Veel klachten over site met info over sekswerkers, waakhond start onderzoek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dat is gewoon de media, geven de een een podium terwijl er niet goed wordt gekeken naar de tegenpartij.
Zo vaak meegemaakt, ook dat verhalen verdraait worden.

Dat is dus de reden dat ik niet meer met de pers praat en met me hoofd op tv wil komen.
Maar als ik dan mijn eerlijke mening gaf over dat ze alles hadden verdraait bleef het stil en lieten ze niks meer van zich horen naar mij.
ja dat snap ik, maar @GertG suggereert een kortgeding naar AP omdat de AP onterecht de publiciteit zou hebben gezocht, maar dat heeft toch totaal geen kans van slagen? de AP heeft geen publiciteit gezocht, die hebben alleen wat vragen beantwoord nadat mevrouw de masseuse haar vriend van de NOS had aangezwengeld
 
Niet te hard roepen.
Dan is dat goed nieuws want als de dvp's prive gegevens zoals telefoonnummer en foto's van hun klanten op Ugly Mugs mogen delen dan zijn wij vergeleken met hun een engel. Want de regels zijn hier duidelijk prive gegevens worden hier niet gedeeld dus laat de AP maar een rechtszaak beginnen ze maken geen kans of ze moeten de wet veranderen om hun zin te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de media wel aanvallen maar feit blijft dat de AP zonder enig onderzoek met de vinger wijst naar GR op grond van klachten van belanghebbenden, een paar DVP's.
GR heeft niet de gelegenheid gekregen op de verdachtmakingen te reageren. Hoor en wederhoor werd voor het gemak maar overgeslagen.

De AP maakt het nog bonter dan het OM. Het OM zoekt pas publiciteit nadat er vastgesteld is dat er sprake is van vervolgbare strafbare feiten.
De AP slaat dat stadium over. Een paar klachten zijn voldoende om GR voor de bus te gooien.
 
Je kunt de media wel aanvallen maar feit blijft dat de AP zonder enig onderzoek met de vinger wijst naar GR op grond van klachten van belanghebbenden
ik probeer niemand aan te vallen (hoewel de media zeker steken laten vallen), ik zeg alleen dat wat je zegt feitelijk onjuist is, de AP is niet de partij die de media heeft opgezocht, punt, dus het hele plan om geld in te zamelen voor een kortgeding tegen de AP wegens "de publiciteit zoeken zonder zelfs maar onderzoek te hebben gedaan" is op onjuiste aannames gebaseerd

voor alle duidelijkheid ik ben ook niet blij met teksten als "Maar als ik er van de buitenkant naar kijk, dan maak ik mij zorgen", maar recht is recht en krom is krom, zij hebben de publiciteit niet gezocht
 
Mag ik een voorstel doen om uit de impasse te komen?
Donaties van 20 euro worden in dank aanvaard om indien nodig de kosten voor juridische bijstand te dekken.
Uiteraard staat het gebruikers van het forum vrij wanneer hen dat schikt een hogere bijdrage te leveren.

Een kortgeding om de AP te wijzen op de twijfelachtige werkwijze, de publiciteit zoeken zonder zelfs maar onderzoek te hebben gedaan, zal met 5000 euro wel uit kunnen.

Komt er wat meer in kas dan is dat vast een reserve voor verdere strijd.
Er zullen wel wat meer gebruikers van het forum zijn die wat willen bijdragen.

Ik ben geen financieel expert. Voor mij is een betaling middels PayPal redelijk anoniem als betalende partij.
Wanneer GR kans ziet een neutraal email adres te gebruiken bij PayPal is een betaling anoniem.
Andere mogelijkheden tikkie etc ken ik onvoldoende.


GertG

Paysafe. Just saying
Laat anders @Noortjexx contact opnemen met de journaliste die het artikel schreef voor een follow up ofzo 😁😁
Zolang mijn invoice geweigerd word, doe ik niks 😂
 
ik probeer niemand aan te vallen (hoewel de media zeker steken laten vallen), ik zeg alleen dat wat je zegt feitelijk onjuist is, de AP is niet de partij die de media heeft opgezocht, punt, dus het hele plan om geld in te zamelen voor een kortgeding tegen de AP wegens "de publiciteit zoeken zonder zelfs maar onderzoek te hebben gedaan" is op onjuiste aannames gebaseerd

voor alle duidelijkheid ik ben ook niet blij met teksten als "Maar als ik er van de buitenkant naar kijk, dan maak ik mij zorgen", maar recht is recht en krom is krom, zij hebben de publiciteit niet gezocht

Het gaat er niet om wie de media heeft opgezocht.
De AP gaat zonder onderzoek meewerken aan het belasten van GR zonder dat er ook maar is vastgesteld dat daar aanleiding voor is.

In dat opzicht gaat de AP aanzienlijk verder dan het OM. Het OM zoekt pas publiciteit wanneer uit onderzoek gebleken is dat er sprake is van vervolgbare strafbare feiten.

Er is voldoende reden om de werkwijze van het OM te bekritiseren.
Wat de AP doet gaat nog een stap verder. Daar heb ik bezwaar tegen.
 
Een kortgeding om de AP te wijzen op de twijfelachtige werkwijze, de publiciteit zoeken zonder zelfs maar onderzoek te hebben gedaan
Met die woordkeuze wekte je natuurlijk de indruk dat het het je er wel om ging dat zij degenen waren die de publiciteit zochten, daarom wilde ik je op die onjuistheid wijzen, that's all.

De je commentaar hebt op de teksten van de AP-mevrouw kan ik volgen.
 
...............Het enige wat het AP gedaan heeft tot nu toe is aangeven dat er een onderzoek komt.

Daarmee belast je GR zonder dat er enige reden is om aan te nemen dat GR de privacy schendt.
Vergeet niet dat de klagers een belang hebben bij het benaderen van de AP. De DVP's willen af van reviews die hen onwelgevallig zijn.

Onthoud je als AP van commentaar tot uit onderzoek blijkt dat er mogelijk sprake is van schending van de AVG.
Is dat teveel gevraagd?
 
Het AP doet onderzoek op basis van klachten die zij hebben ontvangen. Het enige wat het AP gedaan heeft tot nu toe is aangeven dat er een onderzoek komt.
Publiciteit zoeken was nergens voor nodig je hebt eerst bewijs nodig dat Girlsreview fout zit en dat hebben ze dus niet want er heeft geen onderzoek plaatsgevonden. Dit is in mijn ogen gewoon smaad, doet me aan pierre van hooijdonk denken die zonder bewijs iets zat te roepen op tv om de voormalige trainer van Ajax publiekelijk te beschadigen omdat die zijn zoon niet vaak liet spelen.
 
Laatst bewerkt:
Daarmee belast je GR zonder dat er enige reden is om aan te nemen dat GR de privacy schendt.
Vergeet niet dat de klagers een belang hebben bij het benaderen van de AP. De DVP's willen af van reviews die hen onwelgevallig zijn.

Onthoud je als AP van commentaar tot uit onderzoek blijkt dat er mogelijk sprake is van schending van de AVG.
Is dat teveel gevraagd?
Er wordt geen beschuldiging geuit aan GR of iemand anders. Het enige dat is bekend gemaakt dat er onderzoek komt naar MOGELIJKE schendingen. En dat het onderzoek wordt ingesteld naar klachten die ingediend zijn.
 
Publiciteit zoeken was nergens voor nodig je hebt eerst bewijs nodig dat Girlsreview fout zit en dat hebben ze dus niet want er heeft geen onderzoek plaatsgevonden. Dit is in mijn ogen gewoon smaad, doet me aan pierre van hooijdonk denken die zonder bewijs iets zat te roepen op tv om de voormalige trainer van Ajax publiekelijk te beschadigen.
Over de gang van zaken in deze casus kan je uren twisten even los wat je zelf vindt.
Feit is dat:
Er de afgelopen periode klachten over dit forum zijn binnengekomen bij de AP, waarop zij terecht een onderzoek starten.
Een Tantra masseuse na 2 gecancelde dates door GR(volgens haar zeiden haar klanten dat als reden)
Betreffende masseuse zoekt verder en stuit op twijfelachtige topics, neemt vervolgens contact op met de NOS die een item maken.
Vanzelfsprekend gaan ze naar AP toe voor hun visie op GR.
AP geeft aan dat meerdere klachten zijn binnengekomen en ze die onderzoeken.
Over de manier van wederhoor door de journaliste naar GR toe kan je wellicht vraagtekens zetten.

Imo: Dat onderzoek was er hoe dan ook gekomen alleen nu in de semi openbaarheid door de NOS.
 
Ik denk dat de bereidheid om financieel bij te dragen vooral afhangt van de mogelijkheid om dat anoniem te doen. Er zijn toch een hoop wandelaars die hun financien thuis moeten kunnen verantwoorden en dan niet liever "Girlsriew.nl" op hun afschrift hebben staan.
Gewoon topic maken met open tikkie ofzo. Verliezer betaalt sowieso de kosten van rechtzaak.
Maar laten we niet op de feiten vooruitlopen en gewoon AP afwachten. 😉
Betalen is altijd een struikelblok.
Ik merk het nu al met Ebay, voorheen gewoon eenvoudig overschrijven, nu PP en om de één of andere reden werkt dat niet.
Bitcoin doe ik niet en creditcard niet aanwezig...
 
Het gaat er niet om wie de media heeft opgezocht.
De AP gaat zonder onderzoek meewerken aan het belasten van GR zonder dat er ook maar is vastgesteld dat daar aanleiding voor is.

In dat opzicht gaat de AP aanzienlijk verder dan het OM. Het OM zoekt pas publiciteit wanneer uit onderzoek gebleken is dat er sprake is van vervolgbare strafbare feiten.

Er is voldoende reden om de werkwijze van het OM te bekritiseren.
Wat de AP doet gaat nog een stap verder. Daar heb ik bezwaar tegen.
Het kopje smaad en laster, er is geen enkel bewijs maar ze roepen inderdaad wel van alles..
 
@ Forum lurker: We kunnen deze discussie tot in de lengte der dagen volhouden. Je verward openbare info die door betrokkene is geplaatst met het recht om dat in een recensie te plaatsen. Iedereen mag van alles over zichzelf op internet plaatsen. Niemand anders mag deze info gebruiken. Je handelt dan in strijd met de AVG. Daar gaat het om. Niet wat iemand over zich zelf bekend maakt.

Ik adviseer je dringend om op de site van de autoriteit persoonsgegevens te kijken of op de site van de landsadvocaat, Pels Rijken.
Denk dat de AVG veel te strikt is of genomen wordt. Kijk naar klassenfoto's (!) die nu ineens een probleem zouden zijn. Terwijl op socials alles te vinden is.
 
Zijn er nog ontwikkelen in deze zaak??
Dat zal nog wel even duren, de AP is zwaar understaffed en dit soort onderzoekjes zijn niet in een week afgerond, onder meer ivm de juridische implicaties. Nu is dit natuurlijk een casus die het in de media lekker doet, dus wellicht gaat het bovenop de stapel ipv onderop.

Reken op minimaal een half jaar.
 
Ik denk niet dat de meeste recensies hier verkeerd zijn , wat ik wel ergerlijk vindt zijn de commentaren en verdachtmakingen van de toetsenbord helden errond. Deze zijn er nog niet geweest maar hebben op alles en iedereen commentaar vanachter hun pc , waarschijnlijk durven ze in het openbaar zelfs hun bek niet opendoen of krijgen ze een klap .
De gulden regel zou hier moeten zijn dat men moet aanvinken of men echt een bezoek heeft gedaan en dat men zo het ip adres of andere gegevens kan doorgeven bij fake oordelen aan de respectievelijke slachtoffers.
Zo staat GR er juridisch sterker voor en legt men de volledige verantwoordelijkheid bij de plaatser .
 
Ik denk niet dat de meeste recensies hier verkeerd zijn , wat ik wel ergerlijk vindt zijn de commentaren en verdachtmakingen van de toetsenbord helden errond. Deze zijn er nog niet geweest maar hebben op alles en iedereen commentaar vanachter hun pc , waarschijnlijk durven ze in het openbaar zelfs hun bek niet opendoen of krijgen ze een klap .
De gulden regel zou hier moeten zijn dat men moet aanvinken of men echt een bezoek heeft gedaan en dat men zo het ip adres of andere gegevens kan doorgeven bij fake oordelen aan de respectievelijke slachtoffers.
Zo staat GR er juridisch sterker voor en legt men de volledige verantwoordelijkheid bij de plaatser .
Ja! Vooral die commentaren van kerels die zelf weinig of geen recensies posten... maar wel commentaar geven van de zijlijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan