He? Ik zeg iets over een relatie en jij springt al direct op het onderwerp 'seks'? Ik bedoel wel degelijk dat wie geen echte goede relatie heeft of had, ook niet kan weten wat hij mist en dus best gelukkig kan zijn. Mij valt het op dat de hyppy singles toch in redelijk veel gevallen mensen zijn die ofwel geen relatie kunnen vinden, ofwel de pech hadden om 1 of meer relaties gehad te hebben die toch niet zo een beste keuze bleken te zijn en dus kapot gingen.
Ah, je hebt het over een
relatie, wat inderdaad nog wat anders is dan seks op zich. Ik ben al heel mijn leven single en ben daar
niet blij mee, heb wel degelijk altijd een relatie gewild. En neen, met "een relatie" bedoel ik níet noodzakelijk dat je meteen gaat trouwen of samenwonen. Dat kan voor mij evengoed een verhouding zijn waarin je elkaar regelmatig ziet, maar toch een redelijk stuk van je zelfstandigheid blijft behouden. Maar ook die laatste relatievorm heeft er voor mij nooit mogen wezen.

Kan ik me bij aansluiten. Waarom zou je je seks ontzeggen als je financieel in de mogelijk bent om daarvoor te betalen?
Drempelvrees, de slechte naam van bepaalde seks in het algemeen, en de hoop om ooit een relatie te krijgen, hebben me heel veel jaren tegengehouden.
Dat klopt niet helemaal hoor. Roken is iets waaraan je zowel in je hoofd als met je lichaam verslaafd raakt. En dat is in veel gevallen onnozelweg ooit eens begonnen omdat die mensen 'een keer een sigaretje wilden proberen' en voor ze het wisten, waren ze versslaafd.
Met "kunstmatige behoefte" bedoel ik dus dat wie er nooit aan begonnen is, het niet mist. Stel dat tabak nooit uitgevonden was, zou er dan ook maar één mens zijn die die vuiligheid zou missen?

Maar zoals gezegd, behoefte aan seks is ons
niet door de maatschappij aangepraat, het ontstaat niet door eraan te beginnen, het is een
instinct. Ik had er al bijna dertig jaar voordat ik eraan begon sterke nood aan, zat met een zware frustratie.
In crisitijden, als ze minder geld hebben, merken we toch duidelijk dat er ook minder naar dvp's gegaan wordt, of dat er in elk geval bezuinigd wordt op het uitgegeven bedrag. Terwijl rokers volgens mij veel minder gemakkelijk af te brengen zijn van hun rookgewoonte.
Sorry maar ik heb géén compassie met rokers die mekkeren dat ze geen geld hebben voor dit en dat, dat ze in geldnood zitten, maar blijkbaar wél genoeg geld hebben om hun vuiligheid te betalen.

Als ze zouden stoppen met roken, zouden ze meteen een hoop meer geld overhouden, dat ze dan aan betere dingen kunnen besteden.
Daarentegen zou ik, als ik vader was van iemand met zeer weinig geld én die behoefte heeft aan seks maar er op geen andere manier aan kan geraken, met plezier diegene geld geven voor zijn bezoeken aan DVP's.