Vrouw wil geen seks. Tips en ideeën gevraagd

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Hier hetzelfde verhaal. Vrouw luistert wel naar mijn gevoelens en zegt er wel wat aan te willen doen, maar er gebeurt weinig. Ik ga ook niet zomaar scheiden, omdat op sexueel niveau na eigenlijk alles goed is in mijn huwelijk, en ik het onze lieve dochter nooit zou kunnen aandoen te scheiden. Ik denk dat ik een bezoek aan een DVP wel aan zou kunnen.
 
Ben normaal niet van de podcasts, maar deze is wel top. Dank je.
Die van 4 dagen terug van haar getiteld "When your partner's energy level changes after marriage" gaat over hetzelfde, ook heel helder en begrijpelijk. Een van de dingen die mij opviel is dat ze zegt dat het kansloos is om te denken "ik ga iets extra's voor haar doen en dan hoop ik dat ze wel seks wil" want dat komt niet over. Wel als je er gewoon met elkaar over gaat praten en je bijvoorbeeld afspreekt dat jij deze zaterdag alle boodschappen gaat doen zodat zij kan uitrusten, een bad kan nemen en dat ze dan die dag afspreekt bereid te zijn om seks te hebben. Het kan even moeite kosten om zich ertoe te zetten maar dan "maakt ze zin" en kunnen jullie er allebei van genieten.
Interessant te horen hoe de hormonale cyclus invloed heeft op het libido van de vrouw.
Overigens vind ik nog steeds dat de vrouw vrij is om te vinden dat ze er geen zin meer in heeft en dat de man vrij is om het dan elders te zoeken, mits hij elders niet "een relatie" ervan gaat maken.
Chagrijn van teleurstelling bij de man is dodelijk voor de relatie. En voor de vrouw om uit angst dat hij haar verlaat hem te verbieden elders te seksen is ook onzin, vind ik.
 
(...) dat de man vrij is om het dan elders te zoeken, mits hij elders niet "een relatie" ervan gaat maken. (...)
De vraag is wat je definitie van een relatie is?

Met m'n beste vriendin al eens besproken wat als we een relatie zouden hebben en mijn libido zou hoger zijn dan het hare. Zou ze er dan een probleem mee hebben dat ik elders nog zou sexen. En of ze dan liever had dat ik naar een sexwerkster zou gaan of een minnares zou hebben?
Haar eerste antwoord was dat ze het fijner zou vinden als ik dan één andere vrouw zou hebben.
OK, zei ik, wat maakt het verschil voor je of ik nu 10x naar een sexwerkster ga of 10x met één andere vrowu sex heb? Wat maakt voor jóu het verschil?
Moest ze even over nadenken en zei dat ze gevoelsmatig hoeren niet zo'n fijn idee zou vinden.
Toen zei ik, maar als ik met één vrouw sex zou hebben bestaat er een kans dat ik haar heel erg leuk ga vinden en een 'relatie' ga beginnen. Hoe zou je dat vinden?
Nou, echt een relatie was dan ook wat veel van het goede, want ze wilde niet achtergesteld worden t.o.v een andere vrouw.
Daar dacht ze toen weer over na en zei: 'eigenlijk maakt het me niet uit met wie je sex hebt. Het is ook niet aan mij om te bepalen wat jij zou willen. Het belangrijkste vind ik dat ik het gevoel heb dat onze relatie waarde voor je heeft en dat we samen onze intieme momenten beleven. Dat ik op jouw #1 sta. Als je daarna nog energie over hebt mag je die aan andere vrouwen geven en het zou me niet uitmaken of dat sexwerksters of gewone vriendinnen zijn. Of hoeveel. Onze relatie zou sterk genoeg moeten zijn dat je altijd weer graag bij mij bent, ook als je je extra sex-behoeftes ergens anders ingevuld hebt. Want ik weet dan dat je tevreden bent en dat je gelukkig bent bij mij. En ik bij jou, want ik gun je dat.

Dat was by far het mooiste gesprek wat ik tot dan toe gevoerd heb.
 
Hier hetzelfde verhaal. Vrouw luistert wel naar mijn gevoelens en zegt er wel wat aan te willen doen, maar er gebeurt weinig. Ik ga ook niet zomaar scheiden, omdat op sexueel niveau na eigenlijk alles goed is in mijn huwelijk, en ik het onze lieve dochter nooit zou kunnen aandoen te scheiden. Ik denk dat ik een bezoek aan een DVP wel aan zou kunnen.
......elke keuze heeft consequenties.....want stel je vrouw komt erachter? Wat zijn dan de consequenties en is het dan waard geweest?

staan heren daar wel eens bij stil vraag ik me oprecht af
 
......elke keuze heeft consequenties.....want stel je vrouw komt erachter? Wat zijn dan de consequenties en is het dan waard geweest?

staan heren daar wel eens bij stil vraag ik me oprecht af
Als ik voor mijzelf spreek: vriendin weet ervan, ik kan indien gevraagd in geuren en kleuren erover vertellen. Al houd ik het doorgaans kalm wat betreft details.
Zij is hoe dan ook de mooiste en liefste en lekkerste.
 
De vraag is wat je definitie van een relatie is?

Met m'n beste vriendin al eens besproken wat als we een relatie zouden hebben en mijn libido zou hoger zijn dan het hare. Zou ze er dan een probleem mee hebben dat ik elders nog zou sexen. En of ze dan liever had dat ik naar een sexwerkster zou gaan of een minnares zou hebben?
Haar eerste antwoord was dat ze het fijner zou vinden als ik dan één andere vrouw zou hebben.
OK, zei ik, wat maakt het verschil voor je of ik nu 10x naar een sexwerkster ga of 10x met één andere vrowu sex heb? Wat maakt voor jóu het verschil?
Moest ze even over nadenken en zei dat ze gevoelsmatig hoeren niet zo'n fijn idee zou vinden.
Toen zei ik, maar als ik met één vrouw sex zou hebben bestaat er een kans dat ik haar heel erg leuk ga vinden en een 'relatie' ga beginnen. Hoe zou je dat vinden?
Nou, echt een relatie was dan ook wat veel van het goede, want ze wilde niet achtergesteld worden t.o.v een andere vrouw.
Daar dacht ze toen weer over na en zei: 'eigenlijk maakt het me niet uit met wie je sex hebt. Het is ook niet aan mij om te bepalen wat jij zou willen. Het belangrijkste vind ik dat ik het gevoel heb dat onze relatie waarde voor je heeft en dat we samen onze intieme momenten beleven. Dat ik op jouw #1 sta. Als je daarna nog energie over hebt mag je die aan andere vrouwen geven en het zou me niet uitmaken of dat sexwerksters of gewone vriendinnen zijn. Of hoeveel. Onze relatie zou sterk genoeg moeten zijn dat je altijd weer graag bij mij bent, ook als je je extra sex-behoeftes ergens anders ingevuld hebt. Want ik weet dan dat je tevreden bent en dat je gelukkig bent bij mij. En ik bij jou, want ik gun je dat.

Dat was by far het mooiste gesprek wat ik tot dan toe gevoerd heb.

Dit is eigenlijk hoe de relatie tussen mijn vrouw en ik is
 
Die van 4 dagen terug van haar getiteld "When your partner's energy level changes after marriage" gaat over hetzelfde, ook heel helder en begrijpelijk. Een van de dingen die mij opviel is dat ze zegt dat het kansloos is om te denken "ik ga iets extra's voor haar doen en dan hoop ik dat ze wel seks wil" want dat komt niet over. Wel als je er gewoon met elkaar over gaat praten en je bijvoorbeeld afspreekt dat jij deze zaterdag alle boodschappen gaat doen zodat zij kan uitrusten, een bad kan nemen en dat ze dan die dag afspreekt bereid te zijn om seks te hebben. Het kan even moeite kosten om zich ertoe te zetten maar dan "maakt ze zin" en kunnen jullie er allebei van genieten.
Interessant te horen hoe de hormonale cyclus invloed heeft op het libido van de vrouw.
Overigens vind ik nog steeds dat de vrouw vrij is om te vinden dat ze er geen zin meer in heeft en dat de man vrij is om het dan elders te zoeken, mits hij elders niet "een relatie" ervan gaat maken.
Chagrijn van teleurstelling bij de man is dodelijk voor de relatie. En voor de vrouw om uit angst dat hij haar verlaat hem te verbieden elders te seksen is ook onzin, vind ik.
Ja mooi om te horen. Trouwens ik wou dat deze vrouw onze relatietherapist was. Wij hebben het trouwens geprobeerd relatietherapie, werkt bij ons niet.
Ik ging mijn vrouw op een gegeven moment niet meer lastig vallen met seks omdat ik de alleenstaande moeder 4 straten verderop deed (is trouwens waarschijnlijk al weer afgelopen, volgens mij is ze weer bij haar ex) en wat vaker naar de DVP ging terwijl ik daar eigenlijk geen geld voor heb (wel voor max 1x per maand. Na 2 maanden begon het toch wel aan mijn vrouw te vreten. Dan heb je ook een hele vijandige situatie thuis.
 
......elke keuze heeft consequenties.....want stel je vrouw komt erachter? Wat zijn dan de consequenties en is het dan waard geweest?

staan heren daar wel eens bij stil vraag ik me oprecht af
Ik geef eerlijk toe dat dat inderdaad een enorme rem is op mijn beslissing om buiten de deur sex te zoeken. Ik loop al meer dan een jaar met die gedachte, maar vind het enorm moeilijk om de daad bij het woord te voegen, ondanks dat ik er niet uitkom met mijn vrouw. Al zo vaak hierover gepraat met z'n tweeën, aangegeven hoe belangrijk het voor me is, gevraagd wat ze ervan zou vinden als ik daarom met een ander sex zou hebben. Aangegeven dat ik bereid ben om samen met haar therapie te nemen. Je weet niet hoe vaak we het hierover gehad hebben. En toch blijf ik bij haar, want ze is alles voor me. Je weet niet hoe lastig het is om deze keuze te maken. Het is niet iets wat ik van nacht op dag bedacht heb om te doen. Een andere keuze is scheiden, maar dat heeft volgens mij nog veel ernstigere gevolgen, zeker voor ons als gezin. Dan zou ik er liever voor kiezen om dit zo af en toe stiekem te doen en dat geheim bij me te dragen.
 
Na 2 maanden begon het toch wel aan mijn vrouw te vreten. Dan heb je ook een hele vijandige situatie thuis.
Wat naar als er zo'n bittere stemming ontstaat. Een vriendin van me had dat ook een poos. Haar man had avontuurtjes en kon daar trots over vertellen maar toen zij iets met mij kreeg kon hij daar niet tegen en heerste er boosheid wat op een kostbare scheiding uitdraaide, totaal onnodig want het was best een leuk stel, met twee jonge kinderen ook nog.
 
......elke keuze heeft consequenties.....want stel je vrouw komt erachter? Wat zijn dan de consequenties en is het dan waard geweest?

staan heren daar wel eens bij stil vraag ik me oprecht af
Aangezien meer dan 80% van de scheidingen wordt geïnitieerd door vrouwen en dat niet 100% van de oorzaak daarvan vreemd gaan van de partner is, dezelfde vraag aan de dames.

Heb je als man niet altijd zin om de boodschappen te doen, de hond uit te laten, de kinderen van school af te halen, een gesprek te voeren, je interesseren in de onderwerpen die je partner leuk vind,etc. Dan wordt je geacht dat wel te doen en zoniet dan is er grote kans op scheiding 😒
 
Wat naar als er zo'n bittere stemming ontstaat. Een vriendin van me had dat ook een poos. Haar man had avontuurtjes en kon daar trots over vertellen maar toen zij iets met mij kreeg kon hij daar niet tegen en heerste er boosheid wat op een kostbare scheiding uitdraaide, totaal onnodig want het was best een leuk stel, met twee jonge kinderen ook nog.
Ja dat is nooit leuk. Ik ben zelf niet zo, toen mijn vrouw vreemd ging had zij de pech dat ze betrapt werd en ik het kreeg te horen. Ik zal het hele verhaal is een keer vertellen in deze topic. Maar ik werd absoluut niet boos. Helaas heerst die hypocrisie dat mannen vinden dat zij wel iedereen en alles mogen neuken maar hun partner weer niet.
 
Ik vind hypocrisie niet het juiste woord.

Mannen zijn biologisch gezien veel meer gericht op het verspreiden van hun zaad en daarom is seks veel belangrijker voor hun. Voor een man kost het veel meer moeite om te copuleren.

Als een vrouw wil dan heeft ze binnen no-time seks. Tel daarbij op dat vrouwen veel beter zijn in het verbergen dat ze vreemdgaan en dat vrouwen het intuïtief sneller door hebben als een man zit te liegen.

Dit alles maakt een man jaloers ten opzichte van een vrouw. Hypocrisie is meer egoïsme en narcisme.
 
Ik denk dat bij sommigen de behoefte groter is dan simpelweg naar "een potje seks" -- moeilijk te omschrijven wat voor honger naar intimiteit er kan zijn die ernaar verlangt te worden vervuld.
Nu... voor 500 EUR krijg je natuurlijk wel wat meer dan 'een potje sex'...
Met de juiste vrouw zijn dat gewoon twee-drie uur waanzinnig geile sex! Man!
Dat geeft je weer helemaal de energie om ervoor te gaan in het leven!
 
Ja dat is nooit leuk. Ik ben zelf niet zo, toen mijn vrouw vreemd ging had zij de pech dat ze betrapt werd en ik het kreeg te horen. Ik zal het hele verhaal is een keer vertellen in deze topic. Maar ik werd absoluut niet boos. Helaas heerst die hypocrisie dat mannen vinden dat zij wel iedereen en alles mogen neuken maar hun partner weer niet.
Nou, ging mijn vrouw maar een keer sex bij een ander halen. Misschien dat dat wel eens goed voor haar zou zijn. Ik zeg dit nu heel makkelijk natuurlijk, misschien dat ik er anders over denk als het daadwerkelijk gebeurt, maar ik zou dat haar wel gunnen.
 
Nou, ging mijn vrouw maar een keer sex bij een ander halen. Misschien dat dat wel eens goed voor haar zou zijn. Ik zeg dit nu heel makkelijk natuurlijk, misschien dat ik er anders over denk als het daadwerkelijk gebeurt, maar ik zou dat haar wel gunnen.
Mooi! Zou het gebeuren, even jezelf afzonderen en ontnuchteren van de situatie, doen volgens mij de meeste partners ook.
 
Nou, ging mijn vrouw maar een keer sex bij een ander halen. Misschien dat dat wel eens goed voor haar zou zijn. Ik zeg dit nu heel makkelijk natuurlijk, misschien dat ik er anders over denk als het daadwerkelijk gebeurt, maar ik zou dat haar wel gunnen.
Ik help het je hopen. De getrouwde vrouw met wie ik een jaar of 20 geleden veel optrok merkte dat ze thuis veel meer zin had in vrijen sinds ze een minnaar had. Haar man was er zeer mee in zijn nopjes tot hij door kreeg hoe dat precies was veroorzaakt ;-)
 
Alleen al het feit dat relatief veel mannen betalen voor seks terwijl vrouwen voor niets een wip maken. Dat feit alleen maakt veel mannen jaloers.

Jij doet toch ook aan betaalde seks??
Dat 'veel mannen' jaloers zijn wil ik wel van je aannemen al heb je het nog niet feitelijk aangetoond.

je schreef
Dit alles maakt een man jaloers ten opzichte van een vrouw.
Maar dat "de man" jaloers is, daar kan ik niet mee instemmen aangezien ik niet jaloers ben. En daar ben ik vast niet uitzonderlijk in, dus zijn er meerdere mannen die er geen probleem mee hebben.

Of bedoelde je dat slechts één man jaloers is (jij dus)? ;-)
 
Dat 'veel mannen' jaloers zijn wil ik wel van je aannemen al heb je het nog niet feitelijk aangetoond.

je schreef

Maar dat "de man" jaloers is, daar kan ik niet mee instemmen aangezien ik niet jaloers ben. En daar ben ik vast niet uitzonderlijk in, dus zijn er meerdere mannen die er geen probleem mee hebben.

Of bedoelde je dat slechts één man jaloers is (jij dus)? ;-)
Was het maar zo :)

Blijkbaar begrijp je mijn betoog niet en blijkbaar weet jij ook niet hoe vele mannen zich voelen. Wellicht heb je te weinig inlevingsvermogen.
 
Ach dat jaloers zal wel meevallen. Vrouwen hebben heel veel privileges als ze jong zijn. En krijgen ze heel veel makkelijker en gratis dan hun mannelijke leeftijd genoten.

Maar in een oude kut moet je niet investeren. Dus als de jeugd en schoonheid voorbij is moet je als vrouw met de nieuwe werkelijkheid omgaan.

Mannen hebben het dan simpeler, alleen kost het vaak meer moeite en geld 💶

Maar gelukkig zijn er altijd DVP als je niet als man de capaciteiten of interesse hebt om een vrouw vrijwillig in bed te krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan