Algemeen Amsterdam algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik maakte laatst nog een wandelingetje over de Wallen en vond het toch een vrij treurige bedoening daar. Misschien was het het tijdstip (rond 14 uur), maar qua aanbod was er echt vrijwel niks. Een paar wat oudere dames.

Verder nog een Marokkaan die me om een sigaret vroeg en daarna begon te zeggen van "wat doe jij hier bro, dit begint een raar buurtje te worden, je kunt maar beter ergens anders heen, dit is geen buurt voor types zoals jij". Blijkbaar zie ik er te netjes uit voor de Wallen of worden ze nerveus als ze iemand zien die overduidelijk niet aan de middelen zit.

Ik heb zijn advies overigens opgevolgd en ben maar weer weggegaan.
Een marokkaan die jou ergens in NL gaat vertellen dat je hier niet hoort...

Een marokkaan die jou ergens in NL gaat vertellen dat je hier niet hoort...
nou precies ... en duidelijk niet eentje die daar ook een onschuldig wandelingetje kwam maken
hoe dan ook, het leek me niet het type om mee in discussie te gaan gezien de leipe blik in zijn ogen

eigenlijk moest ik hem wel gelijk geven dat de Wallen niet bepaald een gezellige plek zijn om op zoek te gaan naar een dvp ...

Een onveilig gevoel voor een wandeling met zoveel camera,s dat gevoel moet je niet krijgen op de wallen en notabene overdag

nee maar ja, kijk die gast had wel gelijk, de Wallen zijn ook niet meer wat ze 20 jaar of 30 jaar geleden waren
Nederland is sowieso niet meer wat het geweest is
dat die gast daar nu zelf mede voor verantwoordelijk is, dat ziet hij misschien niet zo snel in ;)

mijn ervaring is dat als iemand je zegt "hier kun je maar beter niet lopen want het is gevaarlijk" dat die persoon dan zelf het gevaar vormt en dat je inderdaad maar beter kunt maken dat je wegkomt

Uiteraard, maar is toch logisch dat je naar de persoon kijkt die het zegt? Dit was duidelijk geen lieverdje.

Het is logisch dat je kijkt naar de persoon. Maar de inhoud van zijn advies hoeft daarom niet anders te zijn. Je sprong er waarschijnlijk flink uit met je voorkomen.

Ik voer als volwassen man ook regelmatig een gesprek met jongere studenten of toeristen in de stad. Het feit dat ik ze advies geef om voorzichtig te zijn en bepaalde plekken te mijden betekent toch ook niet dat ik van plan ben ze te beroven of aan te randen?

Het is zo makkelijk om mensen hun waardigheid te ontnemen en conflicten te zoeken waar die er niet zijn. Ja, wees op je hoede voor iedereen. Maar nee, verlies je logica niet door te denken dat elke (Marokkaanse of niet) gast je op klaarlichte dag gaat bedreigen midden in de stad met op elke meter een camera.

Wat mij toch altijd enorm verbaast is dat de dames die in de avond-uren op de Wallen staan (toch zo'n 80-160) hier op het forum vrijwel geen recensies hebben.

In Antwerpen of Den Haag wordt vrijwel iedere dame uitvoerig besproken en hier wordt het handjevol op de Ruysdaelkade en in het Spuistraat-gebied wel belicht, maar de Wallen lijken amper te bestaan.

Ik snap wel dat de Wallen het toeristische gebied zijn, maar de keren dat ik me in de 2 andere gebieden waagde zag ik toch vooral weinig dames en ook nog eens middelmatige.

Terwijl de doorstroom op de Wallen erg tegenvalt, maar er staan toch zeker 20-30 prima ogende dames tussen.

Ik geloof best dat er daar een paar tussen zitten die wat mindere service bieden, maar dat zou ik dus hier graag willen lezen.

Wie zijn de tegenvallers en belangrijker wat zijn wel echt toppers?

Van de 8-10 dames die ik bezocht heb ik altijd een recensie geschreven, maar ik ben nagenoeg de enige van het hele forum die gedaan heeft.

Ik snap daar werkelijk waar helemaal niets van.

Dat een aantal mannen zeggen: Mij te commercieel gebied daar, dat is logisch, maar er staan toch echt een aantal superlekker dames tussen....waar zelfs niemand een gok bij waagt?!?

Terug
Bovenaan Onderaan