Wat gaan jullie waarschijnlijk stemmen dit najaar?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

knightrider

Meubelstuk
Forumpionier
3.801
02/07/21
4.731
48
Ben er opeens benieuwd naar wat jullie gaan stemmen dit najaar.

Zelf ben ik, om zeer uiteenlopende redenen, het spoor een beetje bijster.

Omdat ik niet heel flauw wil doen door er naar te vragen zonder zelf iets te zeggen:

Ik word dit jaar 50 en heb in mijn leven gestemd op: PvdA, GroenLinks, D66, PvdA, D66, VVD, PvdA geloof ik.

Ongeveer in die volgorde.

Maar na mijn 30e nooit meer echt heel overtuigd.

Volg alles wel altijd met aandacht, maar er zit niet vaak iemand tussen die ik erg ok vind. Ik kon Klaas Dijkhoff altijd wel goed aanhoren, ongeacht zijn partij.

Ben bij een paar veel-schrijvers hier wel geïnteresseerd wat hun positie is en in algemene zin welke kant het op gaat.

Schuiven veel PVV stemmers naar Ja21, wordt dat linkse blok groot, is de VVD onverminderd in balans of toch niet?

Voor het eerst weet ik het zelf dus nog echt niet.

Het is mij wel duidelijk, stemmen heeft totaal geen zin zolang we in dat Dublin verdrag blijven hangen en in de EU.

Maar om toch een punt te maken ga ik toch weer voor de PVV, aangezien ik de rest helemaal niets vind en nooit op links zal stemmen. Links zal ons land nog meer de afgrond in trappen met hun 'diversiteit' en ons land in een grote ghetto veranderen, wat al aardig op weg is helaas.

En nu gaan alle linkse rakkers op dit forum mij vast bekritiseren op mijn stem ( en die v Cor ), maar bespaar je de moeite!

Ik verander niet v mening ✌️

Het is mij wel duidelijk, stemmen heeft totaal geen zin zolang we in dat Dublin verdrag blijven hangen en in de EU.

Maar om toch een punt te maken ga ik toch weer voor de PVV, aangezien ik de rest helemaal niets vind en nooit op links zal stemmen. Links zal ons land nog meer de afgrond in trappen met hun 'diversiteit' en ons land in een grote ghetto veranderen, wat al aardig op weg is helaas.

En nu gaan alle linkse rakkers op dit forum mij vast bekritiseren op mijn stem ( en die v Cor ), maar bespaar je de moeite!

Ik verander niet v mening ✌️
25 jaar geleden was ik het met je oneens geweest, maar zoals gezegd kan ik momenteel me in veel meningen wel enigszins vinden.

Heb ook vrienden dwars door de partijen heen.

Goed trouwens dat je je toch durft uit te spreken @JokePrive , wandelaars zijn anoniemer wat dat betreft.

Zouden er onder ons ook CU of zelfs SGP stemmers zijn?

Ik vind het stiekem best interessant om te weten of de schrijvers hier een dwarsdoorsnede van de samenleving of toch meer links of rechts of 'beschaafd midden' of een uitgesproken hoek.

Ik kan dat niet helemaal inschatten, dus ga vooral door!

Goed trouwens dat je je toch durft uit te spreken @JokePrive , wandelaars zijn anoniemer wat dat betreft.
Dat wandelaars daar zo terughoudend in zijn is me in de meeste politieke topics nooit opgevallen :ROFLMAO:

Dat valt op dit forum toch best mee joh. PVV geluiden krijgen altijd genoeg bijval. En ja links geluid is er ook.
Waarom stem je op een partij waar je de leider niet v moet?
Die snap ik ff niet..
Juist in Nederland telt het partijprogramma vaak zwaarder dan de poppetjes, is mijn mening, liever dat dan die Amerikaanse toestanden in elk geval.

Verder moet ik er nog even over nadenken.

Dat wandelaars daar zo terughoudend in zijn is me in de meeste politieke topics nooit opgevallen :ROFLMAO:

Dat valt op dit forum toch best mee joh. PVV geluiden krijgen altijd genoeg bijval. En ja links geluid is er ook.

Juist in Nederland telt het partijprogramma vaak zwaarder dan de poppetjes, is mijn mening, liever dat dan die Amerikaanse toestanden in elk geval.

Verder moet ik er nog even over nadenken.
Ik bedoel meer dat een dame van ons niet weet wie we zijn als we hier zeggen wat we stemmen en haar vervolgens bezoeken.

Voor Joke (of iedere andere dame) is het riskanter om zich uit te spreken omdat een groenlinks stemmer misschien geen pvv dame wil bezoeken of andersom.

Zal wel meevallen hoor….maar toch…

Eens qua persoon of programma stemmen, hoewel Bontebal het CDA enorm doet stijgen.

Bontebal is er een die ze achter de ellebogen heeft, daar hou ik niet zo van. Buiten dat.. het is een christelijke partij en die houden niet van sekswerkers... dus daarop stemmen is helemaal geen handige zet als je die graag bezoekt.

De enige die een beetje normaal over ons werk doet is de PVDA, maar die wil mij teveel wat helemaal niet goed voor Nederland is. Het is voor mij geen optie om te stemmen op een linkse partij 🤷‍♀️ en zeker niet op de tuinkabouter.

Als men niet met mij wilt daten vanwege mijn politieke keuze dan is dat de keuze v die man. Zou een domme keuze zijn, want ik praat amper over politiek.

Politiek en voetbal.. dat probeer ik altijd te vermijden 😁

Is dit onderwerp niet meer iets voor de Off-topic Lounge?

Ik denk dat de PvdA beter af zijn zonder Timmermans en dat het met een nieuwe leider nog beter zou doen. Ik stem al jaren geen PvdA meer en zal ook nooit meer op deze partij stemmen, en al helemaal niet meer sinds hun zwalkend beleid over Gaza/Palestina. Natuurlijk zal straks weer worden geroepen als de PvdA de grootste worden dan....., ik trap daar niet meer in

Ik snap overigens niet dat mensen nog steeds op de PVV stemmen nu ze hebben laten zien hoe incompetent de bewindslieden waren en hoe ze niks, nada, noppa voor elkaar hebben gekregen. Eerdmans en consorten vind ik persoonlijk natuurlijk ook helemaal niks maar zou ik rechts willen stemmen (gaat never nooit gebeuren) dan zou ik toch echt eerder op JA21 stemmen. Ultra rechts maar wel democratischer dan de PVV met 1 lid.

Helaas stopte Sylvana Simons bij Bij1, by far een van de beste politica van de laatste jaren en een partij naar mijn hart. Jammer dat Bij1 vorige keer de kiesdrempel niet heeft gehaald. Dit keer wordt het waarschijnlijk weer Partij voor de Dieren. Hoe linkser hoe beter.

het zal uiteindelijk weinig uitmaken
zolang of links of rechts geen absolute meerderheid haalt..
want samenwerken gaat niet..
enerzijds heb je rechts ,voor het gemak Wilders die vanalles wilt..
en op Twitter over alles en iedereen zijn gal spuwt..
anderzijds links ..voor het gemak Timmermans die weggejaagd is uit Brussel en hier verder wil gaan met vergroenen/verduurzamen en asiel allemaal niet zo'n probleem vind..
zelf in een huis zit met een gaskachel en enkel glas en 140.000 per jaar ex bonussen etc..
ik zou het gewoon lekker vinden dat Nederland weer een beetje Nederland word ,iedereen een huis kan betalen..loon naar werken krijgt..en dat zware (drugs)criminaliteit aangepakt word..
maar ik denk dat niemand dat nog 'effe' kan terugdraaien..het is allemaal veel te ver gekomen..mede ook door wegkijk/mijn kar is geladen beleid..
en Brussel..daar zit onze echte regering..
ontkomen we sinds dik 20 jaar niet meer aan..onze politiek lijkt inmiddels een soort hele dure poppekast geworden..
dus wie krijgt mijn stem?..moet ik nog eens laaaaang over nadenken..zeker omdat ik over een jaar of 5 hier toch nog maar gedeeltelijk zal wonen..dat weegt ook mee

Terug
Bovenaan Onderaan