Vrouw wil geen seks. Tips en ideeën gevraagd

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@Eric80
Ik denk dat in gesprek blijven altijd goed is.
Niet altijd makkelijk als zaken jarenlang onbenoemd zijn gebleven.
Maar als je lang bij elkaar bent kan verwaarlozing of iemand veronachtzamen er makkelijk insluipen. Voor je het weet leef je langs elkaar heen.
Ik herken dat in ieder geval en zit nu zelf net in zo'n fase. Maar de gedachte dat je dan 20 jaar samen bent, met ook heel veel mooie dingen, en dat het dan in het grote niets eindigt maakte mij toch behoorlijk verdrietig.
Dus praten we, en gaat het beter. Wie weet komt er zelfs weer seks bij, dat zou mooi zijn.

Mijn vrouw is van mijn leeftijd (57), maar is nog steeds knap en verzorgd en heeft een mooi en slank figuur. En ze is leuk en slim. Maar we zijn bijkans vreemden voor elkaar geworden.
En zodoende was de koek bijna op.
Dat was ook een eye opener, dus nu praten we vaker, en denken vaker aan elkaar en doen kleine dingen die de ander leuk vindt.
En wordt het ineens beter, een beetje zoals het vroeger was.
Het zou mooi zijn als dat jou ook lukt.

Ondanks dat bezoek ik nog steeds dames, maar het wordt wel minder. Mijn behoefte aan seks is veel groter dan haar behoefte. Zo lul ik het voor mezelf recht. Of dat terecht is… geen idee.

Sterkte met jullie toekomst, dat ie maar mooier mag worden dan ie nu is.
En weet je vrouw dat je dames bezoekt? Zodat ze weet van je behoeftes? Of blijft het toch een geheim?
 
In mijn geval wist mijn vrouw dat ik naar de DVP's ging maar dat mocht alleen in het buitenland (tijdens zakenreizen). Toen we kids probeerde te maken wilden ze dat ik er mee kapte en dat deed ik ook.
Toen ze ineens aan gaf dat sex gewoon niet meer iets is waar ze behoefte aan heeft dacht ik eerst dat het een fase was. Dus niet. Ik ging weer naar de DVP's maar ben onlangs van baan gewisseld en verdien nu veel minder.
1x per maand naar de DVP is max wat ik kan missen en 1x is gewoon te weinig voor mij.
Ik hou helemaal niet van trekken en ben altijd te lang bezig met filmpjes zoeken waar ik opgewonden van raak.
Een beetje afzien allemaal.
 
Dame in de buurt. Waar je geen geld aan betaald en die je alleen ziet voor sex afspraken. Hoe pak je dat aan?
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden zegt men weleens.

Dating apps, vooral die voor 'geheime/tweede relatie' kunnen helpen, maar ook je ogen open houden, vriendelijk zijn en sociaal actief, geduldig, zulke dingen laten groeien. En intussen goed voor jezelf zorgen, er fris verzorgd bijlopen.
 
We gaan hier wel weer wat off topic.
Mijn advies was uitkijken wat je doet, een scheiding is misschien een te groot offer.

Hoe je een huwelijk moet afsluiten is weer een andere topic en gesprek.
Je moet zorgen dat je daarvoor al je voorzorgen neemt. Begin bijvoorbeeld al eens met niet in gemeenschap van goederen te huwen. Waarom zou je dat überhaupt doen?
 
Dame in de buurt. Waar je geen geld aan betaald en die je alleen ziet voor sex afspraken. Hoe pak je dat aan?

Ogen en oren open houden. Ondertussen zorgen dat je zelf goed voor de dag komt.

Het zal in elk geval een vrouw moeten zijn die geen ambities heeft voor wat betreft een relatie, dus vaak is dat een dame die al een relatie heeft.

Persoonlijk vind ik dat niks om in andermans relatie te gaan wroeten, maar iedereen moet doen wat hij zelf vindt dat goed is natuurlijk.
 
Ogen en oren open houden. Ondertussen zorgen dat je zelf goed voor de dag komt.

Het zal in elk geval een vrouw moeten zijn die geen ambities heeft voor wat betreft een relatie, dus vaak is dat een dame die al een relatie heeft.

Persoonlijk vind ik dat niks om in andermans relatie te gaan wroeten, maar iedereen moet doen wat hij zelf vindt dat goed is natuurlijk.
Vind ik persoonlijk ook niks. Zal ik nooit doen.
 
Las dit topic nog eens door. Het is toch wel een beetje doortrokken van 'wat kan de man doen'.

Naar mijn idee is een huwelijk een two-way street.

Dit betekent dat er ook aan de vrouw de vraag gesteld moet worden. Wat doet de vrouw voor de man in de relatie?

Daarnaast is het wel zo dat je bij een huwelijk een reëele verwachting van seksuele bevrediging mag koesteren. Komt die niet uit dan is dat een volkomen legitieme reden in veel culturen om het huwelijk te beëindigen.

De hedendaagse Westerse man mag best wat mannelijker zijn.
 
Daarnaast is het wel zo dat je bij een huwelijk een reëele verwachting van seksuele bevrediging mag koesteren. Komt die niet uit dan is dat een volkomen legitieme reden in veel culturen om het huwelijk te beëindigen.
Stoppen met een relatie mag gewoon omdat je daar zin in hebt, het hoeft niet 'legitiem' te zijn en er hoeven ook geen advocaten te worden ingeschakeld om te verdedigen wat een "realistische" verwachting van sekswerk is in een huwelijk. Dat is niet te meten. Ben je een klootzak of heeft de vrouw gewoon geen zin, dan is daar geen enkel bezwaar tegen in te brengen. Gewoon verder gaan met je leven als er niet de klik is waar je op had gehoopt

De hedendaagse Westerse man mag best wat mannelijker zijn.
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt. Moet de man meer verkrachter zijn, bruut, op een rauw vlees kauwend dieet?

:ROFLMAO:
 
Stoppen met een relatie mag gewoon omdat je daar zin in hebt, het hoeft niet 'legitiem' te zijn en er hoeven ook geen advocaten te worden ingeschakeld om te verdedigen wat een "realistische" verwachting van sekswerk is in een huwelijk. Dat is niet te meten. Ben je een klootzak of heeft de vrouw gewoon geen zin, dan is daar geen enkel bezwaar tegen in te brengen. Gewoon verder gaan met je leven als er niet de klik is waar je op had gehoopt


Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt. Moet de man meer verkrachter zijn, bruut, op een rauw vlees kauwend dieet?

:ROFLMAO:
Met alle respect ik ben het niet met je eens.

Een huwelijk is een contract met daarbinnen onder meer verwachtingen tav liefde, zorg, wederzijdse bijstand en seksuele relaties.

Het langdurig niet voldoen aan de gemaakte afspraken, daarover niet willen spreken en geen oplossing willen nastreven is niet legitiem. En hoeft ook niet door de benadeelde partij te worden geaccepteerd.

Dit betekent niet dat je dingen moet gaan afdwingen met oneigenlijke middelen, maar wel dat je duidelijk mag aangeven dat de situatie niet aanvaardbaar is en je hierop passende en proportionele maatregelen zult nemen.

Wat ik zie, en dat is mijn eigen observatie, dat er voornamelijk wordt gekeken naar oplossingen welke de man kan inbrengen en niet de harde vraag wordt gesteld aan de vrouw op welke wijze zij denkt haar deel van de gemaakte contactsafspraken na te komen.

Daarin mag naar mijn smaak de Westerse man wel wat harder worden.
 
Hoi allemaal ik hoor deze verhaaltjes alle dagen van mijn klanten !sind we kinderen hebben is het afgelopen met de sex ..
Maar je moet even verder terug gaan om het als man te begrijpen,
Als je naar het nature van een man en vrouw bekijken wat is de taak van de man en de vrouw? Kijk de man is van nature een jager en is altijd op jacht (op zoek naar sex).maar de vrouw haar taak is zorgen voor de voortplanting maar eens die opdracht is volbracht heeft de natuur zijn werk gedaan !kijk onder de dieren kijk even onder de herten 1 maak per jaar staat de vrouw bronzig en gaat de op zoek naar de juiste stier voor haar voortplanting heeft die stier zijn werk gedaan kan hij ophoepelen de natuur heeft zijn werk gedaan ! Precies zo gaat het bij de mensen ook zo .huisje ,tuintje kindje en de opdracht is volbracht een veilige nest voor mijn kind ....maar de man blijft achter want het is een jager die word afgewezen ...alle dagen hoor ik het zelfde verhaal sind de kinderen er zijn wil mijn vrouw niet meer ..idd het oerinstinct heeft zijn werk gedaan ...
 
Hoi allemaal ik hoor deze verhaaltjes alle dagen van mijn klanten !sind we kinderen hebben is het afgelopen met de sex ..
Maar je moet even verder terug gaan om het als man te begrijpen,
Als je naar het nature van een man en vrouw bekijken wat is de taak van de man en de vrouw? Kijk de man is van nature een jager en is altijd op jacht (op zoek naar sex).maar de vrouw haar taak is zorgen voor de voortplanting maar eens die opdracht is volbracht heeft de natuur zijn werk gedaan !kijk onder de dieren kijk even onder de herten 1 maak per jaar staat de vrouw bronzig en gaat de op zoek naar de juiste stier voor haar voortplanting heeft die stier zijn werk gedaan kan hij ophoepelen de natuur heeft zijn werk gedaan ! Precies zo gaat het bij de mensen ook zo .huisje ,tuintje kindje en de opdracht is volbracht een veilige nest voor mijn kind ....maar de man blijft achter want het is een jager die word afgewezen ...alle dagen hoor ik het zelfde verhaal sind de kinderen er zijn wil mijn vrouw niet meer ..idd het oerinstinct heeft zijn werk gedaan ...
Dus nymfomanes bestaan niet? :(
 
Als je het terugbrengt tot het niveau dieren, dan kun je wel elk voorbeeld erbij halen.

Kijk naar auto's, als de tank vol is dan kun je er mee rijden. Is de tank leeg dan heeft het zijn taak volbracht.

Mensen zijn geen dieren en geen middelen. In onze Westerse cultuur hebben we de gedachte voor elkaar te zorgen. Dus is het contract breuk als een vrouw geen sex meer geeft.

Alleen zijn de meeste huwelijks en samenlevings contracten in het nadeel van de man.

Dat is inderdaad iets waar we als Westerse man aan moeten werken.
 
Met alle respect ik ben het niet met je eens.

Dat heb ik nou ook ;-)

Ik kan je een heel eind volgen, bijna de gehele weg alleen zou ik het anders formuleren.

Binnen de relatie, of dat nu een huwelijk is of niet, is goed gezamenlijk overleg in prettige verstandhouding nodig denk ik.

Een poosje terug had ik een fijne relatie met een leuke zeer nuchtere wetenschapper en zij vond het normaal om de seks gewoon helder te plannen, heb jij zin, is goed, hoe laat zullen we het doen, ik ga alvast douchen etc.

Geen gedoe met "zou het dit weekeind lukken, wacht ik neem bloemen mee" en al die schijnbewegingen.

Mijn vorige vriendin verraste mij door te stellen dat ze vond dat een man zeker tweemaal in de week moest kunnen klaarkomen dus ook als ze het druk had gehad op haar werk zorgde ze ervoor dat ze tweemaal in de week 'van mij' was zoals ze dat noemde.

Mijn huidige vriendin is net zo, zij is doorgaans degene die plant wanneer we gaan vrijen en ze let erop dat dat minimaal enkele keren in de week is.

Deze en de vorige vriendin zijn Aziatisch van geboorte, misschien heeft die culturele achtergrond er wat mee te maken.

Een huwelijk is een contract met daarbinnen onder meer verwachtingen tav liefde, zorg, wederzijdse bijstand en seksuele relaties.

Ik heb dat nooit zo gezien, het staat ook nergens, er bestaat niet zo'n 'contract' dus dikke kans dat het een misverstand is en dat het in het brein van de man anders staat 'geschreven' dan bij de vrouw.

Het langdurig niet voldoen aan de gemaakte afspraken, daarover niet willen spreken en geen oplossing willen nastreven is niet legitiem. En hoeft ook niet door de benadeelde partij te worden geaccepteerd.
Dan zit je in juridische termen en daar kom je nooit uit. Er kan geen "wettig en aanvaardbaar" worden uitgesproken, geen dwangsom op gelegd per dag van nalatigheid in seks.

Dit betekent niet dat je dingen moet gaan afdwingen met oneigenlijke middelen, maar wel dat je duidelijk mag aangeven dat de situatie niet aanvaardbaar is en je hierop passende en proportionele maatregelen zult nemen.

Wat is dan 'passend en proportioneel'?

Ik zou zeggen, als je geen seks hebt ben je gewoon goeie vrienden, en als een of allebei graag een partner wil, laten die gewoon op zoek gaan naar een (eventueel tijdelijke) partner.


Wat ik zie, en dat is mijn eigen observatie, dat er voornamelijk wordt gekeken naar oplossingen welke de man kan inbrengen en niet de harde vraag wordt gesteld aan de vrouw op welke wijze zij denkt haar deel van de gemaakte contactsafspraken na te komen.

Daarin mag naar mijn smaak de Westerse man wel wat harder worden.

Hoe dan? Hoe hard, wat zouden de 'harde maatregelen' zijn anders dan gewoon zonder mopperen je leven leiden?
 
Alleen zijn de meeste huwelijks en samenlevings contracten in het nadeel van de man.
Waarom zou je een 'contract' tekenen in een relatie? Gewoon samenwonen zolang het leuk is.

Ga je willens en wetens een 'contract' aan dan moet je naderhand ook niet klagen dat je de voorwaarden achteraf bekeken maar zozo vindt ;-)
 
En nu open ik ineens een topic die eigenlijk vrij weinig met DVP te maken heeft. Maar ik weet, mede door het lezen van de posts van andere gebruikers, dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik ben gelukkig getrouwd en wil mijn vrouw en kinderen voor een geld missen. Er is maar één dingetje in ons huwelijk wat mij heel erg zwaar ligt. Mijn vrouw heeft nooit zin in seks. nooit. Sinds de geboorte van ons jongste kind kan ik het aantal keer dat wij seks hebben -per jaar- op één hand tellen. Het vergt van mijn kant zo veel 'moeite' om haar zo ver te krijgen dat het gewoon niet leuk meer is. En als er dan een mogelijkheid zou kunnen bestaan tot een fijne avond samen, dan wordt de moeite wel teniet gedaan door een miniscule tegenslag. Een kind wat water gaat drinken in de badkamer, de buren die geluid maken, de verkeerde film opgezet of wat ook. Leuk zo'n rant natuurlijk, maar wat is nou het punt waarom ik dit topic open? Heren in gelijke situaties, wat doen jullie om je vrouw zo ver te krijgen? Natuurlijk heb ik zelf ook wel pogingen ondernomen hoor.
Complete huishouden doen zodat er 's avonds letterlijk niets meer te doen was.. Eindigde in Holland's got talent kijken
Erotiserende film (50 shades) opzetten? Ze viel in slaap
Massage geven? Wil ze niet meer (Hernia), werkte vroeger nog wel eens.
Praten? Ja, ze geeft alles toe, maar komt niet zelf met een idee voor oplossing
Ruzie? in Jochem Meyer stijl: ik slaap weer op de bank vannacht! niks goedmaakseks
(erotisch) Cadeau? Die van kerst 2019 liggen nog ongeopend in de kast. Geen interesse.
Hele dag liever woordjes, kusjes, strelingen? Ik voel me net een aanrander, ze wijkt / ketst alles af. Maar ze zegt niet 'vies' van me te zijn ofzo
Help!?
Heb je al haar al eens voor gesteld om lovegra of flibanserin te gebruiken dat is viagera voor vrouwen misschien help dat
 
Beste @gryphon,

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de goede situatie waarin je je bevindt.

Zoals ik het zie is een huwelijk een contract omdat er verplichtingen uit onstaan. Een relatie zonder contract is vrij opzegbaar zonder consequenties en een huwelijkscontract is dat niet.

Als een relatie niet meer werkt ga je beiden je weg. In een huwelijk spelen, zeker indien er kinderen zijn, vele zaken mee, niet in de laatste plaats van financiële aard.

En inderdaad, alhoewel in de akte wordt gerefereerd aan overwegingen betreffende de liefde, staat er geen lijst van aantal keren sex per periode in. Men wordt geacht daar samen naar redelijkheid en behoefte een evenwicht in te vinden.

Tezelfdertijd is 'niet consumeren van de huwelijkse gelofte' nog steeds een grond om het huwelijk nietig te verklaren.

Daarnaast wordt in diverse culturele documenten gerefereerd aan 'van twee lichamen een', de beschikking van beide partners over het lichaam van de andere enzovoort gesproken.

Er is weldegelijk sprake van een reëele verwachting op seksuele verhoudingen.

Indien een van de huwelijkspartners dit niet (meer) wenst wordt er afbreuk gedaan aan deze verwachtingen.
 
Het is een reden om het huwelijkscontract te beëindigen, maar het ontslaat je niet uit eventuele financiële verplichtingen die daar uit volgt.

Dus je maakt een koopcontract, de tegenpartij levert niet, maar na het ontbinden moet je alsnog betalen. Zo werkt een huwelijk ongeveer.

En dan heb je natuurlijk ook kinderen. Tijd met je kinderen is niet in geld uit te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Tezelfdertijd is 'niet consumeren van de huwelijkse gelofte' nog steeds een grond om het huwelijk nietig te verklaren.
Waar vind je hiervan de grond voor nietigverklaring? Het lijkt niet te kloppen wat je stelt:

Redenen nietigverklaring huwelijk


Wanneer kan de rechter een huwelijk nietig verklaren? Dit zijn de redenen:


  • Een van de echtgenoten is al getrouwd.
  • De ambtenaar van de burgerlijke stand was niet bevoegd om het huwelijk te voltrekken.
  • Er waren te weinig getuigen bij de huwelijkssluiting aanwezig.
  • Het huwelijk is onder dwang gebeurd.
  • Een geestelijke stoornis van een de echtgenoten.
  • Een van de echtgenoten was nog geen 18 jaar bij de huwelijkssluiting.
  • Er is een te nauwe relatie van bloed- of aanverwantschap aanwezig. Kinderen, kleinkinderen, broers en zussen mogen niet met elkaar trouwen.
  • Het gaat om een schijnhuwelijk. Bijvoorbeeld om in Nederland te kunnen wonen. Hierbij beschikt de niet-Nederlandse partner niet over een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.

Staat niets bij over 'niet consumeren'...
 
Het is een reden om het huwelijkscontract nietig te verklaren
dat 'nietig verklaren' zie ik nergens onderbouwd.

maar nog eens: in welk contract dat ik waar kan vinden staat dat er seks geleverd moet worden?

en waarom zou je als man zo'n contract willen?

dat een vrouw na scheiding vaak vaker alimentatie krijgt dan de man is al lang bekend, voel je daar niets voor dan dwingt niemand je te trouwen.
 
dat 'nietig verklaren' zie ik nergens onderbouwd.

maar nog eens: in welk contract dat ik waar kan vinden staat dat er seks geleverd moet worden?

en waarom zou je als man zo'n contract willen?

dat een vrouw na scheiding vaak vaker alimentatie krijgt dan de man is al lang bekend, voel je daar niets voor dan dwingt niemand je te trouwen.
Dat klopt ook niet. Het huwelijk kan niet "nietig" verklaard worden. Maar voor 'n scheiding kan het wel een reden zijn.
 
Da's nietig verklaren. Dan wordt geacht het huwelijk nooit gesloten te zijn. Da's wat anders dan het huwelijk ontbinden.
Je noemde het toch letterlijk 'nietig verklaren'?

Balthazar zei:


Het is een reden om het huwelijkscontract nietig te verklaren

Huwelijk ontbinden kan ook.

Geen huwelijk sluiten als de voorwaarden je niet zinnen kan ook ;-)

daar hoeven we niet "meer mannelijk" voor te worden, gewoon lezen wat er staat en bedenken of je dat leuk vindt scheelt al veel gedoe ;-)
 
Je noemde het toch letterlijk 'nietig verklaren'?



Huwelijk ontbinden kan ook.

Geen huwelijk sluiten als de voorwaarden je niet zinnen kan ook ;-)

daar hoeven we niet "meer mannelijk" voor te worden, gewoon lezen wat er staat en bedenken of je dat leuk vindt scheelt al veel gedoe ;-)
Ja, dat schreef ik fout.

Huwelijk ontbinden kan wel om die reden, maar ontslaat je niet uit eventuele betalingsverplichtingen.

Ik zelf ga niet meer trouwen, overigens. Toegevoegde waarde is 0,0 voor mij. Sterker nog: het heeft alleen maar negatieve waarde als het fout loopt.
 
Waar vind je hiervan de grond voor nietigverklaring? Het lijkt niet te kloppen wat je stelt:



Staat niets bij over 'niet consumeren'...
Het lijkt dat dat in NL idd niet meer het geval is.

Tegelijkertijd zijn er een paar interesante casi over scheiden en 'elkaar niet het nodige verschaffen' in Italie en Frankrijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan