Zien we steeds meer bare?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dat is nou net het probleem. "Ik wil het niet" is een verdomd goede reden om iets niet te doen, zeker als we het hebben over een van de meest intieme persoonlijke dingen: seksualiteit.
Dit valt volledig in het het gebied van wederzijdse toestemming van 2 (of meer) personen, en het opdringen van je mening daarover wringt extreem. We proberen mensen overal bewust te maken van 'consent', maar hier gaan we dan opeens toch de dorpspastoor uithangen.
Seks zonder condoom is voor veel van die mensen de enige manier waarop ze seks willen hebben.
Dit is juist een misvatting.

In (gelegenheids)relaties is er lang niet altijd sprake van volledige gelijkwaardigheid of de vrijheid om wensen en grenzen openlijk te bespreken, laat staan op te eisen. Vrouwen ervaren regelmatig dat mannen de toon zetten in hoe een seksueel contact verloopt. Veel vrouwen willen juist wél seks met condoom, maar stemmen toch in met onveilige seks omdat ze zich onder druk gezet voelen, subtiel of expliciet.

Ook binnen sekswerk speelt ongelijkheid een grote rol. Er zijn verschillende structurele en economische factoren waardoor een sekswerker soms 'bare' seks aanbiedt. Maar in een situatie van volledige keuzevrijheid en zonder externe druk, zou vrijwel geen enkele sekswerker vrijwillig kiezen voor onveilige seks.

Kortom, echte consent—vrij, geïnformeerd en zonder druk—is lang niet altijd aanwezig. Natuurlijk bestaan er relaties waarin grenzen en wensen met respect besproken worden en waarin partners samen bewust kiezen. Maar de praktijk laat vaak iets anders zien.

Dat hebben we al eerder besproken, en het feit dat er dus letterlijk een heel forum voor is opgericht toont aan dat het zeer belangrijk is voor mensen.
Nee, het toont juist aan dat er ook mannen zijn die misbruik maken van de kwetsbare positie van vrouwelijke sekswerkers.

Wie de brief goed leest, ziet bovendien dat er meerdere sterke en goed onderbouwde argumenten worden gegeven waarom condoomgebruik wél belangrijk.

Dit is juist een misvatting.

In (gelegenheids)relaties is er lang niet altijd sprake van volledige gelijkwaardigheid of de vrijheid om wensen en grenzen openlijk te bespreken, laat staan op te eisen. Vrouwen ervaren regelmatig dat mannen de toon zetten in hoe een seksueel contact verloopt. Veel vrouwen willen juist wél seks met condoom, maar stemmen toch in met onveilige seks omdat ze zich onder druk gezet voelen, subtiel of expliciet.

Ook binnen sekswerk speelt ongelijkheid een grote rol. Er zijn verschillende structurele en economische factoren waardoor een sekswerker soms 'bare' seks aanbiedt. Maar in een situatie van volledige keuzevrijheid en zonder externe druk, zou vrijwel geen enkele sekswerker vrijwillig kiezen voor onveilige seks.

Kortom, echte consent—vrij, geïnformeerd en zonder druk—is lang niet altijd aanwezig. Natuurlijk bestaan er relaties waarin grenzen en wensen met respect besproken worden en waarin partners samen bewust kiezen. Maar de praktijk laat vaak iets anders zien.
Nou...

Wat jij nu zegt is dat sommige vrouwen eigenlijk liever niet bare doen, maar zich onder druk gezet voelen.

Die voorbeelden zullen er best zijn, maar dat kan je ook over sekswerk in het algemeen zeggen.

Er zijn ook dames die liever helemaal niet met vreemde mannen naar bed gaan, maar het doen om economische redenen of na externe druk. Moeten we dan al het sekswerk verbieden?

Dat is inderdaad het gevaar van bepaalde handelingen verbieden. De argumenten die gebruikt worden om nzc te verbieden kun je gebruiken om sekswerk in het algemeen te verbieden.

Ik heb wel eens dames bezocht die dit werk tegen hun zin in deden. Dit zeggen ze dan ook expliciet tegen mij en dit merkte ik dan ook in hun service. Vaak vanwege hoge schulden. Deze dames heb ik dan ook nooit opnieuw bezocht, maar voor elke van deze dames was het alsnog hun eigen keuze.. En als een dame, vanwege haar uiterlijk weinig klanten krijgt en te weinig geld verdient, dan is dat ook hun eigen keuze om dan nzc aan te bieden om zo wel meer klanten te vangen. Lelijk of minder mooi zijn is geen externe druk om dan nzc te verbieden en dan te impliceren dat dit geen "echte" consent is. Want dan kun je inderdaad verder kijken en sekswerk in het algemeen gaan verbieden.

Dat mannen in het algemeen de te toon zetten van hoe seksueel contact verloopt ben ik absoluut niet mee eens. Over het algemeen, zullen vrouwen de keuze hebben met wie ze wel of niet seks willen hebben en als vrouwen bepaalde handelingen niet willen doen zoals zoenen, pzc of nzc, dan zullen ze dat ook niet doen.

Wat jij nu zegt is dat sommige vrouwen eigenlijk liever niet bare doen, maar zich onder druk gezet voelen.

Die voorbeelden zullen er best zijn, maar dat kan je ook over sekswerk in het algemeen zeggen.
Klopt, die redenering wordt inderdaad helaas vaak doorgetrokken — zoals sommige vaak christelijke politieke partijen graag doen. Maar net als bij elke andere vorm van arbeid draait het uiteindelijk om keuzevrijheid.

Er zijn veel sekswerkers die bewust en tevreden voor dit werk kiezen. Zodra er sprake is van dwang, uitbuiting of misbruik, verandert alles. Vrouwen die in zo'n positie verkeren, verdienen bescherming en hulp.

Mijn mening is dat je specifieke handelingen, zoals 'bare' seks, niet zomaar kunt gelijkstellen aan sekswerk in het algemeen. Als klant kun je doorgaans prima aanvoelen dat dit geen dienst is die veel vrouwen graag of vrijwillig aanbieden. De risico's liggen onevenredig bij de vrouw: de kans op soa's is groter, en de medische gevolgen kunnen zwaarder en ingrijpender zijn.

Bovendien laten vrouwen in kwetsbare posities zich niet altijd testen of behandelen, vaak door gebrek aan toegang, vertrouwen of mogelijkheden. Dat vergroot niet alleen hun persoonlijke risico, maar vormt ook een bedreiging voor de publieke gezondheid.

Daarom is het een goed idee om condoomgebruik te (blijven) normaliseren.

is het niet een beetje hypocriet, om te denken dat de dames staan te juichen om de hoer te spelen ?
Voor een deel van de vrouwen is dat inderdaad zo. Sommigen staan er negatief in en doen het werk tegen hun zin; zij verdienen hulp bij het uitstappen. Anderen benaderen het meer neutraal en zien het als een prima manier om geld te verdienen. Weer anderen vinden het juist leuk om in deze wereld actief te zijn.

Dat mannen in het algemeen de te toon zetten van hoe seksueel contact verloopt ben ik absoluut niet mee eens. Over het algemeen, zullen vrouwen de keuze hebben met wie ze wel of niet seks willen hebben en als vrouwen bepaalde handelingen niet willen doen zoals zoenen, pzc of nzc, dan zullen ze dat ook niet doen.
In theorie kunnen vrouwen zelf bepalen of ze seks willen en op welke manier, maar in de praktijk is dat helaas vaak anders. Het zijn nog steeds vaak mannen die bepalen wanneer er seks plaatsvindt en hoe dat gebeurt, zowel binnen relaties als daarbuiten. Er heerst nog steeds een patriarchale cultuur.

Ook binnen de sekswerkwereld speelt dit. Niet iedereen is in staat om duidelijk grenzen aan te geven, zeker niet wie onder moeilijke of afhankelijke omstandigheden werkt. Vrije keuze is dan geen vanzelfsprekendheid.

Daarom ligt er imho ook een verantwoordelijkheid bij de klant. Als je als klant bewust kiest om een dienst af te nemen, dan heb je ook de morele plicht om je af te vragen of die ander werkelijk vrij is in die keuze. Als dat niet het geval is, zegt dat ook iets over het normen- en waardensysteem van de klant als je toch gebruik maakt van de mogelijkheid.

Bij het verbieden van NZC kun je ook verder gaan. Waarom stoppen bij nzc? Nadat wij nzc hebben verboden, op naar pzc en beffen. Hoewel de kans veel kleiner, met deze handelingen kun je ook gewoon soa's krijgen. Je kan met dezelfde argumenten van onder drukzetting zeggen dat vrijwel geen dame al die vreemde en vaak stinkende lullen, niet zonder cd willen pijpen. Ja en zo gaan we verder totdat sekswerk verboden wordt. Om nzc een compleet nieuwe categorie te maken en dus op die manier de vergelijking met sekswerk te ontwijken is een cop-out.

Sekswerk onder dwang ben ik helemaal met je eens. Krijg je van mij geen tegenargument, maar aanvoelen dat een vrouw geen nzc wilt doen is onmogelijk. Want je kan de onderscheiding niet maken tussen aanvoelen dat de dame geen nzc wilt doen of dit werk niet wilt doen in het algemeen.

Ik vind dat jij @VixenandherStag de verantwoordelijkheden bij vrouwen/dvps een beetje probeert te ontwijken. Zoals velen niet kunnen begrijpen dat zoveel mannen nzc willen doen bij dvps ondanks de risico's zo groot zijn, is het ook hun eigen keuze wanneer ze straks hun hele leven medicijnen moeten slikken. Net als deze mannen, zijn de vrouwen ook verantwoordelijk voor hun eigen keuze deze handeling aan te bieden voor meer geld ondanks de risico's die ze lopen. Ik waardeer jou sympathie voor deze vrouwen en ik was ooit ook zo, maar met ervaring in deze hobby en vaak belazerd te zijn door dvps heb ik geleerd dat vrouwen ook risico's nemen, domme keuzes maken en mensen belazeren.

In theorie kunnen vrouwen zelf bepalen of ze seks willen en op welke manier, maar in de praktijk is dat helaas vaak anders. Het zijn nog steeds vaak mannen die bepalen wanneer er seks plaatsvindt en hoe dat gebeurt, zowel binnen relaties als daarbuiten. Er heerst nog steeds een patriarchale cultuur.

Ook binnen de sekswerkwereld speelt dit. Niet iedereen is in staat om duidelijk grenzen aan te geven, zeker niet wie onder moeilijke of afhankelijke omstandigheden werkt. Vrije keuze is dan geen vanzelfsprekendheid.

Dat is niet waar. Wij leven in omgekeerde werelden. Na jaren lang dit hobby uit te oefenen is mijn selectie in het vinden van een dvp na uiterlijk ook aanvoelen welke handelingen deze dames daadwerkelijk aanbieden tijdens de afspraken. Veel Zuid-Amerikaanse dames die tijdelijk in het land zijn weet ik uit ervaring dat veel services aangevinkt zijn en dan bevestigd de booker dit en dan blijken deze services opeens niet meer mogelijk te zijn zodra je daar bent. De dames zijn vrij in hun keuzes om te bepalen wat ze wel en niet doen en dat is in het praktijk ook gewoon zo. Probeer maar een dvp anaal te neuken die dat niet wilt en ook niet aanbiedt. Gaat niet gebeuren. Als er sprake is van uitbuiting en dwang, dan gelden jouw argumenten volledig, maar dan geldt dit weer voor alle handelingen en niet alleen nzc.

Jij vindt dat er een verantwoordelijkheid bij de klant ligt en daar ben ik mee eens, maar het lijkt er meer op dat jij alle verantwoordelijkheid bij de klant wilt leggen en geen bij de dvp.

Dat ieder nu eens zijn eigen verantwoordelijkheid neemt, en stopt met hier te vertellen wat je nu wel of niet moet doen. Laat ieder op zijn eigen manier wandelen, en de eventuele gevolgen accepteren. Wandelen is in principe altijd een beetje gevaar opzoeken! Met of zonder condoom? Je bent NOOIT 100% safe!!!

Terug
Bovenaan Onderaan