Zweeds wetsvoorstel: verplicht gevangenisstraf kopen seks.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ben ik blij dat ze hier de prostitutie legaal gemaakt hebben, kan je voor een lekkere beurt al niet In de gevangenis belanden
Prostitutie is slechts in een handje vol landen ter wereld legaal , zelfs in een land als Thailand is het verboden , [Opmerking mod BigBenny: in Thailand is prostitutie NIET verboden] het wordt in de meeste landen gedoogd omdat men erkent dat seks nu eenmaal een menselijke behoefte is en niet iedereen er zomaar toegang toe heeft

Er zijn echter maar een paar landen die er echt tegen optreden , dat zijn in de regel streng orthodoxe moslimlanden ,en de VS , Zweden en ook Noorwegen zijn echt vreemde eenden in de bijt op dat gebied , in de meeste landen waar men er tegen optreed is dat om religieuze normen en waarden en is degene die het aanbied ( de DVP dus) de hoofdschuldige , in Zweden en Noorwegen wordt de DVP ongevraagd in "bescherming" genomen en is de klant strafbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In o.m. Zweden en Noorwegen is het strafbaar seks te kopen, de verkoper is echter niet strafbaar.


De jacht van de Zweedse politie op klanten en uitbaters van gewone massagesalons, waar, ondanks dat het verboden is, seks mogelijk is. (Interview Zweedse omroep SVT met commissaris Peter Lundahl van regio West.


Vraag: "Hoe weet u dat Thaise massagesalons ook seks aanbieden?"


Antwoord: "Dat weten we omdat we deze salons hebben onderzocht.


Er is een enorme toestroom van klanten tijdens de lunchpauze en het trieste is dat klanten de diensten betalen van een onkostenvergoeding die voor verschillende zaken mag worden gebruikt, waaronder stresshantering en massage.


Op het internet wordt hierover geschreven, dat zagen we in ons onderzoek."


Vraag: " U heeft ook politiemensen opdracht gegeven massagesalons te bezoeken en een massage te nemen; hoeveel salons boden extra diensten aan?"


Antwoord: "Allemaal, op een na." Dit is echt omvangrijk, acht van de tien massagesalons bieden seksuele diensten aan."


Vraag: " Hoe kun je hier een eind aan maken?"


Antwoord: "We moeten meer focussen op de eigenaars van de salons, de verhuurders dus. Wij hebben ze uitgenodigd op het bureau en ze uitgelegd in welke situatie de vrouwen zich bevinden. Daar hebben we ze foto's getoond hoe het eruit ziet in de salons die ze verhuren. Er zit sperma op de muren, op de massagebedden, op de vloer en zelfs in de keuken.(zie foto's). De eigenaren hebben hier positief op gereageerd en velen zijn al begonnen met het opzeggen van de huurcontracten."

In Noorwegen is ongeveer hetzelfde aan de hand. Masseuses reizen heen en weer tussen Zweden, Noorwegen en ook Denemarken. In Zweden zijn ongeveer 2000 massagesalons, waarvan 80% seksuele diensten leveren.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Zweden in mijn lijstje van landen die ik nog een keer wil bezoeken weer een paar plekken gedaald is , ze staan nu onder Iran

Het zal je misschien verbazen, maar in Iran is prostitutie min of meer legaal, door middel van een 'tijdelijk huwelijk'.

Als gevolg van een besluit van de religieus leider van de Iraanse Republiek, ayatollah Ali Khamenei, kan een vrouw dagelijks meerdere mannen trouwen, mits zij de toegestane manieren van anticonceptie gebruikt om een zwangerschap te voorkomen. Dit is de enige legale manier van seks en prostitutie in Iran.
Door de 'religieuze prostitutie' zijn pelgrimssteden als Qom en Mashhad de red light districts van Iran geworden. Jaarlijks reizen sjiitische mannen vanuit Irak en andere landen in het Midden-Oosten naar deze steden om goedkope seksavonturen te hebben. Op grond van citaten van sjiitische ouderlingen geloven zij dat dergelijke seks grote voordelen biedt, zoals de weg naar het paradijs.


Sowieso een prachtig land met een zeer gastvrije bevolking, waarvan een groot deel juist vrij progressief is en waar achter de gesloten voordeur de wildste feesten plaats vinden waar alles gebeurd wat Allah verboden heeft.

Maar goed, natuurlijk offtopic hier verder.
 
In Zweden zijn ze zo doorgeslagen in het beschermen van vrouwen, dat vrouwen nu als kleine kinderen worden behandeld. Totaal handels onbekwaam en zonder verantwoordelijkheid voor houding en gedrag.

Eens kijken hoe lang de maatschappij dat nog kan volhouden 😣
 
De Zweden lossen het probleem als volgt op:
Ze gaan naar een DVP en nemen een rendier mee. Dat ruilen ze tegen sex.
Vervolgens kopen ze het rendier weer terug van de dame in kwestie.
Dan heb je niet betaald voor sex, want je ruilde iets en zelfs geen geld.
Je hebt uiteindelijk betaald voor de terugkoop van je rendier.

Ik ga naar Zweden verhuizen en begin een rendierfokkerij......
En als ik dan zakken vol geld heb, ga ik naar de DVP`s net over de grens in Noorwegen of Finland.
 
Wat ik als ik voor 100 euro een doosje condooms koop bij een Zweedse dame, en om te bewijzen dat ze goed zijn mag ik er gratis 1 uitproberen met haar. Ben ik dan strafbaar?
 
In Zweden zijn ze zo doorgeslagen in het beschermen van vrouwen, dat vrouwen nu als kleine kinderen worden behandeld. Totaal handels onbekwaam en zonder verantwoordelijkheid voor houding en gedrag.

Eens kijken hoe lang de maatschappij dat nog kan volhouden 😣
Nee hoor, mannen en vrouwen zijn er gelijk, daar is niks in doorgeslagen. Je ziet bijvoorbeeld ook veel meer mannen met kinderwagens rondlopen, omdat ook zij veel ouderschapsverlof hebben. (zodat de ouders dit kunnen delen tussen hun werk).
Dat er gevangenisstraf staat op prostitutie heeft naar mijn mening niks te maken met doorgeslagen bescherming. Er is een ander beleid met een andere visie en dat kan goed of fout zijn uiteraard. (ik vraag me ook af of het werkt).
Er is echter wel degelijk betaald contact te vinden, niet zo uitgebreid als in Nederland, maar het is er wel.

De samenleving zit ook anders in elkaar dan in Nederland, met andere bevolkingsgroepen die het land binnenkomen, ik denk dat ook dit meespeelt in het verbieden (mensenhandel).
 
Nee hoor, mannen en vrouwen zijn er gelijk, daar is niks in doorgeslagen. Je ziet bijvoorbeeld ook veel meer mannen met kinderwagens rondlopen, omdat ook zij veel ouderschapsverlof hebben. (zodat de ouders dit kunnen delen tussen hun werk).
Dat er gevangenisstraf staat op prostitutie heeft naar mijn mening niks te maken met doorgeslagen bescherming. Er is een ander beleid met een andere visie en dat kan goed of fout zijn uiteraard. (ik vraag me ook af of het werkt).
Er is echter wel degelijk betaald contact te vinden, niet zo uitgebreid als in Nederland, maar het is er wel.

De samenleving zit ook anders in elkaar dan in Nederland, met andere bevolkingsgroepen die het land binnenkomen, ik denk dat ook dit meespeelt in het verbieden (mensenhandel).
Misschien moeten ze aan dat laatste dan iets doen in plaats van wegkijken en de uitwassen van die situatie verbieden. In die zin lijkt Zweden erg op Nederland, wij spannen het paard ook graag achter de wagen.

Mannen en vrouwen gelijk in Zweden? Dat is meteen de grote uitdaging waar ze voor staan. Ze hebben ontzettend lang gestreden voor Feminisme (Wat in mijn beeld aardig is doorgeslagen in Zweden trouwens) maar nu dat punt van totale gelijkheid (waarin vrouwen overigens net iets vaker voorrang krijgen dan mannen) is bereikt komt het volgende probleem, en dat is het resultaat van 30 jaar lang beleid.

Kort samengevat: ik hoop dat de vrouwen in Zweden nog even genieten van hun verworven rechten, want door hun eigen keuzes zullen ze binnen 30 jaar weer niets te vertellen hebben.

Los daarvan is een verbod op prostitutie of het strafbaar stellen op voorhand gedoemd totaal te mislukken, helemaal omdat ze in Zweden qua handhaving NOG kanslozer zijn dan in Nederland.
 
Geldt dat dan ook voor vrouwen die van de diensten van gigolo's gebruik maken? Iets met gelijke rechten van mannen en vrouwen dus. Ik ben er heel benieuwd naar of hier ook gelijke behandeling geldt. Juridisch klopt hier m.i. geen hout van.
Geldt het enkel voor de koper en niet voor de verkoper? Want ook dat zou frictie op kunnen leveren. Je kunt m.i. beter de verkoper aanpakken dan de koper als je iets wil bereiken als Staat. Niet dat het iets oplevert, alle kruistochten tegen legale prostitutie zijn gedoemd om te falen.

In de jaren twintig van de vorige eeuw was er een alcoholverbod in Amerika. Nog nooit werd zoveel illegaal gestookte bocht gedronken, met allerlei hele slechte gevolgen van dien (de term moonshining heeft te maken met het blind worden van slechte alcohol).

Softdrugs waren verboden in Amerika. Maar ze hebben allemaal een keer geblowd tijdens hun studie.

Prostitutie is in Amerika ook nog altijd een onderwerp dat verboden oproept. Als je naar filmpjes kijkt bij tonightsgirlfriend zie je hoe ze dat oplossen: ze betalen niet voor sex, ze geven een geschenk.......

Het lijkt een beetje op ons softdrugsbeleid: je mag wel verkopen, maar de verkoper mag niet inkopen. Ook zo scheef als wat. En wat bereiken ze er mee? Helemaal niets. Alleen maar meer illegaliteit en rotzooi.

Je kunt m.i. veel beter voor een goed gelegaliseerd beleid gaan en de misstanden aanpakken, dan alles verbieden. Tijdens Corona moest de legale prostitutie dicht. Er werd niet minder door geneukt, maar nu vond alles plaats in thuissituaties en hotelkamers. Geen controles meer, geen veiligheid voor dame en klant, buren die overlast ervaarden, hotelkamers waar je geen uv-lamp meer moet gebruiken, noem maar op.

Het is een illusie om prostitutie uit te bannen. Het is zo oud als de mensheid. Altijd onderdeel van de samenleving geweest en zal het altijd blijven. Straffen leidt tot een averechtse werking. Belonen / zorgen voor een voor iedereen veilige omgeving levert aanzienlijk meer op.
 
Nee hoor, mannen en vrouwen zijn er gelijk, daar is niks in doorgeslagen. Je ziet bijvoorbeeld ook veel meer mannen met kinderwagens rondlopen, omdat ook zij veel ouderschapsverlof hebben. (zodat de ouders dit kunnen delen tussen hun werk).
Dat kinderwagens en mannen ook zwangerschap verlof is wel bekend.

Het gaat hier om de kant als het allemaal niet zo leuk gaat. De wet op verkrachting is daar draconisch.

Deze is zo uitgebreid dat alles er wel ondervalt.

Dus na een date met sex kan een vrouw altijd claimen dat ze geen toestemming had gegeven. Dus jij reageert als gewone man ff niet snel of goed op een berichtje dat zij stuurt en je kunt aangeklaagd worden.

Zelfde met de wet op prostitutie. Twee mensen stemmen een financiële transactie af en dan ben je direct als man chanteerbaar als koper danwel verkrachter.

Bij Assange hebben ze verkrachting geprobeerd om hem uitgeleverd te krijgen aan Zweden. Dat is uiteindelijk niet gelukt

Korte versie, het kan goed gaan als man. Maar net zoals hier, als je in een scheiding terecht komt heb je het recht net wat minder aan je zijde.
 
Ja, van die stoere Vikings van weleer is niets over. De gemiddelde Zweedse man is zo feminiem als het maar kan.
Er is een enorm grote groep van vrouwen uit Thailand in Zweden.

De feministen in Thailand roepen dan gelijk sexuele uitbuiting en vrouwen zijn slachtoffer.

Aan de andere kant zijn er Thaise vrouwen die een lange blonde zorgzame man krijgen in een land waar ze zich kunnen ontwikkelen.


Dus zoals in de film Jurasic Park al werd gezegd "Nature will find its way"
 
Er is een enorm grote groep van vrouwen uit Thailand in Zweden.

De feministen in Thailand roepen dan gelijk sexuele uitbuiting en vrouwen zijn slachtoffer.

Aan de andere kant zijn er Thaise vrouwen die een lange blonde zorgzame man krijgen in een land waar ze zich kunnen ontwikkelen.


Dus zoals in de film Jurasic Park al werd gezegd "Nature will find its way"
Mooi stereotiep. De Zweedse man is lang sn blond en alle vrouwen zijn blond en hebben dikke tieten.

Dat was 40 jaar geleden wellicht het geval, tegenwoordig heeft de helft van de Zweden totaal niets meer te maken met de lange blonde voorouders die er vroeger waren. Heeft iets te maken met te weinig autonome groei en een enorme aanwas van buiten. En niet alleen de laatste jaren, er lopen hele volksstammen rond die hun oorsprong in de Balkan hadden maar in de jaren 90 zijn gevlucht.

Ik zeg niet dat het fout is, ik zeg alleen dat het stereotype niet meer klopt.
 
Ik snap niet zo goed waar al die vooroordelen vandaan komen. Ja de verkrachting cijfers zijn hoger, maar dat is vooral een kwestie van statistiek. Als iemand verkracht is geld elke handeling die eerder is gebeurd als een aparte zaak. Aangezien er helaas nogal veel niet eenmalige verkrachtingen zijn lopen die cijfers hard op.

Welk festival word niet meer georganiseerd?

Het land en de mensen zijn compleet anders dan Nederland, onderhuids broeit er iets over immigranten, dat is eerder de olifant in de kamer. (En dat is redelijk gelijk als de meeste Europese landen)
 
Ik snap niet zo goed waar al die vooroordelen vandaan komen. Ja de verkrachting cijfers zijn hoger, maar dat is vooral een kwestie van statistiek. Als iemand verkracht is geld elke handeling die eerder is gebeurd als een aparte zaak.
In Zweden is elke handeling zonder toestemming verkrachting.

Een van de regels is dat bij gebruik van alcohol of drugs je niet meer kunt besluiten of je toestemming geeft.

Dus elke dame met een paar wijntjes op kan achteraf bepalen dat het verkrachting is. Dat is ook hoe ze Assange van verkrachting probeerden te beschuldigen.

Dus als man ben je in Zweden altijd het haasje als de vrouw kwaad in de zin heeft.

Dat is geen vooroordeel, maar iets waar je als man voor moet opletten.
 
Een van de regels is dat bij gebruik van alcohol of drugs je niet meer kunt besluiten of je toestemming geeft.

Dus elke dame met een paar wijntjes op kan achteraf bepalen dat het verkrachting is. Dat is ook hoe ze Assange van verkrachting probeerden te beschuldigen.

Dus als man ben je in Zweden altijd het haasje als de vrouw kwaad in de zin heeft.

Dat is geen vooroordeel, maar iets waar je als man voor moet opletten.

Als ik dit hier allemaal lees, krijg ik nog wel eens het gevoel "was ik maar als vrouw geboren, tegenwoordig hebben vrouwen in westerse landen meer rechten dan mannen." Ik had dat gevoel soms op mijn twaalfde al. Spijtig dat ik dit artikel niet kan lezen. Hoe ver gaan ze in Zweden? Is het al zo ver dat twee volwassenen bij volle bewustzijn met wederzijdse instemming seks kunnen hebben, en nadien een van de partijen met terugwerkende kracht "neen" kan zeggen om er een verkrachting van te maken? :eek:

Op de duur blijft er maar één optie meer over om problemen te vermijden: vooraf een sekscontract opstellen waarin de voorwaarden worden vermeld. :oops::rolleyes:

Mijn surrogaatpartner zet tegenwoordig nogal eens haar vingers in mijn achterste, prutst heftig aan mijn edele delen, enz. Maar ze vindt dat ík niets bij háár mag doen, want: "Ik ben een vrouw, en een vrouw heeft meer rechten," zegt ze dan steeds.

Topics als deze doen me steeds hieraan denken:

'Mannen zijn de laatste groep die je openlijk mag haten'
Vrouwen plegen even vaak huiselijk geweld als mannen

Weinigen willen het toegeven, maar er heerst tegenwoordig in westerse landen een hetze tegen mannen in het algemeen. :mad:
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan