Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik zie van allerlei dingen over scooters en motors huren, maar ik kan niet echt goed vinden of je een normale brom scooter kan huren. Ik heb (nog) geen motor rijbewijs (wel auto). Ik wilde mijn motor rijbewijs deze zomer sowieso gaan halen (los van Thai trip) maar ivm herstel van ongeluk weet ik niet of dit fysiek nog haalbaar is.
ik zal daar nog eens goed over nadenken als ik jou was, ze rijden daar links ipv rechts zoals hier, en het verkeer is ook wat chaotischer.
Tevens ben je ingeval van een ongeluk niet verzekerd zonder internationaal motorrijbewijs.
Die " normale" bromscooter in Thailand is volgens de nederlandse wet ook een motor.
 
Laatst bewerkt:
Voor 7000 bath had ik vroeger een dame twee weken voor, en dan betaalde ze nog vaak de lunch of het ontbijt.
De inflatie heeft ook aardig toegeslagen in Thailand ;)
Gedurende de 5 jaar, dat ik rond '90, in Thailand werkzaam was, nog niet eens een fractie daarvan. Ik moest het toen, vanwege de kids, alleen op ST houden. Gouwe tijden.
 
Warempel, ik zag het ook.
Ik was er even van uit gegaan dat @Hotnurse alleen voor de ladies ging.
Om jullie gerust te stellen, het gaat hier om een jongedame, die ook voor veel open staat. Zo vindt ze een strapon zeer geil. Leuk voor mij dus ook.
Dus, als ik in Thailand ben, of we zijn samen met vakantie, zal ik het niet nodig hebben om met anderen een bed te duiken.
Maar als ik alleen ben, hier B of elders, sluit ik niet uit dat er nog steeds vanalles kan gebeuren. Vermoed dat de meerderheid van jullie in een relatie is en dat de wederhelft geen weet heeft van wat jullie uitspoken.
 
Hoeveel kost een Thais prostituee in Thailand eigenlijk? En kun je ook met een laag budget naar phuket of pattaya? Zeg maar voor een weekje op vakantie en dan ongeveer 5 van die Thaise prostituees nemen.

Freelancers in Pattaya ergens rond de 1500 Baht en zou geen short of long time vragen. Gewoon zorgen dat je genoeg biertjes in je kamer hebt en meestal willen ze al niet meer weg.

Anders voelen ze zich zo verplicht dat ze lang met je moeten blijven terwijl ze het niet naar hun zin hebben. Of misschien heb jij het wel niet naar je zin. Bijbetalen kan altijd nog, geld terug zal wat lastiger worden he.

Heb ook wel eens meegemaakt dat 500 Baht genoeg zou moeten zijn en ook wel eens dat ze 5000 vroegen. In beide gevallen zou ik even doorlopen.

1500 baht is grof gezegd 45 euro.

Voor mij persoonlijk is het dus rond de 1500 Baht en ik zie 2000 baht als het maximale.

Dus een weekje 7 dagen laten we zeggen 50 euro per dag. (Of je moet echt een neukkonijn zijn die alleen modellen wilt neuken dan loopt het financieel heel snel uit de hand)

En oh ja, onderschat het aantal biertjes niet wat ze wegdrinken. Die kleine thaise vrouwtjes zuipen zo heel je koelkast leeg en blijven rechtop op hun voeten staan. Hoe ze dat doen is voor mij nog steeds een raadsel.
 
Gedurende de 5 jaar, dat ik rond '90, in Thailand werkzaam was, nog niet eens een fractie daarvan. Ik moest het toen, vanwege de kids, alleen op ST houden. Gouwe tijden.
ik heb het inderdaad ook over begin jaren negentig, hoewel de wisselkoers van de gulden toen niet zo best was. Tijdens de Azie crisis eind jaren negentig was het een gouden tijd. Kreeg enorm veel Thaise bath voor de gulden.
Ook bij de start van de Euro in 2002, was de wisselkoers ruim 5000 THB tegenover 100 Euro. En was long time gewoon 1000 bath.
 
Laatst bewerkt:
Rond 2010 was de baht ongeveer een oude Belgische frank waard en maakte je voor 1000 baht, barfine inbegrepen, een wip in Soi 6. En voor hetzelfde geld had je een oilmassage + boom boom. Iemand LT uit een agogo van Soi Cowboy meenemen, heeft me toen nooit meer dan 3000 baht gekost voor echte jonge stunners en dan had je twee wippen voor het slapengaan en nog een wip in de ochtend. Dat waren lekkere tijden!
 
Rond 2010 was de baht ongeveer een oude Belgische frank waard en maakte je voor 1000 baht, barfine inbegrepen, een wip in Soi 6. En voor hetzelfde geld had je een oilmassage + boom boom. Iemand LT uit een agogo van Soi Cowboy meenemen, heeft me toen nooit meer dan 3000 baht gekost voor echte jonge stunners en dan had je twee wippen voor het slapengaan en nog een wip in de ochtend. Dat waren lekkere tijden!
Dat waren zeker goede tijden.
Geen ervaring met Pattaya, mbt dames oppikken.
Maar in Patong waren ze destijds goed betaalbaar. 2010 Rock Hard a go go, 600 bath barfine, en nooit meer dan 2000 bath betaald voor een dame, voor de hele nacht.
Vaak na 2:00 of 3:00 AM gingen veel van de go go dames naar Taipan voor een drank of om nog even een klantje op te pikken. Was dan vaak ook niet duur. Veel dames in de entertainment industrie delen vaak een kamer, dus er zijn best nog wel een hoop dames, die dan liever een klantje met een goed bed en warme douche opzoeken.
Dames in de dancings vroegen meestal iets van 1500 a 2000 bath.
Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik meestal meer op de wat lichtere en langere Noord Thaise vrouwen viel, die vragen meestal iets meer dan hun zusters uit de Isaan.
Short time eigenlijk weinig gedaan, behalve toen ik met mijn ex op vakantie ging, maar ik vond dat vaak te veel gedoe. Beter kan je dan een massage tent opzoeken waar je voor 1000 bath inc. wip aan je trekken kwam, vond ik vaak nog wel een soort van geil, want de meeste massage tenten waren vrij gehorig. Soi Ketsap stond toen bekend on de de naughty massage. Al met al leuke tijden gehad.
 
Vraagje over the grab taxi app
Is deze bruikbaar met een belgish nummer want ik krijg geen code terug.
Bolt is in Thailand meestal goedkoper dan Grab en dan is er ook nog InDrive.
Dit is de goedkoopste optie, weliswaar meestal beperkt tot de steden.

Bij InDrive krijg je een richtprijs voor de rit die je wenst, waarna je zelf een bedrag kan ingeven dat je wenst te betalen. Taxibestuurders in de omgeving antwoorden vervolgens met het tarief dat zij wensen. Opgelet; dat kan jouw bod zijn, maar evengoed geven zij een hoger tarief in. Dus even opletten vooraleer je een taxi selecteert. Zowel het bedrag controleren als hun aankomstuur.

Betalen doe je best cash en niet met een Belgische kredietkaart. De kosten daarvoor zijn immers te hoog, zeker voor de beperkte bedragen die een taxirit kost.

Ofwel cash betalen, ofwel een rekening (met kaart) openen wij Wise of Revolut en deze toevoegen aan de app en/of Applepay/Googlepay.
 
Ik zie van allerlei dingen over scooters en motors huren, maar ik kan niet echt goed vinden of je een normale brom scooter kan huren. Ik heb (nog) geen motor rijbewijs (wel auto). Ik wilde mijn motor rijbewijs deze zomer sowieso gaan halen (los van Thai trip) maar ivm herstel van ongeluk weet ik niet of dit fysiek nog haalbaar is.
Er bestaan geen brommers in Thailand. Alleen motorfietsen.
 
jongens ik vroeg over de weer he whahahah

ik ga volgende week naar bangkok en dan al snel naar pattaya

iemand die ook gaat of daar eens een drankje wil doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als hardcore smoker kon ik mijn blijdschap niet op toen ik hoorde dat wiet gelegaliseerd is in Thailand.

Iemand al gesmookt aldaar ? En hoe was de kwali ?

Je hoeft je geen zorgen te maken over de kwaliteit van de wiet. Wel moet je zorgvuldig zijn in je keuze. Je zult even moeten zoeken naar een winkel (er zijn er héél veel) die de door jou gewenste kwaliteit kan leveren.
Ik heb het idee dat de winkels (en verkoop uit busjes) bevoorraad worden door enkele grote leveranciers (noem het maffia). Daarnaast zijn er hobby/kwaliteitstelers. Die zijn lastiger te vinden. Zoek ze buiten de drukke (toeristen-)gebieden.
Ik rook al enige jaren niet meer, maar wilde wel eens wat eten. Dan is de keuze uit koekjes of brownies. Koekjes hadden bij mij niet het gewilde effect. Kwaliteit van de wiet ondermaats, dus niet spetterend. Brownies kwamen dichter bij wat ik wilde.
Er wordt in winkels en langs de weg heel veel verkocht uit glazen potten, zodat je kan zien wat er in zit. Het nadeel is dat het klimaat zorgt dat de wiet snel droogt en oud wordt. Je krijgt dan niet meer de beoogde "high". Dat is teleurstellend, hoe goed en aantrekkelijk de koopwaar ook aangeboden wordt.
Je kan zeker wel de kwaliteit vinden als in ons wietberoemde landje, en de prijs is vergelijkbaar met hier.
Het lijkt mij het slimst om op zoek te gaan naar een winkel waar je eerst een klein beetje koopt om uit te proberen. De kenner weet dat hij moet ruiken en voelen (net zoals wanneer je op zoek bent naar een vrouw...)
 
Ik zie van allerlei dingen over scooters en motors huren, maar ik kan niet echt goed vinden of je een normale brom scooter kan huren. Ik heb (nog) geen motor rijbewijs (wel auto). Ik wilde mijn motor rijbewijs deze zomer sowieso gaan halen (los van Thai trip) maar ivm herstel van ongeluk weet ik niet of dit fysiek nog haalbaar is.

Overal in Thailand kun je motorfietsen huren. Ben je geen ervaren rijder, dan voldoet een lichte, tot 150cc, mijns inziens prima.
Ik heb wel een gewoon rijbewijs, alleen geen A (motor). Bij de ANWB koop je, bij het tonen van je rijbewijs, een internationaal rijbewijs. Check wel of je er één koopt die in Thailand geaccepteerd wordt. In Laos bijvoorbeeld heb je weer een andere nodig. De ANWB maakt een met een handgeschreven toevoeging de mededeling dat dit rijbewijs ook geldt voor lichte motorfietsen: "also valid for a moped".

Ik heb in dit voorjaar een aanrijding met mijn motorfiets gehad. Ik maakte een verkeersfout en een andere motorrijder reed tegen mij aan. Ik had geen schade, mijn motorfiets ook niet. Op de andere motorfiets zaten twee oudere mannen, de passagier had geen helm op. Ik wel, dit is verplicht in Thailand.
Enfin, ambulance, politie, veel getuigen, ook één die gefilmd had. Daar is op te zien dat ik de passagier, die bloedend op wilde gaan staan, geholpen heb door hem niet op te laten staan voordat de ambulance gearriveerd was. De rijder leek in shock stil te liggen op het asfalt.
Beide mannen afgevoerd naar het ziekenhuis, en ik in gesprek met de politie-officier, via de Engels sprekende Thaise dame, die gefilmd had. Een hoop gedoe.
Uiteindelijk de politie weten te overtuigen dat de aanrijding een gevolg was van de fout van beide betrokkenen. Dit kreeg ik ook zwart-op-wit, officieel door de poltie-officier.
Mijn internationale rijbewijs werd geaccepteerd. De verzekering van de Thai vergoed tot een bepaalde hoogte. De verzekering van de verhuurder (eigenaar) van mijn motorfiets dekte de door mij gemaakte schade.
En dan wordt het ondoorzichtig. Gelukkig had ik een plan B. Ik ken een Nederlander die al heel lang in Thailand woont en de taal vloeiend spreekt, en zeer goed ingevoerd is in hun cultuur. In eerste instantie mocht ik het land niet uit tot duidelijk was hoe ernstig de gewonde mannen er aan toe waren. Een door de politie aangewezen tolk vond ik niet erg plezierig. Ik wist dat dit me geld ging kosten, ik heb tenslotte een witte neus.
De slachtoffers wilden een vergoeding van 50.000 baht. Dit heb ik terug weten te brengen tot 8000 baht. De passagier had hoofdletsel en een gebroken bot.
De rijder had een voor mij onbekend gebleven schade. Ik heb ze allebei gelijk na het ongeluk in het ziekenhuis bezocht, en hun mijn medeleven getoond, in bijzijn van de politie-officier.
Totale financiële schade: 8000 baht voor de twee Thaise mannen, 500 baht voor de tolk, 500 baht voor de politieman die de schade aan mijn motorfiets op kwam nemen (een met veel fantasie zichtbaar krasje).
Ik ben heel blij met de getuigenis van de Thaise dame die gefilmd had, en met de hulp van mijn in Thailand wonende kennis. Zonder hen had ik de politie-officier niet kunnen overtuigen. Met hem had ik uiteindelijk toch ook een prettige verstandhouding kunnen maken, hij liet mij vertrekken naar Laos, mijn volgende doel.
 
Dakota, je verhaal bewijst 1 ding; je hebt veel geluk gehad. Het bewijst niet dat anderen datzelfde geluk zullen hebben!

Allereerst heb je geen A- rijbewijs (zoals jezelf ook schrijft). Heb je dus meer of uitgebreide medische zorg nodig, dan is het de vraag of jou verzekering dit dekt. Die zijn ook niet gek en die weten ook wel over scooters in Thailand. Je hebt ook geluk gehad met een bereidwillige politie en een behulpzame Thaise dame. Anders was het voor jou in dit geval minder gunstig afgelopen.

Wat ik vooral wil benadrukken; het Thaise verkeer is idioot. Zelfs met het juiste rijbewijs en met een goede verzekering. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Zeker niet als je buitenlander bent (wit/ zwart, maakt in Thailand niet uit). In Thailand rijdt Jan en alleman en z'n schoonmoeder op de weg, waar het hun blieft, wanneer het hun blieft en hoe het hun blieft en waarmee het hun blieft. In het donker, bezopen, tegen het verkeer in, met 4'en op een scooter, met 12 in een pickup, zonder verlichting, zonder APK, zonder verzekering etc. Gewoon niet aan deelnemen is het beste. Je kunt je aan alle regels houden en als buitenlander heb je het toch gedaan.
 
Let wel, ik probeer niet je verhaal onderuit te halen, maar wel anderen te indruk te ontnemen dat het meevalt.

Jaren terug een Noor getroffen in het staats ziekenhuis in Surin. Zwaar ongeluk gehad met de motorbike. Z'n vriendin zorgde voor hem, maar moest na 6 weken echt weer aan het werk. De familie van de Noor wist van niets. Ik kreeg een briefje met telefoonnummer in Noorwegen met de vraag, smekend, de familie in te lichten. Dat heb ik gedaan, de mensen waren al ongerust omdat ze weken niets hadden gehoord. Ze hebben me naderhand nog een keer gebeld en mij bedankt. Daardoor konden ze de Noor laten overplaatsen en terug laten keren naar Noorwegen. Vriendin heeft echt gedaan wat ze kon, zelfs haar eigen geld gebruikt om voor hem te zorgen. Maar ze sprak slecht Engels en had geen geld om duur te bellen met Noorwegen.

Mensen, rijd geen motorbike in Thailand. Er zijn betere, veiligere alternatieven. Ik rij zelf ook motor, maar niet in Thailand.
 
Tja, ik begrijp jullie wel, hoor.
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf zou kunnen uitmaken. Voorop gesteld dat je bereid bent je aan de lokale omstandigheden aan te passen.
Ik was op Koh Phangan, en daar rijdt echt iedereen (dus alle toeristen ook), motorfiets. En sommigen (velen) met een tempo dat ik niet wil. Ik heb nooit sneller dan 60 gereden. Ik hoef mezelf niet te bewijzen, ik rijd rustig en geniet van de rit.

Dat was wel anders toen ik in 1980 in Bangkok voor het eerst motor reed. Als witneus was je als eerste weg bij het verkeerslicht, met een zwerm Chinezen op Vespa's achter je aan. Ik kende Chinatown op mijn duimpje.
Als je nu voor twee weken naar Thailand gaat zou ik me wel twee keer bedenken voor ik op een motorfiets zou stappen. Ook ervaren rijders zullen de plots overstekende Thaise wandelaars niet kunnen ontwijken. De witneuzen die je in Bangkok op een motorfiets ziet rijden, zijn veelal mensen die daar langere tijd verblijven en een motorfiets bezitten.

Defensief rijden dus, je kunt echt prachtige tochten maken in dit land. Er zijn ook toeristen die een auto huren, dat lijkt iets veiliger. Maar weet dat er veel mensen sterven in het verkeer in Thailand, let vooral 's avonds heel goed op, of beter, rijd dán niet.

Ik reed ook in Laos. Daar is het nog erger. Verkeersdeelnemers gaan zo maar een weg op, kijken niet eens of er iets aan komt. Daar spelen Twee Kwaden: Mensen leven van dag tot dag, als je overlijdt komt er wel een nieuw leven... enne, communistisch, dus waarom zou je je ergens druk over maken, het is toch allemaal van bovenaf geregeld, arm blijft arm.
 
Zoals Jack Celliers vermeldt, indien je geen À hebt, dan heb je geen geldig rijbewijs om in Thailand met een scooter en/of moto te rijden.

Dakota heeft veel geluk gehad, en vooral omdat het niet om grote bedragen ging. Er verschijnen genoeg "go-fund-me" verzoeken op de social media van toeristen die zonder geldig rijbewijs met de scooter reden, en in het hospitaal belandden. Onze reisverzekering/hospitalisatieverzekering zal niet tussenbeide komen.

Dus indien je hier (ik woon deeltijds in Phuket) met een scooter wil rijden, doe dit dan enkel met een geldig rijbewijs en indien je voldoende ervaring hebt. En wees overal op voorbereid qua gedrag van anderen in het verkeer; tegen het verkeer inrijden, door het rood licht rijden, van links naar rechts (en omgekeerd) zwiepen zonder te signaleren of om te kijken, voetgangers (vooral Chinezen) die oversteken zonder te kijken, voertuigen die jou in een bocht de pas afsnijden,…
 
Terug
Bovenaan Onderaan