Vrouw wil geen seks. Tips en ideeën gevraagd

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dit onderwerp slaat ook voor mij de spijker op z'n kop. Ben 32 jaar samen met m'n vrouw, hebben samen een kind dat inmiddels een aantal jaren tiener is. Ik ben dolgelukkig met mijn vrouw en kind en zou ze voor geen goud willen missen. We doen leuke dingen samen, doen regelmatig met z'n drieën leuke dingen, maar ook ga ik regelmatig alleen met m'n vrouw iets leuks ondernemen. We lachen met en om elkaar, we houden elkaar in het huishouden uit de wind. Hebben gezamenlijke hobbies, maar doen ook ons eigen ding. So far so good. Mijn vrouw vindt seks wel lekker, maar dan moet het wel eerst tot dat punt komen. En dat is erg moeilijk. Als we überhaupt seks hebben (5 keer per jaar ongeveer), is dat meestal savonds, want dan slaapt ons kind en dan is ze wat ontspannender. Maar in 99 van de 100 gevallen zegt ze moe te zijn. We hebben het al regelmatig over dit onderwerp gehad en heb haar altijd gevraagd waarom ze weinig behoefte aan seks heeft en hoe ík haar daarin kan helpen of desnoods externe hulp voor ons samen wil inschakelen. Ik geef haar complimentjes over haar figuur en zeg trots te zijn op haar dat ze er moeite voor doet om fit en in vorm te blijven. Ook kruipen we in bed vaak tegen elkaar aan waarbij ik haar aai over de plekken die ik mooi vind, waarvan ik weet dat zij er minder trots op is, en zeg haar dat ik haar mooi vind. Maar ze vind het moeilijk om het over seks te hebben. Ik heb haar al vaak uitgelegd dat wanneer ik haar aai in bed, dat ik niet meteen aan seks denk, of de behoefte aan seks heb. Ze is wel een beetje preuts opgevoed, want haar ouders hebben altijd gezegd dat seks vies is. Mochten ook nooit films of programmas zien waarin ook maar iets van erotiek voorkwam. (Hebben haar ouders dan überhaupt niet genoten van het moment waarop ze hun drie kinderen hebben verwekt?). Ook daarover hebben we het regelmatig met elkaar gehad, maar mijn vrouw zegt dat dat het probleem niet is. Het lijkt alsof ze geen oplossing wil zoeken voor dit probleem. Ik wil ook niet dreigen met 'wandelen'/buiten de deur, want dan leg er waarschijnlijk te veel druk op.

Ik denk er het afgelopen jaar steeds vaker aan om toch maar eens een DVP te bezoeken, om eens uit te proberen of dit is wat ik zoek. Ik wil geen andere relatie, daarvoor hou ik teveel van mijn vrouw en kind.
 
Ook hier is denk ik een goed gesprek de start van je af te leggen route.
Een DVP bezoeken kan natuurlijk altijd.

Je zou ook je vrouw is een nachtje of weekend je weg mee kunnen nemen, of zorgen dat jullie kind een nachtje of weekend weg gaat. Wellicht dat het al een deel van de oplossing is.
 
Het verhaal over de pil klopt wel dat de sexdrive er door daalt, in mijn eerste echte relatie was mijn meisje aan de pil en de seks rustig, maar als ze ongesteld moest worden en de een week liet staan da was mevrouw niet te houden en twee tot drie keer per dag wilde ze neuken. En daar was ik als jonge hond niet vies van natuurlijk.
Dus naar de huisarts en overleggen is mijn advies.
 
Sterilisatie heb ik hier gedaan devasman.nl/sterilisatie door de huisarts,
donderdagmiddag gebeld ,zaterdagmorgen kon ik terecht,wel een weekje vrijnemen na de sterilisatie
en iemand meenemen die terugkan rijden.geloof dat het €360,- was krijg je niet vergoed door zorgverzekering
de spuiten in je ballen doen het zeerst ongeveer 5 sec aan 2 kanten aangezien je 2 ballen hebt,voor de rest geen pijn gehad valt reuze mee na een week mogen de hechtingen eruit dat moet wel bij je eigen huisarts
werd toen bij mij door 2 stagiaires gedaan van 19 hadden nog niet vaak zoiets gezien,
en je moet je voor de sterilisatie kaal scheren,geen gedoe met ziekenhuis of weken wachten zodat je bang wordt of gaat twijfelen was wel een eindje rijden na 3 maanden wordt je zaad nagekeken hoe vruchtbaar je
nog bent even thuis een potje volkwakken en wegbrengen voor onderzoek,voordat je het potje vult mag je 4 dagen geen sex hebben,maar dat gaat je vast lukken!
kijk maar wat je doet succes

Zullen ze beter eerst niet een andere oplossing proberen te vinden? Ik denk zelf niet dat 'de pil' de reden is waardoor zijn vrouw geen seks meer wilt. Ik heb dat met relaties nog nooit meegemaakt.
Jullie lijken al te hebben geconcludeerd dat stoppen met de pil en dan steriliseren de oplossing is.😝
 
Zullen ze beter eerst niet een andere oplossing proberen te vinden? Ik denk zelf niet dat 'de pil' de reden is waardoor zijn vrouw geen seks meer wilt. Ik heb dat met relaties nog nooit meegemaakt.
Jullie lijken al te hebben geconcludeerd dat stoppen met de pil en dan steriliseren de oplossing is.😝
Het verschilt van persoon tot persoon. De een reageert heftiger op de pil dan de ander. Ik ken vrouwen die ermee moesten stoppen, omdat ze er echt niet tegen konden.
 
oplossing is toch heel simpel, als je getrouwd bent met een vrouw die geen sex meer wil, laat haar gewoon gedeelte van haar salaris aan jou geven om te gaan wandelen. Wil ze dat niet, dan moet ze zelf meer aan de bak
In de huidige maatschappij zijn de regels rond scheiden nog heel ouderwets. Dus als ze er geen zin heeft om aan de bak te gaan en wil scheiden ben jij 30k en nog jaren alimentatie kwijt.

Dus dit is een gevaarlijke route... 😳
 
Mijn gedachtenkronkels:

Is het geheel niet een biologisch issue?
Dat mannen hun hele leven geil blijven en behoefte hebben aan sex?
En dat het bij vrouwen anders loopt lichamelijk? Hormonenkwestie?
Uitzonderingen bevestigen de regel.

Er zijn vele vrouwelijke prostituees die heel veel mannelijke klanten ontvangen.
Het zijn meestal vrouwen in de leeftijd van 20 tot 40.
Het zijn mannen in de leeftijd van 20 tot 80.
Er zijn weinig mannelijke prostituees die niet veel vrouwelijke klanten hebben.

Kennelijk is er dus behoefte aan sex bij mannen, er is een markt voor.
Vrouwen hebben kennelijk andere behoeften, er is een aanzienlijk kleinere markt.

Er zijn volkeren daar heeft een man meerdere vrouwen.
Maar ik kan persoonlijk geen voorbeeld noemen van een volk waar een vrouw meerdere mannen heeft.
 
In de huidige maatschappij zijn de regels rond scheiden nog heel ouderwets. Dus als ze er geen zin heeft om aan de bak te gaan en wil scheiden ben jij 30k en nog jaren alimentatie kwijt.

Dus dit is een gevaarlijke route... 😳
ligt eraan onder welke voorwaarden je getrouwd bent, en of je bijvoorbeeld al je eigen woning en vermogen had voordat je ging trouwen etc. Als je beetje handig speelt, krijg je ook nog de kids bij je thuis. Dan kan mevrouw jou alimentatie betalen
 
Ik zou een afspraak maken met een seksuoloog. Dit soort problemen zijn vaak erg complex en los je niet op met wat generieke tips op een forum. Succes!
Oh jawel. Hij vraagt er niet voor niets naar op een forum van hoerenlopers, bordeelsluipers en schuinsmarcheerders.

Je wilt haar gezelschap niet kwijt, haar ook niet kwetsen en dat de kinderen opgroeien met vader en moeder onder hetzelfde dak.

Dan is de oplossing simpel. Stiekem naar de hoeren gaan voor je behoefte aan seks.
 
ligt eraan onder welke voorwaarden je getrouwd bent, en of je bijvoorbeeld al je eigen woning en vermogen had voordat je ging trouwen etc. Als je beetje handig speelt, krijg je ook nog de kids bij je thuis. Dan kan mevrouw jou alimentatie betalen
Meestal is er co-ouderschap. Waarbij de man dan vaak nog wel partneralimentatie moet betalen en kinderalimentatie om de mate van welvaart beetje gelijk te houden in beide huishoudens.
 
Meestal is er co-ouderschap. Waarbij de man dan vaak nog wel partneralimentatie moet betalen en kinderalimentatie om de mate van welvaart beetje gelijk te houden in beide huishoudens.
Dus dan betaal je 30k aan advocaten.
Dan de kinder alimentatie
En tenslotte 60% van je netto salaris aan partner alimentatie
40% mag je zelf houden

Het gelijk houden van de welvaart is heel erg in het voordeel van de vrouw zal ik maar zeggen
 
Dus dan betaal je 30k aan advocaten.
Dan de kinder alimentatie
En tenslotte 60% van je netto salaris aan partner alimentatie
40% mag je zelf houden

Het gelijk houden van de welvaart is heel erg in het voordeel van de vrouw zal ik maar zeggen
Ja. Het is emancipatie hier en emancipatie daar, tot ze hun eigen broek op mogen houden. Niet voor niets worden echtscheidingen vaak geinitieerd door een vrouw. Vaak ook omdat ze 'n ander hebben. Dan dromen ze van een nieuw sprookje, wat de ex dan mag betalen. Een man denkt wel twee keer na voor ie gaat scheiden, want dat kost 'm een rib uit zijn lijf.

Trouwen zou ik sowieso al niet doen. Doe je om praktische reden een samenlevingsovereenkomst, dan zou ik ondubbelzinnig vastleggen dat alles qua financién gescheiden blijft en dat er geen partneralimentatie betaald gaat worden.
 
Helemaal mee eens en hetzelfde meegemaakt. Lang uitgesteld maar uiteindelijk na 7 jaar toch de knoop doorgehakt. Kostte me knarsetandend de helft van de door mij verdiende vermogen maar even door de zure appel heenbijten. De vrijheid die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar en wil ik voor geen goud meer kwijt. Sindsdien doe ik wat ik wil en geniet ik volop van het leven zonder enige verantwoording af te hoeven leggen of mezelf schuldig te hoeven voelen.
 
Indien je er vanaf dag 1 allebei voor zorgt dat beiden goed kunnen verdienen hoeft er gaan salaris verdeeld te worden. Komen er kinderen. dan kan de man er zelf voor kiezen zijn baan op te geven en thuis te blijven tot de kinderen groot zijn maar dan is het lastiger daarna alsnog aan een goeie baan te komen. Als het erop neerkomt dat de man de beste baan heeft en de vrouw dat ondersteunt, ja dat schept verplichtingen.
Andersom ken ik twee mannen van wie de vrouw een wereldbaan heeft vergeleken met hun eigen parttime werk tot de kids het huis uit zijn. Zouden die scheiden dan krijgt de man heel veel geld maar ze houden het schip samen varende.
 
@Eric80
Ik denk dat in gesprek blijven altijd goed is.
Niet altijd makkelijk als zaken jarenlang onbenoemd zijn gebleven.
Maar als je lang bij elkaar bent kan verwaarlozing of iemand veronachtzamen er makkelijk insluipen. Voor je het weet leef je langs elkaar heen.
Ik herken dat in ieder geval en zit nu zelf net in zo'n fase. Maar de gedachte dat je dan 20 jaar samen bent, met ook heel veel mooie dingen, en dat het dan in het grote niets eindigt maakte mij toch behoorlijk verdrietig.
Dus praten we, en gaat het beter. Wie weet komt er zelfs weer seks bij, dat zou mooi zijn.

Mijn vrouw is van mijn leeftijd (57), maar is nog steeds knap en verzorgd en heeft een mooi en slank figuur. En ze is leuk en slim. Maar we zijn bijkans vreemden voor elkaar geworden.
En zodoende was de koek bijna op.
Dat was ook een eye opener, dus nu praten we vaker, en denken vaker aan elkaar en doen kleine dingen die de ander leuk vindt.
En wordt het ineens beter, een beetje zoals het vroeger was.
Het zou mooi zijn als dat jou ook lukt.

Ondanks dat bezoek ik nog steeds dames, maar het wordt wel minder. Mijn behoefte aan seks is veel groter dan haar behoefte. Zo lul ik het voor mezelf recht. Of dat terecht is… geen idee.

Sterkte met jullie toekomst, dat ie maar mooier mag worden dan ie nu is.
 
Vaak nemen mensen in een relatie elkaar voor vanzelfsprekend. De huidige maatschappij is er ook debet aan. Altijd is er haast. Moeten er dingen geregeld worden. Wat is er mis met een luie zondag of donderdagmiddag? Vaak zitten mensen uren naast elkaar tv te kijken. Dus tijd genoeg. Maar praten amper met elkaar. Tv kijken en ieder op de eigen telefoon aan het appen.

Als je je bewust bent van deze dingen leg je de telefoon een avond weg. Laat de TV uit en ga samen naar de sauna, uit eten of een stuk fietsen. Aandacht en praten is alles. Dan zal het beter gaan.
 
"Mannen komen van mars, vrouwen komen van Venus".

Tussen mijn eerste reactie en deze tweede reactie lees ik (toch wel) overwegend verstandige tips, die ook nog eens gegeven zijn met de beste intenties, maar als de oorzaak bijvoorbeeld op het vlak van de veranderende hormonenhuishouding ligt, bestaat er een kans dat er wellicht niet veel zal veranderen.

Ik heb het al eerder gezegd, mijn mening: garanties krijg je niet. Een ieder zal voor zichzelf moeten bepalen wat de relatie nog meer voor hem (of haar) betekent. Die balans kun je alleen zelf opstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan