Afdingen op de prijs

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Afdingen bij een sekswerker: do or dont

  • Ja, afdingen is normaal bij een sekswerker

    Stemmen: 36 13,5%
  • Nee, afdingen is not done bij een sekswerker

    Stemmen: 196 73,4%
  • Soms, afdingen kan alleen in een bepaalde setting (leg dit uit in de comments)

    Stemmen: 35 13,1%

  • Totaal aantal stemmers
    267

Noortjexx

Meubelstuk
DVP
1.487
03/11/22
2.704
Site
(Na aanleiding van mijn topic over transseksuele werkers zal ik iedereen voortaan sekswerker noemen als ik praat in algemene sfeer)

Beste leden,

Dit topic raakt een gevoelige snaar bij veel wandelaars en vast en zeker ook bij sekswerkers op dit forum.

Afdingen op de prijs. Moet dit kunnen of is dit not done? En dan heb ik het niet over werkers die €300+ per uur vragen maar gewoon een gemiddelde van €130-€200.

Persoonlijk vind ik het erg respectloos om te vragen om korting of af te dingen alsof je op een rommelmarkt staat (kom met maar de lollige opmerkingen over mijn woordkeuze 🙃) en ik weiger je dan ook vrijwel altijd gelijk als klant.

Hoewel dit misschien wat voorbarig is ben ik wel benieuwd hoe de rest hier over denkt.

Hieronder wat dingen die ik al meerdere malen voorbij heb zien komen in mijn whatsapp gesprekken.
"Kan dat niet voor wat minder?"
"Als je het voor de helft doet dan kom ik er gelijk aan!"
"Ik moet een eind rijden, kan je mijn benzine kosten vergoeden?"
"Ik heb maar €20 dus daar moet je het maar mee doen."
"Is mijn verjaardag dus waar is mijn verjaardagskorting?"
"Krijg ik korting als ik mijn studentenpas laat zien?"
 
Ik doe geregeld niet aan afdingen bij een sexwerker.
Dat komt de sfeer en de service meestal niet ten goede.
Ik informeer van tevoren wat de vraagprijs is en daar neem ik mijn beslissing op.
Probleem kan het vormen als er later op eens kosten voor bepaalde handelingen gevraagd worden, waar dat niet van begin af aan duidelijk was. Maar ook dan onderhand ik meestal niet. De dame ziet mij gewoon nooit meer terug.
Waar ik wel soms onderhandel is in onvergunde Aziatische massagesalons voor extra's. Die worden meestal niet van te voren besproken en zijn negens vastgelegd. En als ik de vraagprijs op de kamer te hoog vind, dan ga ik daar wel in onderhandeling over. Geregeld kom je daar snel met elkaar uit.
 
Boven bepaalde prijzen in winkels enz ding ik altijd af. Bij een DVP niet, tenzij je er al bent, maar dan op een vriendelijke manier voor extra's en niet vooraf. Daar is volgens mij weinig mis mee. Upfront afdingen komt de date (als die dan al doorgang vindt) niet ten goede, dat ben ik helemaal eens.
 
Ik herinner me nog een topic over DvP's die extra geld vroegen, https://www.girlsreview.nl/threads/dvps-die-extra-geld-vragen.13909/

Nooit meegemaakt hoor, en de meesten vonden het geen tof idee, inclusief ikzelf. Maar een minderheid had er wel begrip voor.

Afdingen is natuurlijk gewoon hetzelfde proces vanuit de klant gezien. Wat mij betreft zijn dezelfde argumenten toepasbaar, ofwel we keuren het beiden goed, ofwel we keuren het beiden af.

Ik zou het allebei niet willen hoor, gezeik over geld gaat niet lekker samen met een GFE. Ook bij extreem dure DvP's lijkt het me niks. Als zo'n random dame eenmaal heeft gekozen 500 per uur waard te zijn begin je al gelijk vanuit een te verschillende golflengte.
 
afdingen is uiteraard not done, we zitten niet op de markt.
Je zoekt een bepaalde dienst en dan zoek je een dame die deze dienst levert tegen een prijs waar je je comfortabel bij voelt.
Het geeft geen enkele zin om een dame aan te spreken die je persoonlijk te duur vind om dan proberen de prijs naar beneden te trekken. Dit is onrespectvol en zal in 99% van de gevallen tot een blokkering leiden. Zoek gewoon verder tot je iemand vind die naar jou gevoel wel een correcte prijs vraagt.
 
Afdingen bij een sekswerker, nooit gedaan en ben ik niet van plan ook.

Wel eens gevraagd om een pakket-prijs bij het afnemen van meerdere extra's.
Ook een keer gehad dat een dame graag anaal als extra aan me wilde verkopen. Ik had na haar vooraf betaald te hebben nog maar 20 Euro contant bij me dus ging ervan uit dit hem niet ging worden maar vroeg uit interesse en als kennis voor de toekomst wat dat dan extra moest kosten.
Het begon bij 100 Euro en iedere keer dat ik haar vertelde dat we dat vandaag niet gingen doen omdat ik het niet bij me had werd het een beetje minder. Het kwam tot 50 Euro en toen hield ze vol dat ze die nog bij me gezien had toen ik haar betaalde en ik die dus wel bij me had. Toen ben ik naar mijn broek gelopen en heb ik de zakken leeggehaald. Verassend genoeg kwam er maar 20 Euro tevoorschijn.
 
Waar ik wel soms onderhandel is in onvergunde Aziatische massagesalons voor extra's.
Mijn ervaring is: tevoren, als de masseuze al naar de kassa is geweest met het geld en ze weer terug in het kamertje komt, haar €50 extra geven zonder te vragen of er meer kan. Er gebeurt dan doorgaans 'vanzelf' wel meer en het meisje hoeft niet in onzekerheid te staan over de vraag of er wat meer in de zak zit.
Naderhand zit ik dan weleens met het gevoel te zijn afgeknepen of leeggetrokken, maar dan op een aangename wijze.
 
Ik heb weleens bij Park118 gehad dat er extra's werden aangeboden waar dan bijna zeurend extra voor werd gevraagd vanwege nare persoonlijke omstandigheden. Het ontneemt mij elk verlangen om te vrijen. Ik betaal wat ik wil, de dame doet wat ze ervoor wil doen, allebei blij.
 
Of iemand 100 of 500 euro voor een uur vraagt is voor mij een gegeven, geen onderwerp voor discussie.
Maar bij de prijs van extra's voel ik me soms ongemakkelijker, zou ik het soms wel ter discussie willen stellen. Niet dat ik dat ooit gedaan heb. + 20 euro voor zoenen bv vind ik onzin, je doet het of je doet het niet. 50 euro voor pzc vind ik ook teveel als het om een paar minuten gaat.
Voor overnachtingen bijna de volle uurprijs vragen voor de uren dat je slaapt vind ik ook van den zotte (niet dat ik dat kan betalen), daarover zou ik ook geneigd zijn te vragen of het niet redelijker kan.
 
Afdingen is voor mij ook taboe, dus heb ik nog nooit gedaan. Slechts eenmaal heb ik onderhandeld met een dame die niet meer adverteerde maar nog af en toe wel open stond om af te spreken op een te huren locatie. Maar goed, dat is dus iets wezenlijks anders dan afdingen.

Extra's staan niet altijd vast qua prijs, al hebben de dames in zo'n geval natuurlijk wel zelf iets in hun hoofd als richtprijs. Er valt dan binnen bepaalde marges wel over de prijs van de extra's te onderhandelen. Voor de meeste handelingen heb ik wel een redelijk beeld van wat gangbaar is, dus daar wijk ik meestal ook niet veel van af. Mocht de richtprijs van de dame en wat ik ervoor wil betalen te ver uit mekaar liggen, dan is dat jammer maar accepteer ik dat zonder te morren.
Maar goed, ook dit is ook weer iets anders dan afdingen op een standaardprijs voor standaard handelingen, waar ik dus niet aan begin.
 
Of iemand 100 of 500 euro voor een uur vraagt is voor mij een gegeven, geen onderwerp voor discussie.
Maar bij de prijs van extra's voel ik me soms ongemakkelijker, zou ik het soms wel ter discussie willen stellen. Niet dat ik dat ooit gedaan heb. + 20 euro voor zoenen bv vind ik onzin, je doet het of je doet het niet. 50 euro voor pzc vind ik ook teveel als het om een paar minuten gaat.
Voor overnachtingen bijna de volle uurprijs vragen voor de uren dat je slaapt vind ik ook van den zotte (niet dat ik dat kan betalen), daarover zou ik ook geneigd zijn te vragen of het niet redelijker kan.

Persoonlijk kies ik niet voor dames die voor alles en nog wat extra vragen. Is voor mij reeds een teken dat ze er zelf geen plezier uit halen en gewoon willen cashen. Iemand die bvb extra geld vraagt voor tongzoenen/beffen…is hoogstwaarschijnlijk iemand die gewoon wil afwerken.

Een uurprijs waar de 'gewone' dingen inbegrepen zijn werkt voor mij het beste.
 
Eens was in een privehuis de pin kapot. Ik had genoeg cash bij me voor een uurtje, maar na betaling daarvan had ik nog maar 20 euro over. Na een paar minuten op de kamer ging het over extra's en ik zei dat ik daar alleszins voor open stond, maar dat ik helaas maar 20 euro bij mij had (waarmee ik dacht te zeggen: deze keer niet). Meisje zei met een zucht: oké, dan 20 euro ipv 50. Achteraf voelde ik me daar lullig over, hoewel ik niks verkeerd had gedaan. Ben haar de volgende dag drie tientjes gaan brengen. Ze vond dat heel tof en toen ik haar een paar weken later opnieuw bezocht, heb ik dat geweten ook!

Ik denk dat het bij afdingen net zo werkt, maar dan precies andersom: als je als klant jezelf zo een paar tientjes bespaart, kan dat sterk ten koste gaan van de kwaliteit van de dienstverlening. En geen van beide personen is achteraf blij. Dat is een praktische reden om niet te gaan afdingen. Daarnaast vind ik het ook gewoon ongepast.
 
Eens was in een privehuis de pin kapot. Ik had genoeg cash bij me voor een uurtje, maar na betaling daarvan had ik nog maar 20 euro over. Na een paar minuten op de kamer ging het over extra's en ik zei dat ik daar alleszins voor open stond, maar dat ik helaas maar 20 euro bij mij had (waarmee ik dacht te zeggen: deze keer niet). Meisje zei met een zucht: oké, dan 20 euro ipv 50. Achteraf voelde ik me daar lullig over, hoewel ik niks verkeerd had gedaan. Ben haar de volgende dag drie tientjes gaan brengen. Ze vond dat heel tof en toen ik haar een paar weken later opnieuw bezocht, heb ik dat geweten ook!

Ik denk dat het bij afdingen net zo werkt, maar dan precies andersom: als je als klant jezelf zo een paar tientjes bespaart, kan dat sterk ten koste gaan van de kwaliteit van de dienstverlening. En geen van beide personen is achteraf blij. Dat is een praktische reden om niet te gaan afdingen. Daarnaast vind ik het ook gewoon ongepast.
mooi voorbeeld👍

Je moet maar eens denken hoe je je zelf zou voelen indien je baas opeens zou beginnen afdingen op je loon
 
Afdingen is je wel langs je kleinste kant laten kennen. Ik wil ook niet herinnerd worden als de klant die afdingt, je prestaties zullen wel niet herinnerd worden maar het feit dat je afdingt natuurlijk wel.
Plus, afdingen is voor geen van beiden een aangenaam moment dus de prestaties achteraf zullen ook niet 100% van harte zijn, al zeker niet langs de kant van de dvp.
De prijs ken je op voorhand, ofwel ga je en betaal je de prijs die gevraagd wordt, ofwel wens je die niet te betalen en zoek je een dame die op dat gebied wel een match is met jouw portemonnaie. Opgelost en geen nare situaties.
 
Laatst bewerkt:
Tjeemigdepeemig zeg …….
Waarom zou je meteen beledigd zijn als iemand vraagt of t voor iets minder kan. Dames zijn er ook erg goed in om ergens iets meer voor te vragen.
Moet ik me dan ook meteen beledigd voelen ?
Nee heb je, ja kun je (soms) krijgen, als je durft te vragen.
Volgens mij staat vragen nog steeds vrij en gaat de tegenpartij er niet mee in ….. even goede vrienden.
Er wordt hier gesuggereerd dat we niet op de markt staan.
Nieuwsflash bb. Elke vorm van transactie waar geld tegenover staat is gebaseerd op een markt.
Dus ga hier nou niet de moraalridder uithangen a.u.b.
Dus niet meteen iemand afschilderen als een crimineel of wat ook. Anders kunnen we dames die aan upselling ook gelijk een naampje geven toch?
Of zie ik dat verkeerd?
 
Tjeemigdepeemig zeg …….
Waarom zou je meteen beledigd zijn als iemand vraagt of t voor iets minder kan. Dames zijn er ook erg goed in om ergens iets meer voor te vragen.
Moet ik me dan ook meteen beledigd voelen ?
Nee heb je, ja kun je (soms) krijgen, als je durft te vragen.
Volgens mij staat vragen nog steeds vrij en gaat de tegenpartij er niet mee in ….. even goede vrienden.
Er wordt hier gesuggereerd dat we niet op de markt staan.
Nieuwsflash bb. Elke vorm van transactie waar geld tegenover staat is gebaseerd op een markt.
Dus ga hier nou niet de moraalridder uithangen a.u.b.
Dus niet meteen iemand afschilderen als een crimineel of wat ook. Anders kunnen we dames die aan upselling ook gelijk een naampje geven toch?
Of zie ik dat verkeerd?
Denk dat de kapper de ook wegstuurd als je in de salon vraagt of het voor wat minder kan 😂


Fyi: ik heb een allin prijs en geen extra kosten ;)
 
Als de slager vraagt of t een onsje meer mag zijn …… vraag ik altijd om een onsje minder ja HHHH
Blijft allemaal een spel natuurlijk.
Nee ik ga in een salon niet lopen afdingen. Thuisontvangst of raamdames? Ander verhaal
 
Afdingen doe ik nooit: ik benader alleen dvp's die in mijn straatje vallen qua prijs en service. Volgens mij is afdingen/onderhandelen op de prijs de grootste afknapper voor een dvp zowel als je een nieuwe als vaste klant bent. Tenzij ze ervoor openstaat maar wel met inachtneming van de nodige respect. Het blijft wel een spelletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan