"Spanje wil tegen 2023 prostitutie verbieden"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als die dames naar hier komen gaan hun prijzen ook stijgen he. Algemeen prijsniveau is in Spanje gewoon lager.

Ze vragen hier vooral meer, omdat ze meer kunnen vragen (de gemiddelde door klanten geaccepteerde prijs per uur hier hoger ligt) en alsnog veel/genoeg klanten hebben...als er hier opeens poeff 2x zoveel dames zouden zijn, kan ik je garanderen dat de gemiddelde prijs hier zeer zeker zal gaan dalen...
 
Die Latinas in Spanje zelf lijken wel mooier dan wat er hier zit. Maar voor 80/ 100 € zou ik minder kritisch dan voor 200/250. Voor die prijs heb ik altijd een beetje spijt , vroeger of later.
Hoe goed het ook is. Dan maar beetje zoeken. Zo erg is t niet. Maar ik betaal ook weleens 250 voor langere tijd als t goed zit.
 
Zomaar eens wat hoofdrekenen.
25 miljard te verdelen over 500.000 sekswerkers.
Gemiddelde omzet is dan 50.000 € per jaar per kop. Dat is niet gek.
Bevolking Spanje 48 miljoen. Helft vrouw is 24.
Minderjarig en te oud . Homo en niet seksueel actief is zeker 40 % aftrek.
Blijven over 15 miljoen mogelijke klanten die besteden 25 miljard.
Dus gemiddeld besteedt iedere ! mannelijke
Spanjaard 1600/ 1700€ per jaar aan DVP.
Ik vind dat wel heel veel. Er is ook veel armoede en lagere lonen daar.
je vergeet dat Spanje ongeveer 65 Miljoen toeristen per jaar ontvangt. En dat daarnaast (niet tellend als toeristen) ook veel Fransen even naar het zuiden afreizen voor een avondje plezier, de Portugezen regelmatig even de grens oversteken, want het is in Spanje een stuk goedkoper, daarnaast nog nodige chauffeurs want Spanje ligt best in wat handelsroutes naar o.a. Portugal en Noord Afrika en Spanje zelf natuurlijk. Het potentieel aan klanten is dus wel een flink stuk hoger dan die 15 miljoen Spanjaarden alleen.
 
Prostitutie in Spanje is een enorme zwarte economie waarin zeker 45.000 vrouwen actief zijn. Al zijn het voorzichtige schattingen. Andere rapporten houden het op 100.000 sekswerkers. De mensen, vooral vrouwen, werken in ongeveer 1500 seksclubs. Zeker 2,5 miljoen klanten maken gebruik van ze in een land, waar seks hebben met een prostituee voor veel mannen een leuke afsluiter is na een avondje stappen.

Wat hier boven staat heb ik zelf niet verzonnen maar komt van www.NOS.NL af , het was het eerste resultaat wat ik kreeg toen ik googlede "aantal prostituees in Spanje"
Je hoort mij niet zeggen dat de NOS een betrouwbaardere bron is dan de VN , maar als twee bronnen die ideologisch niet zo gek veel verschillen van elkaar zulke uiteenlopende cijfers publiceren krab ik me toch achter mijn oren wie hier nu de mist in gaat
je vergeet dat Spanje ongeveer 65 Miljoen toeristen per jaar ontvangt. En dat daarnaast (niet tellend als toeristen) ook veel Fransen even naar het zuiden afreizen voor een avondje plezier, de Portugezen regelmatig even de grens oversteken, want het is in Spanje een stuk goedkoper, daarnaast nog nodige chauffeurs want Spanje ligt best in wat handelsroutes naar o.a. Portugal en Noord Afrika en Spanje zelf natuurlijk. Het potentieel aan klanten is dus wel een flink stuk hoger dan die 15 miljoen Spanjaarden alleen.
Die 65 miljoen zijn vooral gezinnen met kinderen of opgeschoten jongeren die hun kansen liever in de disco wagen en gemiddeld maar een week of twee blijven ,en natuurlijk een aanzienlijk deel pensionados die er overwinteren , die zijn ook wel eens geil natuurlijk maar om er nu een hele seksindustrie omheen te bouwen lijkt me wat overdreven

Wat het aantal lokale klanten aangaat het volgende , in Nederland lopen de schattingen aangaande het aantal "hoerenlopers" uiteen van 1 op 7 mannen wat dan 1,2 miljoen zou zijn tot 300000 waarbij het grote getal verklaard wordt doordat hierin iedereen meegeteld is die ooit wel eens de laatste paar jaar geweest is en het lagere getal doordat alleen de regelmatige klanten tellen

Voor zover je dat kan tellen natuurlijk , want als je met een enquete formulier op straat aan willekeurige mannen gaat vragen of en hoe vaak ze naar de hoeren gaan zullen de meesten gewoon antwoorden dat ze dat geen reet aangaat

Omgerekend per capita lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten wat aantallen DVP's en klanten aangaat tussen Nederland en Spanje volgens mij
 
@ome aad de clubs in het binnenland, worden vooral bezocht door Spanjaarden daarin heb je gelijk. Degene aan de kust en dan met name in de toeristische oorden, die zitten vol met toeristen, ben regelmatig in Spanje geweest, van links naar rechts en van boven naar beneden, heb een flink aantal van binnen gezien, nu ik eraan terugdenk... moet maar weer eens die kant op :rolleyes:
 
Als ik dit zo lees geloof ik dat ik het er zo'n beetje het paradijs moet zijn daar , snel erheen dan maar voordat het over is
De werkelijkheid ligt denk ik anders , in toeristische gebieden en vooral die waar rijke Russen tot voor kort hun zwarte geld wilden witwassen barst het inderdaad van de 'high class " dames en zij die daarmee verward willen worden
Die foto's die je gezien hebt zullen waarschijnlijk allemaal in la Junquera gemaakt zijn , dat grensdorp met Frankrijk waar vroeger alleen vrachtwagenchauffeurs een snelle wip kwamen maken omdat ze er toch langs kwamen maar waar het sinds het in Frankrijk verboden is helemaal uit de hand gelopen is
Ik ben geen Spanje expert maar ik denk dat het voor de rest nog wel mee zal vallen daar
Misschien zijn er nog een paar van die grensdorpen maar om Spanje nu het Europese Thailand te noemen gaat wat ver
Ja, dat gaat wat te ver.

Het is echt niet zo dat ze bij elke afrit van de snelweg staan, in alle winkelstraten en dat je geen café binnen kunt gaan zonder dat het vol zit met dvp's. Ja, er zijn veel nachtclubs, etablissementen die duidelijk bordelen zijn, dames die in toeristische gebieden op straat klanten zoeken en zo, maar het is niet zo dat als je gewoon onwetend en niet op zoek daar rond loopt, je struikelt over de dvp's.
 
De regeringspartij PSOE kon het niet eens worden met zijn partners over afschaffing van de prostitutie en wat daar mee verweven is en zal hiertoe een apart wetsvoorstel hiertoe indienen. Wanneer dat gebeurt daar kan ik niets over vinden. Dit betekent dat prostitutie in Spanje nog niet kan worden afgeschaft, tot frustratie van de radicale feministen. Wel Illegaal wordt publiciteit over prostitutie, (op deze manier worden sekswerkers indirect getroffen). De wet richt zich wel op slachtoffers van uitbuiting en mensenhandel. Er komt een campagne om de vraag te ontmoedigen. https://www.elfjarige.com/sociedad/ley-si-si-aprobada-espana-garantizar-libertad-sexual_1_9269195.html
 
Laatst bewerkt:
De regeringspartij PSOE kon het niet eens worden met zijn partners over afschaffing van de prostitutie en wat daar mee verweven is en zal hiertoe een apart wetsvoorstel hiertoe indienen. Wanneer dat gebeurt daar kan ik niets over vinden. Dit betekent dat prostitutie in Spanje nog niet kan worden afgeschaft, tot frustratie van de radicale feministen. Wel Illegaal wordt publiciteit over prostitutie, (op deze manier worden sekswerkers indirect getroffen). De wet richt zich wel op slachtoffers van uitbuiting en mensenhandel. Er komt een campagne om de vraag te ontmoedigen. https://www.elfjarige.com/sociedad/ley-si-si-aprobada-espana-garantizar-libertad-sexual_1_9269195.html

Publiciteit als in advertenties van dames zelf? :unsure:
 
Publiciteit als in advertenties van dames zelf? :unsure:
Blijkbaar. Of borden van clubs langs de weg of advertenties van clubs in blaadjes.

Om de legale sector in stand te houden, is dat niet eens een hele slechte maatregel mits je kunt handhaven. Estark 92 of zo kan het wel af zonder reclame op internetsites of in blaadjes.
 
Blijkbaar. Of borden van clubs langs de weg of advertenties van clubs in blaadjes.

Om de legale sector in stand te houden, is dat niet eens een hele slechte maatregel mits je kunt handhaven. Estark 92 of zo kan het wel af zonder reclame op internetsites of in blaadjes.

Maar hoe gaan zij dan weten wat legaal is?

Ik weet dat er daar veel illegale prostitutie is, maar met dit soort van debiele wetten los je het probleem niet op.

Een site ala Redlights wordt dus verboden?
 
Maar hoe gaan zij dan weten wat legaal is?

Ik weet dat er daar veel illegale prostitutie is, maar met dit soort van debiele wetten los je het probleem niet op.
Ik weet niet hoe dat in Spanje werkt.

In Nederland heb je dan een vergunning. Maar niet adverteren betekent niet adverteren. Legaal of illegaal. Ook legale dvp's en bordelen mogen dan niet meer adverteren.
 
nou alsof dat gaat werken :LOL: het verbieden van advertenties. De websites gaan gewoon verder, maar nu vanuit b.v. een Zuid Amerikaans land en dat maakt geen bal uit.
 
Publiciteit als in advertenties van dames zelf? :unsure:
Ja, dat moet nog komen, de publiciteit is een onderdeel. De hele wet moet eerst nog langs de eerste kamer voor publicatie in het staatsblad. Het bevorderen van prostitutie door publicatie is volgens deze wet illegaal , daarom klagen de sekswerkers dat het onveiliger wordt, ze verdwijnen uit het zicht en ze moeten op een andere manier aan klanten komen. Het gebruik van buitenlandse servers zou ter sprake kunnen komen in het Europese Parlement.
 
Ja, dat moet nog komen, de publiciteit is een onderdeel. De hele wet moet eerst nog langs de eerste kamer voor publicatie in het staatsblad. Het bevorderen van prostitutie door publicatie is volgens deze wet illegaal , daarom klagen de sekswerkers dat het onveiliger wordt, ze verdwijnen uit het zicht en ze moeten op een andere manier aan klanten komen. Het gebruik van buitenlandse servers zou ter sprake kunnen komen in het Europese Parlement.
Raar argument van ze. Ze kunnen toch gewoon op een legale plek gaan werken? Dan verdwijnen ze niet uit het zicht. Uit het zicht zijn ze al grotendeels natuurlijk als ze illegaal werken, waar ze zelf voor kiezen.
 
Raar argument van ze. Ze kunnen toch gewoon op een legale plek gaan werken? Dan verdwijnen ze niet uit het zicht. Uit het zicht zijn ze al grotendeels natuurlijk als ze illegaal werken, waar ze zelf voor kiezen.
Spanje kent wel aanpak van mensenhandel. Legale prostitutie bestaat niet in Spanje, want er zijn geen prostitutiewetten voor regulering, rechten voor sekswerkers, afschaffing of vervolging. Alleen verordeningen waaronder boetes voor sekswerkers, maar niet van staatswege. De prostitutie is alegal, dit is legaal noch illegaal. Prostitutie telt voor het BNP. Er zijn geen officiële cijfers over de omvang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan