Algemeen Bangkok

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Royal Asia Lodge vond ik in destijds (hele) oude meuk. Dat bordje in de lobby "under new management " was ironisch. Was het nog slechter dan? Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het 10 jaar geleden was. Misschien inderdaad opgeknapt als het indiase management vertrokken is. Anders heb ik geen hoop op verbetering. Zit volgens mij aan het einde van soi 8.. ik vond het oude nog tot daar aan toe, maar dat je bijna voor alles flink moest betalen, dat stond me erg tegen. Bijv. als je je koffer even wilt laten opbergen als je uitcheckt en s avonds pas vertrekt. Ik kan je honderden hotels opnoemen waar dat gewoon gratis is. Anyway, er zijn veel betere hotels, bijv. The Promenade in soi 8. Ongeveer 800 - 1000 baht per nacht en neem zoveel dames en heren mee als je wilt 😃

Wat hotels aangaat zou ik het iets verder zoeken; meer richting Asok en Thong Lo (grofweg tussen Sukhumvit soi 22 en soi 55). Betere hotels voor hetzelfde geld en met taxi of skytrain ben je er zo voor 40 baht.

Sim: koop waar je wilt een sim, download de app van de betreffende provider (via wifi), registreer en zoek in de app naar datapackage. Ais bijv 1 week unlimited data voor 99 baht. Snelheid 2 mb. Voldoende voor praktisch alles. Sneller kost meer.
 
Laatst bewerkt:
Alles rond soi 4 is girlfriendly; ik vond Ibis Styles uitstekend qua prijs/kwaliteit en ontbijt. Woraburi is echt wel oude meuk; zwembad ook buiten bedrijf, belabberd ontbijt. Ik heb toen ik er 2 maanden geleden bij True op de 6e etage van Terminal 21(waar de bioscopen zijn) een simkaart voor 15 dagen met onbeperkte data aangeschaft voor 699 baht; niets over te klagen
 
Dank jullie wel voor het beantwoorden en de tips :D komt zeker van pas
@Mari1256 Ik had dat hotel ook al op het oog, thanks voor de aanrader :D
Ik heb nog een aantal vragen

ATM's geld pinnen? @Anaal.ist zei een video van top 10 apps staat er een app tussen Wise (TransferWise) voor lagere fee's, iemand toevallig ervaring mee?
Werkt nederlandse bankpassen bij de 7/11 of een ATM/Bank?

Condooms zelf meenemen of hebben ze daar wel de juiste maten zoals hier? :D
Hoorde ooit een verhaaltje over de bar-girls dat zij altijd worden gecheckt op STD's dus je kan bare, lijkt me beetje lulkoek
 
Werkt nederlandse bankpassen bij de 7/11 of een ATM/Bank?
Ik zou ivm de wisselkoers niet pinnen bij de 7/11 of elders. Voor de 7s staan vaak wel 1 of meerdere ATMs. Beter is een ATM aan de buitenkant van een bank, maar dat is gevoelsmatig. Anders doe je een pickup bij een bankfiliaal, met Wise. De app lokaliseerd de affiliate banken, maar let alsnog op, of ze wel de sticker op de deur hebben. Anders sta je een kwartier voor Jan Lul wortel te schieten. Ik heb overigens geen ervaring met Wise, wel met WU en Xoom/PayPal=drama.

@Jack Celliers ik zat er begin '20 en Royal Asia Lodge zit toch echt aan het einde van Soi 6, niet Soi 8¹. Bij mijn weten is het management Thais, afgezien van wat gasten geen Indiër gezien. Het is idd wel gedateerd, maar als je slaapt, merk je dat niet. Prima bed, flatscreen tv, douche/wc netjes betegeld. Ik heb alleen een paar keer de kamer geweigerd, wegens defecte safe. 3x scheepsrecht😂

¹ Soi 8 is leuk voor CiB, als ladyboy entertainment je ding is.
 
Laatst bewerkt:
Hoeren zou ik nie bare neuken zonder prep. Ze worden 1x om de paar maand gecheckt maar hiv heeft een incubatietijd en ze slikken tig lullen op een dag, dus bare raad ik nie aan
 
Het is toch wel algemeen bekend. als je vaker in Thailand ben geweest, dat je beter je condooms uit Nederland of Belgie kan meenemen.
ik had zelf meegenomen, maar op een gegeven moment waren ze op. Dus toen maar wat lokaal van Durex gekocht (een paar uitvoeringen)

nu mag ik mezelf ervaringsdeskundige noemen, en de condooms in Thailand zijn inderdaad een stukje kleiner, voelt toch minder aangenaam zo'n een te krap exemplaar.
 
ik had zelf meegenomen, maar op een gegeven moment waren ze op. Dus toen maar wat lokaal van Durex gekocht (een paar uitvoeringen)

nu mag ik mezelf ervaringsdeskundige noemen, en de condooms in Thailand zijn inderdaad een stukje kleiner, voelt toch minder aangenaam zo'n een te krap exemplaar.
persoonlijk vind ik ze over het algemeen te krap, of zal dat toch aan mij liggen ;)
 
Dank jullie wel voor het beantwoorden en de tips :D komt zeker van pas
@Mari1256 Ik had dat hotel ook al op het oog, thanks voor de aanrader :D
Ik heb nog een aantal vragen

ATM's geld pinnen? @Anaal.ist zei een video van top 10 apps staat er een app tussen Wise (TransferWise) voor lagere fee's, iemand toevallig ervaring mee?
Werkt nederlandse bankpassen bij de 7/11 of een ATM/Bank?

Condooms zelf meenemen of hebben ze daar wel de juiste maten zoals hier? :D
Hoorde ooit een verhaaltje over de bar-girls dat zij altijd worden gecheckt op STD's dus je kan bare, lijkt me beetje lulkoek

- Dynasty Grande in Soi 6 is prijs/kwaliteit heel goed. Geen low budget hotel, maar middenklasse. Ruime en nette kamers, groot zwembad, fitness zaal, op wandelafstand van Nana plaza en Nana BTS.

- die Sim kaart koop je gewoon op de luchthaven aan de stand van AIS of True. Dat zijn de twee grootste aanbieders met de beste dekking. Afhankelijk van de duurtijd en aantal data betaal je 600 tot 1.000 THB. De medewerkers installeren de Sim kaart in jouw gsm en activeren het pakket.
Je kan het goedkoper doen via een 7/11, maar voor die paar honderd Baht verschil wordt alles voor jou gedaan. En je hebt reeds op de luchthaven een werkende Thaise simkaart.

- ik gebruik Wise vooral om geld te transfereren naar mijn Thaise rekening. Werkt vlug en goedkoop. Je kan bij hen een fysieke Visa (debet)kaart aanvragen voor enkele euro's. De digitale is gratis.
Je schrijft vervolgens geld over naar jouw Euro rekening bij Wise, en via de app wissel je dit naar jouw THB rekening. Op die manier kan je tientallen andere valuta toevoegen aan jouw account, dus heel handig indien je regelmatig buiten Europa op reis gaat.
Geld afhalen (pinnen) via Wise is gratis voor de eerste 200 euro per maand. Nadien betalend, maar de tarieven ken ik niet. Geld afhalen bij een ATM is trouwens meestal duur. De Thaise bank rekent kosten, jouw Nederlandse bank rekent kosten, en dan nog eens een slechte wisselkoers… Vermijden indien mogelijk.
Neem een deel cash mee en wissel het in één van de vele wisselkantoren (Superrich geeft de beste koers in Bangkok). En betaal de rest (hotels, restaurants, toeristische uitstappen) zoveel mogelijk via de Wise Visa kaart.
Voor Wise kan ik je een link sturen.

- Thaise condooms -ook die van Durex- zijn echt wel smaller. Mijn "beste vriend" heeft een gemiddeld formaat, maar wordt versmacht indien er een Thais condoom over gaat. ;)
 
ik Ga in december op rondreis naar Thailand.…doe ook Bangkok en Chiang Mai aan en bij deze 2 zou ik wel eens enkele bezoekjes willen brengen aan het vrouwelijk schoon 🙂
hoe Gedragen jullie zich ginder op sexgebied ?
doen jullie het veiliger dan hier thuis ….ik bedoel zoals bijv . PMC / beffen……..of gewoon like usual ?
Want Thailand hoort toch wel bij de toplanden qua soa s en voornamelijk ook HIV besmettingen.

ik ben zeker geen fan van PMC maar lijkt me daar toch wel een verstandige keuze.
 
ik Ga in december op rondreis naar Thailand.…doe ook Bangkok en Chiang Mai aan en bij deze 2 zou ik wel eens enkele bezoekjes willen brengen aan het vrouwelijk schoon 🙂
hoe Gedragen jullie zich ginder op sexgebied ?
doen jullie het veiliger dan hier thuis ….ik bedoel zoals bijv . PMC / beffen……..of gewoon like usual ?
Want Thailand hoort toch wel bij de toplanden qua soa s en voornamelijk ook HIV besmettingen.

ik ben zeker geen fan van PMC maar lijkt me daar toch wel een verstandige keuze.
ik kan alleen namens mij zelf spreken, beffen ben ik geen liefhebber van, dus doe ik niet. Bijna alle dames doen en TZ en pijpen zonder condoom, neuken doe ik wel altijd met van huis mee gebrachte condooms.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een meid met condoom pijpte, maar dat was een enkeling.
Thailand is wel een land met veel HIV geinfecteerde.
 
- die Sim kaart koop je gewoon op de luchthaven aan de stand van AIS of True. Dat zijn de twee grootste aanbieders met de beste dekking. Afhankelijk van de duurtijd en aantal data betaal je 600 tot 1.000 THB. De medewerkers installeren de Sim kaart in jouw gsm en activeren het pakket.
Je kan het goedkoper doen via een 7/11, maar voor die paar honderd Baht verschil wordt alles voor jou gedaan. En je hebt reeds op de luchthaven een werkende Thaise simkaart.
Ook in de 7/11 wordt alles voor je gedaan, zelfs wordt de app geinstalleerd en ingesteld. Bij de 7/11 hebben ze een 4 mbps simkaartje van True voor 150 THB/maand.
Zelf heb ik al zo'n 8 jaar DTAC, werkt ook uitstekend.
 
Ook in de 7/11 wordt alles voor je gedaan, zelfs wordt de app geinstalleerd en ingesteld. Bij de 7/11 hebben ze een 4 mbps simkaartje van True voor 150 THB/maand.
Zelf heb ik al zo'n 8 jaar DTAC, werkt ook uitstekend.
Die 150 baht kaart is er niet meer, is tegenwoordig 199 en ook niet onbeperkt, maar 30GB. Prima deal ook natuurlijk.
 
Het is maar wat je onder "beste" verstaat.

Een taxi is waarschijnlijk het meest comfortabel, maar ook het duurste. Kan je wel een 1500 - 2000 baht kosten. Het hangt er een beetje vanaf waar je ergens in Bangkok zit.

Vanaf het Victory Monument vertrekken er tal van mini-busjes naar Pattaya (en alle andere plekken inThailand). Kost amper iets, maar je zit er als sardientjes in een blikje en de chauffeurs geloven heilig in reincarnatie. Ook gooien ze je bagage op het bagagerek bovenop het busje en het is maar de vraag of die er niet onderweg afwaait.

Er zijn publieke bussen naar Pattaya: die vertrekken van het Ekkamai Bus Station (https://thaiest.com/thailand/bangkok/ekkamai-bus-terminal). Goede prijs/kwaiteitsverhouding en betere overlevingskansen dan een mini-busje.

Je kan zelfs met de trein naar Pattaya. Goedkoop maar de traagste oplossing. Al zijn ze al wel zeker meer dan 10 jaar aan het denken over een High Speed Rail verbinding. Met wat Chinese hulp zou daar nu enig schot in komen.
 
Als je goedkoop en nog enigszins normaal wilt reizen, dan is Bell bus service vanaf het vliegveld een goede optie. Ze brengen je vanaf hun locatie in Noord Pattaya door met een mini-van naar je hotel in Patts. De bus rijdt max. 90 km/h en je bent vanaf Suvarnabhumi zo'n 1,5 uur onderweg en vervolgens nog 30 a 60 minuten met de minivan (afhankelijk van of je hotel de 1e of laatste stop is op de route). Prijs zo'n 300 baht (kan onderhand iets hoger zijn) + kosten om naar Suvarnabhumi te komen.

De vele mini-vans die vanuit Bangkok met idiote snelheden naar Pattaya rijden en waarvan de chauffeur dit 4x per dag doet met behulp van Yaba zou ik nooit adviseren. Er zullen ook verantwoordelijkere chauffeurs zijn, maar dat is een gok en de branche heeft gewoon een hele slechte reputatie. Gewoon niet doen!

Beste in de zin van meest comfortabel is een taxi(dienst), wat ook kan betekenen Grab of Bolt. In die apps kun je ook direct de prijs zien. Dat zal rond de 1500 baht zijn. Mr T. uit Pattaya doet ook wel ritten vanuit Bangkok. Reken daar voor een taxi 1300 baht. Vaak kunnen hotels ook een taxi voor je regelen. Afhankelijk van hoeveel commissie dat hotel wenst, ligt de prijs rond 1500 baht tot een veelvoud ervan.
 
Laatst bewerkt:
Als je in de buurt van nana/Soi Cowboy zit dan is ekkamai heel makkelijk is maar 3 stations verder met skytrain dacht ik ,kan je publieke bus nemen 129 bhat dacht ik maar dropt je in busstation pattaya dan ben je nog eens 200 bhat kwijt aan taxi maffia ,of je kan daar minibus nemen tot hotel prijs weet ik niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan