Sekswerkers willen niet weg van de Wallen: ‘Ik voel me hier juist my-badass-self’

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wat een lang artikel, nogal lastig om het volledig te lezen... Het doet me denken aan al die berichten in de jaren '10 over plannen van de toenmalige Gentse burgemeester Daniël Termont om Gentse rosse buurt te verhuizen.

'NO children allowed.' Met een ferme hand trekt Valentina de deur van haar peeskamer open. Even daarvoor passeerde een jongetje van een jaar of vijf haar raam. Samen met zijn ouders. Met grote ogen en een wollen muts met een pompon op zijn hoofd, bekeek de kleuter de Roemeense sekswerker in het rode licht.

- Mama! Wat zijn dat voor vrouwen?
- Die zijn er voor mannen die niemand hebben om mee te knuffelen, jongen.

Natuurlijk, erkent raamexploitant Pim van Burk, 'hebben de ramen aantrekkingskracht op de toeristen. Maar stel nou dat je hier 100 van de 230 ramen sluit. Denk je dan echt dat je het probleem oplost? Dat een toerist dan voortaan zegt: oh, er zijn nog maar 130 ramen, dan ga ik niet meer naar de Wallen?'
De 38-jarige raamexploitant staat op de hoek van de Boomsteeg en de Oudezijds Achterburgwal. Hier exploiteert de voormalige headhunter sinds anderhalf jaar 24 ramen. 'Een sekswerker veroorzaakt geen muziekoverlast. Van seks ga je niet schreeuwen op straat. Van seks word je niet dronken. Van seks word je niet stoned. Van seks ga je niet poepen in een steeg. Al die dingen waardoor er overlast is, doe je niet doordat je seks hebt gehad', zegt Van Burk. 'En toch zijn het alleen de sekswerkers die moeten verplaatsen.'

Mooi geschreven! Veel zaken kunnen rechtstreeks of onrechtstreeks voor hinder zorgen, maar meestal is dat geen reden om die dingen te verbieden of te verplaatsen. Stel je eens voor dat niet in een prostitutie-, maar in een winkelbuurt veel "overlast"-problemen optraden. Zou men dat als reden gebruiken om die winkels te sluiten of te verhuizen? Lijkt me heel onwaarschijnlijk...
 
Mooi geschreven! Veel zaken kunnen rechtstreeks of onrechtstreeks voor hinder zorgen, maar meestal is dat geen reden om die dingen te verbieden of te verplaatsen. Stel je eens voor dat niet in een prostitutie-, maar in een winkelbuurt veel "overlast"-problemen optraden. Zou men dat als reden gebruiken om die winkels te sluiten of te verhuizen? Lijkt me heel onwaarschijnlijk...
Het probleem is vooral een linkse burgemeester die al meerdere rare plannen of protesten heeft doorgevoerd (waar niet zelf bij aanwezig was).
Ik ben zeker geen fan van Halsema daar, ze maakt best wat kapt in Amsterdam. Wilt wel de lusten (geld) maar niet de lasten ervan, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Zullen er minder toeristen naar Amsterdam komen als de Wallen verplaatst zou worden? Ik kan daar heel kort op antwoorden: Nee.
Toeristen komen toch wel, dat ze overlast willen aanpakken is goed. Maar op dit gebied slaan ze volledig de plank mis.
Maar heb al meer dingen gehad onder haar regime dat ik denk ''waar ben je mee bezig?''
 
Het probleem is vooral een linkse burgemeester die al meerdere rare plannen of protesten heeft doorgevoerd (waar niet zelf bij aanwezig was).
Ik ben zeker geen fan van Halsema daar, ze maakt best wat kapt in Amsterdam. Wilt wel de lusten (geld) maar niet de lasten ervan, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Zullen er minder toeristen naar Amsterdam komen als de Wallen verplaatst zou worden? Ik kan daar heel kort op antwoorden: Nee.
Toeristen komen toch wel, dat ze overlast willen aanpakken is goed. Maar op dit gebied slaan ze volledig de plank mis.
Maar heb al meer dingen gehad onder haar regime dat ik denk ''waar ben je mee bezig?''
Amsterdam is sowieso achterlijk bezig sinds links de macht greep

*Random een knip plaatsen om verkeer om te leiden
*Bijna de hele stad 30km maken voor autos
*Dit plan voor de wallen

Ik kan er naast zitten maar waarom denkt voornamelijk links dat alle damez die in de business zitten gedwongen worden en zielig zijn.
Juist door de cohesie van de Wallen is het relatief veilig voor de dames
Waarschijnlijk hopen ze op een soort Nederlandse Villa Tinto. Maar als ik de plannen lees kan ik zo management bingo spelen. Vol met mooie wat als situaties 😑😑😑😑
 
Amsterdam is sowieso achterlijk bezig sinds links de macht greep

*Random een knip plaatsen om verkeer om te leiden
*Bijna de hele stad 30km maken voor autos
*Dit plan voor de wallen

Ik kan er naast zitten maar waarom denkt voornamelijk links dat alle damez die in de business zitten gedwongen worden en zielig zijn.
Juist door de cohesie van de Wallen is het relatief veilig voor de dames
Waarschijnlijk hopen ze op een soort Nederlandse Villa Tinto. Maar als ik de plannen lees kan ik zo management bingo spelen. Vol met mooie wat als situaties 😑😑😑😑
Ja ze heeft al haar linkse rakkers om zichzelf heen verzameld.
Maar ook een evenement organiseren in Amsterdam is bijna niet meer te doen, tenzij je een demonstratie van BLM (met alle respect zonder discriminatie) doet dan krijg je direct een vergunning ervoor...

Ik ben absoluut geen fan van Halsema als burgemeester, het lijkt haast wel een korte termijn visie, en zal dit het probleem dan oplossen? nee. Dan steken ze hun kop weer in het zand als het een verkeerde keuze was
 
Dat is het hele probleem, juist de mensen die geraakt worden door deze plannen (de dames) worden onvoldoende gehoord.
Krijg het gevoel dat vooral wordt geluisterd naar welzijnsorganisaties die natuurlijk vaak de schrijnende gevallen tegenkomen.

Ben er zelf nooit geweest maar als je de wallen sluit dan draai je cultureel erfgoed de nek 3 maal om😓😓
 
Amsterdam is sowieso achterlijk bezig sinds links de macht greep

*Random een knip plaatsen om verkeer om te leiden
*Bijna de hele stad 30km maken voor autos
*Dit plan voor de wallen

😑
*Parkeerplaatsen verwijderen en dan roepen dat er schaarste aan parkeerruimte is.
*Alleen nog elektrische voertuigen toelaten in een vastgesteld gebied.
*Een milieuzone
*Idioot hoge parkeertarieven
 
*Parkeerplaatsen verwijderen en dan roepen dat er schaarste aan parkeerruimte is.
*Alleen nog elektrische voertuigen toelaten in een vastgesteld gebied.
*Een milieuzone
*Idioot hoge parkeertarieven
Terwijl juist ironisch genoeg electrische voertuigen vervuilender zijn voor milieu dan benzine of diesel autos,
Iemand stelde me laatst de vraag of ik electrisch zou willen rijden. Heb nee gezegd omdat met tanken ik max binnen 15 min weer weg ben terwijl ik met laden langer moet wachten.
Echt die obsessie met dat elektrisch rijden milieuvriendelijker is dan benzine of diesel is om kotsmisselijk van te worden.

Even off topic:
Waarom moeten al die klimaattoppen in persoon zijn en zo ver weg.

Zo verwijderd van de werkelijkheid al die regeringsleiders die notabene met prive jets in een exotisch oord bepalen dat wij niet meer een vuurkorf mogen aansteken.
Wat is mis met virtueel vergaderen?
 
Wat is mis met virtueel vergaderen?
Kennelijk hebben ze elkaar dingen te vertellen die ze niet via een internetverbinding durven uit te wisselen?
Nog niet zo lang geleden werd geopenbaard dat een handvol van de rijkste mensen verantwoordelijk is voor een groter aandeel in de luchtvervuiling dan een groot deel van de bevolking.

Wat betreft die verhuizing van de sekswerkers is het maar afwachten wat voor een effect dat heeft. Den haag heeft of had ook zo'n onzalig plan...
 
Jeetje, lang en interessant verhaal.
Ik ontdekte wel meerdere spelfouten en een aantal keer een verkeerde zinsopbouw. Slecht van de Volkskrant dat ze het niet even checken.
Meeste zijn freelancer die per woord karig betaald worden.
Spelfouten in andere Artikelen valt me wel vaker op, niet alleen bij de Volkskrant.
Ook weleens woorden tegengekomen waar te snel op enter is gedrukt en dus letters missen.
Als het artikel inhoudelijk goed is kan ik wel daar doorheen kijken
 
ChatGPT had het beter geschreven en zonder fouten.

Maar 020 is zo links als de wokies die er wonen. Helemaal prima, laat ze maar hun eigen paradijs creëren, waarna ze allemaal ten onder gaan in hun droom wereld.
Dat gevoel bekruipt me ook steeds meer. maar het linkse gedachtegoed wordt ook verspreid via de talkshows op tv (dat is echt de enige reden dat op1 wordt vervangen door Khalifa en Sophie (wat totaal niet neutraal is).
De mars door de instituties laat zich gelden.

Oprecht: het is dat ik het geld niet heb anders was ik allang vertrokken uit Nederland. voel me steeds minder welkom hier mbt hoe ik over dingen denk. 😵😵

Die sit ins op notabene de eerste dag van Chanoeka. Pro Palestina (ben zelf pro Israël)
Hoe wereldvreemd ben je dan als links. notabene een columniste van de Volkskrant (Asha ten Broeke) is trots dat ze deelneemt aan dat soort achterlijke acties
 
Straks stikt het in 020 van onze mohammedaanse vrienden.

De invloed die dat heeft op de homo's en joden is al zichtbaar. Die groepen zijn de kanaries in de kolenmijn.

Maar de ashas en consorten vinden die twee groepen teveel onderdrukkers, dus dan mag het.

Maar laat het ff rustig zo door gaan en dan zijn vrouwen alleen over straat, hun rechten en de DVP snel verleden tijd. 😘😉😳😢
 
Ik ben gewoon zo moe ervan dat de teneur is geworden:
Hamas is zielig
Asielzoekers zijn zielig en moeten zo behandeld worden
Nederlanders op zowel de huur als kooptmarkt word verdrongen door asielzoekers en expats. Laat die eerste verekken want de andere zijn zieliger.

Ik als blanke man heb zogenaamde privileges want huidskleur. Laat me je eerlijk zeggen: ik ben Zwaar gehandicapt en heb keihard moeten knokken om mijn huidige positie te bereiken.

Sorry voor de semi off van rant, moest me van het hart
 
Iedereen in Nederland is genaaid zowel door links als door rechts. Links met de klimaatdrammerij en rechts met hun marktwerking waardoor buitenlandse inversteerders onze woningmarkt onbetaalbaar hebben gemaakt en bedrijven als Shell en Ahold de inflatie gebruiken om nog meer winst te maken. Het bekende of je nou door de hond of kat gebeten wordt. Nu is er landelijk voor rechts gekozen maar in Amsterdam tijdje geleden voor links en met beiden zullen het moeten doen. Wat betreft de wallen heb ik makkelijk praten. Woon er niet. Zie als ik er ben ook de eventuele overlast niet. Dat een kamerverhuurder niet blij is lijkt me logisch..kost hem geld. Voor mij hoeven de wallen niet dicht. Denk dat niemand hier dat wil. Uiteindelijk zal het wel gebeuren.
 
Het gaat een akelig lange tijd duren eerdat je wat merkt van de wijzigingen van het kabinet. Wilders moet niet 1 regeerperiode zitten maar een stuk of 3. Dan merk je pas echt de effecten, lastenverlichting, veranderingen etc.

Het gaat gewoon door het hele circus terwijl de formatie nog moet plaatsvinden. 1400 immigranten per week naar Nederland nog steeds.
 
Als je denkt dat Wilders wonderen gaat verrichten zal ik je uit die droom helpen. Dat gaat niet gebeuren. Niet alleen hij maar geen enkele Nederlandse partij tenzij ze 76 zetels halen. Vergeet niet dat 75% van de stemmers niet op hem gestemd hebben. Begrijp me niet verkeerd want laat hem maar regeren en premier worden. Als dat al lukt is het een klein wonder. Lastenverlichting? Zou mooi zijn maar zet dat maar uit je hoofd. Minder immigranten? Ik ben ervoor. Denk ook de meerderheid hier. Gaat het gebeuren met premier Wilders? Wishful thinking.
 
Wat betreft de wallen heb ik makkelijk praten. Woon er niet. Zie als ik er ben ook de eventuele overlast niet. Dat een kamerverhuurder niet blij is lijkt me logisch..kost hem geld. Voor mij hoeven de wallen niet dicht. Denk dat niemand hier dat wil. Uiteindelijk zal het wel gebeuren.

Het is natuurlijk makkelijk als je ergens niet woont, maar de wallen zijn er al heel lang.

De Wallen liggen in het oudste deel van Amsterdam. De Oude Kerk, het oudste nog bestaande gebouw van de stad, en de Warmoesstraat dateren van de 13e eeuw.

Vóór 1385 werd Amsterdam in het westen afgeschermd met een gracht (nu de Nieuwezijds Voorburgwal) met daarbuiten een aarden wal met palissade, en in het oosten hetzelfde (nu de Oudezijds Voorburgwal). Omstreeks 1385 werden de vestingwerken van Amsterdam daarbuiten uitgebreid met nieuwe grachten met wallen: Nieuwezijds Achterburgwal (nu de Spuistraat) in het westen en Oudezijds Achterburgwal in het oosten. Zo ontstond het gebied dat in de twintigste eeuw "de Wallen" genoemd werd.

Tot 1578 werd het gebied Oudezijde gekenmerkt door vele kloosters. Na de Alteratie kregen de kloosters van het nieuwe, overwegend calvinistische stadsbestuur andere bestemmingen zoals weeshuis of tuchthuis.

Al in een vroeg stadium, 15e eeuw of eerder, vond in het iets ruimer genomen gebied Oudezijde prostitutie plaats, wellicht niet meteen exact in de straten waar vandaag de prostitutie is. Sindsdien is de prostitutie er nooit weg geweest.[3] Sinds de 15e eeuw of eerder zijn bordelen en andere prostitutiegelegenheden in ieder geval te vinden in het gebied Oudezijde, regelmatig ook in andere stadsdelen. Sinds 1578 wordt in Amsterdam regelmatig hoererij of facilitering ervan strafbaar gesteld en werden de betrokkenen verjaagd.

Eind 19e eeuw, en rond 1920 nog steeds, waren de Zeedijk en het aangrenzende Wallengebied totaal verkrot, maar ook toen werd er prostitutie bedreven, deels tippelprostitutie.[3]

In de jaren 1930 vond er al raamprostitutie plaats. Prostituees mochten van de politie niet in de deuropening klanten lokken, maar wel achter het raam zitten met de gordijnen op een klein kiertje.[4] Vanaf de jaren 1960 nam in het Wallengebied de prostitutie sterk toe.[3]
 
Wat betreft de wallen heb ik makkelijk praten. Woon er niet. Zie als ik er ben ook de eventuele overlast niet. Dat een kamerverhuurder niet blij is lijkt me logisch..kost hem geld. Voor mij hoeven de wallen niet dicht. Denk dat niemand hier dat wil. Uiteindelijk zal het wel gebeuren.

Het is natuurlijk makkelijk als je ergens niet woont, maar de wallen zijn er al heel lang.

De Wallen liggen in het oudste deel van Amsterdam. De Oude Kerk, het oudste nog bestaande gebouw van de stad, en de Warmoesstraat dateren van de 13e eeuw.

Vóór 1385 werd Amsterdam in het westen afgeschermd met een gracht (nu de Nieuwezijds Voorburgwal) met daarbuiten een aarden wal met palissade, en in het oosten hetzelfde (nu de Oudezijds Voorburgwal). Omstreeks 1385 werden de vestingwerken van Amsterdam daarbuiten uitgebreid met nieuwe grachten met wallen: Nieuwezijds Achterburgwal (nu de Spuistraat) in het westen en Oudezijds Achterburgwal in het oosten. Zo ontstond het gebied dat in de twintigste eeuw "de Wallen" genoemd werd.

Tot 1578 werd het gebied Oudezijde gekenmerkt door vele kloosters. Na de Alteratie kregen de kloosters van het nieuwe, overwegend calvinistische stadsbestuur andere bestemmingen zoals weeshuis of tuchthuis.

Al in een vroeg stadium, 15e eeuw of eerder, vond in het iets ruimer genomen gebied Oudezijde prostitutie plaats, wellicht niet meteen exact in de straten waar vandaag de prostitutie is. Sindsdien is de prostitutie er nooit weg geweest.[3] Sinds de 15e eeuw of eerder zijn bordelen en andere prostitutiegelegenheden in ieder geval te vinden in het gebied Oudezijde, regelmatig ook in andere stadsdelen. Sinds 1578 wordt in Amsterdam regelmatig hoererij of facilitering ervan strafbaar gesteld en werden de betrokkenen verjaagd.

Eind 19e eeuw, en rond 1920 nog steeds, waren de Zeedijk en het aangrenzende Wallengebied totaal verkrot, maar ook toen werd er prostitutie bedreven, deels tippelprostitutie.[3]

In de jaren 1930 vond er al raamprostitutie plaats. Prostituees mochten van de politie niet in de deuropening klanten lokken, maar wel achter het raam zitten met de gordijnen op een klein kiertje.[4] Vanaf de jaren 1960 nam in het Wallengebied de prostitutie sterk toe.[3]
Oprecht bedankt voor deze geschiedenisles.
Weer iets geleerd 😁😎
Maakt het extra zuur dat zoiets dan de nek wordt omgedraaid
 
Straks stikt het in 020 van onze mohammedaanse vrienden.

De invloed die dat heeft op de homo's en joden is al zichtbaar. Die groepen zijn de kanaries in de kolenmijn.

Maar de ashas en consorten vinden die twee groepen teveel onderdrukkers, dus dan mag het.

Maar laat het ff rustig zo door gaan en dan zijn vrouwen alleen over straat, hun rechten en de DVP snel verleden tijd. 😘😉😳😢
Als Afghanistan en -in mindere mate- Iran de referentie zijn, belooft dat nog wat als Islamieten een groot deel van de Nederlandse bevolking gaan uitmaken.
 
Straks stikt het in 020 van onze mohammedaanse vrienden.

De invloed die dat heeft op de homo's en joden is al zichtbaar. Die groepen zijn de kanaries in de kolenmijn.

Maar de ashas en consorten vinden die twee groepen teveel onderdrukkers, dus dan mag het.

Maar laat het ff rustig zo door gaan en dan zijn vrouwen alleen over straat, hun rechten en de DVP snel verleden tijd. 😘😉😳😢
Het stikt al van de Mohammedanen in NL. Alleen was 7 oktober de wake up call.
Helaas heeft links jarenlang een succesvolle Mars door de instituties gehad.
Zag het vandaag weer in het NOS journaals over veto VS(terecht imo) over wapenstilstand Gaza.

Van der Linde heeft gelijk ik moet break nemen van internet/nieuws. helaas is dat lastig ivm werk😢😢

Die Asha neem ik al niet serieus sinds ze in dr collumn schreef dat we haar moesten accepteren zoals ze is omdat ze gezet(lees dik) is en we een ongezonde levensstijl maar normaal moeten vinden.
Klagen bij de krant heeft geen zin omdat columnisten vrijgesteld zijn van handboek Volkskrant
 
Amsterdam is sowieso achterlijk bezig sinds links de macht greep

*Random een knip plaatsen om verkeer om te leiden
*Bijna de hele stad 30km maken voor autos
*Dit plan voor de wallen

Ik kan er naast zitten maar waarom denkt voornamelijk links dat alle damez die in de business zitten gedwongen worden en zielig zijn.
Juist door de cohesie van de Wallen is het relatief veilig voor de dames
Waarschijnlijk hopen ze op een soort Nederlandse Villa Tinto. Maar als ik de plannen lees kan ik zo management bingo spelen. Vol met mooie wat als situaties 😑😑😑😑
Wat bedoelde je precies met de knip om het verkeer om te leiden?
Overigens dat 30 km is ook echt de grootste bs die ik heb gehoord. Centrum is prima, aangezien je daar toch nooit harder dan 30 komt. Maar waarom de rest van Amsterdam +Weesp :(
 
Er was al eerder een knip, want je kunt nu bijvoorbeeld niet meer vanaf de Prins Hendrikkade richting de Haarlemmer Houttuinen,
Raadhuisstraat richting Dam/Rokin idem, om maar te zwijgen van het eenrichtingsverkeer wat daarop is ingevoerd.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan