Dat komt bij lange na niet in de buurt, van de thb2000 waar
@taximove het over heeft. Of zou hij 5 sterren eten in BKK?
Nou ik denk dat we onderscheid moeten maken 2000 baht is heel makkelijk haalbaar.
Ik gebruik BKK als voorbeeld.
Ik kijk ook naar het gedrag van een gemiddelde toerist (ik woon hier dus ik tel mezelf niet mee)
Zelf heb genoeg vrienden en kennissen die 1* per jaar op vakantie komen, en dit een beetje het gemiddelde wat ik zie.
Onbijt (Westers) in BKK.
Standaard Egg breakfast is bij breakfast story 250 baht.
Koffie is 50 baht.
Lunch. Salade/ fusion thai bij Big Mama wathanna met 1 draught beer is 400 baht.
Diner: goedkopere steakhouse bijv El Toros is een ribeye 250G is 1250 baht. (Zonder drank).
Dan nog de tussendoortjes want het is Thailand we eten hier de hele dag

.
De andere kant is streetfood Thais.
Terminal 21 kun je alle maaltijden van ontbijt tot avond eten en/of street food stalletjes eten voor 500 baht per dag, en je houd nog geld over als je wilt.
Er is alleen een grote maar met dit alles en je moet kijken wat bij jouw past. Mijn vrienden/kennissen en de gemiddelde westerse toerist is wel van de biertjes.
Toen ik 2000 baht zei, bedoel ik ook lekker "drinken" ik zelf ben niet van 1 biertje maar drink door de dag heen, dit geld ook voor mijn vrienden. En ook als je een LT/holiday vriendin hebt gemaakt.
2000 baht is misschien ruim genomen maar als je hier rekening meehoud in je budget kan je nooit fout gaan.
Een bier in BKK in sukhumvit is al gauw 100-130 baht dat is toch bijna 3-4€.
Een goed voorbeeld is een kennis die ik ken die komt hier 3* per jaar drinkt niet, en komt echt alleen voor ST maar 2 tot 3* per dag (ik denk max 5000 baht per dag). Hij eet weer alleen bij foodcourts super goedkoop.
Een andere kennis is van gezond eten salades / westers kwa pasta etc, en drinkt veel wijn/bier. Is 2000 per dag kwijt er aan.
Maar hij ST weer maar 1* per dag. Want anders komt hij kwa budget niet uit.