen ze meer inzicht en daarmee controle te krijgen. Althans, dat is mijn invulling, het is algemeen bekend dat illegale prostitutie een groeiend probleem is in grote gemeenten.
de overheid creëert zelf dit probleem ze sluiten raambuurten en komen niet met een oplossing. De controle hebben ze nog want al die dames adverteren op kinky en zijn makkelijk op te sporen maar de wil is er gewoon niet. Ze hebben het steeds over vrouwen uitbuiting en mensenhandel dat ze daar tegen zijn maar in werkelijkheid doen ze er niets aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat inzicht het addertje is. Lokale overheden zijn de controle kwijt over de prostitutie in de steden, Utrecht is hier een goed voorbeeld van. Gereguleerde prostitutie is gesloten (Hardebollenstraat, Zandpad, Europalaan) en daar is illegale prostitutie voor in de plaats gekomen. Met deze regeling hopen ze meer inzicht en daarmee controle te krijgen. Althans, dat is mijn invulling, het is algemeen bekend dat illegale prostitutie een groeiend probleem is in grote gemeenten.
Controle kwijt?
Handhaving is een eitje met Kinky en SJ als hulpmiddel..
Wel is het dweilen met de kraan open.
Handhaving "betrapt" een dame, en zo snel ze de deur uitlopen staat de advertentie alweer online.. Ze hebben totaal geen middelen om op te treden.

Tandloze tijger heet dat.
 
Controle kwijt?
Handhaving is een eitje met Kinky en SJ als hulpmiddel..
Wel is het dweilen met de kraan open.
Handhaving "betrapt" een dame, en zo snel ze de deur uitlopen staat de advertentie alweer online.. Ze hebben totaal geen middelen om op te treden.

Tandloze tijger heet dat.
Ik vind wel als straks de legale dvp's in Utrecht gaan werken ze de illegale dvp's hard aan moeten pakken. Het meten met twee maten moet maar eens afgelopen zijn want dat is oneerlijk tegenover de dvp's die wel netjes belasting betalen.
 
Laatst bewerkt:
Controle kwijt?
Handhaving is een eitje met Kinky en SJ als hulpmiddel..
Wel is het dweilen met de kraan open.
Handhaving "betrapt" een dame, en zo snel ze de deur uitlopen staat de advertentie alweer online.. Ze hebben totaal geen middelen om op te treden.

Tandloze tijger heet dat.
Het haalt niets uit, je sluit een pand en ergens anders gaan weer twee open. Middelen hebben ze wel, alleen maakt het geen indruk meer. Ik weet ook dames te vinden die niet adverteren en thuis volop werken. Dat zijn wel vaak oudgedienden met een vaste klantenkring.
 
Nu Utrecht jarenlang alles heeft gesloten, komt men er vrij laat achter dat het sluiten van de ramen en locaties niet zorgt voor een afname, misschien wel juist een toename in de besloten thuisontvangst.
Zelf denk ik dat de meerderheid zich niet zal melden omdat het vertrouwen in instanties, stadsbestuur en handhaving natuurlijk heel erg klein is geworden na jaren van opjagen en het stigmatiseren van dames. Nu het opeens legaal is, zal er meer veel nodig zijn om het vertrouwen te krijgen van de sexwerkers.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan