Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
FB doe ik niet aan mee en WA heb ik sinds de aanschaf van een ander mobieltje niet meer geïnstalleerd.
Een kameraad van me kan het niet laten me regelmatig onder de neus te wrijven hoe onmisbaar WA wel niet is, want bijvoorbeeld makkelijk om snel foto's te versturen. Dat lukt anders ook prima met email.
Als je foto's via WA verstuurd worden ze ook nog minder in kwaliteit. Doet WA vanwege capaciteit. Per email niet.
 
Als de overheid op een dergelijke manier privégegevens zou oogsten zou het Malieveld omgeploegd worden en er tientallen auto's de fik ingaan , maar als één of andere Amerikaanse miljardair het gratis aanbied pakt iedereen het met beide handen aan
Ik neem trouwens hierbij alles terug wat ik hier over motorbendes gezegd heb en dat ik ze met padvinders vergeleek was slechts uit respect voor deze organisatie die al tientallen jaren onze jeugd van de straat houd en ze vele nuttige vaardigheden leert en belangrijke normen en waarden bijbrengt waar ze in de rest van hun leven veel profijt van zullen hebben

Shit , hoor ik daar een Harley door de straat tuffen ?
 
Ik heb een hekel aan alles met Facebook te maken heeft: dus ook Instagram en Whatsapp. De enige opties zijn:

1. Apart mobieltje kopen met prepaid SIM en dan dit apparaat nooit gebruiken voor persoonlijke zaken. Dus op dit mobieltje zit alleen wat noodzakelijk is om met DVPs te communiceren. Daarop kan je Whatsapp en IG installeren met het prepaid nummertje en een stomme hotmail adresje.

2. Geen Facebook en Instagram gebruiken in jouw privé leven. Zou erg moeilijk zijn om Whatsapp totaal te kunnen vermijden maar als je toch besluit om WA te gebruiken dan installeer maar Telegram op je toestel met verborgen nummer in je privacy instellingen.
 
Ik heb een hekel aan alles met Facebook te maken heeft: dus ook Instagram en Whatsapp. De enige opties zijn:

1. Apart mobieltje kopen met prepaid SIM en dan dit apparaat nooit gebruiken voor persoonlijke zaken. Dus op dit mobieltje zit alleen wat noodzakelijk is om met DVPs te communiceren. Daarop kan je Whatsapp en IG installeren met het prepaid nummertje en een stomme hotmail adresje.

2. Geen Facebook en Instagram gebruiken in jouw privé leven. Zou erg moeilijk zijn om Whatsapp totaal te kunnen vermijden maar als je toch besluit om WA te gebruiken dan installeer maar Telegram op je toestel met verborgen nummer in je privacy instellingen.
Er is nog een derde optie, maar dan moet je wel wat IT achtergrond hebben, namelijk zelf een Matrix server hosten en "bruggen" naar WhatsApp, Instashit, Telegram, Discord op installeren. WhatsApp draai je dan in een Android VM. Werkt op zich prima :). Maar goed niet voor de meeste mensen geschikt.
 
Nee hoor, pas maar op met social shit media...
Facebook/google/android/whatsapp, enz spioneren zich helemaal suf.
Alles is achter de schermen gekoppeld en wisselt informatie uit.
Voorbeeld: ik gaf jaren geleden mijn privénummer aan een dvp.
Zij kende alleen mijn echte voornaam en facebook kent mijn telefoonnummer niet.
De volgende dag ontving ik van de dvp een vriendschapsverzoek via facebook.
Dat zou dus 100% onmogelijk moeten zijn.
Maar 'contacten' is een app en wisselt doodleuk info uit met de facebook app...
FB moet je op je telefoon via de browser gebruiken om dit te vermijden. Het is juist de app die zo kut met je data omgaat.
 
FB moet je op je telefoon via de browser gebruiken om dit te vermijden. Het is juist de app die zo kut met je data omgaat.
Dat heb ik ook gedaan en dat werkt gewoon goed. Inloggen via m.facebook.com en je browser vangt alle shit af. Gebruik een browser als Firefox of DuckDuckGo en vink alle privacy-opties aan. Cookies na elke sessie verwijderen op automatisch instellen.
 
Ik kreeg net een whatsapp bericht,die dacht mij te intimideren,stond ook een profiel foto van een Harley Davidson bij hahhahaha. Had ook een step kunnen zijn of driewieler ... Hieronder het gesprek, duurde totaal 4 minuten en toen heeft hij mij geblokkeert die idioot, dus voor iedereen die ooit iets dergelijks meemaakt,meteen erop knallen, zijn ze zo vertrokken die zware criminelen.

Je kunt het ook ff meespelen,en daarna ga je hem vernederen,maar ik had daar nu geen tijd of zin voor.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211222-200652.jpg
    Screenshot_20211222-200652.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 243
  • Screenshot_20211222-200706.jpg
    Screenshot_20211222-200706.jpg
    142,1 KB · Weergaven: 241
  • Screenshot_20211222-200720.jpg
    Screenshot_20211222-200720.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 241
  • Screenshot_20211222-200728.jpg
    Screenshot_20211222-200728.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 239
Laatst bewerkt:
ik kreeg net een whatsapp bericht,die dacht mij te intimideren,stond ook een profiel foto van een harley davidson bij hahhahaha. Had ook een step kunnen zijn. hieronder het gesprek, duurde totaal 4 minuten en toen heeft hij mij geblokkeert die idioot, dus voor iedereen die ooit iets dergelijks meemaakt,meteen erop knallen, zijn ze zo vertrokken die zware criminelen.

je kunt het ook ff meespelen,en daarna ga je hem vernederen,maar ik had daar nu geen tijd of zin voor.
Aan tekst te zien dezelfde als die ik had. Ik heb hem net een berichtje gestuurd om te vragen of mijn geld is aangekomen, maar een vinkje, hij is off line of heeft het nr al weer opgeheven... hij heeft nl een groothandel in gratis nrs. Ik heb altijd wel zin oom een klootzak te irriteren :)
 
Je moet 'm een link geven, die die opent, zodat je z'n IP adres verkrijgen kan. Ik kan je of iemand daar wel bij helpen, en als je een IP hebt kan je die ook flink gaan bestoken met "pakketjes" - ergo z'n internet is niet meer om vooruit te branden en je kunt het zelfs opgeven bij politie.

Maar aub de volgende die het weer krijgt, speel het spelletje gewoon mee. Kijken wat ze willen. Waarschijnlijk een paysafe of andere tegoed bon met een code die remote te verzilveren valt ofzo.
 
FB moet je op je telefoon via de browser gebruiken om dit te vermijden. Het is juist de app die zo kut met je data omgaat.
Klopt, ik heb jaren geleden de FB apps al verwijderd van mijn telefoon.
De reden daarvan was de verdachte grootte van de apps.
De FB app was 1gb en de (verplichte) Messenger app was 500mb.
Dus de apps zitten wat mij betreft voor 99% vol met spyware!
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik kreeg een paar dagen geleden ook zo'n berichtje. Ik had al een idee dat het de grootste onzin was, want ik heb nooit iets slechts gezegd over iemand. Daarnaast heb ik geen eens Facebook 😂
 
Gewoon weer een paar simpele zielen die het logo van een motorclub gebruiken om je bang te maken.
Leden van een (criminele) motorclub gaan vast niet hun eigen logo in Whatsapp gebruiken bij dreigberichten.
En ze doen in kilo's, niet in zielige tientjes.
Dus gewoon negeren en blokkeren en rapporteren.
In mijn geval was het een tikkie van 100 euro maar ik heb niet betaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan