Hallo Wingman,
Dat is geen domme vraag. Ik ben eerlijk naar de DVP toe, maar bij mijn vrouw ligt dit anders en probeer ik dit zoveel mogelijk te verzwijgen. Ik merk ook wel dat het haar pijn doet dat er een ander is.
Meestal gaat alles zijn gewone gangetje en leven die werelden naast elkaar. Heel soms gebeurt het eens dat mijn vrouw - of zelfs ook mijn kinderen, die erbij werden betrokken door mijn vrouw - worden geconfronteerd met mijn dubbelleven. Dan is het ruzie, tranen en voel ik veel afstand tussen ons als koppel.
Na een tijdje gaat dat weer liggen en groeien we weer wat dichter naar elkaar toe, gaat het gewone leven weer zijn gangetje. Tot er opnieuw een confrontatie komt en alles weer opnieuw begint.
Hoe mijn kinderen erop reageren verschilt een beetje van kind tot kind. De jongens hebben er iets meer begrip voor en bekijken het iets rationeler. De meisjes kunnen dit moeilijk begrijpen en bekijken dit eerder vanuit emotioneel perspectief. Vaak wordt er gewoon niet over gesproken of heel emotioneel. Soms word ik ter verantwoording geroepen.
Wat ik moeilijk vind in mijn gezin is dat ik hierdoor een beetje het gevoel heb "van mijn voetstuk afgevallen te zijn".
Toch kan ik niet wegblijven bij de DVP.
Dit is een heel eerlijk antwoord dus ik hoop niet dat ik hiervoor veroordeelt wordt…