Toekomst raambuurten en privéhuizen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

hansgelderland

Stamgast
Forumpionier
624
30/06/21
1.166
3
Ik bezoek alleen raambuurten en privéhuizen. Geen privé-ontvangsten en/of illegale prostitutie, mede vanwege overwegend mindere tot slechte ervaringen wat betreft locatie, hygiëne en uiterlijk. Bovendien neemt het fake-gehalte in de online advertenties steeds meer toe.
Het aanbod in de raambuurten en privéhuizen daalt zienderogen. We kennen allemaal de kaalslag in de Nederlandse raambuurten, ik hoef dat hier niet allemaal op te sommen. Ook in de privéhuizen wordt het steeds minder qua aantal huizen en aanbod van dames. Corona heeft hier zeker aan bijgedragen, maar de kaalslag is al langer gaande.
Nu vraag ik me zo af: blijft de achteruitgang maar doorgaan of zou er ooit een keerpunt komen? Ik wil niet te ver vooruit kijken, dat is niet te doen, maar hoe zou het er over pakweg 1 á 2 jaar voor staan? Ik begrijp natuurlijk ook dat we in een andere wereld leven dan 25 jaar geleden en dat het internet steeds dominanter wordt en daar het meeste aanbod zit, helaas met alle negatieve effecten daarbij. Ik wil niet uitwijken naar de illegale prostitutie, maar als de huidige tendens doorzet komt er misschien een moment dat je er wel aan gaat denken, min of meer gedwongen door de omstandigheden. Nu denk ik eerder dat het voor mij einde wandelcarriere zou betekenen. Maar dat geldt zeker niet voor de meeste wandelaars.
Ik ben benieuwd hoe er hier in dit forum over gedacht wordt. Misschien komen er nieuwe inzichten en ideeën uit.
 
Vraag en aanbod blijven inderdaad een rol spelen, maar een deel van de sekswerkers is zichzelf uit de markt aan het prijzen. Ze kunnen wel steeds meer vragen, maar als ze geen besef hebben van wat het inkomen van de gemiddelde wandelaar is, gaan ze dat onvermijdbaar in het teruglopen van het aantal klanten merken.
Ik heb zojuist een opmerking elders gemaakt over een juffrouw is die €200 per uur vraagt.
Er zijn genoeg mensen die daar pakweg drie dagen voor moeten werken...
Waarom privéhuizen dan minder in trek zijn, is minder eenvoudig te verklaren. Zou de concurrentie van de thuisontvangst daarop van invloed zijn?
Als er voor extra's in een club bijgelegd moet worden en een dame die thuis ontvangt doet alles inclusief, dan zou dat nog kunnen pleiten in het voordeel van laatstgenoemde. (al zijn die zeldzaam)
 
Privehuizen waren lange tijd gemiddeld een stukje duurder dan thuisontvangst. Maar dat is sinds een jaar of 3 ook niet meer echt het geval, thuisdames rekenen nu ook makkelijk 150 per uur exclusief extras...

Misschien is het omdat privehuizen meestal duidelijker herkenbaar zijn, en daarmee meer angst wekken om herkend te worden als je binnen of buiten loopt ?
 
Dit heeft alles met prijselasticiteit te maken. Maar het is heel moeilijk te meten. Waar sommige dames misschien 6 klanten a 50 euro per half uur kregen, hebben ze nu misschien 3 klanten a 100 euro per half uur. Per saldo maakt het voor de verdienste van de dame dan niet uit dat ze minder klanten heeft dan vroeger.

Maar dit is natuurlijk nooit exact te meten en ergens zit wel een bovengrens. De prijs is in 2 a 3 jaar enorm gestegen van 50 euro per half uur naar 100 euro per half uur. Ik zie het nu de komende jaren wel stabiel op deze prijs blijven.
 
Hetgeen ik als voorbeeld aanhaalde was meer om te duiden hoeveel iemand moet werken om zich iets te kunnen veroorloven. Wereldwijd wordt de vergelijking gemaakt hoe de prijs van een hamburger zich verhoudt tot het salaris van de mensen in een bepaald land. In ons land snel verdiend, in sommige landen een uurloon of meer.
Dat een dame een bepaald inkomen per dag of week zou kunnen bereiken, is al vaker onderwerp van discussie geweest en leidt vooral tot veel gissen.
Rookwaren zijn intussen al dermate duur geworden dat het bijna een luxe-artikel is, maar desondanks geven mensen met een laag inkomen er toch nog geld aan uit.
Maar rond de €10 per keer uitgeven doet minder pijn dan tussen de €150 en €200 ineens.
 
Wellicht werkt het met DVP's hetzelfde als met andere beroepen sinds de grenzen met Oost Europa zijn opengegaan. Maar ik ben het er wel mee eens dat het aanbod met betrekking tot de privéhuizen wel erg opvallend is. In Arnhem geen privéhuis meer te vinden en het aanbod in de privéhuizen die er nog zijn in de buurt, is erg mager. Het lijkt er wel op dat er weinig nieuwe aanwas is v.w.b. de privéhuizen.

Voor een wandelaar is een privéhuis natuurlijk het meest "veilige". Het is een meer gecontroleerde omgeving dan afspreken met iemand via een website als Kinky.

Ik hoop dat het aandeel (leuke) Nederlandse dames weer wat toeneemt en dat we nog veel wandelplezier mogen beleven.
 
Dat valt wel mee met dat gissen als het om de inkomsten uit een privehuis gaat.
Je kunt het natuurlijk niet tot op de Euro uitrekenen, maar huizen vragen bruto de helft tot één derde van de prijs die je betaalt (daar zit hun eigen belasting bij).
Dan wordt over het deel dat de dame krijgt ook nog inkomstenbelasting ingehouden (opting in).
Dus kom je uit op grofweg éénderde of iets meer van wat je als klant betaalt dat daadwerkelijk in netto bij de dame terecht komt.
Dus als je als klant E150 betaalt krijgt de dame E50 tot misschien E70.
Als ze PZC verkoopt voor E50 kan ze dat er bij krijgen. Of enige andere extra dienst.
Vergelijk je dat met thuisontvangst waar de dame E150 per uur zo in het handje krijgt, dan is dat uiteraard meer, maar daar staat dan wel al het gedoe en risico tegenover van de thuisontvangst.

Wat privehuizen afgelopen tijd veel minder aantrekkelijk heeft gemaakt is de schofterige wijze waarop dit demissionaire kabinet met de legale prostitutie om is gegaan en dan nog eens met name de opting in. Naast een specifiek beroepsverbod voor sekswerkers was er voor de via opting in belasting betalende DVPs helemaal niets geregeld.
Tel daar nog de algehele verpreutsing bij op en een hernieuwd enthousiasme bij de christelijke partijen om hoeren te verbieden. Dit uit zich onder meer in weigerachtigheid bij gemeentes om vergunningen te verlenen / verlengen, het eigenhandig instellen van een minimumleeftijd van 21 jaar voor DVPs of overdreven en verstikkend knuffelbeleid voor DVPs die heel misschien wel zouden willen stoppen waar het overgrote deel van de DVPs alleen maar last van heeft.

Maar goed, uiteindelijk zal prostitutie nooit verdwijnen, dat is een geruststellende gedachte. In feite is het gewoon een natuurwet. De man wil seks en de vrouw wil veiligheid en comfort, te verkrijgen middels geld. Daar verandert niets en niemand wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Voor een wandelaar is een privéhuis natuurlijk het meest "veilige". Het is een meer gecontroleerde omgeving dan afspreken met iemand via een website als Kinky.
En dat is nu juist voor mij de reden om niet via Sexjobs of Kinky af te spreken. En bij een aanhoudende terugloop in aanbod, ook in de raambuurten, kost het me steeds weer een beetje meer moeite om nog een leuke date te vinden. Het alternatief, via internet of illegaal, spreekt me niet aan. Op een gegeven moment wordt je er toe gedwongen, omdat er anders niks overblijft. Zodoende wordt de serieuze wandelaar, die eigenlijk niks te maken wil hebben met illegaliteit en gedwongen prostitutie, toch min of meer gedwongen om die keuze te maken. Wordt het niet eens tijd dat de politiek ook naar deze gevolgen van de heksenjacht tegen prostitutie gaat kijken?
 
Door de lockdowns ben ik op een gegeven moment uitgeweken naar priveontvangst. Waar ik eerder op de Wallen 150 euro vergokte voor een snelle wip met wat beffen, vind ik priveontvangst kwalitatief een stuk aantrekkelijker. Douchen luxe bedden, geen haast, en afspreken wanneer mij dat uitkomt. Nu de ramen weer open zijn ga ik veel minder vaak naar binnen. Tel daarbij op dat Halsema het liefst alles sluit, ben ik somber over de ramen
 
En dat is nu juist voor mij de reden om niet via Sexjobs of Kinky af te spreken. En bij een aanhoudende terugloop in aanbod, ook in de raambuurten, kost het me steeds weer een beetje meer moeite om nog een leuke date te vinden. Het alternatief, via internet of illegaal, spreekt me niet aan. Op een gegeven moment wordt je er toe gedwongen, omdat er anders niks overblijft. Zodoende wordt de serieuze wandelaar, die eigenlijk niks te maken wil hebben met illegaliteit en gedwongen prostitutie, toch min of meer gedwongen om die keuze te maken. Wordt het niet eens tijd dat de politiek ook naar deze gevolgen van de heksenjacht tegen prostitutie gaat kijken?
Tja en dan kom je weer op het feit dat de politiek steeds meer de focus legt op het korte termijn zieltjes winnen waarbij niet gekeken wordt naar de lange termiijn consequenties. De Toeslagen affaire is daar ook duidelijk een voorbeeld van. Op korte termijn een (klein) deel van de (noodlijdende) bevolking van geld voorzien, maar nooit nagedacht over de consequenties van vooruit betalen zonder enige vorm van controle.

Een soortgelijk denken zie je in deze casus ook weer terug helaas.
 
Door de lockdowns ben ik op een gegeven moment uitgeweken naar priveontvangst. Waar ik eerder op de Wallen 150 euro vergokte voor een snelle wip met wat beffen, vind ik priveontvangst kwalitatief een stuk aantrekkelijker. Douchen luxe bedden, geen haast, en afspreken wanneer mij dat uitkomt. Nu de ramen weer open zijn ga ik veel minder vaak naar binnen. Tel daarbij op dat Halsema het liefst alles sluit, ben ik somber over de ramen
Ik snap niet hoe jij aan die aantrekkelijke adresjes komt. Mijn ervaring bij privéontvangst is dat het voor 90% tegenvalt of nog erger. Dat is voor mij de reden om hier niet meer aan te beginnen.
 
Ik snap niet hoe jij aan die aantrekkelijke adresjes komt. Mijn ervaring bij privéontvangst is dat het voor 90% tegenvalt of nog erger. Dat is voor mij de reden om hier niet meer aan te beginnen.
Hebben we hier dit forum niet voor, om de aantrekkelijke adresjes te kunnen vinden?

Het is dan wel jammer dat veel DVP's rondreizen of GLD is een slechte provincie voor thuisontvangst :/
 
Ik snap niet hoe jij aan die aantrekkelijke adresjes komt. Mijn ervaring bij privéontvangst is dat het voor 90% tegenvalt of nog erger. Dat is voor mij de reden om hier niet meer aan te beginnen.
Ja inderdaad, dit forum en je onderbuik gebruiken en de eerste keer niet te veel geld investeren. Wat bij mij belangrijk is is de goede klik met de dame. Soms zijn de dames niet eens zo knap maar door de band en communicatie een goede sex beleving.
 
Het is zo ongelooflijk stom hoe de overheid de vergunde prostitutie kort houdt. Inderdaad loopt het dan vanzelf over naar de onvergunde prostitutie. Zelf ben ik ook mijn eerste thuisontvangstbezoekjes af gaan leggen doordat de privehuizen zo nodig dicht moesten omdat dat corona-brandhaarden zouden zijn. Daar ga je dan.

Maar uiteindelijk gaat het de (mn christelijke) tegenstanders van prostitutie niet om het wel en wee van de dames, wat ze ook beweren. Hun drijfveer is hetgeen in de Bijbel gemeld staat over seks in het algemeen en prostitutie in het bijzonder. En dan hebben we nog het fascinerende concept 'publieke gerechtigheid', waarbij het verbieden van iets uitsluitend gestoeld is op de morele uitgangspunten en er geen ruimte is voor enig pragmatisme als in: leidt een verbod op iets ook werkelijk tot minder problemen?
 
Dat valt wel mee met dat gissen als het om de inkomsten uit een privehuis gaat.
Je kunt het natuurlijk niet tot op de Euro uitrekenen, maar huizen vragen bruto de helft tot één derde van de prijs die je betaalt (daar zit hun eigen belasting bij).
Dan wordt over het deel dat de dame krijgt ook nog inkomstenbelasting ingehouden (opting in).
Dus kom je uit op grofweg éénderde of iets meer van wat je als klant betaalt dat daadwerkelijk in netto bij de dame terecht komt.
Dus als je als klant E150 betaalt krijgt de dame E50 tot misschien E70.
Als ze PZC verkoopt voor E50 kan ze dat er bij krijgen. Of enige andere extra dienst.
Vergelijk je dat met thuisontvangst waar de dame E150 per uur zo in het handje krijgt, dan is dat uiteraard meer, maar daar staat dan wel al het gedoe en risico tegenover van de thuisontvangst.

Wat privehuizen afgelopen tijd veel minder aantrekkelijk heeft gemaakt is de schofterige wijze waarop dit demissionaire kabinet met de legale prostitutie om is gegaan en dan nog eens met name de opting in. Naast een specifiek beroepsverbod voor sekswerkers was er voor de via opting in belasting betalende DVPs helemaal niets geregeld.
Tel daar nog de algehele verpreutsing bij op en een hernieuwd enthousiasme bij de christelijke partijen om hoeren te verbieden. Dit uit zich onder meer in weigerachtigheid bij gemeentes om vergunningen te verlenen / verlengen, het eigenhandig instellen van een minimumleeftijd van 21 jaar voor DVPs of overdreven en verstikkend knuffelbeleid voor DVPs die heel misschien wel zouden willen stoppen waar het overgrote deel van de DVPs alleen maar last van heeft.

Maar goed, uiteindelijk zal prostitutie nooit verdwijnen, dat is een geruststellende gedachte. In feite is het gewoon een natuurwet. De man wil seks en de vrouw wil veiligheid en comfort, te verkrijgen middels geld. Daar verandert niets en niemand wat aan.
Het woordje niet vergeten.
Maar even aangepast.
 
Het is zo ongelooflijk stom hoe de overheid de vergunde prostitutie kort houdt. Inderdaad loopt het dan vanzelf over naar de onvergunde prostitutie. Zelf ben ik ook mijn eerste thuisontvangstbezoekjes af gaan leggen doordat de privehuizen zo nodig dicht moesten omdat dat corona-brandhaarden zouden zijn. Daar ga je dan.
Inderdaad, daar ga je dan! Ik ben (nog) niet zover dat ik mijn toevlucht ga zoeken in de onvergunde prostitutie. Ik heb daar eigenlijk helemaal niks mee en ik wíl ook niet die weg ingaan. Maar het wordt je wel steeds moeilijker gemaakt.
Ik ben benieuwd hoe het over pakweg 1 jaar zal zijn. Zal het tij ten gunste van de vergunde prostitutie ooit keren of kan de weg alleen maar naar beneden?
 
Ik snap niet hoe jij aan die aantrekkelijke adresjes komt. Mijn ervaring bij privéontvangst is dat het voor 90% tegenvalt of nog erger. Dat is voor mij de reden om hier niet meer aan te beginnen.
Jaar terug met bezoek prive ontvangst dames begonnen. Nog geen slecht bezoek gehad, wel klik je met de ene dame beter dan met de andere. Wel hou ik berichtgeving hier in de gaten en bezoek alleen in geval van positieve eerdere recensies. Zou het gewoon eens de kans geven, voor mij niets anders meer.
 
Rekensommetjes hierboven :)

Als je puur van het geld uitgaat, en voor het gemak stelt dat huisje-boompje-beestje geen "waarde" heeft, is sex eigenlijk nooit gratis?

Als je getrouwd bent en je hebt twee kinderen (en een auto) en je gaat 2x per jaar met het hele gezin op vakantie, plus alle verjaardagen, alle kleding, al het eten, schoolspullen, uitjes, gezinswoning ipv eenpersoons woning etc etc etc... (de hele waslijst!)

En als jij als man de enige bent die werkt draai je op voor alle kosten...

Uitgaande van 150 euro per uur bij een dame van plezier.

Na hoeveel betaalde sex word het dan goedkoper te trouwen en alleen je vrouw te neuken? 1 uur per week? 2 uur per week?

Of bij hoe weinig sex met je getrouwde vrouw was het beter geweest om nooit aan huisje-boompje-beestje te beginnen? 1x sex per week? 2x? 3x?

Daar komt dat nog bij dat je dan 50 jaar met dezelfde vrouw zou moeten neuken, normaalgesproken, als je je aan de huwelijksbeloftes houd.
50 jaar dezelfde vrouw neuken is net zo leuk is als "elke week" een nieuwe dame van plezier uit te proberen?
 
Jaar terug met bezoek prive ontvangst dames begonnen. Nog geen slecht bezoek gehad, wel klik je met de ene dame beter dan met de andere. Wel hou ik berichtgeving hier in de gaten en bezoek alleen in geval van positieve eerdere recensies. Zou het gewoon eens de kans geven, voor mij niets anders meer.
Dat is prima zo. Echter voor mij geldt dit helaas niet. Ik heb het in het verleden geprobeerd maar het draaide zoals ik al eerder zei voor 90% uit op tenminste een mindere ervaring dat verwacht en regelmatig nog erger. Zodanig dat ik daar mee gekapt ben. Tot nu toe althans en ik probeer dat vol te houden zolang dat kan.
 
Ik ga ook veel liever naar een privehuis dan naar thuisontvangst. Niet eens zozeer vanwege het vergund / onvergund verhaal, maar ik vind het zoveel handiger met afspreken / reserveren. Met thuisontvangst ook zeker goede ervaringen gehad, maar zeker niet 'veel beter' dan met de privehuizen. Mijn ervaring is dat priehuizen net iets meer 'slow sex' aanbieden dan bij de thuisontvangst.
 
Over een paar jaar zijn alle raambuurten weg. Stadsvernieuwing, renovatie, woningnood, het wordt wonen en wat creatieve neringdoenden aldaar. Tippelzones allemaal weg.
Een aantal steden zal dames huisvesten buiten woongebieden in raam-vervang-eenheden in een speciaal daarvoor neergezet gebouw.

Niet omdat ze daar nou enthousiast over zijn, maar uit angst dat die vrouwen ondergronds verder gaan en ze er zo helemaal geen grip meer op hebben. Clubs en prive huizen, daar zitten ze ook niet op te wachten, ze hebben nog liever 600 asielzoekers erbij per stad dan een privehuis. Die zullen ook (om uiteenlopende redenen) schaarser worden.

Waar zit de groei: vermoedelijk in allerlei apps die proberen de controlerende instanties steeds een stap voor te zijn. Zo komen vraag & aanbod weer bij elkaar.
 
Over een paar jaar zijn alle raambuurten weg. Stadsvernieuwing, renovatie, woningnood, het wordt wonen en wat creatieve neringdoenden aldaar. Tippelzones allemaal weg.
Een aantal steden zal dames huisvesten buiten woongebieden in raam-vervang-eenheden in een speciaal daarvoor neergezet gebouw.

Niet omdat ze daar nou enthousiast over zijn, maar uit angst dat die vrouwen ondergronds verder gaan en ze er zo helemaal geen grip meer op hebben. Clubs en prive huizen, daar zitten ze ook niet op te wachten, ze hebben nog liever 600 asielzoekers erbij per stad dan een privehuis. Die zullen ook (om uiteenlopende redenen) schaarser worden.
Ik sluit me hier bij aan, de politiek en de verpreutsing van en een deel de samenleving proberen de prostitutie te maken tot iets waardoor er alleen maar meer afkeur gaat ontstaan, zodat wij het allemaal afkeuren en netjes een vrouw trouwen, waarmee we dan bij voorkeur 50 jaar lang monogaam door het leven gaan en zorgen voor nageslacht die te toekomstige lasten van de verzorgingstaat kunnen dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan