Afdingen op de prijs

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Afdingen bij een sekswerker: do or dont

  • Ja, afdingen is normaal bij een sekswerker

    Stemmen: 36 13,5%
  • Nee, afdingen is not done bij een sekswerker

    Stemmen: 196 73,4%
  • Soms, afdingen kan alleen in een bepaalde setting (leg dit uit in de comments)

    Stemmen: 35 13,1%

  • Totaal aantal stemmers
    267
Wat maakt het verschil, om het in het buitenland wel te doen, en hier in NL niet?
,.Das simpel .als in Bv thailand niet probeert af te dingen als je iets wil kopen ,kleding,foons Enz Enz.
Dan zijn er thai die je gaan uitleggen hoe dat werkt.
Doe je t dan nog niet ,...liggen ze In een deuk en betaal Je 150~200%
Op Marktplaats is T heel gewoon trouwens
 
Laatst bewerkt:
Onlangs zei iemand tegen mij,..kan jij dit en dat voor mij doen,....ik zei ja ok,.... Kost rond de 500€.
Zegt Ie,..Ik Heb maar 350,..... Ik Zei,.....dan kan T niet
450 Dan?
Je had toch maar 350?
Geintje,....Probeerde t ff,....Haha
Ik zei,..Ok,...geen geintje,,,,550.....Werd Hij Boos,.....Geblokt.
Hoorde Via via,....Hj Had Bij een ander 750 betaald Woehaha
 
Doe ik ook een duit in het zakje...
Ik ben als ondernemer ook allergisch voor de vraag naar korting, maar dat is in de reguliere handel gewoongoed geworden. In de dienstverlenende sectoren ligt het simpelweg anders. Geen marge maar te verrekenen uren. Afdingen is dan simpelweg not done. Wel is het zaak dat je op voorhand een prijs met elkaar afspreekt. De ene bepaalt wat er wordt gevraagd en de ander bepaalt of dat accoord is. Zo niet, geen deal.
Ik lees natuurlijk ook over extra handelingen en buitenland. Buitenland heb ik geen ervaring. Extra handelingen eigenlijk ook niet omdat het vooraf altijd wel duidelijk is. Ik heb het "probleem" dus nooit.
Er is niets zo fijn als duidelijkheid. Dan ligt de aandacht van elke seconde vervolgens op het genieten en niet op iets anders.
En natuurlijk....vragen staat vrij, maar dan loop je gewoon de kans dat je "het lid op de neus krijgt" om eens een grappige uitspraak te gebruiken.
Mij hoor je niet afdingen. Is de prijs te hoog kom ik niet, of nooit meer terug.
 
Ondergewaardeerd zeker.

Te goedkoop is een hele andere discussie en dan mag je wat mij betreft in ieder geval onderscheid maken tussen wat de klant betaald en wat de sekswerker netto over houdt.
Ik ben van mening dat de klant best veel betaald, een gemiddeld uurtje kost flink meer dan een gemiddeld dagloon oplevert. Ik geloof dat het ongeveer anderhalve dag modaal loon kost per uur zonder extra's.
Dat een legaal sekswerker netto te weinig over houdt kan ik dan wel weer achter staan.
Een sekswerker werkt niet altijd de hele dag. Je hebt veel verschillende soorten sekswerk.

Maar, je moet misschien meer kijken naar de aard van het werk. Je kunt het niet vergelijken met een reguliere baan waar je geen risico's loopt op soa's, geweld, sociale stigma en psychische schade en waar je geen intimiteiten hoeft te hebben met mensen die je type misschien niet zijn. Dan vind ik sekswerk wel te goedkoop.

Natuurlijk kan €150 euro al heel veel geld zijn voor mensen en deze hobby is misschien niet voor iedereen financieel bereikbaar.
 
Maar, je moet misschien meer kijken naar de aard van het werk. Je kunt het niet vergelijken met een reguliere baan waar je geen risico's loopt op soa's, geweld, sociale stigma en psychische schade en waar je geen intimiteiten hoeft te hebben met mensen die je type misschien niet zijn.
Anderzijds heb je ook weinig ondernemingsrisico.
 
Anderzijds heb je ook weinig ondernemingsrisico.
Volgens mij loop je juist een groot ondernemingsrisico. Je kunt je niet verzekeren tegen tijdelijke ongemakken, zoals een bacteriële vaginose door alle condooms en glijmiddel, niet tegen ongeplande zwangerschappen of ernstige ziektes zoals hiv, psychisch trauma of problemen met je eigen seksualiteitsbeleving. Bovendien kunnen het verlies van vrienden en werk door stigma's ook een risico vormen.
 
Ook ik ben ondernemer. Ook ik word vaak geconfronteerd met de kortingsvraag. Het antwoord is ALTIJD nee. Ik heb een vaste prijslijst en die is wereldwijd heilig. Omdat ik simpelweg geen gezeik over prijzen wil krijgen. Voordeel voor mij is dat ik producent ben.
Wel zal ik een enkele keer, afhankelijk hoe het contact verloopt, een toenadering op de bezorgkosten of een specifiek accessoire doen. Zoals het mij belieft.
Ik ben er NOOIT boos om als iemand om korting vraagt, maar mijn vriendelijke antwoord met uitleg is altijd hetzelfde.
Het is dan aan de klant wat hij / zij ermee doet.

Van de andere kant is het zo dat ik heel vaak ervaar dat fixed prices zelden bestaan. Dus bijna alles is onderhandelbaar, tenzij de producent een strak prijsbeleid heeft (meestal specifieke merken).

Dus ja, ik heb er geen moeite mee om korting te vragen bij een DVP. Maar dat zal nooit op de prijs zijn. Kleine kans van slagen. Hoeft ook niet. Eerder zal het om extra service zijn.
En een DVP die de deur dicht gooit vóór mijn neus en niet achter mijn kont beschouw ik als een lomperik die me niet hoeft te blokkeren, want ik zal nooit terug gaan naar haar.
Wel mag ze rustig en vriendelijk edoch pertinent NEE zeggen. Dat respecteer ik en zal het ook waarschijnlijk accepteren ...
Het is de toon die de muziek maakt bij mij.
 
Ook ondernemer hier, ook hier komt de vraag over korting regelmatig voorbij. Ik leg altijd netjes uit aan mijn klanten dat mijn prijs een vaste prijs is en voor elke klant hetzelfde is. Het staat ze vrij als ze iemand anders kunnen vinden welke in hun ogen hetzelfde of meer voor minder doet/levert.

Afdingen bij een dame van plezier is voor mij dus ook een no go. De dame geeft in kwestie geeft zichzelf letterijk en figuurlijk bloot, en mag daar dus zelf de prijs voor bepalen. Als ik te duur vindt dan ga/boek ik niet.
 
Persoonlijk vind ik het erg respectloos om te vragen om korting of af te dingen alsof je op een rommelmarkt staat (kom met maar de lollige opmerkingen over mijn woordkeuze 🙃) en ik weiger je dan ook vrijwel altijd gelijk als klant.
Ik doe het eigenlijk nooit, want ik kies meestal wel vrij bewust voor een bepaalde dame, dus dan heb ik geen zin om geweigerd te worden.

Maar soms denk ik (misschien wel geheel onterecht hoor, ik hoor het graag) dat ik best wel een goede klant ben, dat er best wel een extra mag worden gegeven 🤐 2u a €150/u en dan PZC,tz,anaal voor €20+€20+60. Moet je dan echt nog die €20 voor anaal vingeren in rekening brengen?

En is een voorstel doen ook not done? Zelfde situatie als hier boven, zeg rond de €100 aan extra's. Is een voorstel om 3u voor €500 dan ook not done?

Als ik bij de garage kom met m'n auto -elk jaar geef ik redelijk wat uit aan onderhoud - waar ik vaste klant ben, betaal ik ook enkel het lampje en niet de arbeid als m'n koplamp stuk is.
 
En is een voorstel doen ook not done? Zelfde situatie als hier boven, zeg rond de €100 aan extra's. Is een voorstel om 3u voor €500 dan ook not done?
Een voorstel doen op een respectvolle manier vind ik moeten kunnen. Stel deze dame vraagt extra's en je wilt eigenlijk alles, kan je indd een passend voorstel doen.

Bijv:
€150/u
€20tz
€50Pzc
€50anaal

Hier zou je een nette €250 kunnen voorstellen ipv een €270
 
Soms vraagt een dame voor bv pzc extra. Pzc kost dan 50 euro extra. Zoveel heb ik dan niet bij me zeg ik. De dame vraagt dan hoeveel heb je wel? Ik zeg dan 20 en dan is het ook goed. Maar ik ga liever voor de all in prijs.
 
(Na aanleiding van mijn topic over transseksuele werkers zal ik iedereen voortaan sekswerker noemen als ik praat in algemene sfeer)

Beste leden,

Dit topic raakt een gevoelige snaar bij veel wandelaars en vast en zeker ook bij sekswerkers op dit forum.

Afdingen op de prijs. Moet dit kunnen of is dit not done? En dan heb ik het niet over werkers die €300+ per uur vragen maar gewoon een gemiddelde van €130-€200.

Persoonlijk vind ik het erg respectloos om te vragen om korting of af te dingen alsof je op een rommelmarkt staat (kom met maar de lollige opmerkingen over mijn woordkeuze 🙃) en ik weiger je dan ook vrijwel altijd gelijk als klant.

Hoewel dit misschien wat voorbarig is ben ik wel benieuwd hoe de rest hier over denkt.

Hieronder wat dingen die ik al meerdere malen voorbij heb zien komen in mijn whatsapp gesprekken.
"Kan dat niet voor wat minder?"
"Als je het voor de helft doet dan kom ik er gelijk aan!"
"Ik moet een eind rijden, kan je mijn benzine kosten vergoeden?"
"Ik heb maar €20 dus daar moet je het maar mee doen."
"Is mijn verjaardag dus waar is mijn verjaardagskorting?"
"Krijg ik korting als ik mijn studentenpas laat zien?"
Wie dit bij mij doet mag gelijk doorlopen is gewoon respectloos !zeg ik altijd je bent hier niet op een rommelmarkt of dergelijke. Wie het niet kan (wil)betalen jammer ...
 
Gisteren iemand op mijn zwarte lijst op mijn telefoon gezet die met 45 euro voor een uur kwam, hij vond mijn uurprijs te hoog ( welke hij uiteraard niet wist voordat hij belde 🙄 ). Prima, ben ik per direct al helemaal klaar met je.

Meneer hoeft en kan mij niet meer bellen.

Ben een aardig en veel te lief persoontje, maar dan is je kans bij mij toch echt weg.
 
Het kan zijn dat sommige mensen een zeer beperkt budget hebben, maar ik ben enigszins verbaasd dat zij een korting van €20 al significant vinden.

Wanneer je geld uitgeeft aan een exclusieve hobby, ga je toch niet afdingen om een kleine korting te krijgen? Persoonlijk zou ik me schamen als ik €370 moet betalen, maar korting wil krijgen om slechts €350 te betalen. Net of mijn leven zoveel beter gaat worden als ik €20 euro bespaar.

Wat een gedoe toch met die variabele tarieven. Ik heb het eerder gezegd: ik geef de voorkeur aan een vast bedrag met duidelijkheid over wat het inhoudt. Ik betaal liever voor de algehele ervaring dan voor specifieke handelingen. Om dezelfde reden ga ik niet naar McDonald's. Ik wil simpelweg goed eten zonder gedoe over of ik wel of niet een topping op mijn dessert wil. 😉
 
Gisteren iemand op mijn zwarte lijst op mijn telefoon gezet die met 45 euro voor een uur kwam, hij vond mijn uurprijs te hoog ( welke hij uiteraard niet wist voordat hij belde 🙄 ). Prima, ben ik per direct al helemaal klaar met je.
Hahaha, 45 Euro per uur is ongeveer wat iemand met een modaal salaris kost als je die inhuurt. Zeer onredelijk voorstel, tenzij hij dacht dat hij een interieurmanager aan de lijn had. Dan is het best prima 😉
 
Een voorstel doen op een respectvolle manier vind ik moeten kunnen. Stel deze dame vraagt extra's en je wilt eigenlijk alles, kan je indd een passend voorstel doen.

Bijv:
€150/u
€20tz
€50Pzc
€50anaal

Hier zou je een nette €250 kunnen voorstellen ipv een €270
Zeker, maar respectvol is voor iedereen weer anders.

Ik vind dan wel overigens, want het voorstel (3u met korting op de extra's ) dat ik doe, zorgt uiteindelijk voor meer omzet dan 2u volledig betaald.

Als dame krijg je dan ook een stukje zekerheid, want ja, misschien komt er het uur na mij wel niemand. Dan heb je niets.

In de machinebouw/techniek is onderhandelen over de prijs vrij gebruikelijk. We hebben een afroep order bij een fabrikant waarbij de prijs van 100 lichtschermen van €200.000 naar €90.000 ging...🙄
 
In de machinebouw/techniek is onderhandelen over de prijs vrij gebruikelijk. We hebben een afroep order bij een fabrikant waarbij de prijs van 100 lichtschermen van €200.000 naar €90.000 ging...🙄
Ik moet nu denken aan mijn vader. Die zat in de handel en verkocht een schaars product. Hij was het gezeur over de al geaccepteerde prijs eens zo zat dat hij de prijs ter plekke verhoogde. Diegene heeft het uiteindelijk ook gekocht voor de hogere prijs. 😂 🤣
 
Ik moet nu denken aan mijn vader. Die zat in de handel en verkocht een schaars product. Hij was het gezeur over de al geaccepteerde prijs eens zo zat dat hij de prijs ter plekke verhoogde. Diegene heeft het uiteindelijk ook gekocht voor de hogere prijs. 😂 🤣
Ik heb bvb ook een hekel aan afdingen als je iets tweedehands verkoopt.
Als ik iets tweedehands verkoop dan zet ik er altijd duidelijk bij dat er niet over de prijs onderhandeld kan worden.
Heb je altijd die er toch over zeuren en toch proberen om onder de prijs te komen => verhoog ik onmiddellijk de prijs voor hun, zelf als ze dan daarna de initiële vraagprijs bieden is het njet voor hun
 
Ik heb hetzelfde hoor. Werk daarom ook met een allin prijs. Niks makkelijkers dan dat!
Maar als ik dan niet alle opties wil gebruiken? Er zijn genoeg dames die all in rate hanteren en bieden zowel massage met handmatig happy end als intiem met cim. Als ik dan alleen de massage met happy end wil dan wil ik eigenlijk niet voor de extra's betalen.

Als ik naar de Mac ga neem ik geen happy meal als ik eigenlijk alleen een hamburger wil.
 
Maar als ik dan niet alle opties wil gebruiken? Er zijn genoeg dames die all in rate hanteren en bieden zowel massage met handmatig happy end als intiem met cim. Als ik dan alleen de massage met happy end wil dan wil ik eigenlijk niet voor de extra's betalen.

Als ik naar de Mac ga neem ik geen happy meal als ik eigenlijk alleen een hamburger wil.
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Je betaalt niet voor de handelingen en opties. Je betaalt voor een intieme tijd samen met de dame. Het voordeel van een all-in prijs is dat je geheel vrij bent om samen te kijken wat jullie op dat moment leuk vinden.

Zie het als een pretpark. Je betaalt de entree, daarna ben je vrij om te ervaren wat je wil. Niet iedereen wil in de achtbaan, maar misschien kun je wel genieten van een andere attractie. Je betaalt met de entree niet voor de achtbaan, maar voor de toegang tot het park.
 
Ik date zowel betaald als onbetaald. Maar ik kan mij best voorstellen dat als een man een DVP bezoekt voor meerdere uren (2 tot 3 uurtjes) en je betaald €150 p/u
dus €300 tot €450 euro dat een dame dan ook nog voor alle extra's als: anaal €50 extra, pzc €30 extra, vingeren €25 extra, CIM €50 extra, Over borsten klaarkomen €30 extra, voor sommige dames is zoenen ook €25 extra, tongzoenen wanneer aangeboden zelfs €30 extra. Rimmen voor wie dit lekker vind €50 extra

Nou goed stel dat je van al het genoemde fan bent, en in die 2-3 uurtjes die je hebt geboekt redt je dat allemaal makkelijk om dat allemaal uit te proberen. Ben je €290 euro kwijt aan alle extra's. Ik zeg niet dat elke vent alle extra's neemt. Maar veel word wel afgenomen. In een club is dit voor een dame moeilijk om het zo niet te doen. Maar een DVP die zelf ontvangt kan wel wat met de prijs doen, en wat extra bieden zonder het in rekening te brengen.

In de Raamprostitutie brengen de meiden alles in rekening. Die varen er heel goed bij al die extra diensten, voor hen is dat pure winst.. Dus als er op een dag 10 kerels komen die gepijpt willen worden zonder condoom, vingeren, zoenen, en over borsten willen spuiten, dan is het een leuk verdienmodel.
 
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Je betaalt niet voor de handelingen en opties. Je betaalt voor een intieme tijd samen met de dame. Het voordeel van een all-in prijs is dat je geheel vrij bent om samen te kijken wat jullie op dat moment leuk vinden.

Zie het als een pretpark. Je betaalt de entree, daarna ben je vrij om te ervaren wat je wil. Niet iedereen wil in de achtbaan, maar misschien kun je wel genieten van een andere attractie. Je betaalt met de entree niet voor de achtbaan, maar voor de toegang tot het park.
Exact!!
 
Maar als ik dan niet alle opties wil gebruiken? Er zijn genoeg dames die all in rate hanteren en bieden zowel massage met handmatig happy end als intiem met cim. Als ik dan alleen de massage met happy end wil dan wil ik eigenlijk niet voor de extra's betalen.

Als ik naar de Mac ga neem ik geen happy meal als ik eigenlijk alleen een hamburger wil.
Dan zoek je een andere dame 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan