Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenOraal is redelijk safe dus.Het is vrij simpel, meest risicovol is nzc. Daarna komt pijpen en gebeft worden (oftewel de dvp) en daarna gepijpt worden en beffen (wij als mannen dus bij hetero sex). Met bijbehorende risico's:
SOA NZC Anaal NZC Vaginaal PZC Ontvanger BZL Ontvanger BZL Gever PZC Gever HIV Middel Laag Laag Laag Laag Laag Gonorroe HOOG HOOG HOOG HOOG Middel Middel Chlamydia HOOG HOOG Middel Middel Laag Laag Syfilis HOOG HOOG Middel Middel Middel Middel Herpes HOOG HOOG Middel Middel Middel Laag HPV HOOG HOOG HOOG HOOG Middel Middel Hepatitis B HOOG Middel Laag Laag Laag Laag
LEGENDA:
HOOG = hoog risico
Middel = middel risico
Laag = laag risico
Afkortingen:
NZC = Neuken Zonder Condoom
PZC = Pijpen Zonder Condoom
BZL = Beffen Zonder Likkapje (dental dam)
Ontvanger = degene die pijpt/gebeft wordt
Gever = degene die pijpt/beft
Ja voor ons mannen zeker, voor de dames een stuk minder als ze pijpen en gebeft worden.Oraal is redelijk safe dus.
Wat nzc condoom aan gaat ( vaginaal en anaal ) zit ik in het durf niet kamp. Ik vind het het risico niet waard.
ieder doet wat hij/ zij wil.
Beffen zonder beflapje zie ik geen probleem in. Als je niet naar dames gaat die nzc aanbieden.Ja voor ons mannen zeker, voor de dames een stuk minder als ze pijpen en gebeft worden.
Over nzc hebben we dezelfde mening!
dat ken ik van het werkVolgende keer maar een LMRA invullen voor begin
Als je goed naar de tabel kijkt, dan zie je nergens per SOA een hoger risico van gepijpt worden (Pzc gever) ten opzichte van pijpen (Pzc ontvanger):Toch verbaast het me dat de vrouw die een man zc pijpt dus inderdaad heel laag risico loopt en dat gepijpt worden toch nog wat hoger risico geeft.
SOA | NZC Anaal | NZC Vaginaal | PZC Ontvanger | BZL Ontvanger | BZL Gever | PZC Gever |
HIV | Middel | Laag | Laag | Laag | Laag | Laag |
Gonorroe | HOOG | HOOG | HOOG | HOOG | Middel | Middel |
Chlamydia | HOOG | HOOG | Middel | Middel | Laag | Laag |
Syfilis | HOOG | HOOG | Middel | Middel | Middel | Middel |
Herpes | HOOG | HOOG | Middel | Middel | Middel | Laag |
HPV | HOOG | HOOG | HOOG | HOOG | Middel | Middel |
Hepatitis B | HOOG | Middel | Laag | Laag | Laag | Laag |
.... Bij beide zeg je "degene die pijpt"Ontvanger = degene die pijpt/gebeft wordt
Gever = degene die pijpt/beft
Precies andersom, volgens GeefGeniet is de man de gever en de dame de ontvanger bij een pijpbeurt, begrijp ik inmiddels, ook al is hij er zelf ook niet echt consistent mee, zo blijkt uit zijn legendaToch verbaast het me dat de vrouw die een man zc pijpt dus inderdaad heel laag risico loopt en dat gepijpt worden toch nog wat hoger risico geeft.
Als je goed naar de tabel kijkt, dan zie je nergens per SOA een hoger risico van gepijpt worden (Pzc gever) ten opzichte van pijpen (Pzc ontvanger
Ik vind jou vaak lief en respectvol overkomen! Mag ook wel eens gezegd worden tussen "al die" berichten hier!!Je hebt helemaal gelijk dat je bij alle soorten seks soa's kunt krijgen. Het klopt gewoon dat je HPV, gonorroe, chlamydia en zo via pijpen ook kunt oplopen, en dat is echt niet niks.
Maar de manier hoe je het zegt klinkt best aanvallend en dan gaan mensen dicht. Als je zegt "niet zeuren over wat je gehad hebt" en "geld was belangrijker" dan wordt het persoonlijk ipv dat je gewoon de feiten vertelt. Hierdoor luisteren mensen misschien niet meer naar je, terwijl je punt eigenlijk wel goed is.
Wat ik wel goed vind is dat je gewoon eerlijk bent over seksrisico's en dat je niet doet alsof sommige dingen opeens veilig zijn. Je weet duidelijk waar je het over hebt en het is eigenlijk wel belangrijk dat iemand zegt dat alle seks risico's heeft, niet alleen neuken. Dat soort eerlijkheid hebben we nodig als we het over veilige seks hebben.
Daarom doe ik zelf alles veilig, zelfs gepijpt worden met condoom.