Toekomst raambuurten en privéhuizen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Een aantal steden zal dames huisvesten buiten woongebieden in raam-vervang-eenheden in een speciaal daarvoor neergezet gebouw.
...
Clubs en prive huizen, daar zitten ze ook niet op te wachten,
Ik herinner me dat er in het verleden al clubs waren die inzetten op de "raambuurt sfeer" (Inmiddels al lang verdwenen Erotisch Centrum in Breda bijvoorbeeld).
Vanaf daar door redenerend komt zo'n speciale "raam-vervang-eenheid" dus in grote lijnen neer op een club die door belastinggeld gefinancieerd wordt. Denk dat een groot deel van de belastingbetalers het daar toch niet mee eens zullen zijn.

Dan kun je beter de exploitatie van het pand aan een particulier uitbesteden, en die vervolgens belasting laten betalen, dan levert het de gemeente tenminste geld op. En daarmee kun je in ieder geval de gemiddelde neo-liberaal proberen te overtuigen, want privatisering van de markt is goed voor de markt en zo. En we hebben het hier voor de verandering niet over een dienst met breed maatschappelijk belang.
 
Maar prostitutie heeft altijd al bestaan en zal zolang de mens leeft altijd blijven bestaan.
Sommigen mannen hebben dit nodig en sommige vrouwen hebben veel geld nodig.
Zo is het. Maar als het in de illegaliteit gedreven wordt (het Zweedse model) wordt het ons (klanten en DVP's) wel heel moeilijk gemaakt.
Nu is dat op dit moment nog niet aan de orde gelukkig, maar voor de toekomst ben ik daar wel bang voor.
 
Ik denk dat de daling verder in wordt gezet.

Aantal ramen is fors afgenomen, vooral door ingrijpen van de overheid. Dat zal in de toekomst ook wel doorgaan als je ziet hoe makkelijk ramen worden gesloten en hoe moeilijk het openen van nieuwe centra is.

Ook het aantal privé-huizen zal verder dalen. Om er eentje te openen valt niet mee door alle regels. Aan dames geraken, valt ook niet mee. In de praktijk zullen er dus meer stoppen dan dat er openen. Behalve alle regels en lastig aan dames komen, zijn er nog veel meer beren op de weg. Er is volop concurrentie via internet, waar prive-ontvangende dames niet aan alle regels voldoen. Dan heb je ook nog de behoorlijke investering die nodig is. Je zult een geschikt pand moeten hebben. Met de huidige prijzen zit je dan zo aan de € 750.000 - € 1 miljoen.

Persoonlijk vind ik privé-ontvangst via internet helemaal niets. Ik zie daarom met lede ogen aan hoe de ene na de andere gelegenheid verdwijnt.
 
de trend is al jaren geleden gezet, het aantal ramen wordt steeds minder ook het aantal privé huizen en clubs is flink afgenomen. Hier en daar sluit een pandje, of zoals in de gevallen van Arnhem en Utrecht wordt in 1x het hele raam aanbod om zeep geholpen. Het is moeilijk voor mij om in te schatten of er nu echt zoveel misstanden zijn in deze sector, heb het gevoel dat er vaak wat anders achter zit.

Ben er bang voor dat over een jaar of 10 we nog alleen door het openlucht museum " de Wallen " kunnen lopen. Verder zullen we ons heil over de grens moeten gaan zoeken, althans voor de ramen of clubs. Hoewel ik ook signalen krijg uit Duitsland dat de laufhauser langzaam hun nek wordt omgedraaid.

Prostitutie zal altijd blijven bestaan, legaal of niet. Het is een hele grote markt wereldwijd. Ook in de landen waar het verboden is, denk aan Scandinavische landen vindt het gewoon plaats. Op straat, maar meest via Internet.
In mijn lange en brede ervaring als wandelaar zijn de dames in de landen waar prostitutie verboden is, of waar het onmogelijk is gemaakt om gewoon legaal te ontvangen, echt een stuk slechter af.
 
In Duitsland wordt het ook minder. Enerzijds was het aanbod daar ook wel erg groot en hebben ze daar ook internet ontdekt. Anderzijds is de overheid ook begonnen met het seksondernemers lastiger maken.

De Wallen zie ik nog wel eerder dichtgaan dan bv. het Baekelandplein. Daar heeft de gemeente er relatief kort geleden bewust voor gekozen om het op zo'n (sfeerloos) pleintje te groeperen.
 
hoe je het ook wend of keert ..
prostitutie ,gokken,handel in vanalles en nog wat trekt criminaliteit aan..en daar zitten de meeste burgermeesters niet op te wachten..
kijk maar eens naar het SKW in Antwerpen..toen je daar in de jaren 90 rondliep ,kon je als je geen dame kon vinden naar je gading altijd nog drugs of een wapen scoren..
russen/roemenen/polen/bulgaren alles hing er rond of reed door de straten..
jaren daarna heeft de stad Antwerpen er miljoenen in gepompt om het te saneren ,wat blijkbaar goed gelukt is..maar men moet wel de voet op de gas houden anders is het binnen no time weer een bende..
clubs net zo..
ik ken toevallig de eigenaar van een club hier uit de regio..heb zijn tent jaren geleden na een brand nog helpen heropbouwen..
en die heeft gelukkig naast zijn toko nog andere inkomsten..
maar die is er inmiddels ook helemaal klaar mee..hij heeft geluk dat hij al bijna 30 jaar die tent draait ,want opnieuw NU iets beginnen is zowat onmogelijk
een hotel wegzetten voor arbeidsmigranten is een kwestie van een paar weken eer je vergunning hebt om te bouwen..(met subsidie)
een club of privehuis lukt never nooit meer
ook kent hij gelukkig wat mensen uit bepaalde milieu's die mij ook niet vreemd zijn..ook die heb je nodig ,anders word jouw club binnen notime een clubhuis voor bepaalde mensen (vul zelf maar in)met alle toeters en bellen erbij..gaan ze je lopen chanteren en afpersen en zo..komen ze jou en je tent even verbouwen als je niet wilt schuiven voor bescherming/beveiliging
dat moet je ZEKER niet willen..
dames kom je ook steeds moeilijker aan..wat hij mij laatst nog vertelde, is dat jonge nederlandse meiden er geen trek meer in hebben..
die gaan studeren of nemen genoegen met een gewone job als hun partner gewoon goed verdient..bovendien verdient het heden gewoon niet genoeg in clubs om rond te komen als single dame met de vaste lasten hier in Nederland
heb je bijvoorbeeld zuid amerikaanse vrouwen en vrouwen uit het oostblok tegelijk zitten..dan gaat het gegarandeerd fout..de culturen gaan niet samen ,talen ook niet..uiteindelijk vechten ze elkaar het kot uit ..
zeker als er weinig klanten komen ,of klanten die meest de oostblokkertjes kiezen..denk er om dat je dan een tijdbom hebt..
ik zie hem als laatste club hier nog ophouden ,wanneer hij met pensioen gaat..en dan komt er niks voor terug..
 
Persoonlijk vind ik privé-ontvangst via internet helemaal niets. Ik zie daarom met lede ogen aan hoe de ene na de andere gelegenheid verdwijnt.
Dit geldt ook voor mij. Ik heb niks met privéontvangst. Het zal voor mij nooit een vervanging voor de reguliere prostitutie worden, ook al verdwijnen er steeds meer gelegenheden. Ik loop natuurlijk al een tijdje mee en heb de gouden jaren in veel wandelbuurten meegemaakt. De Wallen en Den Haag in de jaren 80; Spijkerkwartier Arnhem jaren 90, toendertijd de beste raambuurt van Nederland; de Weaze Leeuwarden 2001-2005; Achterdam Alkmaar 2006-2010; en Vulkan Duisburg 2010-2019. Nu richt ik me qua raambuurten alleen nog maar op Antwerpen, omdat ik alleen daar nog een beetje de sfeer van die gouden tijd proef. (een beetje, zeg ik) Ik kom ook in privéhuizen, maar het aanbod daar gaat ook steeds meer achteruit. En zo blijft er steeds weer een beetje minder over, totdat de dag komt dat er zo weinig overblijft en het me zoveel moeite gaat kosten om nog wat te vinden, dat ik er mee ga kappen. Privéontvangsten zijn voor mij geen alternatief. Het kan absoluut niet op tegen de beleving en de spanning die je voelt in de raambuurten en ook in de betere privéhuizen. Je weet waar je voor kiest en wat je zo ongeveer kunt verwachten.
 
dames kom je ook steeds moeilijker aan..wat hij mij laatst nog vertelde, is dat jonge nederlandse meiden er geen trek meer in hebben..
die gaan studeren of nemen genoegen met een gewone job als hun partner gewoon goed verdient..bovendien verdient het heden gewoon niet genoeg in clubs om rond te komen als single dame met de vaste lasten hier in Nederland

Dat is uiteraard een belangrijke factor. Vrouwen gaan veel vaker studeren dan tientallen jaren geleden, arbeidsparticipatie is ook veel groter.

Vroeger had je honderden bordelen in Nederland. Als het er niet meer waren. Beetje stad had er al meer dan je op de vingers van twee handen konden tellen.
 
Blijft die dames hun eigen keuze..
Ze zijn niks verplicht..
Als ze in het distributiecentrum van de Lidl gaan werken hebben ze veel minder.. Bovendien betalen ze dan ook nog 2 euro tax van die 10,25 bruto of iets..
En dan moeten ze VRAGEN ofdat ze even naar de wc mogen..
 
Blijft die dames hun eigen keuze..
Ze zijn niks verplicht..
Als ze in het distributiecentrum van de Lidl gaan werken hebben ze veel minder.. Bovendien betalen ze dan ook nog 2 euro tax van die 10,25 bruto of iets..
En dan moeten ze VRAGEN ofdat ze even naar de wc mogen..
Ja, dat wordt altijd verteld. Blijf maar geloven in de "goede" clubeigenaren en hun fabeltjes over Lidl etc., daarom weinig NL. dames maar veel Oost-Europees en andere. De dames worden gewoon dik uitgebuit door die "eerlijke" clubeigernaren of hun pimp.

Maar je geloof maar wat je wilt!
 
Laatst bewerkt:
Zullen er misschien best wel tussen zitten, die het liever niet doen..
Kan alleen niet geloven dat in clubs gedwongen meiden zitten, buiten dat ze het MOETEN vanwege hun financiële situatie thuis
Aan de andere kant zijn er zat mensen die dagelijks ook met zware tegenzin naar hun werk gaan..
En voor het wettelijke minimumloon wc's schoonhakken is ook een vorm van uitbuiting.. Maar dan legaal..
 
Ja, dat wordt altijd verteld. Blijf maar geloven in de "goede" clubeigenaren en hun fabeltjes over Lidl etc., daarom weinig NL. dames maar veel Oost-Europees en andere. De dames worden gewoon dik uitgebuit door die "eerlijke" clubeigernaren of hun pimp.

Maar je geloof maar wat je wilt!
Er zijn weinig Nederlandse dames, omdat Nederlandse dames in steeds grotere mate zijn gaan studeren, werken en andere perspectieven op de arbeidsmarkt hebben in vergelijking met zeg maar 1980, toen er meer dan 2.000 bordelen in Nederland waren.

Toen betaalde je iets van 150 a 200 gulden. Nu moeten veel privé huizen onder de € 100 gaan zitten, omdat het anders niet concurrerend is met het vele illegale aanbod. 200 gulden toen, is nu iets van € 230 als je rekent met de inflatie. Maar weinig huizen die dat rekenen. Absolute onderkant was iets van 50-75 gulden, Da's zeg maar 60 tot 80 euro nu.

Sommige privé huizen kun je al terecht voor 50 euro. Aan de ramen zelfs voor 30 euro. Als je dat terugrekent (weer met de inflatie), zit je aan 25 gulden of zo. Daar kon je destijds een ongewassen heroinehoer voor pakken.

In de meeste clubs valt niet veel meer uit te buiten. De tijden dat bij bordelen die zichtbaar zijn in het straatbeeld of langs de gewestwegen busjes met illegale Russische dames aan werden geleverd, zijn wel voorbij. Veel gaat via internet. Je wisselt zo van naam, plek, etc.
 
Bij'de meeste privé huizen moeten dames een procent afgeven in belgie is er 1 als het 160€ is de dame 100€ of 80€ krijgt.. dus ja de meeste gaan dan gewoon naar een privehuis om een klantenbestand op te bouwen en beginnen daarna gewoon op hun eigen. Daar houden ze meer over en kiezen ze hun eigen tijden.. privé ontvangst kan je ook gemakkelijker in zwart doen terwijl je bij een privehuis als zelfstandige moet starten en dus acerta betaalt ( in belgie ) weet dit van een dame die in een huis werkt. 😀
 
@Balthazar Dat er minder sexclubs zijn, heeft te maken met dat er minder vergunningen door de gemeentes worden afgegeven.

Toen het bordeelverbod werd opgeheven en gemeenten verantwoordelijk werden voor het prostitutiebeleid. In de praktijk blijkt dat zij voorzichtig zijn met het verlenen van vergunningen vanwege de toenemende aandacht voor mensenhandel en uitbuiting.

Ook het aantal gemeenten waar raamprostitutie is toegestaan is afgenomen. In 2000 ging het nog om twaalf gemeenten, nu zijn het er tien.
 
Laatst bewerkt:
afgelopen weken minimaal 2x in de volgende raambuurten aan het wandelen geweest. Den Haag Geleen en Doublet, Antwerpen SKW en Amsterdam Ruysdaelkade en Spuistraat.

Valt me op dat met name in Nederland het aantal werkzame dames steeds verder lijkt af te nemen, er staan zoveel ramen leeg, zeker overdag is het drama. Afgelopen Zaterdagmiddag b.v. op de Ruysdaelkade waren maar 6 of 7 van de 35 ramen bezet.
En de dames die er zitten, werken er vaak al vele jaren, er lijken maar zeer weinig nieuwe dames in het vak van raamwerkster te stappen.

Gaan we langzaam maar zeker afscheid moeten gaan nemen van onze wandelhobby?
 
Ik ben laatst een keertje over de wallen gaan wandelen om even wat oude herinneringen op te halen maar dat lijkt op sterven na dood. Ontzettend veel ramen zijn nu dicht en worden " gebruikt" als een soort atelier (lees; Er wordt wat rare troep voor de ramen gezet en dat noemt men kunst), heel veel lege ramen met de bordjes van de verhuurders, enorme hoeveelheden toeristen en een paar dames die zich staan te ergeren aan diezelfde toeristen. Oh ja en ik zag Stella nog staan. Fijn om toch nog een herkenningspunt te hebben van de goede oude tijd. Maar verder was het eigenlijk best treurig om dit te zien.
 
afgelopen weken minimaal 2x in de volgende raambuurten aan het wandelen geweest. Den Haag Geleen en Doublet, Antwerpen SKW en Amsterdam Ruysdaelkade en Spuistraat.

Valt me op dat met name in Nederland het aantal werkzame dames steeds verder lijkt af te nemen, er staan zoveel ramen leeg, zeker overdag is het drama. Afgelopen Zaterdagmiddag b.v. op de Ruysdaelkade waren maar 6 of 7 van de 35 ramen bezet.
En de dames die er zitten, werken er vaak al vele jaren, er lijken maar zeer weinig nieuwe dames in het vak van raamwerkster te stappen.

Gaan we langzaam maar zeker afscheid moeten gaan nemen van onze wandelhobby?
Ik zou ook niet graag raamwerkster te Amsterdam zijn.
 
De raamprostitutie is op sterven na dood. Het is, zeker in Nederland, overal kommer en kwel. Internet neemt het (helaas) voor een heel groot deel over. Daten via internet zal het nooit worden voor mij, dus het einde is gewoon nabij. Het waren hele mooie tijden in Arnhem, Leeuwarden, Alkmaar, Den Haag, Amsterdam….jaren geleden. Nu niks meer, het is niet anders. Duitsland was, tot voor Corona, nog wel een redelijk alternatief, met name Duisburg en Bochum. Maar ook daar is het hard achteruit gegaan en nu je in Duisburg 2 euro entree moet betalen voor elke keer dat je een laufhaus ingaat, is daar het boek ook voor mij gesloten.
De enige raambuurt dat ik nog de moeite waard vind om te bezoeken is het SKW in Antwerpen. Voor zo lang het duurt, want ook daar gaat het achteruit, een kwestie van tijd voordat het daar ook over en uit is.
 
Ik zou helemaal nooit een raamwerkster willen zijn, al zou ik de looks er voor hebben.

Afdingers, vleeskeuringen, stiekem loeren, dronken/irritante toeristen, dure huur, het constant contact houden met buiten, praatjesmakers.. dat is toch serieus k*t
Begrijp echt dat nieuwe meiden daar geen zin in hebben!

Heeft er ooit iemand bij stilgestaan dat juist de afdingers meegeholpen hebben dat Nederlandse meiden steeds schaarser worden. Je denkt toch niet dat wij voor 3 tientjes op een dun bedje willen rampetampen? Dat wil niemand, maar het wordt gedaan omdat er anders niets verdiend wordt.

Het is dus niet enkel de regering die ons dwars zit, maar klanten werken er ook prima aan mee.
 
Ik zou helemaal nooit een raamwerkster willen zijn, al zou ik de looks er voor hebben.

Afdingers, vleeskeuringen, stiekem loeren, dronken/irritante toeristen, dure huur, het constant contact houden met buiten, praatjesmakers.. dat is toch serieus k*t
Begrijp echt dat nieuwe meiden daar geen zin in hebben!

Heeft er ooit iemand bij stilgestaan dat juist de afdingers meegeholpen hebben dat Nederlandse meiden steeds schaarser worden. Je denkt toch niet dat wij voor 3 tientjes op een dun bedje willen rampetampen? Dat wil niemand, maar het wordt gedaan omdat er anders niets verdiend wordt.

Het is dus niet enkel de regering die ons dwars zit, maar klanten werken er ook prima aan mee.
Je haalt mij de woorden uit de mond @JokePrive , ik ben een paar jaar geleden in DH begonnen maar de sfeer zoals jij beschrijft is ook bij mij de reden geweest om mijn heil ergens anders te zoeken, irritante groepjes( je weet wel) die respectloos foto's staan te maken van de dames, veel mannen die daar kwamen kijken maar niet kopen zeg maar.
Van mij mogen ze deze vorm van prostitutie morgen opdoeken, ook de ligging midden in een woonwijk waar kinderen doorheen fietsen. Als het in een aparte omgeving is waar ook een vorm van controle is zou ik dit nog een kans geven maar zoals het nu gaat geef ik het ook geen kans in de toekomst, ik begrijp dat burgemeesters hier vanaf willen. Eigenlijk zouden wij als wandelaars dit in deze vorm ook niet moeten willen.
 
Je haalt mij de woorden uit de mond @JokePrive , ik ben een paar jaar geleden in DH begonnen maar de sfeer zoals jij beschrijft is ook bij mij de reden geweest om mijn heil ergens anders te zoeken, irritante groepjes( je weet wel) die respectloos foto's staan te maken van de dames, veel mannen die daar kwamen kijken maar niet kopen zeg maar.
Van mij mogen ze deze vorm van prostitutie morgen opdoeken, ook de ligging midden in een woonwijk waar kinderen doorheen fietsen. Als het in een aparte omgeving is waar ook een vorm van controle is zou ik dit nog een kans geven maar zoals het nu gaat geef ik het ook geen kans in de toekomst, ik begrijp dat burgemeesters hier vanaf willen. Eigenlijk zouden wij als wandelaars dit in deze vorm ook niet moeten willen.
Dat van die irritante groepjes van met name "nieuwe " nederlanders herken ik wel. Dit vind ik ook super irritant. Maar ik heb nog niemand opvallend fotos zien maken van de dames.
Ik vind juist die prive ontvangst niks, vaak zien dames er anders uit op foto's, dan in werkelijkheid of zijn veel ouder. Ook heb ik al gelezen dat mensen voor niks kwamen omdat de dame de deur niet open deed.
 
Laatst bewerkt:
Dat van die irritante groepjes van met name "nieuwe " nederlanders herken ik wel. Dit vind ik ook super irritant. Maar ik heb nog niemand opvallend fotos zien maken van de dames.
Ik vind juist die prive ontvangst niks, vaak zien dames er ander uit op foto's of zijn veel ouder. Ook heb ik al gelezen dat mensen voor niks kwamen omdat de dame de deur niet open deed.
Na het ramen bezoeken ben ik eerst overgestapt naar privehuizen, door de corona lockdowns ben ik "gedwongen" over gegaan om dames privé te bezoeken en mijn fantasie waargemaakt om gangbangs te bezoeken
Het is net als in het gewonen leven, soms zit het mee, soms zit het tegen.
 
Het is misschien een optelsom van een aantal factoren die maakt dat de raambuurten het moeilijk hebben/ krijgen of verdwenen zijn.
Ik probeer me wel eens in de dames te verplaatsen als er zo'n groep "nektasjes" langs de ramen loopt. Jongens waarvan je je afvraagt hoe zuiver ze op de graat zijn, in hoeverre ze vrouwen respecteren en of hij in de smaak valt bij een dame.
Het lijkt me aannemelijk dat vrouwen niet zitten te wachten op haantjes of opgeschoten jeugd.
Andere mannen zouden de door mij beschreven groep(jes) misschien liever niet tegenkomen en daarom de raambuurten kunnen mijden.
Een andere punt, wat ik reeds eerder aanhaalde: de prijzen. Voor de sekswerkers die van het huren van een raam, voor de wandelaar de ruimte in zijn portemonnee. Helemaal nu we de laatste maanden geconfronteerd worden met de dagelijkse zaken die een groter deel van ons inkomen gaan opeisen.
 
Je haalt mij de woorden uit de mond @JokePrive , ik ben een paar jaar geleden in DH begonnen maar de sfeer zoals jij beschrijft is ook bij mij de reden geweest om mijn heil ergens anders te zoeken, irritante groepjes( je weet wel) die respectloos foto's staan te maken van de dames, veel mannen die daar kwamen kijken maar niet kopen zeg maar.
Van mij mogen ze deze vorm van prostitutie morgen opdoeken, ook de ligging midden in een woonwijk waar kinderen doorheen fietsen. Als het in een aparte omgeving is waar ook een vorm van controle is zou ik dit nog een kans geven maar zoals het nu gaat geef ik het ook geen kans in de toekomst, ik begrijp dat burgemeesters hier vanaf willen. Eigenlijk zouden wij als wandelaars dit in deze vorm ook niet moeten willen.
Ik vind dit wel heel erg overdreven allemaal. De straten zijn beveiligd met camera's en er zal incidenteel wel eens wat gebeuren, maar dat is echt incidenteel.
 
Het is misschien een optelsom van een aantal factoren die maakt dat de raambuurten het moeilijk hebben/ krijgen of verdwenen zijn.
Ik probeer me wel eens in de dames te verplaatsen als er zo'n groep "nektasjes" langs de ramen loopt. Jongens waarvan je je afvraagt hoe zuiver ze op de graat zijn, in hoeverre ze vrouwen respecteren en of hij in de smaak valt bij een dame.
Het lijkt me aannemelijk dat vrouwen niet zitten te wachten op haantjes of opgeschoten jeugd.
Andere mannen zouden de door mij beschreven groep(jes) misschien liever niet tegenkomen en daarom de raambuurten kunnen mijden.
Een andere punt, wat ik reeds eerder aanhaalde: de prijzen. Voor de sekswerkers die van het huren van een raam, voor de wandelaar de ruimte in zijn portemonnee. Helemaal nu we de laatste maanden geconfronteerd worden met de dagelijkse zaken die een groter deel van ons inkomen gaan opeisen.
je slaat de spijker op zijn kop,
Ik denk dat niet alleen de dames zich ergeren aan zo'n groep nektasjes, maar ook de meeste wandelaars. Helaas mag je daar tegenwoordig niks van zeggen, omdat dat niet politiek correct is. Nog even en er worden dames aangeklaagd omdat ze discrimineren, omdat ze bepaalde groepen wandelaars niet binnen laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan