Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Volmer zou dan naar Filipijnen of Mexico kunnen gaan. Die landen trekken mij totaal niet. Ik zal altijd naar Thailand blijven gaan, ook omdat ik daar mensen ken. Voor iemand zoals mij is dat een stuk prettiger.
Ik heb alleen de eerste 2 prikjes gehad. Toen kwam omikron en vond ik het wel mooi geweest. Ik respecteer iedereens keuze over het wel of niet nemen van de prikjes. Maar de mensen die er iets achter gaan zoeken... Ja, dan zijn we snel uitgepraat.
 
Laatst bewerkt:
Als er geen gekke dingen gebeuren zou deze maatregel dus zo maar eens 1feb geschrapt kunnen worden.
Ze verwachten de meeste Chinese toeristen in maart, omdat er de komende weken nog niet veel vluchten zijn tussen China en Thailand.
Ik denk dat ze er nog wel een paar maanden aan plakken. Of de golf in China moet snel voorbij zijn. Maar ja, als ze daar geen cijfers over geven... :mad:

Edit: Bedankt Gerard, voor de update een minuutje geleden!
 
Laatst bewerkt:
rustig aan met @Volmer he. Dat is onze forumwappie, die alleen maar boe kan roepen omdat hem zelf lekkers af wordt gepakt. Dus verwacht geen aangepast gedrag van hem. Accepteer hem zoals hij is en negeer gewoon, want voor discussies en argumenten staat hij toch niet open ;)
Nou we zullen zien of wij nog mogen reizen....maar wat jij schrijft slaat nergens op.
 
Guys... de regels worden geschrapt

geniaal (en echt Thais) weer....

reden:
"citing sufficient immunisation levels in China"
daar zullen ze in de Chinese ziekenhuizen iets anders overdenken.. Er zal wel weer ergens een boos telefoontje vanuit China zijn binnengekomen.
 
Thaise minister van VGW cancelled de nieuwe Anti Covid regels!
Thailand at it's best 555.
Maandag 9/1, om 3 uur heeft de Thaise Minister van Volksgezondheid, wegens het niet te handhaven, de anti Covid regels die deze week in hadden moeten gaan, al weer ingetrokken.

Hier de 3e update van de maatregels:
UPDATE: Monday 3pm – Thai Public Health minister Anutin Charnvirakul has CANCELLED the need to provide proof of Covid vaccination certificates before entering Thailand on all flights or across borders.

The announcement, made around 3pm today, was EFFECTIVE IMMEDIATELY. The announcement follows three changes to the policy in as many days.

The announcement is made as confusion persists at airports around the world with passengers and check-in staff still believing that Covid vaccination certificates are still required. It may take a few days for today's news to filter through to Embassy websites, airlines and check in staff.

The public health minister said today… "requiring visitors to show evidence of two vaccine doses was inconvenient and a panel of expert ad resolved that it was unnecessary as enough vaccinations had been administered globally".
Draai ook even jullie omboekingen terug. 😁
 
Vanaf juni extra zakgeld meenemen.

Als ik me goed herinner, zou deze extra tourist tax, volgens eerdere berichtgeving al in januari '22, of zelfs daarvoor, hebben moeten ingaan.

En zeg nou zelf, wat is die extra bht300 nou werkelijk extra? Het komt omgerekend neer, op ongeveer een tientje! Dat is een dagje streetfood schransen, 10Singa's, 7 Ladydrinks, of vul maar in. Extra zakgeld? Laat me niet lachen!
 
En zeg nou zelf, wat is die extra bht300 nou werkelijk extra? Het komt omgerekend neer, op ongeveer een tientje! 10Singa's, 7 Ladydrinks, of vul maar in. Extra zakgeld? Laat me niet lachen!
in welke eeuw ben jij voor het laatst in Thailand geweest? Dat lukt je zelfs op de meest afgelegen plekken in de Isan niet ;)

Maar ik snap je punt,... waar hebben we het over,
 
Wordt die 300 baht niet gewoon bij de vliegticket toegevoegd?
Vroeger moest je 500 baht betalen bij vertrek van Don Mueang. Sommige toeristen wisten dit niet en klaagde natuurlijk. Hadden net hun laatste bahts opgemaakt of gewisseld.
In 2006 of 2007 zijn ze die 500 baht bij de vliegticket toe gaan voegen en hoorde je er niemand meer over.
De meesten zullen dan ook wel nooit iets over die 300 baht horen of lezen.
En de mensen die er wel over klagen, of zelfs bijna boos worden... Moet er gewoon om lachen. Hebben het geld om naar Thailand op vakantie te gaan, maar oh wee als ze daar 1 baht teveel aan moeten uitgeven...

PS: 300 baht is vandaag €8,34. De baht staat hoog deze week, op bijna 2,8 cent.
 
Laatst bewerkt:
in welke eeuw ben jij voor het laatst in Thailand geweest? Dat lukt je zelfs op de meest afgelegen plekken in de Isan niet ;)

Maar ik snap je punt,... waar hebben we het over,
Ik heb tussen 1965 en 1974 in Bangkok en Chiang Mai gewoond, maar toen mocht ik nog net zelfstandig naar de 7 op de hoek, voor het laatst begin 2020. Daar tussenin, vaker dan ik me kan herinneren. Op het ogenblik van mijn reactie, diep in de nacht, was ik blijkbaar niet meer zo helder.
 
Die info is intussen alweer verouderd.
Waarschijnlijk kreeg Anutin ("volksgezondheid") een telefoontje uit China dat ze daar niet blij waren met die maatregelen, want 2 dagen na aankondiging werd het allemaal weer ingetrokken
 
op mijn vorige trip naar thailand weer efkes een interessant vriendinnetje gehad en een open gesprekken mee gehad, dit was een knappe meid van oorsprong Laos maar werkte in Udon momenteel in massage, we hebben aan het praten geweest over haar inkomsten en dit verbaasde mij weer, een gemiddeld inkomen van 100000 bhat per maand :oops: ze vertelde dat vrouwen momenteel echt goed verdienen in thailand,nu dit was echt een eerlijk gesprek en dit is ook niet de eerste keer dat ik zo een bedragen hoor ,vorig jaar begin van het jaar ook een gesprek gehad met een meid in Bangkoksoi 7/1 en in soi honey Pattaya en die vertelde ook al zo een bedragen(de meid van soi 7/1 had al eens 21000 op 1 avond,wel meerdere klanten:)).
nu waarom dat ik dit schrijf is dat ik er echt door verbaasd ben, dit is meer dan mij en ik dacht dat ik redelijk verdiende:), ik weet ook dat dit wel de mooiere meiden zijn en deze meerdere klanten op 1 avond doen maar dit verbaast mij wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan