Achtervolgd na afspraak

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 4776

Stamgast
DVP
784
08/11/21
4.989
Amai, wat een ervaring. Bij het naar huis rijden vandaag merkte ik een auto op die de hele tijd achter mij aan bleef rijden, al sinds ik de parking van het hotel af was. Na bijna een fietser omver gereden te hebben, 3x sneller dan toegelaten de binnenbaantjes afreed en uiteindelijk even aan de kant gaan staan om even te kunnen stoppen met panikeren, wou ik even een luchtje scheppen voordat ik verder naar huis zou gaan en net voor ik wou uitstappen zag ik diezelfde auto aan de overkant van straat staan. Hij weet dat ik hem zien staan heb, ik heb hem gezien maar ik laat mijn hoofd nog even tot rust komen want de beelden zijn nog niet helemaal helder doorgekomen door de angst. Gelukkig heb ik de nummerplaat en het voertuig goed gezien voor hij snel wegreed en ben ik naar de politie een klacht gaan indienen.
Ik ben een eindje verder gereden en heb mij even weggestopt waar hij me niet kon zien en ik hield de weg ondertussen in de gaten. De auto is nog enkele malen heen en weer gereden. Hoe eng was dat... wat bezielt sommige mensen toch om anderen zo te benaderen.

Zo zie je maar, er zitten ook gekken tussen bij de wandelaars, niet alleen dvp/fakers. Fucking psycho.

Hebben andere dames (of mannen) al gelijkaardige nare ervaringen gehad?
 
Wat een vervelende ervaring @belleds! Gekken heb je er altijd tussen zitten. Kan je niks aan doen. Wel heb je goed gehandeld ! Ik van mijn kant zorg altijd er voor als ik een dame bezoek dat ik de omgeving ken en heb het geluk een "antenne" te hebben voor foute boel. Ben al een paar keer niet op bezoek gegaan.
Sterkte met de verdere verwerking. Je hebt er niks aan kunnen doen en gelukkig is het niet verkeerd afgelopen.
 
:mad:🤬

Dat zijn dus de dingen die je vooral niet mee wilt maken natuurlijk.
Sowieso goed gehandeld om de politie in te schakelen, hopelijk doen ze er ook iets mee.
Persoon in de auto niet herkend? Voormalig jaloerse klant of aankomend stalker. Helaas dingen waarmee (vooral populaire) DVP's mee te maken krijgen. 👆

Hoop voor jou een eenmalig iets, vrees echter........., 🙈🙊
 
Hey Belle
zag het net op jouw instagram verhaal ook verschijnen , Onbegrijpelijk . Het is gebeurd en maar best dat je klacht bent gaan neerleggen.
Het zal wel niet evident zijn om het hoofd koel te houden maar volgende keer niet in paniek slaan. paniek altijd slechte raadgever . je schrijft het zelf , bijna fietser aangereden. Je wil jezelf niet dieper in de problemen brengen. volgende keer wagen rustig aan de kant zetten , even wachten en kijken wat ie doet . blijft ie in jouw buurt hangen , onmiddellijk politie bellen en blijven staan. Veel sterkte bij het verwerken.
 
Wat een vervelende ervaring, @belleds . Goed dat je het kenteken hebt genoteerd en doorgegeven aan de politie (ook al doen ze er de eerste keer waarschijnlijk nog niets mee). Zelf heb ik gelukkig nog geen nare dingen meegemaakt. Mijn favoriete dame heeft ooit last gehad van een stalker. Ik was een keer bij haar toen was de voordeur kapot. Dat had die stalker gedaan, omdat ze hem niet binnen wilde laten. Gelukkig was die dame daar toen niet alleen maar met een paar collega's. Terwijl die gast probeerde door de gesloten deur te raken hebben zij meteen de politie gebeld, die waren er ook vrij snel. Dat was voor die dames ook geen fijne ervaring. Er lopen inderdaad wat idioten rond. Sterkte met het verwerken van deze vervelende ervaring!
 
Angstaanjagende ervaering. Was het de klant waar je daarvoor mee afgesproken had? Dan heb je waarschijnlijk wel meer gegevens van hem.
Al denk ik niet dat de politie er iets mee kan want hij heeft waarschijnlijk niets strafbaars gedaan.
Je zou hem natuurlijk wel een pissig berichtje kunnen sturen en melden dat je zijn gegevens aan de politie doorgegeven hebt.
 
Dat is kut voor je. Hier zit niemand op te wachten. wat kun je er aan doen eigenlijk niets, naar een grote supermarkt rijden naar binnen gaan als deze open zijn en daar on hulp bellen. Misschien een optie om een of twee klanten in vertrouwen nemen, dat ben ik namelijk ook.
Er is een dame, die ongeveer alles van me weet , en ik van haar, als ze me belt ga ik het regelen, dit kan ik alleen maar in de stad waar ik woon, en dat weet ze ook.
Misschien een tip, maar je moet wel wat inleveren van je privé leven.
 
Inderdaad geen prettige ervaring, maar wel goed opgelet en opgelost. Hopen dat de politie toch gewoon eens contact oppakt met hem. En dat het bij die 1ne keer blijft.
 
Erg heftig verhaal.

Paar dingen waar ik aan dacht toen ik het las :

Ik neem aan dat je van een afspraak met een klant in het hotel terug ging ?
Als het om iemand zou gaan die _jou_ als zijnde de DVP zou willen stalken (in plaats van spontaan een willekeurige sexy vrouw die naar d'r auto loopt stalken) zou je toch gaan denken dat het te maken heeft met de klant die je in het hotel had - niet veel andere mensen zullen geweten hebben dat jij op die bepaalde tijd van dat hotel naar huis zou gaan .
Als je er vaker geweest bent zou een alternatief nog zijn iemand van de receptie of bewaking die kan weten van je bezoek/boeking .

Begrijpelijk dat je in paniek raakt - maar het leest alsof je toch naar (dicht bij) je huis gereden bent met de stalker in de buurt .
Achteraf gezien - rijd naar een politieburo - of iets als een supermarkt met groot parkeerterrein, bel om hulp - politie , of vrienden ? . Vraag eventueel de bewaking van die supermarkt om de stalker te confronteren.

Ik lees alleen dat je stalker/kenteken goed gezien hebt - geen foto/film met je telefoon ? .
Overweeg ook een dashcam in je auto (of twee - vooruit kijkend en achteruit kijkend) , het bewijst een stuk beter dat je echt achtervolgd werd (in plaats van "ik reed toevallig dezelfde route en ze schoot niet op dus ik zat even een beetje dicht op de bumper" )

(makkelijk verzinnen achter het toestenbord - het is ook niet als kritiek bedoeld , en het _is_ moeilijk om onder stress en paniek keuzes te maken. Maar voor een mogelijke volgende keer is het goed om te voren een plan "wat als .." paraat te hebben ) .

Sterkte met de schrik .
 
Vervelende ervaring voor je hoor. Gelukkig heb je hem af kunnen schudden. Maar nooit leuk om zoiets mee te maken. Goed dat je zijn nummerbord hebt kunnen noteren. Wees er wel bewust van dat hij jouw nummerbord ook zou kunnen hebben en zo toch weer in de buurt kan proberen te komen. Dus wees hier goed alert op. Goed dat je er melding van hebt gemaakt. Maar meestal kunnen ze hier inderdaad nog niet zoveel mee.
 
Zekers, maar dan iets anders.
Mij was er 1 gevolgd tot aan mijn huis, wat toen niet gebruikt werd voor privé ontvangst. Dus echt 100% mijn prive adres.
Had geen idee dat die man mij gevolgd was helaas...

De volgende dag staat die bejaarde man ineens voor mijn voordeur met een bloemetje en zei ook dat hij mij gisteren gevolgd was. Heb hem niet binnengelaten, heb niet vriendelijk gereageerd en de bloemen ( voor het eerst ) in de kliko gedumpt. Vond dit echt niet leuk!!

2e Keer stond er iemand voor mijn deur op mijn huidige adres, waar ik wel (soms) mijn vaste mensjes ontvang. Deze meneer was al eens geweest, maar zit en zat nog niet bij mijn vaste groep. Het was mijn vrije dag, dus geen sexy kleren aan.. geen make up.. haren nog alle kanten op.. en doe de deur open.
Gaat vrij hard praten wat hij wilt met gebruik van mijn artiestennaam. Of hij dus mag binnenkomen voor een uurtje lol 🙄
Vriendelijk bedankt en gezegd dat hij niet zomaar kan komen aanwaaien. Nooit meer teruggezien..

En dan heb je nog de niet nadenkende heren die hun auto pal voor je deur zetten of bellen op je stoep dat ze er zijn. Why? 😳 Mijn buren zien en horen dat toch ook? Hoe dom kan je zijn.🙄

Maar ben blij dat jij die gast op deze manier kwijt bent geraakt. Waarschijnlijk heeft hij niet eens zelf in de gaten gehad wat zijn rare fratsen teweeg heeft gebracht bij jou.
Hoe wordt je para? Nou zo dus..
 
Zoals anderen al aangeven naar het politie bureau rijden als je gevolgd wordt.
Mocht je niet zeker weten of een auto jou volgt kun je een rondje om het blok rijden als die auto dan ook een rondje om het blok rijdt weet je ook meteen dat je gevolgd wordt.
 
Zekers, maar dan iets anders.
Mij was er 1 gevolgd tot aan mijn huis, wat toen niet gebruikt werd voor privé ontvangst. Dus echt 100% mijn prive adres.
Had geen idee dat die man mij gevolgd was helaas...

De volgende dag staat die bejaarde man ineens voor mijn voordeur met een bloemetje en zei ook dat hij mij gisteren gevolgd was. Heb hem niet binnengelaten, heb niet vriendelijk gereageerd en de bloemen ( voor het eerst ) in de kliko gedumpt. Vond dit echt niet leuk!!

2e Keer stond er iemand voor mijn deur op mijn huidige adres, waar ik wel (soms) mijn vaste mensjes ontvang. Deze meneer was al eens geweest, maar zit en zat nog niet bij mijn vaste groep. Het was mijn vrije dag, dus geen sexy kleren aan.. geen make up.. haren nog alle kanten op.. en doe de deur open.
Gaat vrij hard praten wat hij wilt met gebruik van mijn artiestennaam. Of hij dus mag binnenkomen voor een uurtje lol 🙄
Vriendelijk bedankt en gezegd dat hij niet zomaar kan komen aanwaaien. Nooit meer teruggezien..

En dan heb je nog de niet nadenkende heren die hun auto pal voor je deur zetten of bellen op je stoep dat ze er zijn. Why? 😳 Mijn buren zien en horen dat toch ook? Hoe dom kan je zijn.🙄

Maar ben blij dat jij die gast op deze manier kwijt bent geraakt. Waarschijnlijk heeft hij niet eens zelf in de gaten gehad wat zijn rare fratsen teweeg heeft gebracht bij jou.
Hoe wordt je para? Nou zo dus..

Ik denk dat dit niet alleen voor jou alleen weggelegd is. Ik heb het wel vaker gehoord dat of dames gevolgd werden of de klant ineens ongevraagd aan de deur stond. Je moet gewoon firm optreden en laten blijken dat zulk gedrag (zonder afspraak bijv) niet kan.

En daar blijft het dan ook bij vaak. Het probleem is; als je zulke mensen ooit binnenlaat blijven ze komen. Goed bedoeld of niet.
 
Dashcam voor en achter in de auto doen. Zo heb je in elk geval bewijs materiaal. En een signalement bestuurder, kenteken, en de auto staat goed op beeld. Zonder bewijs sta je zwak bij de aangifte / politie.
 
Dat lijkt me echt een hele vervelende ervaring met mogelijk vergaande gevolgen voor jouw veiligheidsgevoel. Goed dat het je is opgevallen, actie hebt genomen en daarna zelfs nog een melding hebt gemaakt bij de polite. Zelf in ieder geval geen actie ondernemen richting deze persoon en alles wat je had qua gegevens overdragen in je melding bij de politie. Ik weet niet hoe het precies geregeld is in België maar in Nederland zullen ze het vaak alleen de melding noteren en meeluisteren/denken of een stopgesprek voeren met diegene mocht het vaker voorkomen. Hopelijk weet je ook wie het is en kun je hem voortaan als klant negeren/weigeren.

Ik zou het zelf in ieder geval goed documenteren en mocht je bang zijn dat ie toch voor de deur staat zou je na kunnen denken aan een camera(deurbel) of dashcam o.i.d. waarmee je iets van een veiligheidsgevoel terug kunt krijgen en een afschrikwekkende werking kan hebben, en mocht ie dan alsnog voor de deur staan dan heb je tastbaar bewijs dat ie er ook echt geweest is. Sterkte in ieder geval.

Waarschijnlijk heeft hij niet eens zelf in de gaten gehad wat zijn rare fratsen teweeg heeft gebracht bij jou.
Het zou maar zo eens kunnen dat de persoon in kwestie denkt dat hij uit goed gevoel/liefde/intenties handelt en er totaal niet bij stilstaat dat het, hoe goed het ook klikt met een dame, een zakelijke dienstverlening is en zo'n actie dus totaal niet gewenst is. Empathie en het effect van hun gedrag op jullie is daarbij ver te zoeken bij deze stumperts. Ik vond het altijd raar dat sommige dames iets in de trant van "ik spreek niet privé af" op hun website hadden staan maar door deze idioten acties kan ik me goed voorstellen dat je dit nog eens extra wilt benadrukken.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan