Verliefd op een prostituee (nr.1 topic van hookers)

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik vind geïnspireerd worden niet verkeerd, maar als het in elke alinea gaat over wat Rand zegt, dan klinkt het bij mij wel als volgeling.
Goed punt. Ik haal Rand erbij als invalshoek, niet als ultieme waarheid.
En qua slim.... Wat ik bedoel is dat verliefd worden op een DVP echt iets heel anders dan verliefd worden op de vrouw die als DVP werkt. Het kan allebei, alleen in het eerste geval gaat het (laten we zeggen doorgaans) niet zozeer om de persoon, maar om de ervaring. Om een klein stukje van de dame. En dat is wat kortzichtig, vind ik. Lekkere seks hebben of vinden dat een dame sexy of geil is, is heel wat anders dan haar als persoon aantrekkelijk vinden, al dan niet inclusief al dat andere.
Vergelijk het met verliefd worden op een schrijfster alleen omdat je haar boeken zo mooi vindt of verliefd worden op de schrijfster omdat je haar gewoon een heel fijn persoon vindt. Of op het meisje bij de bakker omdat je het brood zo lekker vindt, of op dat meisje zelf.
Inderdaad! Bedankt voor je bijdrage.

Ik snap de verschillen die je benoemd. Maar dat gaat veelal over de context, omstandigheden en situatie.

Ik dacht ook ooit gewoon even fijne geile sex te hebben.... nou ik voel nog steeds de impact die ik voelde bij en van die dame. Soms raakt het je op een bepaalde manier en dat is niet te controleren of tegen te gaan.
De enige keuze die we dan als man hebben is hoe we er mee omgaan en op reageren.

Ondanks dat ik aan alle kanten begrijp dat ik er niks mee kan, bleef ik het wel voelen en betrapte ik mezelf op dagdromen in herbeleving van dat gevoel. Ik had goeie vrienden om me heen waar ik het mee kon delen en die helpen me scherp te blijven mijn aandacht op andere dingen te vestigen. Als je dan niet heel hard bent voor jezelf om afleiding te zoeken, gaat ons hoofd er allerlei mooie verhaaltjes en scenario's door het voorstellingsvermogen presenteren.

Dat is de blinde waas van verliefdheid. Het zit in ons allemaal. Ik denk ook dat de meeste mannen het fenomeen ook wel kennen dat een vriend je kan laten stikken voor de blindheid op de verkeerde vrouw, met alle negatieve gevolgen voor de vriendschap.. echt veel mannen worden een soort bediende/slaaf (onbewust) en er zijn er zat die voor een leuk uitje toestemming gaan vragen thuis, etc

Degene die ik zo ken, wandelen elke week om het maar vol te houden en de situatie maar niet te hoeven veranderen, omdat ze dan het taaie stuk doormoeten in angst voor het onbekende/de gevolgen.

Vaak net niet oncomfortabel genoeg om echt eerlijk te worden naar jezelf en je uit deze gevangenis te bevrijden.

de relaties zonder vuur, maar uit trouw en omdat het nou eenmaal al zolang zo is hoort daar een beetje bij.
In plaats van relaties met mensen die altijd de intentie hebben de beste versie van jou uit te nodigen of aan te wijzen.

Ik denk dat veel mensen hier een fysieke match of fysieke compatibiliteit of klik (al dan niet puur vanuit eigen perspectief) verwarren met verliefdheid.
Ik denk iig dat van echte verliefdheid moeilijk sprake kan zijn als er buiten de seks geen raakvlakken of aantrekkingskracht is. Laat staan als je verder niets over iemand weet. Dan gaat het, denk ik, gewoon over lust.
Ik zie met sommige van mijn favoriete dames wel raakvlakken van niet-seksuele aard. Dat komt doordat ik hen inmiddels wat jaren ken en ook lange gesprekken met hen heb. Dat zorgt echt voor soort een gevoel van aantrekkingskracht met meer dimensies dan het seksuele alleen. Ik trek vooral naar dames toe die natuurlijk en authentiek zijn in hun doen en laten. In al die jaren wandelen heb ik theater wel van oprecht menselijk gedrag leren onderscheiden... En ja, dit zijn vrouwen waar ik verliefd op zou kunnen worden als ik ze niet zou ontmoeten binnen een klant-/dienstverlenerrelatie. En als ik niet getrouwd was.

Zoals je kunt lezen, omschrijf ik een 'hoe het was geweest als'-situatie. Maar dat is de waarheid niet en ik prijs me eigenlijk rijk met mijn leven zoals het echt is. De sekswerkers die ik bezoek zijn een fijne aanvulling op mijn seksleven en gewoon fijne vrouwen om af en toe een uur mee door te brengen. Ik heb het nu eenmaal nodig: een uurtje in de maand een ander vrouwenlijf tegen me aan, een andere stem, andere verhalen. Maar mijn liefde zit thuis.

Het geld is eigenlijk voor mij net zo belangrijk als voor de dame, zij het om een andere reden. Het symboliseert de buffer die er tussen mij en haar moet blijven, ook al ben ik nog zo close met haar. Als een dame mij ooit een gratis uurtje aanbiedt, omdat ze me zo'n aardige vent vindt, dan sla ik dat af en sta ik op betaling. Anders verdwijnt die zo belangrijke scheiding.

Laatst bewerkt:
Even los van dat ik het niet eens ben met de stap van 'Objectivistische kijk op liefde' naar 'prostitutie en verliefdheid/liefde gaan niet samen', ik weet nog wel dat toen ik de eerste keer The Fountainhead las, ik de beroemde/beruchte slaapkamerscene meerdere keren gelezen heb en een psycholoog van de oude analytische school zou misschien zelfs mijn bijzondere voorliefde voor ruige/dominante seks (met de juiste persoon) daar naartoe terugleiden 🤣

Verliefdheid is een aparte geestestoestand en heeft met weinig van doen met rationaliteit. Het berust zich voornamelijk op een fantasie van een lang en gelukkig samenzijn, als in een sprookje.
Het idealiseren van iets dat eigenlijk onmogelijk is. Tegen beter weten in.

Terug
Bovenaan Onderaan