Algemeen Alkmaar algemeen 4,00 ster(ren)

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
er is inderdaad heel veel gespuis op de Dijk, dat is erg treurig. Lijkt wel erger te worden de laatste jaren. Die coke/drugs dealer (neger met die ghettoblaster) is er eentje van.

Er is daar meer overlast dan op de Dam, en de lokale politiek maar klagen over de Dam. Politie doet te weinig aan de overlast, en dat lokale punt van de gemeente aldaar is al helemaal lachwekkend, echt een regelrechte aanfluiting.

er is inderdaad heel veel gespuis op de Dijk, dat is erg treurig. Lijkt wel erger te worden de laatste jaren. Die coke/drugs dealer (neger met die ghettoblaster) is er eentje van.

Er is daar meer overlast dan op de Dam, en de lokale politiek maar klagen over de Dam. Politie doet te weinig aan de overlast, en dat lokale punt van de gemeente aldaar is al helemaal lachwekkend, echt een regelrechte aanfluiting.
Ergste vind ik dat ze de dames die naar huis willen of even naar de spar lastigvallen

Er is daar meer overlast dan op de Dam, en de lokale politiek maar klagen over de Dam. Politie doet te weinig aan de overlast, en dat lokale punt van de gemeente aldaar is al helemaal lachwekkend, echt een regelrechte

Ergste vind ik dat ze de dames die naar huis willen of even naar de spar lastigvallen
Eerlijk gezegd kan ik me nooit anders herinneren dan groepjes, hangers en van dat soort bij de ingang van de Dam.. vroeger misschien wat meer ook dieper in de dam..

Zeker in de tijd dat de Dam nog bruiste, het dubbele aantal ramen telde en tot 3.00 open was. Há die tijd dat dames ook al zeurden dat de inkomsten zo slecht waren en dat ze het eens ergens anders gingen proberen. En een deel daarvan op hangende pootjes terugkwam omdat het goudschip in amsterdam, den haag of utrecht toch ook niet sneller bleek binnen te varen.
En wij op Hookers zeurden over die ongure types, pooiers, opgeschoten jongeren, junks en zwervers die het voor ons wandelaars en voor de dames zo unheimisch maakten, ook actief met opmerkingen. Een deel ervan dat bij de dames langsging met oneerbare voorstellen (tegen aalmoesniveau prijzen)..
Laatst beklaagde een dame zich nog tegen me over precies datzelfde getreiter/geprobeer in dit geval haar eigen landgenoten. Ik dacht dat ik weer in 2007 was...., toen ik mijn wandelcarriere na 13 jaar braafheid weer oppakte.

Hoe het in mijn eerste wandelperiode was (1990-1994) weet ik niet meer, maar vaag meen ik dat de sfeer toen zelfs intimiderender was in de zin van gemener ogende types wasrvan je niet wist of ze de dames beschermden of hun juist controleerden. Oftewel of ze slechte klanten buiten hielden of vooral de dames binnenhielden...
Maar ik weet niet inhoeverre dat gekleurd is door de verhalen in de krant en of ik dat zelf ook echt zo ervoer. In die tijd zaten er veel latina's, mijn lievelingsdame was een costa ricaanse (24) knappe , slanke,, slimme en lieve meid die daarvoor in miami gewerkt had (en het daar te agressief vond). Zelfbewust ook. Wat indruk op me maakte was dat ze heel netjes op haar overjas was, ook niet wilde dat haar jas naar rook of etenslucht die er hing ging stinken. Want ze werkte toch niet in een restaurant zei ze (ik schreef hier eerst wertkster maar het was restaurant) Prachtig en waardig vond ik dat, terwijl de samenleving prostituees echt wel onderaan de ladder plaatst onder keukenhulpen. Naar mij als klant was ze heel equal level, absoluut niet hooghartig of zakelijk.
Ik was zo in de wolken dat ik zo'n mooie en aanspreekbare meid mocht neuken en beffen terwijl ze helemaal geen relatie met me had, -ook al was het tegen een overzichtelijke afkoopsom voor dat laatste- dat ik andere mannen en de sfeer buiten nauwelijks gewaar zal zijn geworden. Recht op haar kamer af erheen, op de terugweg in de wolken...

Al met al volgens mij toch weinig nieuws onder de zon, in elk geval de laatste 20 jaar, qua 'achtergrond' publiek.
Maar ik denk dat Pieter een veel nauwkeuriger beeld heeft van variaties wat betreft mannelijk hangmeubilair en ontvangstcommités in de laatste jaren (@Pieter, sinds wanneer hou jij de kronieken van de dam al bij c.q doe jij je veldwerk al?).

Laatst bewerkt:
Mooi gesproken Ghost005. Natuurlijk klopt het wat je zegt. Als Nederlanders zijn we altijd kritisch en klagen we over wat niet goed is. Maar de realiteit is dat het nu tig keer veiliger is dan vroeger (statistieken tonen dat ook aan).

Ik bezoek de Achterdam pas een enkele jaren. Maar ik ken wel de wallen van de jaren 90. Ik durfde daar niet heen zonder gezelschap van vrienden die eruitzagen alsof ze je konden opeten... Toen waren het de drugsdealers en pooiers, nu de irritante toeristen die continu voor je lopen.

Laten we genieten van onze dames zolang ze er nog zijn.

PS: Ik ben van plan deze zomer in Nederland te blijven. Weet iemand hoe de Achterdam is tijdens de zomervakantie? Lage bezetting?

Laatst bewerkt:
Mooi gesproken Ghost005. Natuurlijk klopt het wat je zegt. Als Nederlanders zijn we altijd kritisch en klagen we over wat niet goed is. Maar de realiteit is dat het nu tig keer veiliger is dan vroeger (statistieken tonen dat ook aan).

Ik bezoek de Achterdam pas een enkele jaren. Maar ik ken wel de wallen van de jaren 90. Ik durfde daar niet heen zonder gezelschap van vrienden die eruitzagen alsof ze je konden opeten... Toen waren het de drugsdealers en pooiers, nu de irritante toeristen die continu voor je lopen.

Laten we genieten van onze dames zolang ze er nog zijn.

PS: Ik ben van plan deze zomer in Nederland te blijven. Weet iemand hoe de Achterdam is tijdens de zomervakantie? Lage bezetting?
De wllen is nu nog erger met dealers. Als je er 10 minuten loopt ben je al tig keer benaderd door dealers. En sommige worden ook vervelend en agressief. Ik kom in de avond niet meer op de wallen. Wel in alle andere gebieden.

Terug
Bovenaan Onderaan