Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
prijzen voor maart/april zijn terug redelijk 620€,enkel ik zie bijna geen vluchten meer die avond terugvliegen meestal in voormiddag vertrekken.
dit is wel raar
Als je bijvoorbeeld op Skyscanner, of andere vergelijk-sites, zoekt, vindt je ze wel degelijk. Probeer anders 2x een enkele reis. Kan best lonend zijn, ivm lastminutes rest-stoelen.
 
Aansluitende...
(voorbeeld)
ik check gewoon kiwi.com in eerste instantie met de open vraag "ik wil tussen 1-11 april weg voor 12-16 dagen" AMS<>BKK

Daarna check ik een specifieke vlucht via skyscanner.com (weet immers dan de aankomst/vertrek data).

Let wel. Voor directe vluchten ben je natuurlijk beperkt tot KLM/EvaAir nu. EvaAir lijkt vaak wel de goedkoopste van de 2.
 
Zijn hier forumleden die ervaring hebben met het vieren van Songkran in Thailand?

Als fervent bezoeker van Thailand ga ik vrijwel elk jaar richting Thailand, komend jaar als het goed is meermaals, waaronder de periode gedurende Songkran. Ik vroeg me af waar in Thailand je Songkran nou het beste kunt vieren? Alle tips voor Songkran zijn meer dan welkom.

Ook ben ik zeer benieuwd of er mensen zijn die tips hebben voor een onvergetelijke New Years Eve op 31-12 dit jaar, ik zit dan in Bangkok en wil 2023 dan eens goed inluiden. Alle tips zijn meer dan welkom!
 
NYE 2018/2019 was ik in Pattaya en dat was echt wel een feestje!

Voor songkran.. de hele dag vies water in je gezicht krijgen klinkt minder aantrekkelijk. Maar mogelijk vind je in het Noorden een meer Thaise versie hiervan...
 
Ff is leuk maar vooral in Pattaya vind ik het behoorlijk irritant omdat het daar veel te lang duurt. Als ik t goed heb wel een week. Elders is t vaak maar één of twee dagen
 
Het lijkt mij wel een leuke ervaring, beetje nat gooien en nat gegooid worden, opzich toch best aardig voor de ervaring, heel wat anders dan een klassieke NYE. ben er alleen nog niet uit of ik Songkran in Bangkok, Pattaya of elders weer gaan vieren. beide locaties lijken me best aardig.
 
Paar keer meegemaakt en nooit meer...gevaarlijk ook want ze gooien van 2 hoog bakken water naar beneden en schieten op motorrijders om ze omver te schieten en dat zijn kanonnen, als je uit gaat is ook kut want je wordt zeiknat, ok dagje ff leuk maar een week is niet leuk....sta je in de bar een biertje te doen spuiten ze je nat met die pistolen....je moet er van houden maar ik ontwijk het liever.
 
Omwille van COVID zijn er afgelopen twee jaar strikte beperkingen opgelegd aan wat er nog kan tijdens Songkhran. Wat het volgend jaar zal worde, blijft een vraagteken.

Een jaar of 8 geleden was ik in Bangkok tijdens Songkhran. In 90% van de stad merk je er niks van. Enkel in de uitgangsbuurten zowel Westerse (Nana, Soi Cowboy, Soi Dead Artists, ...) als Thaise en in lokale winkelstraten is het een waterfeest dat een dag of drie duurt.

Songkhran is vooral een familiefeest dus veel dames trekken naar huis om ouders en grootouders een gelukkig nieuwjaar te wensen. De bezetting van bars en clubs is beduidend minder. Vooral de jongere dames ontbeken. En ze zijn ook niet allemaal de dag na Songkhran weer op post.

En het (water)feest houdt ook niet meteen 's avonds op. Ze maken er echt een plezierig weekend van met weinig aandacht voor het werk. Om in die periode van bil te gaan, moet je wat geluk hebben of genoegen nemen met het (eerder karige) aanbod.

Komt daar nog bij dat vanaf de tweede dag van Songkhran de helft van de dames loopt te niezen en te hoesten omdat ze met natte kleding in en uit veel te koude airco ruimten hebben gelopen en nu een flinke verkoudheid hebben.

Songkhran is niet meteen het beste moment om in Thailand te gaan wandelen. Het is ook het begin van het regenseizoen.

Nieuwjaar in Thailand is niks bijzonders. Voor de traditionele Thai zegt het niks. De meer moderne Thai zien het als een commerciëel gebeuren en een reden om te feesten, maar in Bangkok en Pattaya kan je elke avond wel feesten als de beesten, dus dat is niks bijzonders. In die periode zijn vluchten en hotels wel op hun duurst. Of de dames ook een feesttoeslag vragen betwijfel ik, maar goedkoper zal het zeker niet zijn. Het is een drukte die ik liever aan mij voorbij laat gaan.
 
Thanks voor je uitgebreide antwoord @BigBenny . Ik maak hier op dat de meesten niet kapot zijn van Songkhran, wat ik ook al dacht en minder vindt, is dat de meeste (jonge) dames dan naar familie terugkeert (overigens wel begrijpelijk).. toch wat minder wandelplezier die periode wellicht.

Ben ook benieuwd naar of alles weer terugkeert als voor Covid19. Maar met een super-soaker wat dames nat spuiten lijkt me op zich best lachen. =)
 
Ben ook benieuwd naar of alles weer terugkeert als voor Covid19.
Dat is de vraag waar niemand op kan antwoorden.

Maar met een super-soaker wat dames nat spuiten lijkt me op zich best lachen.
Zeker weten! Ik heb het ooit zelf gedaan. Maar hou er wel rekening mee dat het jouw super-soaker is tegen de super-soakers van alle dames van de bar en dat zij hun super-soaker veel makkelijker kunnen bijvullen. Je bent nog niet half voorbij de eerste bar of ze kunnen je al door een wringer halen. En je smartphone en portefeuille laat je best thuis want die kunnen al die waterpret minder goed doorstaan. Al verkopen ze wel handige waterdichte tasjes die je rond je nek kan hangen.

En ik heb toen kunnen vaststellen dat niet alle dames een BH onder hun natte T-shirt dragen.

Maar al bij al, maak ik de dames liever nat met m'n natuurlijke super-soaker. ;);)
 
Laatst bewerkt:
De keer dat ik tijdens Songkran in Pattaya was, duurde het vijf dagen. Dat is drie dagen te lang. Mijn hotelkamer hing vol met natte kleren, en ik moest al het briefgeld ook steeds drogen. Alles was vanaf het moment dat ik in Yomtien uit het hotel stapte, kleddernat. Soms stinkend water, of nog gemener, water met Thaise olie...
Dus t-shirt, korte (zwem)broek en slippers, en dat 4 x per dag verschonen. Is dat leuk? Eén of twee dagen.. daarna wordt je chagrijnig. Dat het regenseizoen begint vond ik nooit zo'n probleem. Vaak een uurtje warme regen en daarna weer 30 graden.
 
@GBlover Songkran➡️ seven days of death. De periode dat procentueel en absoluut, de meeste verkeersslachtoffers vallen. Al is er elk jaar wel een campagne, enigzins vergelijkbaar met de Nederlandse oud&nieuw campagne; je bent een rund, als je met vuurwerk stunt.

Verder moet je er op voorbereid zijn, om niet je beste kleding en schoenen aan te trekken. Voorzie ook je mobiel van een waterdicht hoesje, waterschade is niet ondenkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwjaar in Thailand is niks bijzonders. Voor de traditionele Thai zegt het niks. De meer moderne Thai zien het als een commerciëel gebeuren en een reden om te feesten, maar in Bangkok en Pattaya kan je elke avond wel feesten als de beesten, dus dat is niks bijzonders. In die periode zijn vluchten en hotels wel op hun duurst. Of de dames ook een feesttoeslag vragen betwijfel ik, maar goedkoper zal het zeker niet zijn. Het is een drukte die ik liever aan mij voorbij laat gaan.
Dat is ook mijn ervaring, kerst en nieuwjaar is inderdaad niks bijzonder, het is tevens de drukste periode van het jaar, Veel hotels zijn al ruim van te voren volgeboekt en de hotelprijzen zijn dan behoorlijk hoog.
De dames rekenen geen feesttoeslag, maar doen wel vaak alleen shorttime of longtime als de prijs erg goed is, of als het al vroeg in de ochtend is en ze een slaapplek nodig hebben. Vaak komen er ook extra dames naar Phuket of Pattaya om een extra centje te verdienen. Het is wel een aparte periode. Ook zijn de mooie meiden vaak al vroeg in de avond bezet en zal je het vaak moeten doen met de mindere goden of de wat oudere dames. Een aantal keren meegemaakt in Patong Phuket. Maar als je maar twee of drie weken wil gaan, zal ik een andere periode gaan.
 
Songkhran is niet meteen het beste moment om in Thailand te gaan wandelen. Het is ook het begin van het regenseizoen.
Het regenseizoen begint toch echt pas in Juni. En zelfs dan is het op veel dagen nog droog, in mijn ervaring zijn Augustus en September de natste maanden.

Overigens voor de rest met je eens. Je moet het een keer meegemaakt hebben, maar plan niet meteen een week in Pattaya. Zorg dat je de laatste 2 dagen meepakt van Songkran, en dan ben je ook weer blij dat je gewoon in droge kleren van je biertje kunt genieten in de bar. En pas op dat je dat talkpoeder goedje (waar sommige stiekeme Thai nog wel eens tijgerbalsem in verwerken) niet in je ogen krijgt. Daar kan ik uit ervaring over meepraten :')
 
Songkrane valt wel mee (persoonlijk)enkel als ze ijs in het water doen is het wel irritant ,zeker als ze verrassen met het water 🥶.

Regenseizoen is ook niet erg ,meeste dagen Max 1 u regen en dan een goed klimaat ,zeker als je watervallen wilt zien is dit de ideale periode (zijn er veel en op hun mooiste ).
 
Zijn hier forumleden die ervaring hebben met het vieren van Songkran in Thailand?

Als fervent bezoeker van Thailand ga ik vrijwel elk jaar richting Thailand, komend jaar als het goed is meermaals, waaronder de periode gedurende Songkran. Ik vroeg me af waar in Thailand je Songkran nou het beste kunt vieren? Alle tips voor Songkran zijn meer dan welkom.

Ook ben ik zeer benieuwd of er mensen zijn die tips hebben voor een onvergetelijke New Years Eve op 31-12 dit jaar, ik zit dan in Bangkok en wil 2023 dan eens goed inluiden. Alle tips zijn meer dan welkom!
Ik was in BKK met NYE 2016-2017 en was eigenlijk niet heel veel te beleven. Paar aangekondigde feestjes in skybars maar verder niet veel te beleven…
 
Vorige week in BKK geland, geen
Wit papiertje meer invullen op het vliegtuig.
Douane stond geen kat, enigste waar ze moeilijk over deed dat ik mijn boardingpass kwijt was. Die wou ze zien, dan maar mijn online boeking getoond. Had mijn covid-app en ook de afgedrukte versie mee, uiteindelijk heeft er mij helemaal niemand iets gevraagd🤷‍♂️.
Zowel vlucht als in luchthaven geen mondkapje aangehad.
Half uur na vlucht stond ik aan mijn taxi
 
Vorige week in BKK geland, geen
Wit papiertje meer invullen op het vliegtuig.
Douane stond geen kat, enigste waar ze moeilijk over deed dat ik mijn boardingpass kwijt was. Die wou ze zien, dan maar mijn online boeking getoond. Had mijn covid-app en ook de afgedrukte versie mee, uiteindelijk heeft er mij helemaal niemand iets gevraagd🤷‍♂️.
Zowel vlucht als in luchthaven geen mondkapje aangehad.
Half uur na vlucht stond ik aan mijn taxi
Kijk dat is goed nieuws..gewoon reizen zonder flauwekul.
 
Zijn hier forumleden die ervaring hebben met het vieren van Songkran in Thailand?

Als fervent bezoeker van Thailand ga ik vrijwel elk jaar richting Thailand, komend jaar als het goed is meermaals, waaronder de periode gedurende Songkran. Ik vroeg me af waar in Thailand je Songkran nou het beste kunt vieren? Alle tips voor Songkran zijn meer dan welkom.

Ook ben ik zeer benieuwd of er mensen zijn die tips hebben voor een onvergetelijke New Years Eve op 31-12 dit jaar, ik zit dan in Bangkok en wil 2023 dan eens goed inluiden. Alle tips zijn meer dan welkom!
Songkran....veel te heet voor mij. Ik ben altijd voor 15 maart weg uit thailand en dan loopt de reuzel al tussen mijn tenen. Maar als je geen probleem hebt met 45 gr en meer kun je overal leuk songkran vieren. Maar nogmaals...ik vier songkran in nederland met mijn import thaise.
 
Vorige week in BKK geland, geen
Wit papiertje meer invullen op het vliegtuig.
Douane stond geen kat, enigste waar ze moeilijk over deed dat ik mijn boardingpass kwijt was. Die wou ze zien, dan maar mijn online boeking getoond. Had mijn covid-app en ook de afgedrukte versie mee, uiteindelijk heeft er mij helemaal niemand iets gevraagd🤷‍♂️.
Zowel vlucht als in luchthaven geen mondkapje aangehad.
Half uur na vlucht stond ik aan mijn taxi
Het door jou genoemde witte papiertje is het tm6 formulier en is tijdelijk niet meer nodig. Daarvoor in de plaats moet je nu je boardingpas tonen. Binnenkort moet je ook een apenpokken verklaring invullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan