Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Waarschijnlijk wel. De eerste controle gebeurt al bij het inchecken. Mocht een airline je ten onrechte hebben "ingevoerd" dan stuurt Thailand je op kosten van die airline terug naar huis. Allemaal heel vervelend en dus kijken de airlines dat deftig na.

En daarna heb je de controle bij imigration in Thailand zelf. De kans dat je jezelf er bij hen zonder de nodige documenten kan doorheenlullen met een glimlach en een briefje van 1000 baht lijkt me bijzonder klein te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zag zojuist dat je nu minimaal 2 vaccinaties moet aantonen en verzekering moet hebben met covid19 dekking. Controleren ze dat dan ook echt zo streng?
De vorige keer was de luchtvaartmaatschappij wettelijk verplicht om het bij de incheckbalie al te controleren.

De volgende check was dan bij aankomst nog voordat je bij de immigratie langs moest.

Ik zou het er absoluut niet op gokken dat je er wel mee wegkomt.

Het doet er echt niet toe of je wel of niet in vaccinaties gelooft.

Het doet er echt niet toe of je een verplichte verzekering wel of geen onzin vindt.

De medewerkers op de vliegvelden hebben instructies en houden zich daaraan.
 
Ik begrijp nog steeds uit de verschillende berichtgevingen dat een verzekering die corona dekt alleen verplicht is als je vanuit Thailand doorreist of terugreist naar een land waar een negatieve test verplicht is.

Verder:

"Luchtvaartmaatschappijen moeten passagiers naar Thailand vragen om tijdens hun reis een mondkapje te dragen, behalve tijdens etenstijd of een noodgeval."

Laten we hopen dat het bij vragen blijft en geen verplichting wordt. Al helemaal niet buiten op straat. Zou voor mij DE reden zijn om mijn reis in maart om te boeken.
 
De maatregelen die door de Thaise regering zijn uitgedacht, zijn blijkbaar ingeven, doordat de Chinese Volksrepubliek na 3 jaren zero Covid policy, vanaf zondag 8 januari de grenzen weer opengooit. Thailand verwacht hierdoor, blijkbaar, zo'n 300.000 Chinese toeristen te verwelkomen. Is dit het einde van de Thaise hypocrisie?
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2476214
Zie ook onderstaande tweet en infographic:
The government is gearing up to welcome Chinese tourists on Sunday under a new package of measures to help control the spread of Covid-19.
20230107_230016.jpg
 
De maatregelen die door de Thaise regering zijn uitgedacht, zijn blijkbaar ingeven, doordat de Chinese Volksrepubliek na 3 jaren zero Covid policy, vanaf zondag 8 januari de grenzen weer opengooit. Thailand verwacht hierdoor, blijkbaar, zo'n 300.000 Chinese toeristen te verwelkomen. Is dit het einde van de Thaise hypocrisie?
Welke hypocrisie heb je het over? Ik snap wel dat er maatregelen moeten worden genomen, maar dat e rook de balans moet worden gevonden met economie en vriendjes blijven met de grote buurman.
Het hele covid-gebeuren heeft al zoveel geld (en gezondheid) gekost.

Een vaccinatiebewijs tonen of een mondkapje dragen in het openbaar? Guttegut wat vreselijk zeg. In VIet Nam (een maand geleden) moest ik zelf bij geld wisselen mijn vaccinatie laten zien en zo gauw ik ergens een bus of een openbaar gebouw instapte een mondkapje op. Geen enkel moeite mee gehad. Gewoon respect voor de regels daar en even niet alleen maar egoistisch denken. En anders ga te toch lekker naar Mexico of de Filipijnen of ergens anders heen waar ze meer risico's durven nemen

Denk eens na voor je alleen over je zelf begint te piepen, in dit landen zit de gezondheidszorg niet zo mooi in elkaar als bij ons en zijn er geen enorme bakken met geld om mensen te compenseren.
 
Ik begrijp nog steeds uit de verschillende berichtgevingen dat een verzekering die corona dekt alleen verplicht is als je vanuit Thailand doorreist of terugreist naar een land waar een negatieve test verplicht is.

Verder:

"Luchtvaartmaatschappijen moeten passagiers naar Thailand vragen om tijdens hun reis een mondkapje te dragen, behalve tijdens etenstijd of een noodgeval."

Laten we hopen dat het bij vragen blijft en geen verplichting wordt. Al helemaal niet buiten op straat. Zou voor mij DE reden zijn om mijn reis in maart om te boeken.
Ga je lekker niet. Voor zo'n futiliteit omboeken, niet te geloven......
 
Guys,

Er is al een corona topic en deze gaat over Thailand?
Anyway de huidige maatregelen zijn voorlopig tot einde van de maand
  1. Bewijs van vaccinatie
  2. Bewijs van herstel max 6mnd oud
  3. Bewijs van reden geen vaccinatie -> Brief van huisarts oid in het engels
Testen en verzekering zijn alleen van toepassing als het land van herkomst/doorreis dit vereist (bv India/China)

Als er geen gekke dingen gebeuren zou deze maatregel dus zo maar eens 1feb geschrapt kunnen worden.
 
Guys,

Er is al een corona topic en deze gaat over Thailand?
Anyway de huidige maatregelen zijn voorlopig tot einde van de maand
  1. Bewijs van vaccinatie
  2. Bewijs van herstel max 6mnd oud
  3. Bewijs van reden geen vaccinatie -> Brief van huisarts oid in het engels
Testen en verzekering zijn alleen van toepassing als het land van herkomst/doorreis dit vereist (bv India/China)

Als er geen gekke dingen gebeuren zou deze maatregel dus zo maar eens 1feb geschrapt kunnen worden.
Dit is zo ongeveer de insteek maar dinsdag komt er een besluit.
 
DIT ZIJN DE NIEUWE COVID-REGELS VOOR REIZEN NAAR THAILAND van 9 januari.

Typisch Thailand zet het alles voor je op een rij, voor zover inmiddels bekend via luchtvaartautoriteiten. Tegelijkertijd geven we antwoord op vragen die jullie eerder stelden. Deze post vervangt eerdere berichten

BEWIJS VACCINATIE:

> Alle reizigers van 18 jaar en ouder moeten 'volledige vaccinatie' aantonen: dus 2 minimaal prikken (of 1x Johnson). Vaccinatie moet minstens 2 weken oud zijn; hoe ver in verleden geprikt verder niet relevant

> Mogelijk is ook bewijs van 1 vaccinatie plus medische verklaring Covid-genezing niet langer dan 6 maanden geleden

> Als vaccinatie niet mogelijk was, is medische verklaring nodig met geldende reden

> Vliegmaatschappijen zijn verplicht vaccinatie-info te controleren bij inchecken en moeten passagiers zonder geldende papieren weigeren

> Niet duidelijk is nog in hoeverre controle plaats heeft van papieren bij aankomst in Thailand

> Maatregel geldt niet voor transit-passagiers

> Maatregel geldt niet voor reizigers met Thais paspoort

> Maatregel duurt in elk geval tot en met 31 januari, maar verlenging op laatste moment is goed mogelijk

MONDKAPJES VERPLICHT:

> Mondkapjes zijn verplicht op vluchten naar Thailand, aldus eisen Thaise autoriteiten van vliegmaatschappijen

> Mondkapjes zijn ook verplicht in Thaise openbaar vervoer (het vriendelijke maar nadrukkelijke verzoek van de beheerders ze te dragen, moet wettelijk gezien worden opgevolgd). Advies is verder ze te dragen op drukke en/of slecht geventileerde locaties

BEWIJS VERZEKERING:

> Bewijs van verzekering die kosten dekt voor Thaise Covid-behandeling is alleen nodig voor hen die doorreizen naar landen die negatieve Covid-test eisen. Op dit moment zijn dat China en India. Dus: Dit geldt voor Nederlanders en Belgen pas als EU negatieve test zou eisen voor vluchten vanuit Thailand - en dat is niet aan de orde

> Bewijs verzekering sowieso niet nodig voor diplomaten, expats die onder Thaise sociale verzekering vakken en personen met Thais paspoort

BESMET?:

> Thailand roept reizigers die weten dat ze besmet zijn op om hun vlucht uit te stellen

> Reizigers die tijdens vlucht symptomen tonen, wordt gevraagd zich na aankomst te testen

GRATIS VACCINEREN:

> Autoriteiten roepen inwoners Thailand - ook buitenlanders - op zich gratis te vaccineren in aangewezen staatsziekenhuizen. Mogelijk 4 maanden na laatste prik. Vaccin: Pfizer (oude versie)

WAAROM?:

> Reden voor maatregelen voor reizigers en oproep vaccinatie inwoners, is de komst van grote groepen Chinese toeristen. Deze mogen na bijna 3 jaar isolatie plotseling weer vrij reizen in binnen- en buitenland. Opheffen van maatregelen leidt tot grote golf besmettingen en mogelijk komst nieuwe varianten

> Europa eist negatief testbewijs van reizigers uit China. Thailand accepteert de kritiek van China dat dit discriminatie is. Invoeren verplichte test voor alle reizigers gaat Thai echter te ver. Vandaar 'slechts' vaccinatiebewijs voor iedereen

> Voor Covid kwam ruim 1 op de 4 toeristen in Thailand uit China. Alleen al tot en met februari worden er 300.000 verwacht. Phuket telt vanaf half februari 4 Chinese vluchten per dag; Chiang Mai tussen 1 en 4; Bangkok tussen 4 en 6

VOLG ONS:

> Volg ons hier voor de laatste info

> Wil je Facebookvrienden op onze info wijzen? Stuur ze onze link: https://www.facebook.com/groups/773264406611835/?ref=share_group_link
 
Dit is zo ongeveer de insteek maar dinsdag komt er een besluit.
en vervolgs post je feirtelijk 1:1 wat ik zeg... sodeju

Dat is trouwens de facebookgroup waarnaar de Thaise Ambassade verwijst voor info
 
Inmiddels is er een update. notice to airmen (notam)

Hierin staat explictiet

5. The airlines must check the documents as required. If passenger fails to produce document proving these requirements are met, the passenger is subjected to be tested at the port of arrival.
 
Ga je lekker niet. Voor zo'n futiliteit omboeken, niet te geloven......
In het OV geen bezwaar, maar als ik zo'n ding op moet vanaf het moment dat ik de hotelkamer uitstap tot ik 's avonds weer terug ben, of 2 maal 12 uur in het vliegtuig waarin ik nooit kan slapen, dan ga ik inderdaad lekker niet.
Ik heb een lichte vorm van autisme, Als ik lang zo'n ding op moet raak ik gestrest. Zo zijn er nog een paar dingen waar ik in het dagelijks leven moeite mee heb, dingen die voor de gemiddelde mens heel normaal zijn, maar dat zullen ook wel "futiliteiten" zijn...
 
De berichtgeving veranderd bijna met het uur...


"Ongevaccineerde toeristen kunnen naar Thailand vliegen zonder door de luchtvaartmaatschappij te worden geweigerd. Wel moeten ze dan bij aankomst een PCR-test ondergaan."
 
In het OV geen bezwaar, maar als ik zo'n ding op moet vanaf het moment dat ik de hotelkamer uitstap tot ik 's avonds weer terug ben, of 2 maal 12 uur in het vliegtuig waarin ik nooit kan slapen, dan ga ik inderdaad lekker niet.
Ik heb een lichte vorm van autisme, Als ik lang zo'n ding op moet raak ik gestrest. Zo zijn er nog een paar dingen waar ik in het dagelijks leven moeite mee heb, dingen die voor de gemiddelde mens heel normaal zijn, maar dat zullen ook wel "futiliteiten" zijn...
Okay als je zoveel stress ervan hebt dan is het begrijpelijk en inderdaad voor jou geen futiliteit.
 
Welke hypocrisie heb je het over? Ik snap wel dat er maatregelen moeten worden genomen, maar dat e rook de balans moet worden gevonden met economie en vriendjes blijven met de grote buurman.
Het hele covid-gebeuren heeft al zoveel geld (en gezondheid) gekost.
Ik heb het over het feit dat de Thai (regering) doorgaans onderscheid maakt, tussen toeristen uit verschillende landen. Denk hierbij aan de bericht 2-tier prijsverhoging. De Thaise regering, is nog steeds dikke maatjes met de PR China.
Dat de nieuwe maatregelen nu voor alle toeristen gelden, vind ik enigszins verbazingwekkend, maar ik zie hierin, gezien eerdere maatregelen van de afgelopen 3 jaar, een einde aan de hypocrisie en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Ik heb met het dragen van mondkapjes geen enkel probleem en mijn 5e prikje heb ik inmiddels ook al gehad. Een eventuele 6e, kan me ook niet boeien.
 
Ik heb het over het feit dat de Thai (regering) doorgaans onderscheid maakt, tussen toeristen uit verschillende landen. Denk hierbij aan de bericht 2-tier prijsverhoging. De Thaise regering, is nog steeds dikke maatjes met de PR China.
Dat de nieuwe maatregelen nu voor alle toeristen gelden, vind ik enigszins verbazingwekkend, maar ik zie hierin, gezien eerdere maatregelen van de afgelopen 3 jaar, een einde aan de hypocrisie en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Ik heb met het dragen van mondkapjes geen enkel probleem en mijn 5e prikje heb ik inmiddels ook al gehad. Een eventuele 6e, kan me ook niet boeien.
Dan zijn we het helemaal eens.
 
In het OV geen bezwaar, maar als ik zo'n ding op moet vanaf het moment dat ik de hotelkamer uitstap tot ik 's avonds weer terug ben, of 2 maal 12 uur in het vliegtuig waarin ik nooit kan slapen, dan ga ik inderdaad lekker niet.
Ik heb een lichte vorm van autisme, Als ik lang zo'n ding op moet raak ik gestrest. Zo zijn er nog een paar dingen waar ik in het dagelijks leven moeite mee heb, dingen die voor de gemiddelde mens heel normaal zijn, maar dat zullen ook wel "futiliteiten" zijn...
Ontzettend zuur voor jou... Maar helaas zul jij je dan in het grotere belang aan moeten passen. Daarom suggereerde ik eerder al bijvoorbeeld Mexico of de FIlippijnen. Ook veel vrouwelijk schoon en fun en tot op heden nog niets en Mexico is in de hele pandemie een toevluchtsoord geweest voor mensen zoals jij en wappies.
 
Ja @Volmer had ook niet de moeite genomen de laatste berichten te lezen ;)
no hard feelings... iemand anders deed het ook. Het heerst?
rustig aan met @Volmer he. Dat is onze forumwappie, die alleen maar boe kan roepen omdat hem zelf lekkers af wordt gepakt. Dus verwacht geen aangepast gedrag van hem. Accepteer hem zoals hij is en negeer gewoon, want voor discussies en argumenten staat hij toch niet open ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan